ˆ

Instrukcja obsługi

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Instrukcja korzystania z BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ (BIP)

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2013-09-20 14:30:57

Akapit nr 1 - brak tytułu



1. Podstawowe informacje dotyczące BIP
Dnia 6 września 2001 r. uchwalona została Ustawa o dostępie do informacji publicznej Dz. U. Nr 112, poz.1198. Określa ona zasady na jakich realizowany jest dostęp obywateli do wszelkich informacji publicznych. Ustawa wylicza również podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznych. Są to, między innymi, jednostki samorządu terytorialnego. Celem Ustawy jest wprowadzenie jednolitych zasad udostępniania informacji publicznych. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007r.  w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej Dz. U. Nr 10, poz. 68, określa sposób przekazywania informacji publicznych przez podmioty określone w Ustawie. Odbywa się to poprzez działanie serwisów internetowych Biuletynu Informacji Publicznej. W rozporządzeniu określono również budowę Podmiotowych Stron BIP.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883)
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. (Dz.U.2007.10.68)
w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej

Podmiotowa Strona BIP zawiera:
- Logo – znak graficzny Biuletynu,
- Imię i nazwisko, adres, numer telefonu, numer faksu i adres e-mail osób redagujących
podmiotową stronę Biuletynu,
- Instrukcję korzystania z podmiotowej strony Biuletynu,
- Menu przedmiotowe,
- Informację o liczbie odwiedzin podmiotowej strony Biuletynu,
- Rejestr zmian treści informacji publicznych zawartych na podmiotowej stronie Biuletynu,
- Informację dotyczącą sposobu dostępu do informacji publicznych będących w posiadaniu podmiotu
tworzącego podmiotową stronę Biuletynu, a nie udostępnionych w Biuletynie,
- Moduł wyszukujący.

2. Obsługa Biuletynu
Strona, na której się Państwo znajdujecie została stworzona zgodnie z powyżej wymienionymi zasadami. Uzyskanie informacji zamieszczonej na stronie odbywa się poprzez kliknięcie lewym klawiszem myszy na interesującą nas kategorię, a następnie, po jej rozwinięciu, na podkategorię. Biuletyn zawiera elementy określone w Rozporządzeniu Ministra, jak i elementy dodatkowe:
1) Menu Przedmiotowe – znajduje się po lewej stronie. Zawiera informacje publiczne udostępnione w Biuletynie przez dany podmiot. Jego struktura, jak i zawartość merytoryczna mogą być modyfikowane przez redaktora Biuletynu,
2) Redakcja - kategoria znajdująca się w dolnej części menu przedmiotowego. Zawiera wszelkie dane dotyczące osób redagujących podmiotową stronę BIP,
3) Instrukcja obsługi – umożliwia zapoznanie się z zasadami użytkowania Biuletynu,
4) Informacje nieudostępnione – kategoria znajdująca w menu przedmiotowym. Określa ona sposób dostępu do informacji niepublikowanych w BIP, ze względu na wyłączenia przewidziane przez odpowiednie przepisy prawa.
5) Statystyki – kategoria ta  znajduje się poniżej menu przedmiotowego, u dołu ekranu. Pozwala ona na uzyskanie informacji na temat liczby wyświetleń poszczególnych podstron opublikowanych na stronie,
6) Moduł wyszukujący – znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Pozwala on na wyszukiwanie interesujących nas informacji, poprzez wpisanie słowa lub frazy (po wpisaniu danego słowa lub frazy wyświetlą się wszystkie opublikowane w Biuletynie podstrony zawierające interesujące nas słowo lub frazę),
7) Rejestr zmian – znajduje się poniżej każdej wyświetlonej podstrony i określa datę danej zmiany.

3. Dodatkowe elementy Biuletynu
Opcje drukowania – istnieje możliwość drukowania podstron i dokumentów opublikowanych w Biuletynie, co jest szczególnie przydatne z punktu widzenia gromadzenia potrzebnych nam informacji:
- drukowanie podstron – opcja ta umożliwia wydrukowanie każdej podstrony opublikowanej w Biuletynie. Po otwarciu danej kategorii lub, klikamy na zielony przycisk „Wersja do druku”, by wydrukować widoczne informacje,
- drukowanie załączników do artykułów – opcja ta umożliwia wydrukowanie załączników dołączonych do artykułów (dokumentów, aktów prawnych, budżetu, itp.). Jeśli do danego artykułu dołączono dokument możemy go wydrukować poprzez kliknięcie na ikonkę znajdującą się poniżej, przy czym możliwe jest zarówno pobranie i wydrukowanie dokumentu - „Pobierz”, jak i sprawdzenie jaką treść zawiera – „Zobacz”.
Rozwijalne menu – opcja ta umożliwia na zorientowanie się w jakiej kategorii i podstronie się aktualnie znajdujemy. Po kliknięciu na daną kategorię i dalej podstronę, u góry ekranu wyświetli się hierarchicznie uszeregowane menu rejestrujące kolejne kroki, a więc lokalizację danej podstrony.
Odnośnik do głównej strony BIP – opcja ta umożliwia automatyczne przejście na główną stronę Biuletynu Informacji Publicznej, poprzez kliknięcie na nazwę strony znajdującą się u góry ekranu: www.bip.gov.pl.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyla informację: Tyberiusz Maksymow Data wytworzenia informacji: 2013-09-20 14:30:57
Osoba, która odpowiada za treść: Tyberiusz Maksymow Data wprowadzenia do BIP 2013-09-20 14:30:57
Wprowadził informację do BIP: Tyberiusz Maksymow. Data udostępnienia informacji: 2013-09-20 14:35:25
Osoba, która zmieniła informację: Tyberiusz Maksymow. Data ostatniej zmiany: 2013-09-20 14:38:06
Artykuł był wyświetlony: 2280 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu