ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XLIX/2018 Sesji Rady Gminy Piecki z 26 czerwca 2018 r.

Informacja ogłoszona dnia 2018-07-30 09:25:30 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XLIX/2018
 
XLIX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 26 czerwca 2018 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 13:40.
W sesji udział wzięli:
- radni Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecni: E. Bobińska, E. Kaczmarczyk, M. Kamińska),
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
  • Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
  • Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz,
  • Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
  • Radca prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek – w części sesji.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XLIX Sesji przy obecności 12 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad - poszerzenie o przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki (sprawa wynikająca ze ze zmiany przepisów ustawowych, omawiana na wspólnym posiedzeniu komisji przed sesją) – jako pkt 6l – przyjęto w głosowaniu 11 gł. „za”, 1 wstrz. się.
 
Porządek obrad:
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy oraz sprawozdania finansowego gminy za 2017 rok:
a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu gminy za 2017 rok,
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu,
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o tym wniosku,
d) dyskusja,
e) przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Piecki za 2017 rok,
f) przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Piecki z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok.
  1. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2018-2025,
b) zmian budżetu gminy na 2018 rok,
c) udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania pn. „Remont cząstkowy dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej w miejscowości Piecki ulice: Krzywa, Krótka, Szewska, 1 Maja, Świerkowa, plac przy Spółdzielni Handlowej na ulicy Wolności (działka nr 333/3), w miejscowości Lipowo droga nr 170013N, dróg gminnych we wsi Brejdyny i Nawiady oraz w miejscowości Ostrów Pieckowski droga nr 170037N”,
d) ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Gminy Piecki,
e) odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych na terenie Gminy Piecki,
f) wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki,
g) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Pieckach,
h) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku,
i) wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości w drodze darowizny,
j) wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Województwa Warmińsko- Mazurskiego,
k) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Stare Kiełbonki nad jeziorem Nowe Kiełbonki,
l) ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki.
  1. Sprawozdania:
a) z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego w 2017 roku,
b) z działalności GOPS za 2017 rok z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej,
c) z realizacji zadań ustawy o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2017-2020.
  1. Wystąpienia sołtysów.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pan Andrzej Brodzik – pytanie techniczne – jest koniec czerwca, Pani Sekretarz kiedyś wspomniała, że w lipcu odchodzi na emeryturę – czy to się ziści, a jeśli tak, to co ze sprawą zastępcy?
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że protokół z ostatniej sesji Nr XLVIII/2017 z dnia 26 kwietnia 2018 r. wyłożony był przed sesją do wglądu na sali obrad, można było się z nim zapoznać, po czym jego przyjęcie poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła i omówiła działalność w okresie międzysesyjnym - według danych zawartych w informacji pisemnej sporządzonej na podstawie wydanych zarządzeń w tym okresie, tj. od 26 kwietnia do 25 czerwca 2018 r.; informacja ta została przekazana radnym oraz sołtysom do szczegółowego zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu. Ponadto przedstawiła informacje o pozostałych działaniach, jakie miały miejsce w tym okresie, m.in.:
  • odbyło się wiele spotkań, które miały na celu rozwój gminy, najważniejsze było w sprawie porozumienia z GDDKiA – po uchwale Rady wyrażającej zgodę na podpisanie takiego porozumienia; na dzień dzisiejszy Porozumienie jest już podpisane przez dyrektora Oddziału w Olsztynie, niebawem GDDKiA ogłosi przetarg na dokumentację przebudowy odcinka drogi – ul. Zwycięstwa w Pieckach od skrzyżowania przy budynku Policji do skrzyżowania z ul. Rolną (przy CPN), a zgodnie z Porozumieniem środki na wykonanie dokumentacji zabezpiecza nasza gmina w wys. 300.000 zł - środki są już zabezpieczone w budżecie;
  • złożyliśmy wniosek o częściową płatność inwestycji Babięta - Machary ;
  • otrzymaliśmy środki na dofinansowanie urządzenia 2-ch terenów rekreacji – placu zabaw przy szkole w Nawiadach i siłowni plenerowej na osiedlu wielorodzinnym w Pieckach;
  • otrzymaliśmy również dofinansowanie na budowę pamtraku w Pieckach, niestety nie uzyskaliśmy dofinansowania na rozbudowę świetlicy w Nawiadach, ale to zadanie pozostaje w budżecie – na ten rok z kwotą 300.000 zł, kontynuacja i zakończenie w następnym roku – inwestycja 2-letnia, wpisana do WPF;
  • brała udział w uroczystościach zakończenia roku szkolnego we wszystkich szkołach – razem z Panią radną M. Nadolną Przewodniczącą Komisji ds oświaty, na których wręczonych zostało 18 nagród Wójta – 500 zł, w tym 14 w SP w Pieckach i 4 w Krutyni;
  • w związku z kończącą się kadencją, poinformowała, iż nie pozostaje z zaległym urlopem wypoczynkowym, nie będzie obciążać budżetu gminy z tytułu zaległego urlopu, podobnie sytuacja z urlopem Pani B. Wołkowicz Sekretarza Gminy i Zastępcy Wójta.
 
W ramach pytań do informacji Wójta, Pani radna M. Balcerczyk nawiązała do pkt. 24 „Informacji” pisemnej – powołania komisji odbiorowej do odbioru końcowego inwestycji kanalizacji na ul. Polnej – tam jedna z rodzin nie podłączyła się, wszystko idzie na ogród, mieszkańcy b. proszą żeby tym się zainteresować.
 
Ad. 5 – rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2017 rok:
 
a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2017 rok
 
M.in. wypowiedzi Wójt Gminy Pani A. Kurczewskej nt. realizacji budżetu gminy 2017 r.: budżet na rok 2017 Rada Gminy uchwaliła 16 grudnia 2016 r. w następujących wysokościach: dochody 33.487.452,85 zł, wydatki 34.968.452,85 zł oraz deficyt w wysokości 1.481.000 zł, który miał być sfinansowany kredytem 481.000 zł i pożyczką z WFOŚiGW w wysokości 1 mln zł. Oprócz tych przychodów zaplanowano kredyt 1.709.000 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Ogółem planowano przychody w wysokości 3.190.000 zł oraz rozchody w wysokości 1.709.000 zł. W ciągu roku budżetowego dokonywane były wielokrotne zmiany budżetu przez Radę Gminy na podstawie uchwał oraz przez Wójta Gminy na podstawie zarządzeń w ramach uprawnień nadanych w uchwale budżetowej. W wyniku wprowadzonych zmian planowany budżet gminy na koniec 2017 roku wynosił: dochody 34.653.962,63 zł (wzrost o 1.166.509,78 zł), wydatki 35.253.962,63 zł (wzrost o 285.509,78 zł), niedobór budżetu 600.000 zł (wynik zmienił się o 881.000 zł); planowane przychody finansowe 2.309.000 zł, w tym 1.709.000 zł kredyt i 600.000 zł wolne środki; planowane rozchody 1.709.000 zł i cała kwota planowana była na spłatę kredytów.
W roku 2017 dokonano spłaty kredytów zgodnie z terminami wynikającymi z zawartych umów na kwotę 1.709.000 zł oraz zaciągnięto kredyt w takiej samej wysokości z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Zadłużenie Gminy na koniec roku wynosiło 9.170.122 zł, co stanowiło 27,32% w stosunku do wykonanych dochodów (wskaźnik liczony zgodnie z art. 170 ustawy o finansach publicznych z 2005 r.). Zobowiązania kredytowe na koniec roku 2017 mamy wobec:
  • BGK w Olsztynie w wys. 6.595.260 zł
  • W-M Bank Sp-czy O/Piecki w wys. 2.574.862 zł.
W 2017 r. korzystano z kredytu w rachunku bieżącym w wysokości 1 mln zł tylko kilka razy (2), przez cały rok zachowana była płynność finansowa, na koniec roku gmina nie posiadała wymaganych zobowiązań, co oznacza, że wskaźnik zadłużenia nie uległ zmianie.
Realizacja budżetu: wykonanie dochodów ogółem to kwota 33.567.924,32 zł, co stanowi 96,9% przyjętego planu, wykonanie wydatków w kwocie 33.082.057,78 zł, co stanowi 93,8% planu – budżet 2017 r. zamknął się nadwyżką w kwocie 485.866,54 zł. Zarówno przy planowaniu, jak i realizacji budżetu istotnym elementem jest zachowanie wymogu wynikającego z art. 242 ufp, a mianowicie by wydatki majątkowe nie były niższe niż dochody majątkowe, tj. nie można uzyskanych dochodów majątkowych przeznaczyć na bieżące wydatki, czyli tzw. konsumpcję, a należy je przeznaczyć na wydatki majątkowe. W naszym budżecie 2017 r. relacja ta wyglądała następująco: dochody majątkowe 1.083.778,09 zł, wydatki majątkowe 2.871.214,51 zł, a więc wydatki majątkowe były wyższe od dochodów majątkowych o kwotę 1.787.436,42 zł.
W 2017 r. struktura wykonania dochodów i wydatków przedstawiała się następująco:
  • dochody ogółem 33.567.924,32 zł (96,9%), w tym: dochody bieżące 32.484.146,23 zł, tj. 96,8% wykonania ogółem, dochody majątkowe 1.083.778,09 zł, tj. 3,2% wykonania ogółem;
  • wydatki ogółem 33.082.057,78 zł (93,8%), w tym wydatki bieżące 30.210.843,27 zł, tj. 91,3% wykonania, wydatki majątkowe 2.871.214,51 zł, tj. 8,7% wykonania ogółem.
Struktura dochodów za 2017 rok według źródeł uzyskania:
  • dochody własne, czyli różnego rodzaju podatki i opłaty, czynsze, składki, darowizny, jak również dochody ze sprzedaży mienia – z tego tytułu do budżetu wpłynęło 10.536.577,21 zł;
  • subwencje, czyli dochody z budżetu państwa: subwencja na oświatę, subwencja ogólna i wyrównawcza, łącznie 10.317.104 zł, tj. 30,7% ogółu dochodów;
  • dotacje, czyli otrzymane środki na opiekę społeczną, oświatę, rodzinę, administrację, wypłatę akcyzy dla rolników oraz na dofinansowanie zadań inwestycyjnych – łącznie w kwocie 12.714.243,11 zł, tj. 37,9% ogółu dochodów.
Dochody ogółem wykonano w 96,9%, z tego:
  • dochody bieżące w 99,8% w stosunku do planu;
  • dochody majątkowe w 51,5% w stosunku do planu.
Niskie wykonanie dochodów majątkowych spowodowane było przesunięciem terminu wpłaty dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych na rok 2018, a dotyczących realizacji zadań w 2017 r.: „Przebudowa drogi gminnej Krutyń-Gałkowo” (530.968 zł), „Przebudowa ul. 22 Stycznia w Pieckach wraz z budową infrastruktury technicznej” (261.162,31 zł). Pozostałe dochody uzyskano w planowanych wielkościach lub z niedużymi odchyleniami. Szczegółowe wielkości zarówno planowane, jak i zrealizowane przedstawione zostały w układzie tabelarycznym w załączniku Nr 1 do sprawozdania.
 
Struktura wydatków - w wysokości ogółem 33.082.057,78 zł, w poszczególnych działach:
  • rolnictwo i łowiectwo 517.056,87 zł – 1,57% wykonania ogółem,
  • transport i łączność 2.136.207,84 zł – 6,46%
  • turystyka 49.948,22 zł – 0,15%
  • gospodarka mieszkaniowa 188.561,48 zł – 0,57%
  • działalność usługowa 173.134,92 zł – 0,52%
  • administracja publiczna 3.166.027,32 zł – 9,57%
  • urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa oraz sądownictwo 1.600 zł – 0,01%
  • bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 191.539,93 zł – 0,58%
  • obsługa długu publicznego 234.545,26 zł – 0,71%
  • oświata i wychowanie 9.184.122,83 zł – 27,76%
  • ochrona zdrowia 126.310,44 zł – 0,38%
  • opieka społeczna 3.002.621,57 zł – 9,08%
  • edukacyjna opieka wychowawcza 252.762,40 zł – 0,76%
  • rodzina 9.628.657,66 zł – 29,10%
  • gospodarka komunalna i ochrona środowiska 3.013.258,99 zł – 9,11%
  • kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 1.040.215,63 zł – 3,14%
  • kultura fizyczna i sport 175.486,42 zł – 0,53%.
 
Wydatki na inwestycje ogółem wyniosły 2.871.214,51 zł i zostały szczegółowo opisane w załączniku nr 5 do sprawozdania opisowego; spośród zadań inwestycyjnych należy wymienić takie jak:
  • budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku drogi Piecki - Ostrów Pieckowski,
  • budowa chodnika w ciągu drogi ulicy Przemysłowej,
  • przebudowa części drogi gminnej przy ul. Wolności w Pieckach,
  • przebudowa ul. 22 Stycznia wraz z budową infrastruktury technicznej,
  • przebudowa drogi gminnej w Krutyni,
  • wykonanie parkingu przy cmentarzu w Nawiadach.
 
W 2017 r. wydatkowane były środki z budżetu w ramach funduszu sołeckiego, z którego korzystały wszystkie sołectwa. Plan wydatków wynosił 315.171,59 zł i został zrealizowany w kwocie 295.372,19 zł, co stanowi 93,72%; realizacja w poszczególnych sołectwach zopstała przedstawiona w załączniku nr 4a i 4b do sprawozdania opisowego. Za realziację wydatków z tytułu funduszu sołeckiego otrzymamy zwrot-dotację z budżetu państwa w 2018 r. w kwocie 77.431.82 zł, tj. 26,22% wykonania.
 
W dniu 20 kwietnia 2018 r. wpłynęła uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Piecki sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Piecki za 2017 rok – sprawozdanie zostało pozytywnie zaopiniowane.
Po powyższym, P. Wójt szczegółowo omówiła najważniejsze realizowane w 2017 r. inwestycje – wg zadań zawartych w załączniku Nr 5 do sprawozdania z wykonania budżetu.
 
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu
 
Treść powyższej opinii odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta – opinia pozytywna (Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 16 kwietnia 2018 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Piecki sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2017 rok), stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku
 
Wniosek Komisji Rewizyjnej z dnia 12 czerwca 2017 r. odczytała Pani Marzenna Balcerczyk - członek Komisji Rewizyjnej; Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2017 rok i występuje z wnioskiem o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tego tytułu; wniosek Komisji w załączeniu do nin. protokołu.
Treść opinii RIO w Olsztynie o wniosku Komisji Rewizyjnej odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu (Uchwała Składu Orzekającego RIO w Olsztynie z dnia 19 czerwca 2018 r. w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Piecki w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium za 2017 rok).
 
d) dyskusja
 
Pani radna Marzenna Balcerczyk – w imieniu społeczności gminy Piecki, osiedla pragnę serdecznie podziękować za wykonany budżet Pani, Pani Sekretarz, Pani Skarbnik, wszystkim pracownikom Urzędu Gminy, bo wasza ciężka praca zaowocowała tymi pięknymi inwestycjami, mam nadzieję, że ten rok będzie również obfitował w inwestycje, gmina będzie coraz piękniejsza.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz – … dołączam się do gratulacji, podziękowań wszystkim, którzy się przyczynili, zrobili coś dobrego dla gminy. 2 pierwsze lata naszej pracy to okres projektowania, planowania, już 2017 rok obfitował w konkretne wykonywanie zadań; dużo pracy, każdy kto pracuje to wie, że można było coś zrobić może inaczej, ale nie jest źle, cieszy, że się buduje, że coś się ciągle robi – no i te Nawiady – dla mnie teraz świetlica, strażnica w Nawiadach to rzecz dużej wagi, bo zbliża się też 70 rocznica OSP w Nawiadach, a poza tym widać, że Nawiady zasługują na porządną świetlicę i remizę. Mam nadzieję, że dostaniemy dofinansowanie po drodze, bo to jest duża inwestycja, a moim zdaniem takie inwestycje powinny być dotowane i wspierane, nie powinny być tylko na barkach samorządu. Powinniśmy tam zacząć coś robić – i jak powiedziała Pani Wójt – zrobimy. Budżet i wykonanie budżetu za rok 2017 uważam za solidne.
 
- ogłoszenie przerwy w obradach -
 
e) przyjęcie uchwały w spr. zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu 2017 r.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Piecki za 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 1 gł. wstrz. (uchwała Nr XLIX/314/18);
 
f) przyjęcie uchwały w sprawie absolutorium
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XLIX/315/18).
 
Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian WPF ….
 
Skarbnik Gminy Pani A. Naumowicz przedstawiła szczegółowe propozycje zmian w WPF - wg „objaśnień” do projektu uchwały, stanowiącego załącznik do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2018-2025; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XLIX/316/18);
 
b) zmian budżetu gminy na 2018 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła Skarbnik Gminy Pani A. Naumowicz – wg propozycji pisemnych - uzasadnienia do projektu uchwały w spr. zmian budżetu, stanowiącego załącznik do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2018 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 1 wstrz. (uchwała Nr XLIX/317/18);
 
c) udzielenia dotacji dla Powiatu Mrągowskiego...
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: na wcześniejszej sesji podjęta była uchwała o udzieleniu dotacji dla Powiatu w kwocie 11.000 zł na remonty naszych dróg gminnych o nawierzchni utwardzonej, jednak bez wskazania, które drogi mają być remontowane – obecnie proponowana jest zmiana tej uchwały (podjęcie „na nowo”) ze szczegółowym wykazaniem dróg do remontu oraz zmniejszeniem kwoty przeznaczonej na to zadanie do 6.000 zł (zgodnie ze wskazaniem Powiatu).
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania pn. „Remont cząstkowy dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej w miejscowości Piecki ulice: Krzywa, Krótka, Szewska, 1 Maja, Świerkowa, plac przy Spółdzielni Handlowej na ulicy Wolności (działka nr 333/3), w miejscowości Lipowo droga nr 170013N, dróg gminnych we wsi Brejdyny i Nawiady oraz w miejscowości Ostrów Pieckowski droga nr 170037N”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/318/18);
 
d) ustalenia liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych …
e) odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych ...
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: potrzeba podjęcia uchwał w powyższych sprawach wynika ze zmian przepisów ustawowych – ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Dotychczas ustalone były limity punktów sprzedaży napojów alkoholowych - za wyjątkiem piwa, które nie było limitowane – obecnie należy ustalić maksymalną liczbę zezwoleń na sprzedaż każdego rodzaju alkoholu, łącznie z piwem, przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży – proponowane liczby utrzymują dotychczasowe limity i punkty sprzedaży. Zasięgnięto również opinii sołectw w sprawie określenia limitu zezwoleń – na 14 wydanych opinii 13 było za ustaleniem limitu na całą gminę, a nie na poszczególne sołectwa. Ponadto ujednolicona została odległość punktu sprzedaży alkoholu dla spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży na 30 metrów od obiektów chronionych (placówek oświatowo-wychowawczych, obiektów sakralnych, zakładów opiekli zdrowotnej).
Druga proponowana uchwała dotyczy określenia odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych – w naszym przypadku odstępstwa obejmują np. sale wiejskie, obiekty kultury należące do GOKSiR oraz obiekty OSP, gdzie organizowane są wszelkiego rodzaju imprezy okolicznościowe (wesela, bale, spotkania, itp.), obiekty hotelarskie, turystyczne służące do obsługi ruchu turystycznego, wypoczynkowego.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekty uchwał:
  1. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/319/18);
  2. w sprawie odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych na terenie gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/320/18);
 
f) wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat ...
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in., iż dzierżawa dotyczy części działki przeznaczonej na ogródki przydomowe przy budynku Policji w Pieckach – dla 3-ch najemców lokali mieszkalnych w tym budynku, z jednoczesną zgodą na bezprzetargowy tryb wydzierżawienia.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/321/18);
 
g) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na rzecz ZGKiM ...
 
Pani Wójt A. Kurczewska m.in. wyjaśniła, iż służebność dotyczy obciążenia 4-ch działek w Pieckach dla zabezpieczenia – przyłączenia nowo budowanego budynku wielorodzinnego na osiedlu w energię cieplną, dostarczaną przez ZGKiM.
Uwag, pytań nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/322/18);
 
h) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator ..
 
Pani Wójt A. Kurczewska m.in. wyjaśniła, iż służebność dotyczy obciążenia 3-ch działek w Pieckach dla przyłącza elektrycznego nowo budowanego budynku wielorodzinnego na osiedlu oraz PSZOK w Pieckach.
Uwag, pytań nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S.A. s siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/323/18);
 
i) wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości w drodze darowizny
j) wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Woj. Warm.-Maz.
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. poinformowała, iż obie powyższe sprawy należy rozpatrywać łącznie, gdyż wiążą się z przebudowywaną drogą gminną Krutyń-Gałkowo – żeby otrzymać dofinansowanie musimy przejąć część gruntu od Samorządu Województwa Warm.-Maz., łącznie o powierzchni 119 metrów na wartość 14.694 zł, z przeznaczeniem na cel publiczny głównie polegający na budowie parkingów. Po okresie trwałości projektu przekażemy na rzecz Samorządu Województwa również w drodze darowizny działkę gminną o analogicznej powierzchni i wartości, z przeznaczeniem na cel publiczny – budowie ogólnodostępnego parkingu przy siedzibie MPK w Krutyni.
Przyjęcie powyższych uchwał pozwoli na rozliczenie naszego projektu i uzyskanie dofinansowania w wysokości 500.000 zł.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekty uchwał:
  1. w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości w drodze darowizny - po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/324/18);
  2. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Województwa Warmińsko-Mazurskiego - po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/325/18);
 
k) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in., iż proponowana granica planu obejmuje teren zabudowy nad jeziorem Nowe Kiełbonki, gdzie właściciele nieruchomości otrzymali ze Starostwa nakazy rozbiórki wytworzonych budowli bądź wysokie kary. Teren jest problemowy, leży nad jeziorem, jego części, w której zabudowa znajduje się w strefie 100 metrów od brzegu jeziora nie proponuje się objęcia planem.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia m8iejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Stare Kiełbonki nad jeziorem Nowe Kiełbonki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/326/18);
 
j) ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Sekretarz B. Wołkowicz, m.in. sprawa zmiany wynagrodzeń wójtów wynika ze zmiany przepisów ustawowych, dotyczy całego kraju – z dniem 1 lipca wchodzi w życie zmieniona tabela wynagrodzenia dla wójtów, przedkładany obecnie projekt uchwały przewiduje dostosowanie wysokości wynagrodzenia Pani Wójt do aktualnie obowiązującej wysokości – skutkuje obniżeniem wynagrodzenia ogółem o 65 zł.
Opinie prawne, zdania samorządów są bardzo różne, w większości przeciwne takiej regulacji, jednakże mając na uwadze obowiązujące prawo, proponuje się wprowadzenie zmiany z mocą od 1 lipca br.
Po powyższym Radca prawny UG Pan D. Bączek wypowiedział się nt. aspektów prawnych sprawy zmieniania-obniżania wynagrodzeń wójtów, burmistrzów – na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 maja 2018 r.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLIX/327/18);
 
Ad. 7 – sprawozdania:
 
a) z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego w 2017 roku
 
Do powyższego sprawozdania odniosła się Pani Wójt A. Kurczewska, m.in., iż realizacja Programu była szczegółowo omawiana na wspólnym posiedzeniu komisji przed sesją, radni są zapoznani; ogólnie zadania przyjęte na 2017 rok zostały zrealizowane, środki przeznaczone na poszczególne zadania były wystarczające, grupy b. ładnie się rozwijają, szczególnie grupa teatralna „Iskierka Nadziei”.
 
Pytań, uwag nie wnoszono; w/w sprawozdanie w załączeniu do nin. protokołu.
 
b) z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach za 2017 r.
 
Powyższe sprawozdanie omówiła Pani Monika Bijaczewska - Zastępca Kierownika GOPS – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu.
Pytań, uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnoszono.
 
c) z realizacji zadań ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2017-2020
 
Powyższe sprawozdanie omówiła Pani Monika Bijaczewska - Zastępca Kierownika GOPS – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu.
 
Pytań, uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnoszono.
 
Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości - brak.
 
Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Pani Wójt A. Kurczewska udzieliła odpowiedzi na pytanie Pana radnego A. Brodzika o sprawę przejścia na emeryturę Pani Sekretarz B. Wołkowicz – m.in., iż Pani Sekretarz będzie pracowała co najmniej do sierpnia przyszłego roku, na razie nie ma potrzeby szukania i przyuczania kogoś na to stanowisko, ma plany przesunięcia spośród pracowników Urzędu.
 
Ad. 10 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XLIX Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady   
Tomasz Jasinowicz    
 
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-07-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-07-30 09:22:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-07-30 09:25:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
431 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony