Jak rozpocząć działalność gospodarczą
Szczegóły informacji
Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
Informacja ogłoszona dnia 2017-06-06 09:40:48 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
Wniosek CEIDG-1 można złożyć bezpośrednio do CEIDG drogą elektroniczną - w takim przypadku musisz posiadać profil zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny, a następnie:
- wejdź na stronę www.firma.gov.pl i załóż swoje konto
- wypełnij wniosek elektroniczny
- podpisz wniosek za pomocą profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego
- wyślij wniosek
- na Twój adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku o wpis do CEIDG
Termin i sposób załatwiania:
Osoba fizyczna może złożyć wniosek o wpis do CEIDG:
- elektronicznie na stronie www.firma.gov.pl
- osobiście w dowolnym Urzędzie Miasta lub Gminy. (Uwaga! Złożenie wniosku w trybie anonimowym za pośrednictwem CEIDG – wniosek roboczy, wymaga wizyty w Urzędzie Gminy w ciągu 7 dni od daty wypełnienia wniosku w celu potwierdzenia tożsamości. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, drukuje i przedkłada wnioskodawcy do podpisania. W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym wnioskodawca podpisał wniosek w Urzędzie Gminy).
- przez pełnomocnika - wystarczające jest udzielenie pełnomocnictwa na piśmie, w zwykłej formie, które upoważnia do dokonywania określonych czynności w Twoim imieniu.W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika, każdorazowe przedłożenie przed organem gminy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł. Jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest zstępnym, wstępnym członkom rodziny, małżonkowi lub rodzeństwu, następuje zwolnienie z opłaty skarbowej. Do wniosku dołącza się oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, zgodnie z art. 33 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego.
- wysłać listem poleconym - podpis na wniosku musi być potwierdzony notarialnie.
Wymagane dokumenty:
- wniosek CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport),
- oryginał decyzji nadającej status cudzoziemcowi w przypadku, gdy wniosek składa osoba zagraniczna, o której mowa w art. 13 ust.2 lub 2a, 4 i 5 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej ().
Organ gminy przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego i przesyła do CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego od jego otrzymania.
Gdy wniosek został złożony w urzędzie gminy, a jest niepoprawny - organ gminy wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku ze wskazaniem uchybień, terminie 7 dni roboczych pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Na podstawie złożonego wniosku, publikowany jest na stronie Ministerstwa Rozwoju: www.firma.gov.pl wpis, który można w każdej chwili wydrukować.
Dane i informacje zawarte w CEIDG są jawne, każdy ma prawo dostępu do danych udostępnianych na stronie internetowej CEIDG. Udostępnianie informacji o przedsiębiorcach odbywa się na stronie internetowej CEIDG.
Informujemy, że na stronie CEIDG zostały opublikowane nowe wzory formularzy CEIDG-1 obowiązujące od 20.05.2017.
Główna zmiana polega na możliwości dołączenia formularzy zgłoszeniowych ZUS.
Główna zmiana polega na możliwości dołączenia formularzy zgłoszeniowych ZUS.
Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.
Formularze do pobrania poniżej.
Od 20 maja 2017 r. wraz z wnioskiem CEIDG-1 przedsiębiorca może złożyć w urzędzie miasta/gminy następujące dokumenty:
- ZUS ZUA (zgłoszenie do ubezpieczeń/zgłoszenie zmiany danych osoby ubezpieczonej)
- ZUS ZZA (zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zgłoszenie zmiany danych)
- ZUS ZCNA (zgłoszenie danych o członkach rodziny dla celów ubezpieczenia zdrowotnego)
- ZUS ZIUA (zgłoszenie zmiany danych identyfikacyjnych osoby ubezpieczonej)
- ZUS ZWUA (wyrejestrowanie z ubezpieczeń).
Zgłoszenie do ubezpieczeń za pośrednictwem urzędu miasta/gminy nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku wizyty w ZUS-ie.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do złożenia deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA:
- jeśli rozpoczyna lub wznawia działalność gospodarczą,
- jeśli zawiesza lub wykreśla działalność gospodarczą w trakcie miesiąca.
Jeśli przedsiębiorca będzie chciał zgłosić do ubezpieczeń pracownika, zleceniobiorcę lub osobę, z którą współpracuje, musi to zrobić bezpośrednio w ZUS-ie.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Elżbieta Nadolna |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-06-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Elżbieta Nadolna |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-06-06 09:32:14 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tyberiusz Maksymow |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-06-06 09:40:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tyberiusz Maksymow |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-12-19 13:33:12 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3875 raz(y) |