ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: XX/131/16Drukuj informacjęAkt prawny: XX/131/16

Szczegóły informacji

XX/131/16

Rodzaj: Uchwała

Status: Zmieniony

Sesja: XX

Kadencja: Kadencja 2014-2018

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Data podjęcia/podpisania: 2016-07-15

Tytuł aktu:

W sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.

Zmieniony przez:

XXIV/155/16

Traci moc:

VI/50/15, XXXVIII/157/13

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie

Treść:

UCHWAŁA Nr XX/131/16
RADY GMINY PIECKI
z dnia 15 lipca 2016 r.
 
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie - Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
 
§ 1. Określa się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Traci moc Uchwała Nr XXXVIII/157/13 Rady Gminy Piecki z dnia 13 września 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki oraz Uchwała Nr VI/50/15 Rady Gminy Piecki z dnia 8 czerwca 2015 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/157/13 Rady Gminy Piecki z dnia 13 września 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki.
 
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
 
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
 
 
Załącznik
do Uchwały Nr XX/131/16
Rady Gminy Piecki
z dnia 15 lipca 2016 r.
 
 
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki
 
Rozdział I
Przepisy ogólne
 
§ 1. 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki dotyczące:
1) Wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:
  1. prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania lub przyjmowania przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub zapewnienie przyjmowania w inny sposób co najmniej takich odpadów komunalnych jak: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, a także odpadów komunalnych określonych na podstawie odpowiednich przepisów wykonawczych,
  2. uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,
  3. mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.
 
2) Rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:
  1. średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź innych źródłach,
  2. liczby osób korzystających z tych pojemników.
3) Częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
4) Innych wymagań wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami.
5) Obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
6) Wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach.
  1. Wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.
 
2. Treść Regulaminu pozostaje w ścisłym związku z pojęciami i definicjami zawartymi w ustawach:
 
  1. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r.,
  2. o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r.,
  3. o zużytym sprzęcie elektrycznym t elektronicznym z dnia 29 lipca 2005 r.,
  4. o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 r.
 
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
 
§ 2. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie swojej nieruchomości w zakresie określonym ustawą poprzez:
  1. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
  2. Zbieranie i pozbywanie się odpadów komunalnych stałych oraz odprowadzanie nieczystości ciekłych zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
  3. Selektywne zbieranie odpadów komunalnych z podziałem co najmniej na:
  4. odpady z papieru i tektury,
  5. odpady szklane,
  6. odpady z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe i metale,
  7. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
  8. meble i inne odpady wielkogabarytowe,
  9. odpady zielone,
  10. popioły paleniskowe,
  11. odpady budowlane stanowiące odpady komunalne,
  12. przeterminowane leki i chemikalia,
  13. zużyte baterie i akumulatory,
  14. zużyte opony.
 
2. Odpady określone w ust. 1 odbierane są w sposób gwarantujący ich nie zmieszanie z innymi rodzajami odpadów. Odpady te należy zbierać i przekazywać przedsiębiorcy z częstotliwością określoną w Rozdziale 4.
 
§ 3. 1. Określa się szczegółowy sposób postępowania z odpadami komunalnymi:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady resztkowe w wyniku prowadzonej segregacji należy gromadzić w pojemnikach, zachowując wymagania, o których mowa w §7;
2) pozostałe wyselekcjonowane frakcje odpadów komunalnych należy zbierać do worków lub pojemników, o których mowa § 6, przekazywać bezpośrednio do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub do wskazanych miejsc ich odbioru:
  1. papier i tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe należy gromadzić w odpowiednio oznaczonych pojemnikach lub workach i przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów,
  2. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstający w gospodarstwach domowych należy
przekazywać na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.) do wyznaczonych punktów zbierania zorganizowanych przez sprzedawców tego sprzętu lub do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
  1. meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony należy gromadzić w formie „wystawki” i przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów lub przekazywać do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych; w przypadku zabudowy wielorodzinnej odpady wielkogabarytowe należy zbierać w miejscu przeznaczonym do zbierania odpadów komunalnych,
  2. odpady zielone należy gromadzić w odpowiednio oznaczonych workach lub pojemnikach do gromadzenia odpadów zielonych ustawionych w uzgodnieniu z zarządcami nieruchomości i przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów,
  3. odpady paleniskowe, należy gromadzić w odpowiednio oznaczonych pojemnikach lub workach i przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów,
  4. odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano-architektonicznej, należy zbierać selektywnie w pojemniku udostępnionym przez przedsiębiorcę i oznakowanym numerem odpowiadającym właścicielowi, na którego żądanie pojemnik zostanie ustawiony. Ponadto odpady te mogą być przekazywane we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
  5. przeterminowane leki należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w wyznaczonych aptekach lub przekazywać do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
  6. chemikalia należy przekazywać do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
  7. zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w wyznaczonych budynkach użyteczności publicznej oraz w wyznaczonych punktach sprzedaży baterii i akumulatorów lub przekazywać do wyznaczonych miejsc gromadzenia tych odpadów w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
 
2. Właściciele nieruchomości, na terenie których w wyniku pielęgnacji zieleni powstają odpady zielone, mogą je kompostować we własnym zakresie i na własne potrzeby.
 
§ 4. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym z chodników położonych bezpośrednio wzdłuż nieruchomości, w sposób następujący:
  1. uprzątnięcie mechaniczne lub ręczne,
  2. usunięcie lodu za pomocą środków chemicznych prawnie dopuszczonych do tego celu,
  3. niezwłoczne po ustaniu opadów, usunięcie tych zanieczyszczeń i umieszczanie ich przy krawężniku chodnika od strony jezdni w sposób nie powodujący zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów.
 
§ 5. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie na własnej nieruchomości, nie służącej do użytku publicznego, pod warunkami:
  1. użycia czystej wody nie zawierającej innych substancji chemicznych,
  2. dokonywania tych czynności w miejscach o utwardzonym podłożu,
  3. mycia wyłącznie nadwozia samochodu.
 
2. Naprawy pojazdów mechanicznych poza warsztatami naprawczymi mogą odbywać się wyłącznie w zakresie drobnych napraw własnych samochodów oraz pod warunkiem, że nie będą powodowały zanieczyszczenia środowiska wodno – gruntowego, a sposób postępowania z odpadami powstającymi w wyniku naprawy będzie zgodny z przepisami szczegółowymi.
 
Rozdział 3
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych a także wymagania dotyczące warunków ich rozmieszczenia i utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym porządkowym i technicznym
 
§ 6. 1. Do zbierania odpadów komunalnych służą pojemniki i urządzenia o następujących pojemnościach:
  1. worki co najmniej 60 litrowe wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, wykluczającej rozerwanie się worka;
  2. worki o minimalnej pojemności 500 litrów wykonane z tkaniny foliowanej lub niefoliowanej - do zbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych;
  3. pojemnik 110 litrowy,
  4. pojemnik 120 litrowy,
  5. pojemnik 240 litrowy,
  6. pojemnik 1100 litrowy,
  7. kontener 7000 litrowy,
  8. kosze uliczne oraz kosze przy drogach publicznych, w parkach, na placach zabaw i na terenach sportowo-rekreacyjnych o pojemności od 20 l do 70 l., wykonane z materiału niepalnego o konstrukcji umożliwiającej łatwe opróżnianie.
 
2. Worki, pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego określone w ust, 1 przeznaczone do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz przeznaczone do gromadzenia odpadów segregowanych, powinny być utrzymane w kolorze:
  1. niebieskim - do gromadzenia papieru i tektury;
  2. żółtym - do gromadzenia opakowań z tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych;
  3. zielonym - do gromadzenia opakowań ze szkła;
  4. brązowym - do gromadzenia odpadów zielonych;
  5. czarnym - w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia komunalnych odpadów zmieszanych;
  6. białym – do gromadzenia odpadów paleniskowych.
 
3. Zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt 3-7.
 
4. Dopuszcza się zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych w workach w zabudowie jednorodzinnej w sytuacji, gdy ilość wytworzonych komunalnych odpadów zmieszanych przekracza minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów, określoną w ust. 1.
 
5. Pojemniki przeznaczone do zbierania komunalnych odpadów zmieszanych powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb właściciela, jednakże opróżniane w dwutygodniowym cyklu odbioru powinny mieć pojemność odpowiadającą co najmniej:
  1. 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów;
  2. 2 litrom na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów;
  3. 20 litrom na każde 10 m powierzchni użytkowej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na lokal, dla lokali handlowych (innych niż spożywcze) niezależnie od odpadów opakowaniowych i innych niż odpady komunalne;
  4. 30 litrom na każde 10 m powierzchni użytkowej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na lokal dla spożywczych lokali handlowych niezależnie od odpadów opakowaniowych i innych niż odpady komunalne;
  5. nie mniej niż 60 l dla punktów handlowych prowadzonych poza lokalem oraz ulicznych punktów szybkiej konsumpcji niezależnie od odpadów opakowaniowych i innych niż odpady komunalne, przy czym mają one obowiązek codziennego usuwania odpadów;
  6. 20 litrom na jedno miejsce konsumpcyjne w miesiącach: VI-Vlll, w pozostałych miesiącach 10 l dla lokali i punktów gastronomicznych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów; dotyczy to także miejsc w ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;
  7. 40 litrom na jedno miejsce konsumpcyjne w miesiącach: VI-VIII, w pozostałych miesiącach 20 l dla lokali i punktów gastronomicznych stosujących naczynia jednorazowe, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 240 litrów, dotyczy to także miejsc w ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;
  8. 120 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów;
  9. 10 litrom na jedno łóżko dla hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów;
  10. 20 litrom na każdą działkę w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku i 5 litrom poza tym okresem dla ogródków działkowych.
 
6. Pojemność pojemników, o których mowa w ust. 1 może być proporcjonalnie mniejsza pod warunkiem opróżniania i wywozu odpadów w nich zgromadzonych częściej niż raz na dwa tygodnie, na warunkach określonych z przedsiębiorcą odbierającym odpady.
 
§ 7. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez:
  1. wrzucanie do pojemników o określonych kolorach lub oznaczeniach wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych;
  2. zamykanie pojemników wyposażonych w klapy w celu zabezpieczenia przed dostępem wód opadowych;
  3. stosowanie ilości i pojemności pojemników proporcjonalnie do potrzeb w celu niedopuszczania do przeciążania pojemników;
  4. okresowe dezynfekowanie pojemników na odpady - co najmniej 2 razy w roku
 
Rozdział 4
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego
 
§ 8. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości przy czym częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów zmieszanych z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów, nie może jednak wynosić mniej niż raz na dwa tygodnie z zastrzeżeniem ust. 2.
 
2. Częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości określa poniższa tabela:
 
Rodzaj odpadu
Nieruchomości mieszkalne w zabudowie jednorodzinnej
Nieruchomości mieszkalne w zabudowie wielorodzinnej
Nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców, na których powstają odpady komunalne
komunalne odpady zmieszane
minimum raz na 2 tygodnie
co najmniej raz w tygodniu
minimum raz na 2 tygodnie
papier i tektura
co najmniej 1 raz w miesiącu
co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb
szkło
co najmniej 1 raz w miesiącu
co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb
tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe
co najmniej 1 raz w miesiącu
co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony
co najmniej raz na pół roku
z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarnych
odpady zielone
od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej 1 raz w miesiącu
od 1 listopada do 31 marca z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarno - porządkowych
odpady paleniskowe
od 1 października do 30 kwietnia – co najmniej 1 raz w miesiącu
od 1 maja do 30 września z uwzględnieniem potrzeb i warunków sanitarno - porządkowych
Przeterminowane leki, i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory
wg bieżących potrzeb (za każdym razem, gdy zaistnieje potrzeba)
 
3. W zabudowie zagrodowej dopuszcza się pozbywanie komunalnych odpadów zmieszanych z częstotliwością 1 raz na miesiąc w przypadku, gdy ilość powstających odpadów tego rodzaju jest mniejsza aniżeli minimalna ilość przypadająca na mieszkańca określona w § 6 ust. 5.
 
4. Częstotliwość opróżniania pojemników, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 8) jest prowadzona minimum raz na 2 tygodnie.
 
§ 9. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości komunalnych odpadów zmieszanych w sposób obejmujący gromadzenie odpadów w pojemnikach i przekazanie przedsiębiorcy wskazanemu przez Gminę.
 
2. Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie w pasie drogi publicznej.
 
3. W przypadku nie wystawienia w wyznaczonym dniu odpadów do odebrania przez przedsiębiorcę wskazanego przez Gminę, właściciele nieruchomości zamieszkałych dostarczają worki do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
 
4. W okresie zimowym, na terenach trudno dostępnych, gdzie dojazd samochodu odbierającego odpady jest niemożliwy, zebrane odpady zostaną odebrane w terminie późniejszym, po przywróceniu przejezdności drogi.
 
5. Właściciele nieruchomości, na terenach których prowadzona jest działalność wiążąca się z okresowym przebywaniem osób (wynajem pokoi itp.) zobowiązani są do stosowania odpłatnej zwiększonej częstotliwości usuwania odpadów lub wyposażenia nieruchomości w dodatkowe pojemniki na odpady.
 
§ 10. 1. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy obowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości selektywnie zebranych odpadów w sposób obejmujący:
1) gromadzenie i przekazanie odpadów z papieru i tektury w jednym pojemniku lub worku;
2) gromadzenie i przekazanie opakowań z tworzyw sztucznych metali oraz opakowań wielomateriałowych w jednym pojemniku lub worku;
3) gromadzenie i przekazanie opakowań ze szkła białego i kolorowego w jednym pojemniku lub worku;
4) wystawienie odpadów wielkogabarytowych przed posesję do krawężnika lub przy pergolach śmietnikowych w terminach podanych w powszechnie udostępnionym harmonogramie;
5) odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe nie zawierające odpadów niebezpiecznych, muszą zostać dostarczone do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, który ma obowiązek w ramach zryczałtowanej opłaty odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty. Odpady nie spełniające tej definicji zostaną odebrane za dodatkową opłatą;
6) przekazanie odpadów niebezpiecznych do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w tym:
  1. przeterminowanych leków,
  2. zużytych baterii,
  3. pozostałych odpadów niebezpiecznych, takich jak opakowania po farbach, kleje, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, aerozole, środki czyszczące, wywabiacze plam, środki do konserwacji drewna oraz opakowania po tych substancjach sprzęt elektroniczny i elektryczny, a także lampy fluorescencyjne i akumulatory;
7) przekazanie odpadów w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych:
  1. do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
  2. wyznaczonym podmiotom zbierającym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
8) poddanie odpadów zielonych kompostowaniu na terenie nieruchomości, na której powstały lub gromadzenie tych odpadów w workach lub innych pojemnikach i przekazanie operatorowi zgodnie z harmonogramem odbioru lub do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
9) gromadzenie i przekazywanie odpadów paleniskowych, powstających w wyniku użytkowania domowych instalacji grzewczych w pojemniku lub worku.
 
2. Każdy z wymienionych w ust. 1 rodzajów odpadów poza wyznaczonym harmonogramem odbioru można przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
 
3. Wystawianie worków z odpadami komunalnymi w miejsca, z których zostaną odebrane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady, następuje co najwyżej na jeden dzień przed terminem odbioru określonym w harmonogramie.
 
4. Właściciele nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie zamieszkują mieszkańcy zobowiązani są do pozbywania się odpadów w sposób określony w niniejszym Regulaminie, przy czym odbiór odpadów następuje na podstawie umowy zwartej z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej, a przepisów określonych w ust. 1 pkt 4 i 5 nie stosuje się.
 
§ 11. Właściciel nieruchomości nie mający możliwości włączenia jej do systemu kanalizacji sanitarnej lub nie posiadający przydomowej oczyszczalni, a posiadający szczelny zbiornik zobowiązany jest do pozbywania się nieczystości ciekłych z nieruchomości, tak aby nie dopuścić do przelewania zbiornika, z częstotliwością jego opróżniania nie rzadziej niż raz na pół roku.
 
Rozdział 5
Inne wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami
 
§ 12. Zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone odbierane od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Piecki winny być przekazywane zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj. Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Olsztynie.
 
§ 13. 1. W celu zmniejszenia ilości wytwarzanych odpadów komunalnych, należy w szczególności:
  1. kupować produkty zapakowane w minimalną ilość opakowań,
  2. zastępować, jeśli jest to możliwe, produkty i opakowania nie nadające się do odzysku lub nie ulegające biodegradacji, takimi które można poddać recyklingowi lub kompostowaniu,
  3. kupować produkty w opakowaniach zwrotnych,
  4. kupować produkty w koncentratach,
  5. stosować produkty o wydłużonym okresie używalności i trwałości np. baterie nadające się do ponownego naładowania, torebki płócienne lub inne wielokrotnego użytku
  6. stosować produkty, które w wyniku zużycia mogą być wykorzystane ponownie po wymianie ich części lub uzupełnieniu, np. długopisy z wkładami wymiennymi, środki czystości z możliwością ich ponownego napełnienia.
 
2. W celu zmniejszenia objętości odpadów oraz racjonalizacji procesu segregacji należy:
  1. opróżniać opakowania z pozostałości produktu przed umieszczeniem w pojemniku na odpady surowcowe,
  2. zgniatać plastikowe butelki opakowania wielomateriałowe oraz tekturowe przed umieszczeniem w pojemniku na odpady.
 
Rozdział 6
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe
 
§ 14. 1. Osoby utrzymujące psy, koty oraz inne małe zwierzęta domowe obowiązane są do:
  1. wyeliminowania zagrożeń i uciążliwości dla mieszkańców, w szczególności: nieprzyjemnej woni, roznoszenia pasożytów, insektów itp.;
  2. zapewnienia właściwej opieki nad zwierzętami w celu niedopuszczenia do zniszczeń i zanieczyszczeń nieruchomości, terenów i budynków użyteczności publicznej
  3. natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń (odchodów i innych nieczystości) z klatek schodowych, pomieszczeń wspólnego użytku, placów, trawników lub zieleńców, ulic i chodników, pozostawionych przez zwierzę. Uprzątnięcia można dokonać poprzez wrzucenie zanieczyszczeń do urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów zmieszanych;
  4. zabezpieczenia przed wydostaniem się zwierzęcia poza obręb obiektu w przypadku, gdy nieruchomość lub budynek pilnowany jest przez psa oraz oznakowanie takiego obiektu poprzez umieszczenie w widocznym miejscu informacji o pilnowaniu terenu (obiektu) przez zwierzę.
 
2. Obowiązek określony w ust. 1 pkt 3 nie dotyczy oznakowanych psów asystujących osobom niepełnosprawnym.
 
§ 15. 1. Posiadacz psa obowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a agresywnego dodatkowo w kagańcu.
 
2. Wymóg wyprowadzania psa na smyczy nie dotyczy psów znajdujących się na terenie ogrodzonych nieruchomości niepublicznych pod warunkiem, że ogrodzenie jest szczelne, uniemożliwiające samowolne wydostanie się zwierzęcia.
 
3. Zwolnienie psa ze smyczy możliwe jest w miejscach mało uczęszczanych, przy spełnieniu jednocześnie następujących wymogów:
  1. posiadacz psa sprawuje bezpośrednią, pełną kontrolę nad zachowaniem zwierzęcia,
  2. pies jest w kagańcu, za wyjątkiem tych psów, którym niemożliwe jest założenie kagańca ze względu na budowę ciała (np. pekińczyk) lub niewskazane ze względów zdrowotnych.
 
Rozdział 7
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
 
§ 16. 1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach miejscowości Piecki wyłączonych z produkcji rolnej, na obszarach w obrębie Osiedla 35-Lecia PRL w Pieckach.
 
2. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolniczej dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:
  1. posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt, spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
  2. nie dopuszczać do zanieczyszczania terenu nieruchomości,
  3. wybiegi dla zwierząt gospodarskich winny być skutecznie zabezpieczone przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości.
 
3. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy także terenów zajętych przez budownictwo wielorodzinne, zwarte jednorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, obiekty handlowe, hotele, strefy przemysłowe.
 
4. Właściciele zwierząt gospodarskich mają obowiązek usuwania odchodów zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.
 
Rozdział 8
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania
 
§ 17. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary zabudowy obiektami przechowywania produktów rolno- spożywczych, a także zabudowy budynkami wielorodzinnymi, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, w miarę potrzeby również inne tereny.
 
2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonywana w każdym roku w terminach od 1 kwietnia do 31 maja oraz każdorazowo w przypadku występowania populacji gryzoni na terenie nieruchomości.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-07-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-07-19 13:14:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-07-19 13:14:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-11-04 14:39:20
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2002 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony