ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr I/2014 Sesji Rady Gminy Piecki z 1 grudnia 2014 r.

Informacja ogłoszona dnia 2015-02-04 08:48:38 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr I/2014

I Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 1 grudnia 2014 r.

I Sesja Rady Gminy Piecki nowej kadencji 2014 - 2018 zwołana została przez Komisarza Wyborczego w Olsztynie – Postanowieniem z dnia 25 listopada 2014 r. wraz z ustaleniem porządku obrad. Wykonania Postanowienia Komisarza dokonała Wójt Gminy, przekazując nowo wybranym radnym informację o terminie i porządku obrad I Sesji.; zawiadomienie o zwołaniu I sesji wraz z porządkiem obrad w załączeniu do nin. protokołu.

Sesja Rady Gminy odbyła się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 11:00 – 12:35.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Pieckach Pani Barbara Dutczak,
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Radca Prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek.

Ad. 1. Radny Senior Pan Andrzej Polita dokonał otwarcia I Sesji Rady Gminy Piecki, powitał wszystkich zebranych, po czym zwrócił się do Przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej w Pieckach o wręczenie zaświadczeń o wyborze.

Ad. 2. Pani Barbara Dutczak – Przewodnicząca GKW w Pieckach – w imieniu Gminnej Komisji Wyborczej złożyła gratulacje wszystkim radnym z okazji wyboru oraz Pani Wójt Agnieszce Kurczewskiej z okazji ponownego wyboru, życząc wszystkim samych sukcesów i satysfakcji z wykonywanej pracy na rzecz Gminy Piecki i jej mieszkańców. Następnie dokonała wręczenia zaświadczeń o wyborze na Wójta i radnych Gminy Piecki.

Ad. 3. Po powyższym, przystąpiono do złożenia ślubowania przez radnych.
Po powstaniu radnych (i wszystkich obecnych na sali sesyjnej) Radny Senior Pan Andrzej Polita odczytał rotę ślubowania, po czym najmłodsza wiekiem radna Pani Emilia Bobińska wyczytywała kolejno nazwiska radnych – na podstawie listy obecności, którzy po powstaniu wypowiadali słowo „ślubuję”, dodając wg własnego uznania zdanie „Tak mi dopomóż Bóg”.
Radny Senior Pan A. Polita stwierdził, iż 15 radnych złożyło ślubowanie i objęło mandat radnego Gminy Piecki.

Ad. 4. Radny Senior Pan Andrzej Polita stwierdził, iż z listy obecności wynika, że w sesji udział bierze 15 radnych – na ustawowy skład Rady 15 radnych, co stanowi o prawomocności obrad Rady Gminy Piecki.

Ad. 5. Przedstawienie porządku obrad: Radny Senior A. Polita poinformował, że Komisarz Wyborczy w Olsztynie w dniu 27 listopada zmienił swoje Postanowienie z dn. 25 listopada w sprawie porządku obrad I Sesji – odczytał treść tego porządku, jak niżej:
1. Otwarcie przez Radnego Seniora I sesji Rady Gminy Piecki.
2. Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej zaświadczeń o wyborze.
3. Złożenie ślubowania przez radnych Rady Gminy Piecki.
4. Stwierdzenie prawomocności obrad (quorum).
5. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
6. Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki.
Następnie Pan Radny Senior zaproponował przyjęcie porządku obrad ze zmianami – uwzględniając porządek podany przez Komisarza Wyborczego oraz poszerzenie o wybór Wiceprzewodniczącego Rady.

Innych propozycji nie zgłoszono; przyjęcie powyższego porządku obrad poddał pod głosowanie: „za” przyjęciem 15 głosów, tj. przyjęto jednogłośnie, w brzmieniu:

Porządek obrad:

1. Otwarcie przez Radnego Seniora I sesji rady Gminy Piecki.
2. Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej zaświadczeń o wyborze.
3. Złożenie ślubowania przez radnych Rady Gminy Piecki.
4. Stwierdzenie prawomocności obrad (quorum).
5. Przedstawienie porządku obrad.
6. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Piecki:
a) wybór Komisji Skrutacyjnej,
b) przeprowadzenie głosowania oraz ogłoszenie wyników,
c) przyjęcie uchwały stwierdzającej wybór,
d) przejęcie przez Przewodniczącego Rady prowadzenia obrad od Radnego Seniora.
7. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Piecki:
a) wybór Komisji Skrutacyjnej,
b) przeprowadzenie głosowania oraz ogłoszenie wyników,
c) przyjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
8. Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 6 – wybór Przewodniczącego Rady

Radny Senior Pan A. Polita zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatur.
1) Pan Adam Larenta zgłosił kandydaturę Pana Tomasza Jasinowicza – p. Jasinowicz wyraził zgodę na kandydowanie;
2) Pani Marzenna Balcerczyk zgłosiła kandydaturę Pana Andrzeja Brodzika – p. Brodzik nie wyraził zgody na kandydowanie;
3) Pani Teresa Dworczak zgłosiła kandydaturę Pani Marzenny Balcerczyk – p. Balcerczyk wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.

a) wybór Komisji Skrutacyjnej

Zgłoszone kandydatury na członków Komisji:
1) Pan Andrzej Polita zgłosił kandydaturę Pani Małgorzaty Kamińskiej – wyraziła zgodę;
2) Pan Adam Garela zgłosił kandydaturę Pani Marii Nadolnej – wyraziła zgodę;
3) Pan Adam Larenta zgłosił kandydaturę Pani Teresy Dworczak – wyraziła zgodę.
Innych kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad Radny Senior Pan Andrzej Polita poddał pod glosowanie przyjęcie w/w składu Komisji Skrutacyjnej – został przyjęty 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

b) przeprowadzenie głosowania tajnego

Prowadzący obrad Radny Senior ogłosił przerwę w obradach, w celu ukonstytuowania się Komisji Skrutacyjnej oraz sporządzenia kart do głosowania (wpisania kandydatów).
Po przerwie – Komisja przystąpiła do przeprowadzenia głosowania tajnego; na wstępie Przewodnicząca Komisji Pani Maria Nadolna poinformowała o trybie i zasadach wyboru przewodniczącego – zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym oraz o warunkach ważności głosu. Następnie Komisja rozdała radnym karty do głosowania, po czym zebrała je do urny.
Prowadzący obrady ogłosił przerwę, w celu ustalenia przez Komisję Skrutacyjną wyników głosowania i sporządzenia protokołu.
Po przerwie – Przewodnicząca Komisji Pani M. Nadolna podała wyniki głosowania poprzez odczytanie protokołu; Przewodniczącym Rady został wybrany Pan Tomasz Jasinowicz uzyskując 11 głosów, drugi kandydat Pani M. Balcerczyk uzyskała 4 głosy; protokół z głosowania wraz z kartami do głosowania w załączeniu do nin. protokołu.

Prowadzący obrady Radny Senior Pan Andrzej Polita odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Piecki, po czym poddał pod głosowanie przyjęcie uchwały w w/w sprawie – „za” przyjęciem 14 gł., przeciw 0, 1 wstrz. się (uchwała Nr I/1/14).

Radny Senior Pan Andrzej Polita przekazał prowadzenie obrad Przewodniczącemu Rady Panu Tomaszowi Jasinowiczowi.
Pan Tomasz Jasinowicz podziękował za wybór i zaufanie. Następnie wyraził słowa podziękowania Przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej Pani Barbarze Dutczak – za bardzo odpowiedzialną i owocną pracę – wręczenie kwiatów. Następnie podziękował byłemu Przewodniczącemu Rady Panu Andrzejowi Brodzik za przewodniczenie Radzie poprzedniej kadencji – kwiaty wręczyła Pani Wójt Agnieszka Kurczewska.
Po powyższym, Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz zgłosił wniosek o zmianę w porządku obrad – zaproponował jego poszerzenie o sprawę ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Gminy Piecki – jako punkt 8, pozostałe punkty ulegają przesunięciu -
- powyższy wniosek poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Ad. 7 – wybór Wiceprzewodniczącego Rady

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatów.

1) Pani Marzenna Balcerczyk zgłosiła kandydaturę Pani Teresy Dworczak – p. Dworczak wyraziła zgodę na kandydowanie;
2) Pan Adam Garela zgłosił kandydaturę Pana Adama Larenty – p. Larenta wyraził zgodę na kandydowanie;
Innych kandydatur nie zgłoszono.

a) powołanie Komisji Skrutacyjnej

Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz zaproponował, aby utrzymać poprzedni skład Komisji Skrutacyjnej – ze zmianą jednego jej członka, który kandyduje do funkcji Wiceprzewodniczącego -
- zaproponowano Panią M. Balcerczyk, która wyraziła zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej -
powyższy skład P. Przewodniczący poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty jednomyślnie.
Następnie ogłoszona przerwa w obradach dla przygotowania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania.

b) przeprowadzenie głosowania tajnego

Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania - przeprowadziła głosowanie tajne w celu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady – wg trybu jak przy wyborze Przewodniczącego Rady.
Po przerwie - wyniki głosowania podała Przewodnicząca Komisji Pani M. Nadolna poprzez odczytanie protokołu z głosowania – kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:
- Pani T. Dworczak – 4 głosy,
- Pan A. Larenta – 11 głosów, który został wybrany Wiceprzewodniczącym Rady Gminy Piecki; protokół wraz z kartami do głosowania w załączeniu do nin. protokołu.

Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz odczytał treść projektu uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Piecki; po przegłosowaniu uchwała została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. się (uchwała Nr I/2/14).

Ad. 8 – powołanie stałych komisji Rady i ustalenie ich składów osobowych

Na wstępie Radca Prawny Pan D. Bączek udzielił wyjaśnień nt. trybu powoływania komisji i ich przewodniczących; poinformował m. in., że wybór przewodniczących komisji następuje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przytoczył nazewnictwo komisji zgodnie ze Statutem Gminy. Zaproponował, by Rada w pierwszej kolejności dokonała wyboru przewodniczących komisji, po czym radni określą komisje, w których chcieliby pracować – zgodnie ze Statutem Gminy mogą być członkami co najwyżej dwóch komisji.

Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatur na funkcje przewodniczących poszczególnych komisji:

Komisji Planowania, Budżetu i Przestrzegania Prawa – zgłoszone kandydatury:

1) Pana Adama Gareli – zgłoszona przez Panią M. Balcerczyk – Pan A. Garela wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Kandydatura Pana Adama Gareli została poddana pod głosowanie jawne, w wyniku którego została przyjęta 15 gł. ”za”.

Komisji Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Rolnictwa, Turystyki i Ochrony Środowiska – zgłoszone kandydatury:

1) Pani Emilii Bobińskiej – zgłoszona przez Panią M. Balcerczyk – Pani E. Bobińska wyraziła zgodę na kandydowanie;
2) Pani Małgorzaty Kamińskiej – zgłoszona przez Pana A. Larenta – Pani M. Kamińska wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.

Powyższe kandydatury poddano pod głosowania:
1) „za” kandydaturą Pani E. Bobińskiej 4 głosy;
2) „za” kandydaturą Pani M. Kamińskiej 11 głosów - przyjęta kandydatura Pani M. Kamińskiej.

Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu – zgłoszone kandydatury:

1) Pani Teresy Dworczak – zgłoszona przez Panią M. Balcerczyk – Pani T. Dworczak wyraziła zgodę na kandydowanie;
2) Pani Marii Nadolnej – zgłoszona przez Panią M. Kamińską – Pani M. Nadolna wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.

Powyższe kandydatury poddano pod głosowania:
1) „za” kandydaturą Pani T. Dworczak 4 głosy;
2) „za” kandydaturą Pani M. Nadolnej 11 głosów - przyjęta kandydatura Pani M. Nadolnej.
Komisji Rewizyjnej – zgłoszone kandydatury:

1) Pani Eweliny Kaczmarczyk – zgłoszona przez Pana A. Larenta – Pani E. Kaczmarczyk wyraziła
zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.

Kandydatura Pani E. Kaczmarczyk została poddana pod głosowanie jawne, w wyniku którego została przyjęta 11 gł. ”za”.
Następnie ogłoszona została przerwa w obradach, podczas której radni dokonywali zapisów na listę członków poszczególnych komisji. Po przerwie uzupełniony został projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy i ustalenia ich składów osobowych – wg listy deklaracji radnych stanowiącej załącznik do nin. protokołu.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy i ustalenia ich składów osobowych – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. ”za”, tj. jednomyślnie; (uchwała Nr I/3/14).

Ad 9 – złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki

Po powstaniu wszystkich – Wójt Gminy Piecki Pani Agnieszka Kurczewska złożyła ślubowanie wg roty o treści: „Obejmując urząd Wójta Gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców Gminy. Tak mi dopomóż Bóg”.

Ad. 10 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad I Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-02-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-02-04 08:48:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-02-04 08:48:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
819 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony