ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XX/2016 Sesji Rady Gminy Piecki z 15 lipca 2016r.

Informacja ogłoszona dnia 2016-09-23 14:08:02 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XX/2016
 
XX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 15 lipca 2016 r. pod przewodnictwem
Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 11:55.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Radca Prawny Pan Dariusz Bączek,
- Pan dr Dariusz Łaguna – autor projektu Miejscowego planu zagospodarow. przestrz. terenów w obrębie Goleń (w części sesji).
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XX Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad – poszerzenie o przyjęcie uchwał w sprawach:
  1. zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok – jako pkt 5 „k” - propozycja została przyjęta w glosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
  2. wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Piecki - propozycja została przyjęta w glosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
Następnie wyjaśnił, iż w punkcie 5 „g” dot. rozstrzygnięcia uwag do projektu planu Goleń, każda z 4-ch zgłoszonych uwag będzie rozstrzygana oddzielną uchwałą.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzednie sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  6. zmian budżetu gminy na 2016 rok,
  7. udzielenia dotacji dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania remontu cząstkowego nawierzchni utwardzonej dróg gminnych Gminy Piecki,
  8. przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki,
  9. szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
  10. określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  11. poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa,
  12. rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Goleń w gminie Piecki,
  13. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Goleń w gminie Piecki,
  14. wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki ,
  15. wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w użytkowanie nieruchomości gruntowej na czas nieokreślony,
  16. zmiany Uchwały Nr XIII/94/15 Rady Gminy Piecki z dnia 16 grudnia 2015 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok,
  17. wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Piecki.
  18. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  19. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  20. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
- nie zgłoszono.
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że Protokół XIX sesji z dnia 27 czerwca 2016 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nim zapoznać w biurze Rady, po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 27 czerwca do 14 lipca 2016 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska przekazała dodatkowe informacje nt. pozostałych działań w okresie międzysesyjnym, w tym m.in.:
  • rozstrzygnięty został przetarg na dostawę samochodu na potrzeby Urzędu Gminy w Pieckach – kwota przeznaczona w budżecie wynosiła 100.000 zł, wpłynęła 1 oferta na 86.000 zł, będzie to samochód osobowo-dostawczy. Co będzie ze starym samochodem jeszcze nie wiadomo, dopóki nie rozstrzygnie się sprawa dowozu posiłków do mniejszych szkół;
  • odbył się przetarg na ubezpieczenie mienia – wpłynęły 2 oferty, przetarg był rozpisany na 2 działania: na ubezpieczenie komunikacyjne – wygrała firma kwotą 28.784 zł i na ubezpieczenie mienia – wygrała firma kwotą 130.804 zł; ubezpieczenie to obejmuje okres 4 lat;
  • przygotowujemy się do przetargu na usługi bankowe, odbywają się spotkania;
  • odbyła się uroczystość wręczenia medali z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego;
  • odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół, przedszkola i dyr. ZOPO zainteresowanymi dowożeniem dzieci – żeby skoordynować dowóz dzieci, szczególnie ze Starych Kiełbonek, bo w tym roku nie dzieci w szkole w St. Kiełbonkach, zostaje tylko 8-godzinne pensum dyrektora, szkoła powoli będzie wygaszana, dzieci trafią do szkół w Pieckach i Nawiadach;
  • odbyło się posiedzenie komisji mieszkaniowej – komisja ta rzadko się spotyka, bo tych mieszkań nie ma dużo, chociaż w przyszłym okresie będzie tych posiedzeń więcej, gdy przystąpimy do gminnego programu budowy mieszkań. Obecnie pojawiło się 5 mieszkań w budynku po siedzibie ZGKiM i GOPS, gdzie wyznaczone zostały obszary na 5 mieszkań dla rodzin z dziećmi; mieszkania przyznane zostały dla rodzin potrzebujących. Następne lokale pojawią się po przejęciu budynku Posterunku Policji w Pieckach – jedno dla rodziny i jedno dla osoby samotnej oraz Pan K. Grygo – dyrektor ZOPO złożył wniosek o użyczenie lokalu mieszkalnego na piętrze budynku szkoły w Starych Kiełbonkach – tam mogą powstać 3 ładne mieszkania. Musimy zabezpieczyć ten budynek, żeby mienie gminne nie niszczało, musi być ogrzewanie; propozycja jest taka, żeby przenieść kaplicę do tego budynku, i byłoby jeszcze pomieszczenie na dole na Klub Seniora – czy mieszkańcy Starych Kiełbonek wyrażą na to zgodę – nie wiem. OSP w St. Kiełbonkach od wielu lat wnioskuje o rozbudowę strażnicy – na szatnię, w budynku tym mieści się również kaplica;
  • odbyło się spotkanie w MPK w Krutyni w związku z nowym sezonem turystycznym – pojawiło się na nim trochę problemów, też przekazanie informacji, że Gmina wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców i turystów – od ub. piątku funkcjonują toalety w Krutyni – nie prosiliśmy MPK o użyczenie toalet w Muzeum, wykorzystaliśmy toalety przy szkole; na razie dobrze to funkcjonuje, podjął się tego zadania Pan Prezes ZGKiM;
  • w Urzędzie odbył się nabór na stanowisko ds. kadrowo-organizacyjnych – zgłosiły się 2 kandydatki, wygrała Pani A. Końpa, która obecnie pracuje w Urzędzie w na zasadzie prac interwencyjnych. Zatrudniona została też osoba na zastępstwo Pani L. Żarnoch-Micińskiej będącej w stanie błogosławionym – zastępstwo na okres ok. 1 rok 3 m-ce;
  • 24 czerwca, tuż przed sesją wpłynął wniosek Zarządu Ogrodów Działkowych w Pieckach o dofinansowanie działań związanych z położeniem sieci wodociągowej i elektrycznej na terenie ogrodów, termin wykonania wskazany we wniosku od 30 maja do 30 czerwca 2016 r. Zasada przyznania dotacji z budżetu gminy jest taka, że wnioskodawca powinien złożyć wniosek przed przystąpieniem do prac, z odpowiednim kosztorysem, podaniem terminu wykonania prac – w tej chwili nie ma niestety szans na refinansowanie działań, bo nie można dotować czegoś, co zostało już wykonane.
 
Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu Gminy na 2016 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Pani Wójt A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/129/16)
 
b) udzielenia dotacji dla Powiatu Mrągowskiego …
 
Powyższą sprawę przedstawiła P. Wójt; m.in. dotyczy przekazania dotacji dla Powiatu w kwocie 10.000 zł, który na mocy porozumienia wykona remonty dróg asfaltowych w Gminie Piecki – kilka ulic w Pieckach; środki na to zadanie zostały zabezpieczone w przyjętych na dzisiejszej sesji zmianach do budżetu – poprzez przesunięcie z bieżącego utrzymania dróg.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania remontu cząstkowego nawierzchni utwardzonej dróg gminnych Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/130/16)
 
c) przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku ...
 
P. Wójt udzielając wyjaśnień do powyższej sprawy m.in. przekazała, iż w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r., 4 nasze uchwały dotyczące gospodarki odpadami utraciły moc obowiązującą z dniem 30 czerwca 2016 r., w związku z czym należy je ponownie przyjąć, z zachowaniem zmian wskazanych w tej ustawie. Nowy Regulamin utrzymania czystości i porządku został opracowany na bazie poprzedniego – zmieniła się podstawa prawna, wprowadzone zasady naprawy pojazdów poza warsztatami naprawczymi w zakresie drobnych napraw własnych samochodów, zmiana dotycząca pojemności koszy na śmieci przy drogach i terenach rekreacyjno-sportowych – poj. 20 – 70 litrów z częstotliwością opróżniania minimum raz na 2 tygodnie.
Wszystkie projekty uchwał z zakresu utrzymania czystości zostały pozytywnie zaopiniowane przez Sanepid.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/131/16);
 
d) szczegółowego sposobu i zakresu usług w zakresie odbierania odpadów ...
 
Pani Wójt A. Kurczewska – w powyższej uchwale zmianie ulega podstawa prawna oraz wprowadzona informacja dot. sposobu świadczenia usług przez PSZOK i określenia trybu i sposobu zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady i PSZOK.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/132/16);
 
e) określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty …
 
Pani Wójt A. Kurczewska – w powyższej uchwale zmianie ulega podstawa prawna, pozostałe zapisy pozostają bez zmian.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/133/16);
 
f) poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi …
 
Pani Wójt A. Kurczewska – w powyższej uchwale zmianie ulega podstawa prawna, pozostałe zapisy pozostają bez zmian.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/134/16);
 
g) rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Goleń w Gminie Piecki
 
Powyższą sprawę przedstawił Pan dr Dariusz Łaguna – autor projektu w/w planu, m.in. z wypowiedzi: wczoraj dyskutowaliśmy z radnymi w tej sprawie, pytań nie było, stąd temat znany. Plan ma charakter modelowy, sygnalizowałem to już u Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Na ponad 25 ha mniej niż 1% terenu przeznaczone jest pod zabudowę zagrodową, jest jeden właściciel, mający prawo posiadać na terenie swojego gospodarstwa siedlisko – budynek mieszkalny i budynki gospodarcze, pozostałe tereny to tereny zieleni naturalnej, zieleni leśnej wzdłuż brzegu jeziora, ekstensywny sposób użytkowania. Na tym terenie nie ma zadań własnych gminy z zakresu infrastruktury technicznej, więc budżet gminy nie jest obciążony, natomiast dochody wzrosną o wpływy z podatku od nieruchomości – od budynków w momencie powstania siedliska.
W związku z procedurą złożone zostały 4 uwagi przez Stowarzyszenie na Rzecz Utworzenia i Ochrony Mazurskiego Parku Narodowego, dotyczą kwestii:
  1. zgodności z przepisami w sprawie zespołów przyrodniczo-krajobrazowych – w uzasadnieniu odrzucenia tej uwagi podany wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w tej sprawie;
  2. podniesiona kwestia naruszenia zasad i celów ochrony obszarów Natura 2000 – nakładają się tam obszary Puszcza Piska i Ostoja Piska, w uzasadnieniu 0odrzucenia tej uwagi podana kontrargumentacja i stwierdzenie, że właśnie w wyniku uchwalenia planu rozpocznie się faktyczna ochrona tego obszaru, a nie hipotetyczna;
  3. i 4) uwagi dotyczą tej samej sprawy – Stowarzyszenie powołuje się na inwentaryzację, którą przeprowadziło w tym roku – inwentaryzacja nie została upubliczniona, stąd bazujemy na naszych dokumentach, raporcie sporządzonym na potrzeby tej inwestycji; nie podważamy kwestii, że na tym obszarze jak i innych obszarach, występują gatunki chronione z tzw. czerwonej księgi, ponadto przy faktycznej ochronie obszaru to będzie skuteczniejsza ochrona i przeciwdziałanie wandalizmowi, który jest obserwowany – na co też zwracał uwagę RDOŚ, bo pojawi się właściciel, który tam zamieszka i będzie pilnował tego terenu.
W związku z powyższym odrzucamy uwagi Stowarzyszenia.
Podsumowując – przedłożyłem po przeprowadzeniu procedury - jako główny projektant, całą dokumentację Pani Wójt, stwierdzając, że jest zgodna z przepisami prawa, wszystkie uzgodnienia, opinie zostały przeprowadzone. Obecnie Pani Wójt ma uprawnienia do przedłożenia Radzie Gminy projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu, ale wcześniej projektów uchwał dotyczących rozpatrzenia uwag, które Rada Gminy rozstrzyga niezależnie od rozstrzygnięcia Pani Wójt – P. Wójt uwagi odrzuciła.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta dokonał odczytania projektów uchwał w sprawie rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Goleń w gminie Piecki:
  1. dot. rozstrzygnięcia uwagi nr 1 (nieuwzględniona) – 14 gł. „za” przyjęciem uchwały, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/135/16);
  2. dot. rozstrzygnięcia uwagi nr 2 (nieuwzględniona) – 14 gł. „za” przyjęciem uchwały, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/136/16);
  3. dot. rozstrzygnięcia uwagi nr 3 (nieuwzględniona) – 14 gł. „za” przyjęciem uchwały, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/137/16);
  4. dot. rozstrzygnięcia uwagi nr 4 (nieuwzględniona) – 14 gł. „za” przyjęciem uchwały, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/138/16);
 
h) uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Goleń w gminie Piecki
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz wyraził zdanie, że Pan dr D. Łaguna już w poprzednim punkcie przedstawił i omówił projekt planu, a także na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji, stąd temat znany jest wszystkim i nie ma potrzeby ponownego omawiania.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Goleń w gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/139/16);
 
ogłoszenie przerwy w obradach (po przerwie stan Rady 12 radnych – obrady prawomocne)
i) wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości …
 
Powyższą sprawę przedstawiła Pani Wójt – dotyczy zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą a Spółdzielnią Handlową w Pieckach; Sp-nia Handlowa po ewidencji budynków stwierdziła, że budynek sklepu w Jakubowie częściowo zajmuje działkę gminną, i w celu uregulowania tej sytuacji proponuje zamianę gruntów – własnej działki nr 98/3 o pow. 81 m2 w Jakubowie na działkę gminną nr 277/4 o pow. 87 m2 w Jakubowie. Wartość działek: gminnej 2.214 zł, Sp-ni 2.061 zł – czyli dopłata Sp-ni 150 zł. Wniosek Sp-ni o zamianę gruntów uznany został za słuszny, w celu uregulowania prawa własności.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/140/16);
 
j) wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w użytkowanie …
 
Powyższą sprawę przedstawiła Pani Wójt – GDDKiA Oddział w Olsztynie wystąpiła z wnioskiem o zgodę na oddanie w użytkowanie wieczyste na czas nieokreślony części działki o pow. 4,71 m2 w Babiętach – jest to teren służący odwodnieniu drogi krajowej, na którym mieści się studzienka.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej na czas nieokreślony; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/141/16);
 
k) zmiany Uchwały Nr XIII/94/15 Rady Gminy Piecki z dnia 16 grudnia 2015 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt; m.in., iż w w/w Programie, w załączniku określającym wysokość wynagrodzenia członków Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – kwoty wynagrodzenia podane są netto, obecnie wpłynął wniosek GOPS o zmianę na „brutto”, żeby można było naliczać składki – wysokość kwot pozostaje bez zmian.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/94/15 Rady Gminy Piecki z dnia 16 grudnia 2015 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/142/16);
 
l) wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Piecki
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt, m.in. przekazała, że na ostatniej sesji podjęta była przez Radę uchwała w sprawie przyjęcia wzoru w/w deklaracji, jednakże uchwała nie zawierała wymaganego załącznika określającego format elektroniczny składanej deklaracji w postaci XML, który jest tworzony przez pracownika Urzędu Marszałkowskiego; zwróciliśmy się o opracowanie takiego wydruku, dzisiaj w nocy go otrzymaliśmy – i w związku z tym propozycja o uchylenie poprzedniej uchwały i przyjęcie ponowne z wymaganym załącznikiem.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XX/143/16);
 
Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady – zgłosiła sprawy:
  • brak wody na kolonii Nawiady – u Państwa Bobryk, Wielopolski, Machnio – powtarza się taka sama sytuacja jak w ubiegłym roku,
  • przypomnienie o drzewach do wycinki na cmentarzu – ostatnio był wywrot drzewa na dwa pomniki, całe szczęście, że nie zostały uszkodzone, bo są to nowe dość drogie pomniki.
 
Pani Izabela Kozyra-Cybulska – dyrektor GOKSiR w Pieckach – m.in. przekazała, że tegoroczne Dożynki Gminne odbędą się 28 sierpnia, na których jak corocznie będzie konkurs wieńców dożynkowych, w związku z czym zwróciła się z prośbą do sołtysów o kontakt w celu omówienia szczegółów.
 
Pan Leszek Krysiak – sołtys s. Krutyń – podziękował Pani Wójt za rozwiązanie problemu toalet w Krutyni – pomysł był bardzo dobry, miejmy nadzieję, że będzie to dobrze funkcjonowało, także w przyszłym roku.
 
Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, w tym m. in.:
- w sprawie wody w Nawiadach – sytuacja jest taka, że w Nawiadach brakuje wody, w tej chwili Nawiady zasilane są wodą z Piecek. Pan Prezes ZGKiM podpisał umowę na projekt nowego odwiertu w Nawiadach i budowę nowej studni, a więc sprawa ruszyła. Ostatnio mieliśmy też problem z wodą w Rutkowie – już jest tam zaprojektowana studnia, kolejny etap to projekt i wykonanie studni w Nawiadach; inwestycja bardzo droga, ale bez nowej studni nie poradzimy sobie z brakiem wody, bo też w Czaszkowie brakuje wody w blokach. Mamy nadzieję, że ta sytuacja poprawi się w przyszłym roku, bo sprawa wody jest dla nas najważniejsza.
 
Ad. 10 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XX Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał zamknięcia obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokółowała:
Joanna Kaczyńska
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-09-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-09-23 14:07:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-09-23 14:08:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
658 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony