Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: XLVIII/303/18Drukuj informacjęAkt prawny: XLVIII/303/18Szczegóły informacji
XLVIII/303/18
Rodzaj: Uchwała
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XLVIII
Kadencja: Kadencja 2014-2018
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego, z mocą obowiązującą od 1 czerwca 2018 r.
Data podjęcia/podpisania: 2018-04-26
Tytuł aktu:
W sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVIII/225/17 Rady Gminy Piecki z dnia 31 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.
Zmienia:
Utracił moc przez:
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz.1289 z późn. zm.) w związku z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów z dnia 29 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 19) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie
Treść:
UCHWAŁA Nr XLVIII/303/18
RADY GMINY Piecki
z dnia 26 kwietnia 2018 r.
w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVIII/225/17 Rady Gminy Piecki z dnia 31 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz.1289 z późn. zm.) w związku z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów z dnia 29 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 19) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie - Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. W Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki stanowiącym załącznik do Uchwały Nr XXXVIII/225/17 Rady Gminy Piecki z dnia 31 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki (Dz. Urz. Woj. Warm-Maz. Z 2017 r. poz. 2746) - wprowadza się następujące zmiany:
1) dotychczasowy § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„2. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie swojej nieruchomości w zakresie określonym ustawą poprzez:
-
wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych orazutrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
-
zbieranie i pozbywanie się odpadów komunalnych stałych oraz odprowadzanie nieczystościciekłych zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
-
selektywne zbieranie odpadów komunalnych z podziałem co najmniej na:
-
odpady z papieru i tektury,
-
odpady szklane,
-
odpady z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe i metale,
-
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
-
meble i inne odpady wielkogabarytowe,
-
odpady ulegające biodegradacji,
-
popioły paleniskowe,
-
odpady budowlane stanowiące odpady komunalne,
-
przeterminowane leki i chemikalia,
-
zużyte baterie i akumulatory,
-
zużyte opony”
2) dotychczasowy §3 ust. 1 pkt 2d) otrzymuje brzmienie:
„d) odpady ulegające biodegradacji należy gromadzić w odpowiednio oznaczonych workach lub pojemnikach do gromadzenia odpadów biodegradowalnych ustawionych w uzgodnieniu z zarządcami nieruchomości i przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów,”
3) dotychczasowy § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Właściciele nieruchomości, na terenie których w wyniku pielęgnacji zieleni powstają odpady ulegające biodegradacji, mogą je kompostować we własnym zakresie i na własne potrzeby.”
4) dotychczasowy § 6 ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) brązowym - do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji;”
5) dotychczasowy § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości określa poniższa tabela:
Rodzaj odpadu
|
Nieruchomości mieszkalne w zabudowie jednorodzinnej
|
Nieruchomości mieszkalne w zabudowie wielorodzinnej
|
Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez cześć roku
|
Pozostałe nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców, na których powstają odpady komunalne
|
komunalne odpady zmieszane
|
minimum raz na 2 tygodnie
|
co najmniej raz w tygodniu
|
w okresie od 1 maja do 30 września minimum raz na 2 tygodnie;
w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
|
minimum raz na 2 tygodnie
|
papier i tektura
|
co najmniej 1 raz w miesiącu
|
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu;
w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
|
co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb
|
|
szkło
|
co najmniej 1 raz w miesiącu
|
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu;
w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
|
co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb
|
|
tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe
|
co najmniej 1 raz w miesiącu
|
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu;
w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb i warunków sanitarno – porządkowych
|
co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb
|
|
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony
|
co najmniej raz na pół roku
|
co najmniej raz w roku
|
co najmniej raz na pół roku
|
|
odpady ulegające biodegradacji
|
co najmniej 1 raz w miesiącu
|
w okresie od 1 maja do 30 września minimum 1 raz w miesiącu;
w pozostałym okresie roku – w zależności od potrzeb,
|
co najmniej 1 raz w miesiącu z uwzględnieniem potrzeb
|
|
odpady paleniskowe
|
od 1 października do 30 kwietnia – co najmniej 1 raz w miesiącu;
od 1 maja do 30 września z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarno - porządkowych
|
z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarno - porządkowych
|
od 1 października do 30 kwietnia – co najmniej 1 raz w miesiącu,
od 1 maja do 30 września z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarno - porządkowych
|
|
przeterminowane leki, i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory
|
wg bieżących potrzeb (za każdym razem, gdy zaistnieje potrzeba)
|
6) dotychczasowy § 10 ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) poddanie odpadów ulegających biodegradacji kompostowaniu na terenie nieruchomości, na której powstały lub gromadzenie tych odpadów w workach lub pojemnikach i przekazanie operatorowi zgodnie z harmonogramem odbioru lub do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego, z mocą obowiązującą od 1 czerwca 2018 r.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-05-07 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-05-07 09:43:09 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-05-07 09:43:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-10-27 08:54:42 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 847 raz(y) |