ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXIX/2017 Sesji Rady Gminy Piecki z 30 czerwca 2017 r

Informacja ogłoszona dnia 2017-09-04 12:15:42 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXIX/2017
 
XXXIX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 30 czerwca 2017 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 13:10.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecna Pani E. Bobińska),
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXXIX Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad: poszerzenie o sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2015-2018 – jako pkt 7a
- powyższa propozycja zmiany została przyjęta w glosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2016 rok:
  6. wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2016 rok,
  7. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu,
  8. wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku,
  9. dyskusja,
  10. przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Piecki za 2016 rok,
  11. przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Piecki z tytułu wykonania budżetu za 2016 rok.
  12. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  13. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2017-2024,
  14. zmian budżetu gminy na 2017 rok,
  15. zmiany uchwały Nr XXXIV/141/13 Rady Gminy Piecki z dnia 10 kwietnia 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty,
  16. wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki.
  17. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2016 roku.
7a. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata
2015-2018.
  1. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pani Marzenna Balcerczyk – pytanie do Pani Wójt: na jakim etapie jest sprawa budowy bloku wielorodzinnego na osiedlu?
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że protokół z ostatniej sesji, tj. Nr XXXVIII z dnia 31 maja 2017 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, wcześniej można było zapoznać się z nim w biurze Rady; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie do 27 kwietnia do 29 czerwca 2017 r. została przekazana radnym oraz sołtysom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska omówiła zagadnienia będące przedmiotem w/w zarządzeń oraz przekazała dodatkowe informacje nt. pozostałych działań, w tym m. in.:
– jesteśmy zobowiązani do wykonania nasadzenia zastępczego drzew – po decyzjach dot. wycinki drzew, stąd prośba do obecnych sołtysów, radnych o wskazanie na swoim terenie potrzeb (wolne przestrzenie) w zakresie nasadzenia drzew - mamy już zgłoszone Brejdyny, Osiedle Lawendowe, Czaszkowo i Zgon;
  • z Panem Prezesem Sp. ZGKiM, z Panią Główną Księgową odbyliśmy spotkanie w naszym Banku Spółdzielczym w sprawie kredytu na budowę budynku wielorodzinnego – jest b. dużo wymagań, kryteriów ze strony Banku co do przyszłości Zakładu, przyszłości budynku, który ma powstać – i odwróciliśmy procedurę – miało być tak, że występujemy o kredyt i dopiero ogłaszamy przetarg na budowę (tak zrobiły Mikołajki), ale w tym przypadku ludzie nie wiedzą z jakimi kosztami mają się liczyć, więc ustaliliśmy, że lepszym działaniem będzie to, że ogłosimy po 5 lipca przetarg na budowę – będziemy wiedzieli z jakimi kosztami będzie się wiązała budowa tego budynku, przetarg jest już przygotowywany;
  • na ostatniej sesji były zgłoszenia o muldy zwalniające prędkość – informacja, że na Ostrowiu Pieckowskim zaplanowano 1. muldę, w Brejdynach 1., na ul. Topolowej 2. i ul. Nowej 1. - muldy są już zamówione;
  • informacja dla osób, które złożyły wnioski o dofinansowanie zdjęcia, azbestu, jego transportu i utylizacji – otrzymaliśmy promesę z Wojewódzkiego F-szu Ochrony Środowiska na kwotę 32.500 zł na realizację tego zadania;
  • informacja dla wszystkich – od 16 czerwca używamy nowej nazwy osiedla wielorodzinnego – Osiedle Lawendowe, we wszystkich tworzonych dokumentach, korespondencji należy używać tej nazwy;
  • informacja dla mieszkańców Babięt i Machar – umowa o dofinansowanie budowy wodociągu i kanalizacji została podpisana – dofinansowanie na ten rok to kwota 1.187.000 zł. Niestety nie przeszedł wniosek złożony przez ZGKiM na budowę hydroforni w Nawiadach – dlatego też z własnych środków przekazywaliśmy dla ZGKiM 200.000 zł na pokrycie strat – z przeznaczeniem na budowę studni w Nawiadach;
  • w Olsztynie odbyło się kolejne spotkanie z firmą NOKIA nt. budowy internetu szerokopasmowego;
  • braliśmy udział w zakończeniu obchodów Wojewódzkich Dni Rodziny w Pieniężnie;
  • Marszałek Województwa przesłał informację, iż tegoroczne Dożynki Wojewódzkie odbędą się 17 września na terenie Parku Etnograficznego w Olsztynku, zaprosił do udziału w konkursie na najpiękniejszy wieniec dożynkowy – nasze Gminne Dożynki odbędą się 27 sierpnia, być może wieńce utrzymają się do tego czasu.
 
Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.
 
Ad. 5 – rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2016 rok:
a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2016 rok
 
M. in. z wypowiedzi Wójta Gminy Pani A. Kurczewskej: Szanowni Państwo, w ciągu roku dokonano wielu zmian w budżecie, zarówno uchwałami Rady Gminy jak i zarządzeniami Wójta. Początkowo budżet Gminy Piecki na 2016 rok planowany był w następujących wysokościach: dochody 25.024.281 zł, w tym: dochody bieżące 23.752.7818 zł, dochody majątkowe 1.271.500 zł; wydatki 24.693.291 zł, w tym: wydatki bieżące 21.906.219 zł, wydatki majątkowe 2.797.062 zł. Zaplanowano również nadwyżkę budżetu w wysokości 331.000 zł, która miała być przeznaczona na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w latach poprzednich. W budżecie zaplanowano rozchody w kwocie 1.570.000 zł – z tytułu spłaty zaciągniętych w latach poprzednich kredytów bankowych. Zaplanowano przychody w wysokości 1.239.000 zł.
W wyniku zmian budżet gminy na koniec grudnia 2016 wyniósł: dochody 32.317.768,06 zł – wykonanie 31.754.454,70 zł, co stanowi 98,3%. Na tę kwotę składają się:
- dochody bieżące 30.167.372,38 zł, tj. 95,0% wykonania ogółem,
- dochody majątkowe 1.587.082,32 zł, tj. 5,0% wykonania ogółem.
W ogólnej kwocie uzyskanych dochodów przypada na:
- dochody własne 8.993.132.13 zł, tj. 28,3% wpływów ogółem,
- subwencje 10.077.820,00 zł, tj. 31,8% wpływów ogółem,
- dotacje 12.683.502,57 zł, tj. 39,9% wpływów ogółem.
Wskaźnik realizacji dochodów bieżących wynosi 98,6% w stosunku do planowanych dochodów bieżących, zaś dochody majątkowe zrealizowano w 91,7% w stosunku do wysokości ustalonego planu.
Wydatki: plan 31.986.768,06 zł – wykonanie 30.825.217,98 zł, tj. 96,4%.
Z ogólnej kwoty zrealizowanych wydatków przypada na:
- wydatki bieżące 28.480.630,29 zł, tj. 97,1% planu,
- wydatki majątkowe 2.344.587,69 zł, tj. 88,1% planu.
Procentowy udział tych grup wydatków jest następujący: wydatki bieżące 92,39%, wydatki majątkowe 7,61%. Nadwyżka budżetu 929.236,72 zł. Wprowadzone w trakcie roku budżetowego zmiany nie spowodowały zmiany wyniku budżetu, kwota planowanej nadwyżki nie zmieniła się i wynosiła 331.000 zł.
W ciągu roku 2016 dokonano spłaty kredytów na kwotę 1.569.996 zł – z planowanej w pierwszym budżecie kwoty 1.570.000 zł. Zadłużenie na koniec grudnia 2016 r. z tytułu zaciągniętych kredytów długoterminowych wynosi 9.170.122 zł, wskaźnik zadłużenia na koniec roku wynosił 28,37 % w stosunku do planowanych dochodów.
Zobowiązania kredytowe wystąpiły wobec banków:
- Bank Gospodarstwa Krajowego w Olsztynie – kwota pozostająca do spłaty wynosi 6.186.260 zł,
- Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy O/Piecki – 2.983.862 zł.
W ciągu roku Gmina korzystała z kredytu w rachunku bieżącym na finansowanie przejściowego deficytu budżetu. W II półroczu 2016 r. nie było potrzeby korzystania z tych środków, albowiem posiadane środki własne zabezpi4eczały finansowanie zaciągniętych zobowiązań – wydatków. Limit określony przez Radę wynosił 1.000.000 zł. Na koniec grudnia 2016 r. Gmina nie posiadała wymagalnych zobowiązań, co oznacza iż wskaźnik zadłużenia nie zmienił się.
Zgodnie z art. 242 u.o.f.p. Zarówno planowane wydatki bieżące nie mogą być wyższe niż planowane dochody bieżące i odpowiednio wymóg ten odnosi się do wykonania. Wykonane dochody bieżące są wyższe o 1.686.742 zł od zrealizowanych wydatków bieżących, w związku z czym spełniony został wymóg art. 242 ustawy o finansach publicznych.
Za 2016 rok wynik budżetu gminy zamknął się nadwyżką w kwocie 929.236,72 zł. Na dzień 31 grudnia 2016 r. na rachunku bankowym budżetu gminy pozostały środki pieniężne w kwocie 991.862,97 zł.
Skutki decyzji wydanych na podstawie ustawy Ordynacja Podatkowa:
1) umorzenia zaległości podatkowych, to kwota ogółem 124.816,60 zł, z czego przypada na:
  • podatek rolny 100,28 zł,
  • podatek od nieruchomości 121.138,32 zł,
  • podatek od środków transportowych 0 zł,
  • podatek leśny 0 zł,
  • opłata za odpady 3.578 zł;
2) rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności, to kwota 0,00 zł, w tym:
  • podatku rolnego 0,00 zł,
  • należności z podatku od nieruchomości 0,00 zł,
  • podatku leśnego 0,00 zł,
  • opłaty za odpady 0,00 zł.
Fundusz sołecki – w roku 2016 z budżetu gminy finansowane były wydatki realziowane w ramach funduszu sołeckiego. Kwota poniesionych wydatków wyniosła ogółem 327.622,69 zł, plan wykorzystano w 94,30%. Szczegółowe wykorzystanie środków w poszczególnych sołectwach zawarte zostało w zestawieniu stanowiącym załącznik nr 4 do sprawozdania.
Po powyższym, P. Wójt przedstawiła informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz przebiegu realizacji przedsięwzięć w 2016 roku – wg załącznika do sprawozdania z wykonania budżetu 2016 r. oraz omówiła najważniejsze zrealizowane w 2016 r. inwestycje – wg informacji stanowiącej załącznik Nr 5 do sprawozdania z wykonania budżetu; zadania inwestycyjne 2016 r. w dużej mierze nastawione były na opracowywanie dokumentacji projektowej, co daje nam w tym roku możliwość ubiegania się o dofinansowania inwestycji ze środków zewnętrznych.
 
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu
 
Treść powyższej opinii odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta – opinia pozytywna (Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 6 kwietnia 2017 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Piecki sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2016 rok), stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku
 
Wniosek Komisji Rewizyjnej z dnia 12 czerwca 2017 r. odczytała Przewodnicząca Komisji Pani Ewelina Kaczmarczyk; Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2016 rok i przyjęła wniosek o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tego tytułu; wniosek Komisji w załączeniu do nin. protokołu.
Treść opinii RIO w Olsztynie o wniosku Komisji Rewizyjnej odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu (Uchwała Składu Orzekającego RIO w Olsztynie z dnia 19 czerwca 2017 r. w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Piecki w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium za 2016 rok).
 
d) dyskusja
 
Pani radna Marzenna Balcerczyk – w imieniu własnym, i myślę, że i innych radnych pragnę pogratulować Pani Wójt wykonanego planu, i życzyć dalszych sukcesów, powodzenia w dalszej pracy – z nami, z sołtysami na rzecz gminy.
 
Pan radny Andrzej Brodzik – … swego czasu były przymiarki, żeby absolutorium dla wójta udzielała regionalna izba obrachunkowa – i to byłoby chyba zasadne, bo ta sesja absolutoryjna to taki relikt przeszłości – bo absolutorium to nie jest ocena pracy wójta – ocena ogólna całorocznej pracy wójta na wielu płaszczyznach, tylko ocena wykonania budżetu, a wykonują go ludzie, którzy powinni się na tym znać, radni nie muszą. Myślę, że zasadną byłoby rzeczą, gdyby rio udzielała absolutorium – to są fachowcy, którzy stwierdzają prawidłowość pod względem prawnym, Rada może owszem oceniać pracę wójta w innych płaszczyznach, jak celowość np. inwestycji, zasadność, gospodarność.
 
Pani radna Teresa Dworczak – ... też serdecznie gratuluję – nie tylko Pani Wójt, ale i wszystkim pracownikom, współpracownikom. Mam tylko jedną radę – że za mało się chwali Pani Wójt, bo my, którzy tu jesteśmy – jesteśmy na bieżąco informowani przez P. Wójt o tym co jest robione, jednak mieszkańcy nie – widzą tylko efekty „nad ziemią”. Ze swojej strony mam nadzieję, że cele, które były wyznaczone zostały zrealizowane w 100%.
 
Pan Wiceprzewodniczący Adam Larenta - ...nie zgodziłbym się z Panem radnym Andrzejem, bo jakiś wzgląd na budżet mamy, w jego realizowanie, w realizowanych projektach, wnioskach. Dla Pana to są takie cyferki, ale np. wykonanie dochodów w 98% - będąc radnym drugą kadencję nie pamiętam takiego sukcesu, lub wydatki bieżące w 97,11% - no to naprawdę gratuluję Pani Wójt realizacji, a także na Pani ręce gratulacje całej kadrze, która przyczyniła się do tego sukcesu.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz – … w kwestii zasadności absolutorium – można różnie do tego podchodzić, jednak na pewno, gdy jesteśmy na sesji absolutoryjnej jest to czas na to, żeby się zatrzymać, żeby podsumować rok - i w moim przekonaniu jest to dla nas ważne. Mam nadzieję, że nasze plany przyjęte w 2016 roku – i z tego co widać są już zrealizowane, są namacalne, np. w postaci remontów dróg – jak najbardziej chcę pogratulować Pani Wójt, i proszę o więcej – jesteśmy w tym miejscu dzięki naszym mieszkańcom, naszym wyborcom - po to, żeby robić jak najwięcej. Powiem szczerze, że przez te lata tyle naplanowaliśmy, że jeszcze nie jedna kadencja, Rada będzie o tych sprawach dyskutować, tak jak my dyskutujemy i kończymy rzeczy, które były planowane, realizowane 8 – 12 lat temu.
 
Pan radny Andrzej Brodzik - … do wypowiedzi Pana Larenty, który stwierdził, że wydatki na poziomie 97% to sukces – wydatki bieżące to nie jest sukces, jak najbardziej tu są oszczędności, im mniejsze tym więcej pieniędzy zostaje. Chciałbym nadmienić, że budżet za rok 2016 to też forma podziękowania dla Skarbnika, który został odwołany.
 
e) przyjęcie uchwały w spr. zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu 2016 r.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Piecki za 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, 1 gł. wstrz. (uchwała Nr XXXIX/227/17);
 
f) przyjęcie uchwały w sprawie absolutorium
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 1 przeciw (uchwała Nr XXXIX/228/17).
 
(ogłoszenie przerwy w obradach – po przerwie sesję opuściła Pani radna Z. Nalewajk; stan Rady 13 radnych)
 
Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian w WPF ...
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Pani Skarbnik A. Naumowicz – wg załącznika do nin. protokołu; zmiany dotyczą aktualizacji planowanych dochodów i wydatków budżetu gminy na 2017 r. oraz w „wykazie przedsięwzięć” zmniejszenie środków o kwotę 62.285 zł na zadaniu dot. przebudowy drogi w m. Krutyń – kwota na 2017 r. wynosi 1.240.728,50 zł oraz wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego „Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców gminy Piecki”, z realizacją w latach 2017-2018, kwotą 969.955 zł – środki na 2017 r. 9.840 zł.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2017 - 2024; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIX/229/17);
 
b) zmian budżetu Gminy na 2017 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani A. Naumowicz – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; ponadto przedstawiła dodatkową propozycję zmiany – wprowadzenie środków w kwocie 9.840 zł na zadanie inwestycyjne „e-usługi dla mieszkańców Gminy Piecki” - ze zmniejszenia środków w Urzędzie Gminy „zakup usług pozostałych” -
- powyższą propozycję zmiany Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie, w wyniku którego została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
Pani Skarbnik przedstawiła proponowane zmiany w funduszach sołeckich – na wnioski sołectw: Lipowo, Szklarnia, Brejdyny, Zgon – o przeniesienia środków w ramach przedsięwzięć, ogółem na kwotę 19.062,55 zł.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska odniosła się do proponowanych zmian w zadaniach inwestycyjnych, m. in.:
  • wprowadzenia zadania „nowoczesne e-usługi dla mieszkańców” - zadanie do wykonania w latach 2017-2018, projekt realizowany w ramach konkursu Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury, ogółem koszt 969.855 zł, w tym dofinansowanie 824.376,75 zł – wkład własny 145.478,25 zł, środki na 2017 rok to 9.840 zł;
  • wprowadzenie zadania dot. opracowania koncepcji przebudowy dróg i chodników na Osiedlu Lawendowym w Pieckach, z kwotą 30.000 zł – opracowanie koncepcji na całe osiedle, łącznie z terenem przy Przedszkolu, co pozwoli też na późniejsze ubieganie się o środki zewnętrzne.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XXXIX/230/17);
 
c) zmiany uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za odpady komunalne ..
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani A. Glazer-Obłoczyńska – pracownik Urzędu Gminy – wg danych zawartych w uzasadnieniu do projektu uchwały, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu; zmianie ulegają stawki opłaty miesięcznej za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne – w zależności od masy odpadów i wielkości pojemnika. Potrzeba zmiany wysokości opłat wynikła z kalkulacji rzeczywistych kosztów odbioru i zagospodarowania odpadów – przy obecnie obowiązujących stawkach koszty systemu gospodarowania odpadami będą przewyższały wpływy z opłat, konieczna jest więc ich zmiana i dostosowanie do realnych kosztów – podwyższenie opłat proponuje się od września b. roku.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/141/13 Rady Gminy Piecki z dnia 10 kwietnia 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty,; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (przed głosowaniem obrady opuściła Pani radna M. Balcerczyk – stan Rady 12 radnych) (uchwała Nr XXXIX/231/17);
 
d) wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres 10 lat ...
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła P. Wójt A. Kurczewska; m.in. dot. działki w Gantach, która kiedyś stanowiła drogę dojazdową do innej nieruchomości, od wielu lat nie jest wykorzystywana jako droga, obecnie jest zagospodarowana, zadrzewiona przez miejscowego mieszkańca, który zwrócił się o jej wydzierżawienie na okres 10 lat. Działka ta nie może stanowić odrębnej, samodzielnej działki, gdyż jest to „pasek” o pow. 200 m².
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIX/232/16).
 
Ad. 7 – sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2016 roku
 
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska - wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do nin. protokołu; ogółem środki na realizację zadań przez organizacje pozarządowe w 2016 r. wynosiły 50.000 zł i zostały zrealizowane, w tym:
  • 40.000 zł – na zadania z zakresu rozwoju kultury fizycznej i sportu,
  • 8.000 zł – na zadania z zakresu promocji tradycji, kultury, sztuki regionalnej,
  • 2.000 zł – na bezpieczeństwo na wodach.
 
Pytań nie zgłaszano. Przyjęcie sprawozdania Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie, w wyniku którego zostało przyjęte 11 gł. „za”, 0 przeciw, 0 wstrz. się.
 
Ad. 7a – sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2015 - 2018
 
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka - wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do nin. protokołu; realizacja Programu finansowana jest z tzw. środków kapslowych, poniesione wydatki w kwocie 6.000 zł.
 
Pytań nie zgłaszano. Przyjęcie sprawozdania Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie, w wyniku którego zostało przyjęte 12 gł. „za” - jednogłośnie.
 
Ad 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pan Piotr Juchimiuk – b. Wójt Gminy Piecki – podziękował radnym, sołtysom za pracę, Pani Wójt gratulował uzyskania absolutorium – plany są dobrze realizowane, dobrze też, że są różne zdania; życzenia zdrowia na wszystkich płaszczyznach, a także zrealizowania zamierzeń przyjętych na ten rok.
 
Pani Jadwiga Pietrzykowska – Dyrektor Zespołu Szkół w Pieckach – złożyła gratulacje Pani Wójt, całej Radzie, podziękowała za zadania zrealizowane na rzecz szkoły. Przekazała informację, że od 5 lipca zaczyna działać „Orlik” - zatrudniony został doświadczony, zaangażowany animator, informacje o szczegółowych zajęciach – blokach tematycznych dla dzieci w różnych grupach wiekowych i dorosłych podane są na stronie szkoły i facebooku.
 
Pani Izabela Kozyra-Cybulska – Dyrektor GOKSiR w Pieckach – złożyła gratulacje P. Wójt otrzymania absolutorium, przedstawiła informacje nt. organizacji Pieckowiady i imprez towarzyszących, która odbędzie się w Pieckach w dniu 9 lipca;
 
Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady – złożyła gratulacje P. Wójt, przekazała wniosek mieszkańców o ustawienie luster drogowych – na rogu świetlicy i rogu muru kościelnego, skąd są wyjazdy na drogę główną, a widoczność jest bardzo ograniczona – prośba o zgłoszenie do GDDKiA.
 
Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
- odpowiedź na pytanie Pani radnej M. Balcerczyk w sprawie budowy budynku wielorodzinnego udzielona w punkcie „Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym”.
 
Ad. 10 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXIX Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-09-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-09-04 12:15:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-09-04 12:15:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
612 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony