ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr III/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 2 lutego 2015r.

Informacja ogłoszona dnia 2015-03-27 10:37:48 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr III/2015
 
III Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 2 lutego 2015 r. pod przewodnictwem
Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 11:40.
 
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Radca prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia III Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych; zmian do porządku obrad nie proponowano, przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmian budżetu gminy na 2015 rok,
    2. zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych na terenie gminy Piecki,
    3. wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w trybie przetargu,
    4. wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku (3. projekty uchwał),
    5. nadania nazwy ulicy drodze wewnętrznej na terenie miejscowości Piecki.
  6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  8. Zamknięcie obrad.

 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pan Andrzej Brodzik – … w nawiązaniu do poprzedniej sesji: pewne osoby miały zastrzeżenia, niejasności – a wychodzę z założenia, że lepiej powiedzieć coś oficjalnie niż powtarzać bzdury – odnośnie wynagrodzenia Pani Wójt; wiecie Państwo, że zaczynała z poziomu 6.300 zł, tj. prawie minimalnego, w czasie kadencji otrzymała podwyżkę 31 %, kończąc na 8.500 zł. Biorę indywidualnie, jednoosobowo odpowiedzialność za politykę płacową wobec Wójta, i jeśli ktoś ma pytania, pretensje, to proszę do mnie. Czy była słuszna taka polityka? – uważam, że tak;
 
(na salę obrad doszła Pani radna M. Kamińska - stan Rady 15 radnych)
 
po 2-gie: zaszło pewne nieporozumienie – ktoś chyba powiedział Pani dyrektor, że małe szkoły podstawowe do likwidacji – odebrałem to do siebie, ja czegoś takiego nie poruszałem, a mówię o takim stanie, w którym nie może być sytuacji – jak w gminie Stare Juchy, gdzie 9-cioro nauczycieli a 8-ro uczniów – taki stan nie może być powtórzony, i byłaby to jedyna przyczyna, dla której szkołę trzeba byłoby zamknąć.
Zapytanie do Pani Wójt – dlaczego nie było konkursu na dyrektora GOKSiR? Uważam, że był na to czas, można było to zrobić. Oczywiście dla jasności – uważam, że Pani Izabela jest najlepszym kandydatem „z naszego podwórka” żeby tą funkcję pełnić, w żadnym stopniu nie podważam kwalifikacji tej Pani, a chodzi i procedury.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia jest protokół z II sesji z dnia 30 grudnia 2014 r., protokół był wyłożony do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nim zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 2 stycznia do 30 stycznia 2015 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska przedstawiła dodatkowe informacje nt. działań w w/w okresie, m. in.:
  1. odbył się przetarg na dostarczanie posiłków dla dzieci w szkołach – wygrała firma Gastro-Biznes Pana Sebastiana Szurmana z Krutyni, cena za posiłek 3,50 zł. Do przetargu zgłosiły się 3 firmy, w tym z Rozóg i Barczewa;
  2. do 28 lutego przyjmowane są wnioski na usunięcie azbestu z dachów budynków; w ramach dofinansowania będzie można za 15% wartości zdjąć, przetransportować i unieszkodliwić azbest, 85% finansuje Gmina, która później otrzyma zwrot z WFOŚiGW;
  3. odbyło się spotkanie – na wspólnym posiedzeniu komisji Rady, z Komendantem Powiatowym Policji w Mrągowie, na którym też był nasz jedyny dzielnicowy Pan D. Dzierlatka. Pan Komendant proponuje przekształcenie Posterunku Policji w Pieckach w Rewir Dzielnicowych – daje to nam co najmniej 2 policjantów, większe bezpieczeństwo dla mieszkańców. Przejęlibyśmy budynek Posterunku i wynajmowalibyśmy, ew. w formie użyczenia pomieszczenia na potrzeby Policji. Od co najmniej 1,5 roku tylko 1 dzielnicowy obsługuje naszą jednostkę, to jest za mało;
  4. zakończone zostało postępowanie sądowe w sprawie 2 protestów wyborczych; jeden protest pozostawiony został bez dalszego biegu – 19 grudnia ub. roku, 2-gi zakończył się 20 stycznia tego roku – został odrzucony, apelacji nie ma. Ponadto trwa postępowanie Prokuratury w sprawie doniesienia Komitetu Wyborczego Pana W. Domiana o nieprawidłowościach w trakcie wyborów;
  5. 20 stycznia odbyło się Zgromadzenie Wspólników Spółki ZGOK w Olsztynie – jest propozycja ZGOK podpisania porozumienia z gminami, że wyrażamy zgodę na dostarczanie śmieci do ZGOK o pewnej kaloryczności, a także zgadzamy się na podpisanie porozumienia przez ZGOK z nowo tworzoną spółką, której wspólnikami byliby m. Olsztyn – największy udziałowiec oraz podmiot prywatny, na okres 15 lat. Śmieci będą trafiały do ZGOK, a płacilibyśmy za nie „na bramie” - na dzień dzisiejszy byłoby to 350 zł za tonę śmieci, czyli za wszystkie śmieci zmieszane. Nie godzimy się na to, ponieważ zadeklarowana kaloryczność daje to, że już widzimy, że na naszej tonie śmieci firma osiągnie 13 gigadżuli energii ze spalania, to jest ponad 750 zł. Żądamy dokładnego wyliczenia jaki jest koszt spalenia 1 tony śmieci odpowiedniej kaloryczności. Dla orientacji – w innych jednostkach cena 1 tony śmieci „na bramie” waha się od 280 do 320 zł – dla nas 350 zł już na starcie to za dużo. Następne spotkanie odbędzie się 10 lutego, a 6 lutego odbędzie się spotkanie Związku Gmin „Czyste Mazury”;
  6. ogłoszone są konsultacje społeczne nad projektem Strategii Rozwoju Gminy – trwają konsultacje z różnymi instytucjami, z mieszkańcami.
W ramach „zapytań” do w/w informacji Pan A. Brodzik zwrócił się o rozwinięcie spraw z dwóch zarządzeń Wójta: dot. przyjęcia planu kontroli w Urzędzie Gminy oraz w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.
Wyjaśnień udzieliła Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m.in., iż plan kontroli wewnętrznej w Urzędzie Gminy jest przyjmowany corocznie, stanowi jeden z załączników do tzw. kontroli zarządczej w Urzędzie; do przeprowadzania kontroli upoważnieni są kierownicy referatów, skarbnik i sekretarz gminy. Odnośnie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy – zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym uprawnieniem wójta jest ustalenie struktury organizacyjnej Urzędu, zasad funkcjonowania, podziału zadań między pracowników. Załącznikiem do Regulaminu jest schemat struktury organizacyjnej Urzędu – wykaz etatów z określeniem podległości służbowej. Poprzedni Regulamin był przyjęty kilka lat temu, w międzyczasie zmieniły się przepisy ustawowe – należało go więc uaktualnić, ponadto nie ma już stanowiska „doradcy wójta”, jest utworzone nowe stanowisko samodzielne ds. tzw. „opłat śmieciowych”.
 
Po powyższym, Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz nawiązał do spotkania z Komendantem Powiatowym Policji w Mrągowie i jego prośby o opinię w sprawie przekształcenia Posterunku Policji w Pieckach w Rewir Dzielnicowych w Pieckach – odczytał treść przygotowanego pisma - opinii radnych w tej sprawie (jak w załączniku do nin. protokołu) -
- akceptacja radnych, opinia do przekazania Panu Komendantowi.
 
Ad. 5przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu Gminy na 2015 rok
 
Powyższą sprawę przedstawiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska.
Na wstępie odpowiedziała na pytanie Pana radnego A. Brodzika ze wspólnego posiedzenia Komisji o koszty inwestycji budowy przedszkola – na dzień dzisiejszy jest to kwota 2.905.906,06 zł (wszystko co zrobione zostało zafakturowane), dojdą jeszcze koszty pierwszego wyposażenia, które będzie można uznać jako koszt inwestycyjny.
Następnie przedstawiła i omówiła propozycje zmian do budżetu gminy na 2015 rok - wg propozycji pisemnych, stanowiących załącznik do nin. protokołu; proponowane zmiany głównie wynikają z sytuacji – potrzeby znalezienia brakujących środków na sfinansowanie budowy przedszkola, które proponuje się uzyskać z przesunięć środków w planie dochodów i wydatków.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/8/15);
 
b) zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych – sołectw i osiedla
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. przekazała, że na terenie Gminy Piecki sołtysi kończą swoją kadencję, która wynosi 4 lata od dnia wyboru i trwa do czasu wyboru nowego sołtysa. Zobowiązani jesteśmy do zarządzenia przeprowadzenia wyborów na nową kadencję – sołtysów w sołectwach oraz przewodniczącego Zarządu Osiedla. W związku z tym przygotowany został projekt uchwały Rady w tej sprawie, z terminem ich przeprowadzenia do dnia 15 kwietnia 2015 r. Na spotkaniu z sołtysami ustaliliśmy wstępnie, żeby wybory w większości sołectw przeprowadzić po 15 marca, gdyż do tego czasu zbierana jest I rata podatku. W jednym sołectwie, tj. w Dłużcu wybory muszą odbyć się szybciej, gdyż Pani sołtys złożyła rezygnację.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych na terenie gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/9/15);
 
c) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że uchwałą z 2008 r. Rada Gminy Piecki udzieliła upoważnienia Wójtowi do sprzedaży – bez zgody Rady – mienia, gruntów gminnych, których cena wywoławcza nie przekracza 150.000 zł. Wpłynął wniosek właściciela firmy zlokalizowanej w dawnym ośrodku RADWAR o zakup części nieruchomości – części lasu i gruntu pod zabudowę, zlokalizowanej poniżej tego ośrodka, bez dostępu do jeziora; wielkość gruntów wnioskowanych do zakupu to 1,5 ha, cena wg wyceny biegłego wynosi ponad 370.000 zł. Dla wystawienia tej nieruchomości do przetargu niezbędna jest zgoda Rady.
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych na terenie gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/9/15);
 
d) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu
 
Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m.in. wyjaśniła, że występują tu 3 projekty uchwał – dotyczące tego samego podmiotu, tj. ENERGA Operator S.A i tego samego tematu, tj. ustanowienia służebności przesyłu na potrzeby doprowadzenia energii elektrycznej: w Pieckach do terenu rekreacyjnego przy ul. Zwycięstwa oraz 2 działek w obrębie Gant – przejście przez działkę i przejście pod drogą (m. Gajne).
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał kolejno projekty uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku:
1) dot. działki nr 643/23 w obr. Piecki – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/11/15),
2) dot. działki nr 221/2 w obr. Gant – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/12/15),
3) dot. działki nr 226 w obr. Gant – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/13/15).
 
e) nadania nazwy ulicy drodze wewnętrznej na terenie m. Piecki
 
Wprowadzenia dokonała Pani Wójt A. Kurczewska; wpłynął wniosek właściciela nieruchomości przy ul. Polnej (równoległej do ogrodów działkowych), który podzielił grunt na mniejsze działki, w wyniku czego są obecnie zabudowywane domkami jednorodzinnymi. W tamtym rejonie powstały już drogi o nazwach ul. Wiśniowa i ul. Agrestowa, następna proponowana przez właścicieli w/w działek nazwa drogi to „ul. Malinowa”.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej na terenie miejscowości Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr III/14/15);
 
Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Maria Twork – sołtys s. Prusinowo – nawiązała do wypowiedzi Pani Wójt dot. protestów wyborczych złożonych przez Komitet Wyborczy W. Domiana, m.in. z wypowiedzi: ponieważ startowałam z tego Komitetu, trochę czuję się poruszona – jestem osobą dorosłą, wiem pod czym się podpisałam, kierowałam się dobrem mieszkańców; większość na pewno była przeciwna temu protestowi, na pewno też większość z tego Komitetu została zapytana o podpisanie się pod protestem – ale proszę mi uwierzyć, że była to duża mniejszość.
 
Pan Andrzej Brodzik – sołtys s. Jakubowo – zapytanie dot. odśnieżania: kto ostatecznie podejmuje decyzje odn. odśnieżania? Wiemy jaka jest procedura – sołtys dzwoni do Pana Kosaka, no ale jest kwestia zasadności, bo wg mnie odśnieżenie jest zasadne, ktoś inny powie, że nie – i kto ostatecznie podejmuje decyzję i ponosi konsekwencje – najczęściej za niewykonanie odśnieżenia, żeby to było jasne i klarowne dla wszystkich.
 
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m. in.:
- w sprawie pytania dlaczego nie było konkursu na stanowisko dyrektora GOK? – z wielu przyczyn, najważniejszej to z troski o pracownika. Rozstrzygnięcie konkursu wiąże się z tym, że podpisany będzie kontrakt menadżerski na okres co najmniej 3 lat, jeśli pracownik jest zatrudniony w Domu Kultury i zaproponuje się przeprowadzenie konkursu, to osoba przystępująca nie wie, czy sprawdzi się w tej nowej roli, nie wie czy współpracownicy zaakceptują tą zmianę, a ponadto jest kierownikiem Informacji Turystycznej i musiałaby rozwiązać stosunek pracy. Uważam, że po tylu latach pracy w Informacji Turystycznej i pełnienia funkcji kierownika zasłużyła na to, żeby dać jej te 10 miesięcy na sprawdzenie się w nowej roli, a z drugiej strony nie stać nas na próby; kontrakt to co najmniej 3 lata, ja też chciałabym wiedzieć, że osoba, która wygrywa konkurs będzie przez te 3 lata wypełniała również wolę sołtysów, radnych, osób i mieszkańców korzystających z Domu Kultury. Okres najbliższych 10 miesięcy to czas organizowania różnych imprez, dla nas czas na przygotowanie się do konkursu. Ja jestem zadowolona, że Pani Iza przyjęła propozycję, pracownicy GOK-u też są zadowoleni, sołtysi również wyrażają aprobatę. W październiku będę zachęcała Panią Izę do przystąpienia do konkursu;
 
- odnośnie jednoosobowej odpowiedzialności za wynagrodzenie wójta – chcę tu powiedzieć, że Rada, a nie Przewodniczący decyduje o tym, co się dzieje. Przewodniczący wykonuje wolę Rady, ja też wykonuję wolę Rady. Przewodniczący Rady – z całym szacunkiem, tylko nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z wójtem;
 
- w sprawie odśnieżania – Państwo sołtysi dostaliście informację na piśmie, kto w jakim sołectwie odśnieża. Każdy odpowiada za swoje stanowisko pracy – jeśli pojawi się problem wynikający z niezaakceptowania przez pracownika, a jest taka potrzeba – to też podane jest w informacji, że proszę o telefon.
 
Ad. 8 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad III Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-03-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-03-27 10:35:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-27 10:37:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
753 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony