ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/2017 Sesji Rady Gminy Piecki z 31 maja 2017 r

Informacja ogłoszona dnia 2017-07-04 11:39:36 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/2017
 
XXXVIII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 31 maja 2017 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 9:00 – 10:50.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecni: E. Kaczmarczyk, S. Trzciński);
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
  • Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
  • Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz,
  • Radca Prawny w Urzędzie Gminy Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXXVIII Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
    1. wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Mrągowskim w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Piecki w formie dotacji celowej z przeznaczeniem na wykonanie zadania „Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu drogi nr 1765N Piecki – Ostrów Pieckowski”,
    2. wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Mrągowskim w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Piecki w formie dotacji celowej z przeznaczeniem na wykonanie zadania „Budowa chodnika w ciągu drogi nr 1765N ul. Przemysłowa w Pieckach”,
    3. wniesienia dopłaty do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o. o. w Pieckach na pokrycie straty straty bilansowej spółki,
    4. zmian budżetu gminy na 2017 rok,
    5. przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki,
    6. zmiany uchwały Nr XX/132/16 Rady Gminy Piecki z dnia 15 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
  6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  8. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pani Maria Nadolna – przekazała informację, że w dniu 7 czerwca, w godzinach 10 – 13 przy ŚDS w Pieckach organizowany jest wspólnie z Domem Kultury w Pieckach „Festyn kwiatowy”, na który wszystkich zapraszają; będą również występy artystyczne, warsztaty, gry i zabawy animacyjne;
 
Pan Adam Larenta – zwrócił się z pytaniem do Pani Wójt o sprawę muldy na ul. Topolowej i przekazał, że zauważył, że mulda na ul. Lipowej też pęka – trzeba byłoby coś z tym zrobić.
 
Pan Andrzej Brodzik – poruszył kwestie formalne dot. prac Rady:
  1. sprawa sesji nadzwyczajnych – wg moich obliczeń w tej kadencji było ich już więcej niż w dwóch poprzednich kadencjach; nie mówię, że to coś złego, ale warto może się nad tym zastanowić,
  2. sprawa kompetencji względem ostatniej sesji nadzwyczajnej  - § 14 Statutu Gminy Piecki wyraźnie określa kompetencje Rady Gminy – tak że proszę czuć się kompetentnym w pewnych sprawach.
 
Pani Marzenna Balcerczyk – … wczoraj miała przyjemność jechać na dyżur do Mikołajek drogą bardzo bezpieczną – dziury załatane, bardzo serdecznie podziękowała Pani Wójt za pomoc w tej sprawie.
 
Pan Przewodniczący Tomasz Jasinowicz – odniósł się do wypowiedzi Pana radnego A. Brodzika dot. sesji nadzwyczajnych - m.in. powiedział, że nie jest specjalnym zwolennikiem zwoływania sesji nadzwyczajnych, jednakże czasami taka forma jest konieczna; cieszy się, że radni przybywają na te sesji, mamy kworum i sprawy są rozstrzygane.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że protokoły z ostatnich sesji, tj. Nr XXXV/2017 z 27 kwietnia, Nr XXXVI/2017 z 5 maja – sesji nadzwyczajnej i Nr XXXVII/2017 z 8 maja 2017 r. - sesji nadzwyczajnej, wyłożone były do wglądu na sali obrad, po czym ich przyjęcie poddał pod głosowania:
  • Nr XXXV/2017 – 13 gł. „za”;
  • Nr XXXVI/2017 – 13 gł. „za”;
  • Nr XXXVII/2017 – 12 gł. „za”, 1 wstrz.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 27 kwietnia do 30 maja 2017 r. została przedłożona radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska przekazała dodatkowe informacje nt. ważniejszych działań w powyższym okresie – m. in.:
  • jak corocznie weźmiemy udział w Spotkaniu Integracyjnym Samorządów Powiatu Mrągowskiego, których w tym roku organizatorem jest Starostwo Powiatowe; odbędą się w dniu 10 czerwca na terenie ośrodka wypoczynkowego w Borowskim Lesie, do dnia 31 maja (tj. do dzisiaj) musimy podać liczbę uczestników – stąd prośba do radnych, sołtysów, pracowników o zgłaszanie się;
  • podziękowała wszystkim, którzy wzięli udział w Pielgrzymce do Sanktuarium Gietrzwałdzkiego w dniu 19 maja, organizowanej przez Arcybiskupa Metropolitę Warmińskiego, Wojewodę i Marszałka; godnie reprezentowaliśmy nasz samorząd – wzięło udział część radnych, sołtysów, pracowników Urzędu tylko przykro, że na tyle samorządów w naszym województwie - osób nie było dużo;
  • odbyły się spotkania w Urzędzie Marszałkowskim:
1) nt. internetu szerokopasmowego – w trakcie omawiania tej sprawy, p. Wójt zwróciła się z prośbą do sołtysów o pomoc organizacyjną w postaci zebrania deklaracji od mieszkańców zainteresowanych internetem, chcących partycypować w kosztach budowy instalacji od granicy działki do swojego domu – koszt mieszkańca to 500 zł (do 15 czerwca deklaracje te należy złożyć w UM),
2) nt. sprawy zagospodarowania przez MPK stawu w Pieckach (spotkanie przy obecności Dyrektora MPK) – Urząd Marszałkowski sfinansował w kwocie 80.000 zł projekt budowlany – projekt jest już wykonany, jest też pozwolenie na budowę, przewidywany koszt to 2,4 mln zł. Obecnie jednak okazało się, że Gmina Piecki musi być partnerem w tym projekcie – wkład własny ok. 350.000 zł (po przetargu kwota może okazać się niższa); bez partycypacji Gminy projektu nie uda się zrealizować;
  • odbyło się spotkanie w GDDKiA - w sprawie działania GDDKiA dot. likwidacji miejsc niebezpiecznych na drodze krajowej nr 59 oraz naszego działania-obowiązku dot. przebudowy zjazdów - doszliśmy do uzgodnienia, że możemy wspólnym działaniem dokonać kompleksowej przebudowy; niebawem wpłynie do nas wzór porozumienia o współpracy – mam nadzieję, że rok 2018 będzie rokiem inwestycji;
  • sprawa realizowanych inwestycji – ulica 22 Stycznia jest w trakcie przebudowy, droga w Krutyni również; w ciągu 90 dni wykonawca powinien wykonać ul. 22 Stycznia, w ciągu 150 dni drogę w Krutyni;
  • przed nami remont Posterunku Policji w Pieckach – miało miejsce spotkanie z Z-cą Komendanta co do zagospodarowania pomieszczeń w tym budynku, wspólnie ustaliliśmy, że policjanci zostaną w tym miejscu, w którym są obecnie – ze względu na to, że prawdopodobnie dwóch policjantów jeszcze do Piecek dojdzie; wyremontujemy te pomieszczenia;
  • informacja dla osób zainteresowanych sprawą azbestu i procedurą związaną z jego zdjęciem, transportem i utylizacją – na dzień dzisiejszy ze swojej strony zrobiliśmy wszystko, co było możliwe do wykonania – przeprowadziliśmy nabór wniosków o zdjęcie azbestu, złożyliśmy wniosek o dofinansowanie, wstrzymujemy się z przeprowadzeniem przetargu ze względu na to, że nastąpiły zmiany w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska – Narodowy Fundusz nie przekazał jeszcze środków, mamy informację z Woj. F-szu, że działania zostały wstrzymane – i taka treść pisma pójdzie do osób, które złożyły wnioski;
  • Dyrektor ZOPO Pan K. Grygo wyłonił wykonawcę projektu na Orlik Lekkoatletyczny przy Szkole Podstawowej w Pieckach za b. niską kwotę 12.000 zł – poprzednia propozycja była na 32.000 zł; mamy nadzieję, że ten projekt będzie zrealizowany, są środki w Ministerstwie Sportu na dofinansowanie takich działań, jak orliki;
  • odbyło się spotkanie z Panem Nadleśniczym Błyskunem w sprawie stanu ścieżki rowerowej łączącej Piecki z Mrągowem – w związku ze zgłoszeniami, że na ścieżce znajdują się suche gałęzie, zagrażające bezpieczeństwu korzystających ze ścieżki; Pan Nadleśniczy powiedział, że postara się o przycięcie gałęzi, z naszej strony zleciliśmy wykaszanie ścieżki Panom zatrudnionym w ramach robót publicznych. Dzisiaj będzie też ogłoszony kolejny przetarg na wykonanie projektu ścieżki rowerowej w samych Pieckach, który obejmie również zaprojektowanie pumptracku w parku przy Urzędzie – dla dzieci korzystających z desko/łyżworolek, rowerów górskich;
  • Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej „Perspektywa” w Mrągowie Pan Niksa wczoraj zwrócił się z zapytaniem, czy nadal jesteśmy zainteresowani przebudową chodnika (drogi) pomiędzy placem zabaw a blokami 7 i 8 – oczywiście tak, i jeśli Państwo radni wyrazicie zgodę, przygotujemy zmiany w budżecie na następną sesję – jest wielka szansa, że w tym roku ta inwestycja będzie wykonana;
  • w sprawie przydziału mieszkań w budowanym bloku wielorodzinnym – I etap mamy już za sobą, tj. związany ze składaniem wniosków o mieszkanie – na 30 mieszkań wpłynęło 30 wniosków, mamy nadzieję, że nikt się nie wycofa ani też że nie wpłyną inne wnioski, bo później ciężko kogoś odrzucać i wybierać;
  • w sprawie złożonego wniosku o dofinansowanie drogi do Pana Żbikowskiego – do wniosku złożone było jedno uzupełnienie, mamy nadzieję, że na początku czerwca z Panią Skarbnik podpiszemy umowę o dofinansowanie; z dofinansowania będą wyłączone (przykro) parkingi wzdłuż drogi – zgodnie z wytycznymi Ministerstwa;
  • w sprawie muld – ze względu na pojawiające się sygnały dot. potrzeb muld, w tym z Brejdyn mamy zaplanowane na ten rok muldy na ul. Nowej, Topolowej i w Brejdynach, trzeba zrobić dodatkowe rozeznanie, być może przydałaby się też na ul. Szewskiej;
  • w sprawie drogi do Mikołajek – drogę tą wykonał Pan Lesiński (łatanie dziur), jest to droga powiatowa.
 
Pytań do powyższej informacji nie zgłaszano.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) i b) – wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Mrągowskim …
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. przekazała, iż na ostatniej sesji 27 kwietnia 2017 r. w zmianach do budżetu uwzględnione zostały dotacje celowe dla Powiatu Mrągowskiego – zabrakło uchwały wyrażającej zgodę na podpisanie umowy o wspólnym działaniu – przekazania środków w kwocie 140.000 zł na budowę ciągu pieszo-rowerowego w kierunku plaży na Ostrowiu Pieckowskim oraz 130.000 zł na budowę chodnika przy ul. Przemysłowej w Pieckach. W międzyczasie wpłynęła z Powiatu umowa, która została zmieniona (poprawiona) przez naszego radcę prawnego Pana D. Bączka i uzyskała jego akceptację formalno-prawną, obecnie sprawa podpisania umów może być finalizowana. Termin realizacji zadań podany przez Powiat - do końca listopada 2017 r.
 
Uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekty uchwał:
  1. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Mrągowskim w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Piecki w formie dotacji celowej z przeznaczeniem na wykonanie zadania „Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu drogi nr 1765N Piecki – Ostrów Pieckowski”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXVIII/221/17);
 
  1. wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Mrągowskim w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Piecki w formie dotacji celowej z przeznaczeniem na wykonanie zadania „Budowa chodnika w ciągu drogi nr 1765N ul. Przemysłowa w Pieckach”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXVIII/222/17);
 
c) wniesienia dopłaty do ZGKiM ..
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: na ostatniej sesji w uchwale przyjmującej zmiany do budżetu zabezpieczone zostały środki 310.000 zł dla Spółki ZGKiM w Pieckach na pokrycie straty bilansowej, jednak zabrakło uchwały o przekazaniu tych środków Spółce, stąd obecnie przedkładany projekt w tej sprawie; środki te będą przeznaczone na działania inwestycyjne, głównie na odwierty dwóch studni w Nawiadach.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wniesienia dopłaty do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o. o. w Pieckach na pokrycie straty bilansowej spółki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXVIII/223/17);
 
d) zmian budżetu gminy na 2017 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu, wraz z dodatkową zmianą przeniesienia środków w dziale „Schronisko dla zwierząt” i przeznaczenia kwoty 500 zł na zakup karmy dla kotów.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 1 wstrz. się (uchwała Nr XXXVIII/224/17);
 
(ogłoszenie 15-minutowej przerwy w obradach, po przerwie obrady opuściła radna Pani M. Nadolna – stan Rady 12 radnych)
 
e) przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku ...
 
Powyższą sprawę przedstawiła Pani A. Glazer-Obłoczyńska – pracownik Urzędu Gminy Piecki; m.in. przekazała, że w związku z tym, że Sejmik Województwa przyjął w grudniu 2016 r. uchwałę w sprawie nowego Planu Gospodarki Odpadami na lata 2016 – 2022, gminy mają 6 miesięcy na zmiany, dostosowanie swoich Regulaminów do tego Planu. Ponadto jest to okazją do wprowadzenia własnych zmian, wynikających z objęcia systemem gospodarki odpadami nieruchomości niezamieszkałych, a także innych dotychczas wprowadzonych, w tym po rozstrzygnięciach nadzorczych Wojewody; zmian tych było na tyle dużo, że proponuje się przyjęcie Regulaminu „na nowo”.
Po powyższym, Pani A. Glazer-Obłoczyńska udzielała wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania radnych w sprawie zapisów Regulaminu, w tym przedstawiła dane nt. liczby złożonych deklaracji o wysokości opłaty za odpady z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne – na dzień 31 maja 2017 r. (w załączeniu).
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXVIII/225/17);
 
f) zmiany uchwały dot. szczegółowego sposobu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych ...
 
Wyjaśnień udzieliła Pani A. Glazer-Obłoczyńska, m.in. poinformowała, że uchwała w powyższej sprawie ulega zmianie w zakresie, w jakim zmieniony został Regulamin (dostosowanie do jego zapisów), a także wprowadza ogólne pojęcie „nieruchomości” zamiast „nieruchomości niezamieszkałe”.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/132/16 Rady Gminy Piecki z dnia 15 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXVIII/226/17);
 
Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Maria Jarczewska – radna Powiatu Mrągowskiego, b. Wójt Gminy Piecki – na wstępie podziękowała Radzie za podjęcie uchwał wyrażających zgodę na podpisanie porozumienia z Powiatem – będzie już można rozpisywać procedurę przetargową, jednakże podejrzewa, że do końca wakacji nie uda się tej ścieżki wykonać;
- odnośnie spotkania samorządowego 10 czerwca w Borowskim Lesie, organizowanego w tym roku przez Powiat – zwróciła się z prośbą o w miarę szybkie podanie liczby uczestników, zachęciła do uczestnictwa w tym wydarzeniu;
- przedstawiła informację nt. „Powiatowej Karty Seniora 60 plus” – wydanych zostało ich już ok. 1.500, znacząco zwiększyła się liczba partnerów tego Programu, – przekazała wykaz partnerów dla biura Rady w celu udostępniania chętnym do zapoznania i skorzystania (w załączeniu).
 
Pani Elżbieta Kurowska – sołtys s. Dłużec – zgłosiła, że jak co roku występuje problem – jest dosyć dużo domków letniskowych, przy których nie wie jak egzekwować obowiązek utrzymania porządku na chodniku, wykaszania jeśli posesja znajduje się przy pasie drogowym; w centrum wsi obok pięknie utrzymanych chodników są miejsca, gdzie ciężko jest nawet przejść, zwisają gałęzie.
 
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzielała Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.:
 
- w sprawie zgłoszonej przez Panią sołtys Dłużca – zgodnie z przepisami każdy z nas jest obowiązany do utrzymywania porządku na terenie przyległym do pasa drogowego przy swojej nieruchomości - przypatrzymy się bliżej tej sprawie wspólnie z Panią sołtys, mamy Regulamin utrzymania porządku i czystości na terenie gminy, który powinien być przestrzegany.
 
Pani Maria Jarczewska – zgłosiła b. wielką prośbę o muldę na drodze do ośrodka wczasowego w Ostrowiu Pieckowskim, która niedawno została wykonana – to co się dzieje w tej chwili z w wyjazdem z ośrodka na drogę główną, to po prostu tragedia, znak ograniczający prędkość nie jest przez kierowców przestrzegany, koniecznie powinna być tam mulda.
 
Pani sołtys Nawiad J. Kulas - zgłosiła, że obecnie jest problem z drogą do jeziora – jest w okropnym stanie, po pracy równiarki nie można nią przejechać. Ponadto sprawa świetlicy – mieszkańcy nie dają spokoju, ciągle narzekają, że nie ma świetlicy.
 
Pani Wójt A. Kurczewska odniosła się do powyższych spraw, m.in.:
- w sprawie drogi do jeziora – operator koparki nie zgodził się na zebranie poboczy, bo są zbyt wysokie, mimo to będzie tam inny problem z dojazdem do plaży, musimy chyba dokonać zamiany gruntów. W sprawie świetlicy – jeśli pojawią się środki i będzie dofinansowane, to jesteśmy w stanie to wykonać, gdyż z własnych środków 900.000 zł nie jesteśmy w stanie wyłożyć, ważniejsza jest woda w Nawiadach i w tym kierunku skierowane są nasze działania. W tej chwili sytuacja odnośnie świetlicy jest taka, że mamy projekt na świetlicę, pozwolenie na budowę i tylko czekamy na uruchomienie konkursów – jak będą środki zewnętrzne składamy wniosek.
 
Ad. 8 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXVIII Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-07-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-04 11:39:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-04 11:39:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
619 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony