ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXV/2017 Sesji Rady Gminy Piecki z 27 kwietnia 2017 r.

Informacja ogłoszona dnia 2017-06-05 09:57:55 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXV/2017
 
XXXV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 27 kwietnia 2017 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 13:20.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
  • Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
  • Radca Prawny w Urzędzie Gminy Pan Dariusz Bączek (w części).
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXXV Sesji przy obecności 15 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycje zmiany porządku obrad – rozszerzenie o podjęcie uchwał w sprawach:
  1. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2017-2024 – jako pkt 5i – zmianę przyjęto w głosowaniu 14 gł. „za”, 1 wstrz;
  2. zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym – jako pkt 5j – przyjęto w głosowaniu 14 gł. „za”, 1 wstrz.
 
Porządek obrad:
 
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  1. odwołania Skarbnika Gminy Piecki,
  2. zmiany budżetu gminy na 2017 rok,
  3. zmiany nazwy osiedla wielorodzinnego w Pieckach,
  4. wyrażenia zgody na dzierżawę, na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki,
  5. wyrażenia zgody na dzierżawę, na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki,
  6. obciążenia służebnością drogową nieruchomości gminnej położonej w miejscowości Piecki,
  7. przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Piecki na lata 2017-2022”,
  8. zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Piecki,
  9. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2017-2024,
  10. zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym.
6. Sprawozdania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach:
a) z działalności w 2016 roku z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej,
b) ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2016.
7. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
- nie zgłoszono.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że protokół z ostatniej sesji, tj. Nr XXXIV/2017 z dnia 31 marca 2017 r. wyłożony był wcześniej na sali obrad do wglądu, po czym jego przyjęcie poddał pod głosowanie – został przyjęty 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 31 marca do 26 kwietnia 2017 r. została przedłożona radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska omówiła powyższą informację oraz przekazała dodatkowe informacje nt. ważniejszych działań w tym okresie – m. in.:
  • rozstrzygnięty przetarg na przebudowy dróg: ulicy 22 Stycznia w Pieckach – wygrała firma z Bisztynka Pana W. Komsta i drogi Krutyń – Gałkowo, który wygrała firma SANBUD;
  • rozstrzygnięty przetarg na remonty dróg gminnych – na remonty wygrała firma z Łomży, na dostawę kruszywa firma ŻWIREK;
  • ogłoszony przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych – z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, przetarg odbędzie się w maju;
  • w dniu dzisiejszym złożony został wniosek na e-usługi w Urzędzie – dla umożliwienia mieszkańcom, pracownikom składania wniosków drogą elektroniczną, ogółem na 16 paneli;
  • miałam skargi na współpracę z PKS w zakresie dowożenia dzieci do szkół, głównie na terenie Dłużca, Gant (z sali dodano Bieńki i Babięta) – pani opiekująca się dziećmi nie wysiada, nie wsiada razem z dziećmi, nie pilnuje dzieci (głownie tych najmłodszych) przy wsiadaniu i wysiadaniu; pani ta jest zatrudniona przez PKS. Na skutek tych skarg odbyło się spotkanie z Panem J. Matyszkowskim, który niestety odpowiedział dość lakonicznie. Ze swej strony będziemy kontrolowali autobusy - pod kątem zgodności ze stanem oferowanym do przetargu, opiekunka musi wsiadać i wysiadać z dziećmi, bo chodzi tu o ich bezpieczeństwo;
  • GDDKiA Rejon Szczytno wystąpiła z zapytaniem, czy bylibyśmy w stanie zadeklarować wspólne działanie w przypadku likwidacji miejsc niebezpiecznych na drodze krajowej, bo takie zadanie inwestycyjne będzie realizowane – zadeklarowałam, że sporządzimy projekt przebudowy miejsc niebezpiecznych – z prośbą z mojej strony, żeby od razu zająć się wspólnym tematem przebudowy zjazdów;
  • w Pasymiu odbyło się spotkanie samorządów z Prezesem ZGOK w Olsztynie, którego głównym tematem było omówienie postulatów gmin o podpisanie nowej umowy wykonawczej do porozumienia dot. zagospodarowania odpadów komunalnych - i uznania obecnej umowy za bezskuteczną w związku z brakiem kontrasygnaty skarbnika; ostatecznie nic nie zostało uzgodnione, ze strony ZGOK nie ma żadnych konkretnych propozycji. Nasz Pan mecenas przygotowuje się do procesu – najprawdopodobniej spotkamy się w sądzie, żeby sąd uznał umowę wykonawczą za bezskuteczną;
  • w Urzędzie odbyła się kontrola z koncesji alkoholowych;
  • obecnie trwa procedura wyłaniania wykonawcy przebudowy Posterunku Policji – stworzymy dla Policji nowe „lokum” z innej strony budynku – 2 lokale z zapleczem socjalnym, na co wyrazili zgodę;
  • wczoraj odbyło się spotkanie w Mikołjkach nt. uruchomienia Programu PO Ryby – do którego będziemy zgłaszać wniosek o dofinansowanie zagospodarowania centrum wsi Piecki; termin składania wniosków do 15 lipca.
 
Pytań do powyższej informacji nie zgłaszano.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) odwołania Skarbnika Gminy Piecki
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz zwrócił się do Pani Wójt o wyjaśnienia.
M.in. z wystąpienia Pani Wójt A. Kurczewskiej: na wstępie wnoszę o autopoprawkę do projektu uchwały polegającą na: w § 1 – z terminu 29 maja proponuję termin 30 kwietnia oraz wykreślenie słów „w związku z przejściem na emeryturę” i zmiana § 3, który brzmiał będzie ”uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia”.
 
Przewodniczący Rady przyjęcie powyższej autopoprawki poddał pod głosowanie, w wyniku którego została przyjęta 13 gł. „za”, 1 wstrz. się, 1 przeciw.
 
P. Wójt przedstawiła sytuację związaną ze sprawą odwołania Pani Skarbnik, m.in.:
28 lutego Pani Skarbnik przyniosła do Pani Sekretarz pismo informujące o zamiarze odejścia na emeryturę z dniem 29 maja 2017 r. 24 marca wystosowałam pismo – bo taka jest procedura, że w związku ze złożonym przez Panią pismem dot. zamiaru odejścia na emeryturę z dniem 29 maja, wyrażam zgodę na rozwiązanie stosunku pracy z dniem 29 maja na mocy porozumienia stron w związku z przejściem na emeryturę.
25 kwietnia Pani Skarbnik złożyła w Sekretariacie pismo nawiązujące do powyższego pisma (odczytanie treści) – iż poinformowała o zamiarze przejścia na emeryturę z dniem 29 maja, nie zaś rozwiązania z tym dniem stosunku pracy. Na dzień dzisiejszy nie podjęła jeszcze decyzji o terminie rozwiązania stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę, poinformuje o tym Panią Wójt odrębnym pismem, obecnie przebywa na zwolnieniu lekarskim trwającym do 31 maja br.
Wczoraj na wspólnym posiedzeniu Komisji mówiłam jaka jest sytuacja w Urzędzie, jest bardzo ciężko, mamy wiele spraw, budżet jest napakowany inwestycjami, wydatkami – jest ciężko nie zareagować na takie pismo o zamiarze przejścia na emeryturę, bo to byłą wola pracownika. Nie rozumiem tego drugiego pisma – nie ma możliwości przejścia na emeryturę nie rozwiązując stosunku pracy – co też potwierdziłam w rozmowie z pracownikami ZUS, będącymi dzisiaj tu w Urzędzie na konsultacjach z mieszkańcami.
Stanowisko Skarbnika jest stanowiskiem strategicznym w Urzędzie, jesteśmy bez Skarbnika już pół roku, Pani Małgosia która otrzymała upoważnienie do działania – na moją prośbę, nie jest przygotowana do pełnienia funkcji Skarbnika, odpowiedzialność – jeśli wydarzy się coś nieprzyjemnego, ciąży na mnie i Pani Małgosi – nie na innych pracownikach czy radnych.
...Ja jako pracodawca uznaję, że informacja złożona przez Panią Skarbnik 28 lutego jest dla mnie wiążąca co do rozwiązania stosunku pracy w związku z odejściem na emeryturę.
Państwo radni, musicie w swoim rozsądku zdecydować co będzie dalej – w każdym razie komunikuję, że jest ciężko, i to nie jest moje widzimisię, tylko wola pracownika złożona dnia 28 lutego.
 
Pan radny Andrzej Brodzik – m.in.: w kwestii formalnej – jeśli powstaje projekt uchwały, to jest powód – z projektu uchwały wynika, że powodem odwołania jest przejście na emeryturę – ale wpływa pismo Pani Skarbnik, która rozmyśla się – co nie jest rzeczą niedopuszczalną, miała takie prawo, czyli powodu do odwołania nie ma. Dalej – na razie jest z dniem 30 kwietnia chcemy odwołać, a odwołanie równa się wypowiedzenie – przebywa na zwolnieniu lekarskim, tak że nie ma możliwości wypowiadania umowy komuś na zwolnieniu lekarskim. Pytanie do Pani Wójt – jak wyglądała praca Pani Skarbnik w tym roku, i czy jest przestępstwem być na zwolnieniu lekarskim? - myślę, że nie. Dla mnie dzisiejszy projekt uchwały nie powinien być głosowany, powinien trafić do kosza i zdjęty z porządku obrad. Autopoprawka polegająca na wycięciu pewnych tekstów – to nie jest OK tak za pięć dwunasta. Wszystko można zrobić, ale są odpowiednie procedury, uważam, że to prawnie niedopuszczalne dzisiaj, Pani Wójt może proponować, ale radni, którzy przyłożą do tego rękę działają wbrew prawu. Poproszę o protokół, i jeśli uchwała zostanie przyjęta i podpisana, ja osobiście jadę do Wojewody, i jestem pewien, że zostanie uchylona, bo to jest rażące naruszenie prawa. Nie działam na rzecz osoby, do pewnych działań nieprawnych nie mogę przyłożyć ręki.
 
Pan radca prawny D. Bączek – m.in.: jak Pan Andrzej powiedział, pierwotnie projekt uchwały był w innym kształcie, z inną przyczyną odwołania, ale ta przyczyna uległa zmianie – i trudno powiedzieć, że Pani Wójt działa niezgodnie z prawem, bo to na wniosek Wójta powołuje się i odwołuje Skarbnika. Pani Wójt kieruje się tutaj – jak dobrze zrozumiałem - (P. Wójt potwierdziła) kwestiami związanymi z funkcjonowaniem Urzędu, ma prawo taki wniosek do Rady złożyć, tak więc samo głosowanie i przegłosowanie tej autopoprawki proceduralnie jest dopuszczalne. Pan radny ma prawo – po podjęciu uchwały, wezwać Radę do usunięcia naruszenia prawa, jeżeli z tą uchwałą się nie zgadza, lub jeżeli po upływie 60 dni Rada nie zajmie stanowiska, złożyć skargę do WSA – tylko musi być wykazany interes prawny.
Co do kwestii przebywania Pani Skarbnik na zwolnieniu lekarskim – stosunek pracy z powołania jest stosunkiem specyficznym, niemniej jednak podjęcie uchwały jest jak najbardziej dopuszczalne, natomiast ona swój skutek w postaci wypowiedzenia dopiero rozpocznie, kiedy Pani Skarbnik pierwszy dzień stawi się do pracy, ale jest to jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę, czyli stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu po upływie 3 miesięcy od momentu powrotu Pani Skarbnik ze zwolnienia lekarskiego do pracy.
 
Pani radna Teresa Dworczak – m.in.: emocje są ogromne, bo z drugiej strony biorąc zna się człowieka, ale będąc obiektywnym nie ma ludzi niezastąpionych, a skarbnik jest potrzebny. Z pism wynika, że chce odejść na emeryturę, po czym się rozmyśla, i nie wykazuje woli współpracy – można było przyjść i porozmawiać – jakoś inaczej do tego podejść. Mam mieszane uczucia, ale rozumiem Panią Wójt, wczoraj dużo rozmawialiśmy z Panią Wójt, z Panem radcą prawnym. Gmina musi działać, skarbnik jest potrzebny, a podejrzewam, że Pani Skarbnik będzie brała te zwolnienia – i może brać, jak życie pokazuje – i będzie pustka, a nie może być takiej pustki.
 
Pani radna Elżbieta Niedźwiecka – m.in.: oczywiście są tu dylematy, to jest trudna sprawa, ale tak jak powiedziała Pani Wójt – jeżeli wpływa wniosek że ktoś chce przejść na emeryturę, a skarbnika powołuje Rada i naturalną rzeczą że Rada też odwołuje. Niepokoi mnie też funkcjonowanie gminy przez pół roku bez skarbnika – Panie, które to wszystko prowadzą mają owszem przygotowanie, ale nie do takiej funkcji. Przecież krzywda Pani Witkowskiej się nie dzieje. Każdy gospodarz pilnuje szerzej wszystkiego – tak samo P. Wójt, tak samo my radni, ja czuję się odpowiedzialna za całą gminę. Niepokoi mnie, że nie ma skarbnika, nie chciałabym aby w związku z tym wystąpiły problemy – a mogą, dlatego uważam, że skarbnika trzeba odwołać. Pani Witkowska przechodzi na emeryturę jak każdy człowiek, zgłosiła taką chęć, to nie jest odwołanie z naszej inicjatywy – złożyła pismo i naturalną rzeczą jest odpowiedzieć na to pismo.
 
Pani radna Marzenna Balcerczyk – m. in.: wczoraj szeroko na temat dyskutowaliśmy. W normalnym zakładzie pracy, jeśli pracownik wykazuje wysoką absencję chorobową – i to zaburza działanie zakładu i pracę innych pracowników, ma prawo wystąpić o zwolnienie pracownika. Powiem szczerze, że od wczoraj nie śpię – znam Panią Wójt, znam Panią Krysię bardzo długo, od 90 roku prowadzi finanse gminy, zrobiła dla naszej gminy bardzo wiele. Nikt z nas nie chciałby krzywdy wyrządzić – naprawdę nie wiem co zrobić, dlatego moja decyzja jest że wstrzymuję się od głosu.
 
Pan radny Andrzej Brodzik – przypomniał pytanie do Pani Wójt o obecność w pracy Pani Skarbnik w ubiegłym roku i obecnym.
 
Pani Wójt – przedstawiła okresy przebywania Pani Skarbnik na zwolnieniach lekarskich:
w 2016 r. ogółem 103 dni, w tym: od 4 marca do 29 kwietnia, od 16 listopada do 31 grudnia – 46 dni; w 2017 r.: od 6 lutego do 24 lutego – 19 dni, od 6 marca do 31 maja – 52 dni.
 
Pan radny A. Brodzik – pytanie do Pani Wójt co od stycznia robiła Pani Skarbnik? W styczniu tyle pracy, a dostaje urlop?
 
Pani Wójt - … w styczniu Pani Skarbnik dostała 2 dni na zrobienie badań lekarskich, bo była ponad 30 dni na zwolnieniu lekarskim. Później, 4 (?) stycznia Pani Skarbnik miała wykorzystać zaległy urlop, miała ponad 60 dni urlopu zaległego i bieżącego – tu Pani Maria Jarczewska – zaproszony gość, wtrąciła „wysłała Pani na ten urlop przymusowo, to prawda, proszę tak powiedzieć” - nie mówię, że nie, P. Skarbnik miała wykorzystać urlop zaległy i zależało mi na tym, żeby w okresie tworzenia bilansów wszystko było już uregulowane. Kiedy wykorzystać 60 dni urlopu? No niestety, trzeba ustawiać pracę - jak już było zakończenie roku bez Skarbnika, to pierwszy miesiąc nowego roku to już mniejszy stres niż w momencie kiedy tworzy się bilanse. Urlop ten był wykorzystywany na przemian ze zwolnieniem lekarskim.
 
Pan radny A. Brodzik – zgłosił wniosek formalny o zanotowanie w protokole imiennie wyniku głosowania nad uchwałą.
 
Pan radca D. Bączek – m.in. wyjaśnił, iż głosowanie jest jawne, protokół i sesja są jawne, uważa, że nie ma potrzeby głosowania tego wniosku, natomiast jeśli radny chce zanotowania w protokole sposobu swego głosowania, to może to zgłosić i będzie to odnotowane.
 
Pan Przewodniczący Rady Tomasz Jasinowicz – m.in.: decyzje czasami muszą być odważne, chociaż tak do końca nie ma się pewności. Na dzisiejsze spotkanie planowane było, że miały być kwiaty, miało być uroczyste zakończenie, podziękowanie – i tak to powinno wyglądać, życie okazało się inne. Nikomu nie powinno się też mówić jak ma głosować, każdy z radnych miał czas, żeby podjąć decyzję w swoim sumieniu. Co jest tu ważne – każdy skarbnik może być odwołany w każdym czasie – i jeżeli jest poważny problem, który sygnalizuje Wójt, my musimy ten problem rozważyć.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, 1 wstrz. 1 przeciw – głos Pana A. Brodzika (uchwała Nr XXXV/209/17);
 
b) zmian budżetu gminy na 2017 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; zmiany nie wpływają na stan deficytu budżetu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. się (uchwała Nr XXXV/210/17);
 
(ogłoszenie 15-minutowej przerwy w obradach)
 
c) zmiany nazwy osiedla wielorodzinnego w Pieckach
 
Powyższą sprawę przedstawiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m.in. przekazała, że w związku z ustawą o zakazie propagowania komunizmu przez nazwy m.in. osiedli, zobowiązani byliśmy do zmiany nazwy naszego osiedla 35-lecia PRL. W celu zgłaszania propozycji nazwy przeprowadzone były 2-krotne konsultacje społeczne, w wyniku których wpłynęły: I konsultacje – 5 ankiet z 4 propozycjami nazw, II konsultacje – 28 ankiet z 9 propozycjami. O wyłonienie propozycji zwróciła się do Zarządu Osiedla, jako organu reprezentującego mieszkańców oraz do radnych z osiedla, aby wspólnie wybrali nazwę. Zaproponowana przez nich nazwa to „Osiedle Lawendowe”, która to nazwa została zawarta w projekcie uchwały.
 
Pan radny Andrzej Brodzik – zgłosił wniosek formalny dot. propozycji nazwy osiedla: „Osiedle Unii Europejskiej”, uzasadniając m.in., iż dzięki naszej obecności w Unii otrzymaliśmy kilkadziesiąt milionów dotacji na rozwój naszego państwa – więc mamy jej co zawdzięczać, a co zawdzięczać lawendzie? - pachnie i ładnie wygląda.
 
Pani radna Teresa Dworczak - … lawenda ma wiele właściwości i zalet, nazwa przyszłościowa, w nikogo nie godzi, rozmawiałam z wieloma mieszkańcami osiedla z różnych środowisk, udało mi się przekonać ich do tej nazwy; nie będzie komarów, nie będzie innych owadów. Dobra myśl z nazwą „Unii Europejskiej” - można nią nazwać np. plac, który będzie powstawał przy kościele.
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie wniosek formalny Pana radnego A. Brodzika o nazwę osiedla „Unii Europejskiej” - 1 gł. „za”, 14 przeciw – wniosek nie został przyjęty.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy osiedla wielorodzinnego w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 0 gł. przeciw, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXV/211/17);
 
d) i e) zgody na dzierżawę na okres 10 lat ...
 
Powyższe sprawy przedstawiła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: dotyczą dzierżaw na 10 lat w trybie bezprzetargowym części działek gminnych w Pieckach i Goleni – w Pieckach przy ul. Zwycięstwa 33 części działki o pow. 200 m² na użytkowanie jako ogród warzywny, w Goleni przy budynku byłej szkoły - części o pow. 180 m² i 300 m² na potrzeby gospodarcze typu garaż, skład drewna.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekty uchwał w sprawach:
1) wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki (działka w Pieckach); po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXV/212/17);
2) wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki (działka w Goleni); po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXV/213/17);
 
f) obciążenia służebnością drogową ….
 
Pani Wójt m. in. wyjaśniła, że sprawa dotyczy nieruchomości (działki p. Śnieżko), która nie ma dostępu do drogi publicznej, stąd propozycja obciążenia służebnością przejazdu działki gminnej, z której wszyscy korzystają jako drogi – jest to teren parkingowy przy Sp-ni Handlowej tzw. małym Alluxie; jedna służebność jest już tam ustanowiona na rzecz Spółdzielni.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie obciążenia służebnością drogową nieruchomości gminnej położonej w miejscowości Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXV/214/17);
 
g) przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem ….
 
Projekt powyższego Programu przedstawiła i omówiła Pani Wójt – wg danych zawartych w projekcie uchwały, w tym dot. programu budowy mieszkań komunalnych „Dla systematycznych”.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Piecki na lata 2017-2022”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXV/215/17);
h) zasad wynajmowania lokali …...
 
Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła i omówiła Pani Wójt – wg danych w załącznikach do uchwały: Nr 1 – zasady wynajmowania lokali mieszkalnych, Nr 2 – Regulamin przyznawania i sprzedaży lokali w ramach Gminnego Programu Budowy Mieszkań Komunalnych „Dla systematycznych”.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXV/216/17);
 
i) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej ...
 
Pani Wójt m. in. wyjaśniła, że potrzeba zmiany WPF wynika ze zmiany budżetu gminy przyjętej na obecnej sesji, dotyczy aktualizacji planowanych dochodów i wydatków oraz w załączniku „wykaz przedsięwzięć” zwiększenie o kwotę 128.821 zł wydatków na zadanie dot. zagospodarowania centrum wsi Piecki.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2017-2024; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXV/217/17);
 
j) zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym
 
Powyższą sprawę przedstawiła Pani Sekretarz B. Wołkowicz, m.in. przekazała, że dotyczy sprzedaży dotychczasowemu użytkownikowi wieczystemu Spółce „GROM” z siedzibą w Olsztynie 2. działek o łącznej powierzchni ok. 1 ha w Pieckach.
Pani Wójt dodała, że obecni właściciele zamierzają podjąć działania inwestycyjne na tym terenie - budowę restauracji, nowych stacji benzynowych, wymianę zbiorników.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXV/218/17);
 
(ogłoszenie przerwy w obradach)
 
Ad. 6 – sprawozdania GOPS w Pieckach
 
a) z działalności w 2016 r. z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej
- powyższe sprawozdanie omówiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka – wg sprawozdania pisemnego, stanowiącego załącznik do niniejszego protokołu; sprawozdanie zamieszczone również na stronie internetowej GOPS.
 
Pytań nie zgłaszano.
Powyższe sprawozdanie Rada przyjęła do wiadomości.
 
b) ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2016
- przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w „Ocenie”, stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
 
Pytań nie zgłaszano, przyjęto do wiadomości.
Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Maria Jarczewska – radna Powiatu Mrągowskiego, b. Wójt Gminy Piecki – na wstępie podziękowała za umożliwienie uczestniczenia w sesjach Rady, chociaż nie zawsze może być na nich obecna. Przedstawiła informacje z działań Powiatu, m.in.: jak powiedziała Pani Wójt Powiat otrzyma dotację z Gminy Piecki na wykonanie chodnika w kierunku plaży w Ostrowiu Pieckowskim – cieszy, że będziemy mogli nareszcie ten chodnik wykonać; wniosek złożony do LGD w sprawie chodnika Krutyń – Krutyński Piecek przeszedł pozytywną ocenę, czekamy na dalszy bieg. Od 1 września br. rusza nowy kierunek kształcenia w Zespole Szkół Zawodowych w Mrągowie – technik przetwórstwa mleczarskiego, w lipcu zaczyna się budowa nowoczesnych pracowni – bardzo zachęca młodzież do podjęcia nauki w tym kierunku. Mamy duże zakłady: Mleczpol w Mrągowie – tam będą odbywały się praktyki, Mlekpol, który obecnie wykonuje inwestycje na ponad 200 mln zł na proszkownię serwatki – więc perspektywa zatrudnienia jest bardzo realna.
Następnie przekazała swoje przemyślenia nt. uchwały podjętej przez Radę w sprawie odwołania Pani Skarbnik, m.in.: nie najlepiej się stało, zabrakło trochę empatii ze strony pracodawcy, którym jest Pani Wójt, zabrakło porozumienia przed tak ważną decyzją jak odwołanie skarbnika – na miejscu pracodawcy zrobiłaby wszystko, żeby jednak rozmowę przeprowadzić. Odnośnie tego, co powiedział Pan Przewodniczący, że myślał, że będą kwiaty i miłe pożegnanie - myślę, że to zaproszenie na sesję powinno wyglądać inaczej – zaproszenie na pożegnanie, a nie na odwołanie, bo samo odwołanie mogło być w innym terminie i formie, np. na sesji nadzwyczajnej. Nieprawdą jest, że zachwiało się coś w wykonaniu i zarządzaniu budżetem gminy, bo z uchwał, które dzisiaj zostały podjęte, tj. zmian do budżetu i zmian WPF wynika, że wszystko jest ok.
Z wielkim niesmakiem do tego podchodzi, pracowała wspólnie z Panią Skarbnik 12 lat, pierwszy raz w tej gminie jest odwołanie skarbnika.
 
Do powyższej wypowiedzi odniosła się Pani Wójt, m.in.: kwestia odwołania Skarbnika i dbałości o budżet to jedna sprawa, a kwestia kontaktów to druga sprawa; co do zarzutu braku porozumienia – sama kontaktowała się z Panią Skarbnik w sprawie umówienia się na spotkanie i rozmowę – miało być pod koniec lutego, jednak nie doszło do skutku (jej pobyt w szpitalu i wizyty u lekarza Pani Skarbnik), także w dniu 25 kwietnia, w którym Pani Skarbnik przyniosła pismo do sekretariatu – czekała na nią w gabinecie, jednak nie przyszła. Dodała, że nie byłoby w ogóle podjęcia próby odwołania Skarbnika bez wniosku–informacji Pani Skarbnik z 28 lutego w sprawie przejścia na emeryturę – i od tego procedura się zaczęła. Można się wzajemnie obwiniać, do tego czasu nie podejmowała prób odwołania, a Skarbnik z 27-letnim stażem wie, jak ciężko bez skarbnika pracować.
 
Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki, m.in. z wypowiedzi: z racji, ze wiele lat pracuję w samorządzie – jako sołtys, radna, sołtys miałam do czynienia z Panią Skarbnik i jest mi dzisiaj przykro – nie wiem z jakiej racji to się stało, ale nigdy w życiu, słuchając wypowiedzi Pani Skarbnik nie pomyślałabym, że odejdzie w takich warunkach. Każdy z nas chorował – dłużej lub krócej, czy osoba z 40-letnim stażem nie ma prawa chorować? czy jest w stanie przewidzieć czy jutro będzie pracować? - nikt tego nie wie. Rozumiem też Panią Wójt, rozumiem Panią Skarbnik, ale jak powiedziała Pani Jarczewska – chyba nic złego w budżecie się nie dzieje, jest kierownik, są osoby kompetentne.
 
Pan Stanisław Miciński – były Przewodniczący Rady Gminy Piecki m.in. z wypowiedzi: bardzo szkoda, ze Pani Skarbnik odeszła od nas, była bardzo dobrym pracownikiem, 20 lat z nią współpracowałem - mądra, pracowita, bardzo trzymała budżet. Czekam - od Pani Wójt, od Pana Przewodniczącego, że odbędzie się normalne pożegnanie z Panią Skarbnik, z kwiatami, jak należy.
 
 
Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
- brak zapytań.
 
Ad. 9 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXV Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-06-05 09:57:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-06-05 09:57:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
688 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony