ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XLVI/10 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 marca 2010 r.

Informacja ogłoszona dnia 2010-04-14 10:40:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
P R O T O K Ó Ł Nr XLVI/10

XLVI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 25 marca 2010 r. pod przewodnictwem Pana Jana Gleby – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz.10:00, zakończenie o godz. 11:50.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (100% obecność),
- sołtysi z terenu gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Maria Jarczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Urzędu Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Jan Gleba dokonał otwarcia XLVI Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, przywitał wszystkich zebranych na sali sesyjnej – radnych, zaproszonych gości, sołtysów, Panią Wójt oraz pracowników Urzędu.
Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad – przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji, jak niżej:

Porządek obrad :

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Zatwierdzenie Planów Odnowy Miejscowości: Lipowo, Brejdyny, Stare Kiełbonki – podjęcie uchwał.
6. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy Piecki na 2010 rok,
b) niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku.
7. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Jan Marcińczyk – zapytał w jakim czasie będzie poprawiona jakość wody dostarczanej z wodociągu Nawiady do Czaszkowa i Goleni – sprawa jest o tyle poważna, że jeśli związku chlorowe dostaną się do mleka, to mleczarnia nie będzie go odbierała od rolników. Ponadto zwrócił się z pytaniem o termin modernizacji drogi w Goleni – mieszkańcy proszą, żeby jak najszybciej.

Pan Adam Jaroszewicz – zapytał, czy możliwe jest doprowadzenie gazu ziemnego do Piecek?

Pan Dariusz Michalczewski – zapytał o sprawę akcji zapisów na przydomowe oczyszczalnie ścieków – jak przebiega, ile osób się zapisało, czy jest szansa, że ten program będzie realizowany?
2) sprawa budowanej sali gimnastycznej w Nawiadach – kiedyś był poruszany temat wyboru rodzaju podłogi – czy wykładzina czy parkiet, pytanie jaki rodzaj został wybrany, a także pytanie czy majowy termin oddania do użytku tej sali będzie dotrzymany?

Pan Andrzej Marzewski – korzystając z obecności Pani Dyrektor Gimnazjum, przekazał głosy, sugestie rodziców odnośnie zachowania młodzieży gimnazjalnej, głównie pod względem ubioru uczennic, nieodpowiedniego do czasu i miejsca. Sugestie rodziców są takie, że dziecko wychodzi z domu przyzwoicie ubranie i nieumalowane – i gdzieś w szkole muszą się przebierać, stąd prośba, aby od razu telefonicznie informować rodzica, że dziecko jest nieodpowiednio ubrane lub nieodpowiednio się zachowuje - żeby rodzice nie dowiadywali się o tym na wywiadówce, ale tego samego dnia.

Pan Andrzej Brodzik – zgłosił sprawę rajdów wiosennych (zgłaszaną również ub. wiosny) – obecnie są już sygnały, prośby mieszkańców, czy nie można byłoby tych rajdów przełożyć na późniejszy okres, gdyż wiadomo teraz drogi są w kiepskim stanie i gdy przejedzie taka kawalkada 20 samochodów, kogoś tam jeszcze poniesie fantazja, to ta droga będzie poligonem. Oni sobie nawet tego rajdu nie robią na drodze, tylko gdzieś na bagnie, na poligonie, wszystko jest legalnie – chodzi tylko o to, aby te rajdy nie odbywały się w tym krytycznym okresie wiosennym.

Ad. 3 - przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan J. Gleba poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. z dnia 24 lutego 2010 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, dostępny był również w biurze Rady, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się z pytaniem czy są uwagi -
- nie wniesiono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 13 gł. „za” – jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym

W/w informację przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani M. Jarczewska – za okres od 24 lutego do 24 marca 2010 r., sporządzoną na podstawie zarządzeń wydanych przez Wójta – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do nin. protokołu (radni otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się). Ponadto udzieliła dodatkowych informacji nt. bieżących spraw, w tym m. In.:
- w sprawie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków – tym samym odpowiedź na pytanie Pana radnego D. Michalczewskiego w tej sprawie; w tej chwili mamy zapisanych 20 osób, wczoraj odbyło się zebranie w Starych Kiełbonkach, być może ktoś dzisiaj zgłosi się z tej miejscowości. Instytut Ekologii Stosowanej, który realizuje ten projekt proponuje, aby w I-szym roku było nie więcej jak 30 chętnych, z rozmowy z Panią z tego Instytutu wynika, że 20 osób też może być. Z pieniędzy Gminnego Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zakupimy ten projekt, sfinalizujemy to b. szybko i będzie mógł być wykorzystywany przez wszystkich chętnych do realizacji tego przedsięwzięcia.;
- do 29 marca trwa nabór na projekty do Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze” - składamy kolejne wnioski na place zabaw: w Starych Kiełbonkach (koło szkoły), w Macharach PGR i Brejdynach oraz na modernizację boiska w Krutyni – w związku z obchodami 50-lecia OSP w Krutyni, chcielibyśmy wykonać ogrodzenie boiska, zrobić bramki, wjazd. Ponadto chcemy złożyć projekt na przygotowanie filmu o gminie – 12-15 odcinków 30-minutowych i 40-minutowy w trzech językach, będzie to bardzo ciekawy, promocyjny film o naszej gminie;
- w szkołach podstawowych trwa projekt „Bezpieczne życie”, rozstrzygnięty został konkurs plastyczny, nagrodzonych zostało 18 uczniów; projekt zakończy się pod koniec maja, chcielibyśmy, aby uroczyste zakończenie odbyło się już w sali gimnastycznej w Nawiadach, żeby wszystkie dzieci – ok. 260 uczestniczące w tym projekcie mogły być na tymże zakończeniu;
- jutro w GOK o godz. 10 odbędzie się kolejny konkurs recytatorski – eliminacje gminne do XXVIII Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego, ok. 50 uczniów będzie recytowało wiersze i poezje, zostaną wyłonieni kandydaci do konkursu powiatowego;
- podpisana została w Urzędzie Marszałkowskim (przez Wójta i Skarbnika) umowa na dofinansowanie jednostki OSP Piecki na zakup aparatów powietrznych, wniosek złożony był na większe środki, otrzymaliśmy 10.000 zł;
- na terenie Polski realizowany jest projekt dot. budowy sieci telekomunikacyjnej, dotyczy głównie łączy internetowych, 50 gmin na terenie kraju jest zakwalifikowanych do tego projektu – w tym nasza gmina Piecki. Projekt realizowany jest ze środków Telekomunikacji. Pojawiła się więc szansa na szeroki dostęp do Internetu w naszej gminie, mamy nadzieję, że projekt będzie zrealizowany, wg posiadanych informacji do końca grudnia tego roku 50% inwestycji ma być wykonane.

Ad. 5 – zatwierdzenie Planów Odnowy Miejscowości: Lipowo, Brejdyny i Stare Kiełbonki

Na wstępie Przewodniczący Rady Pan J. Gleba przypomniał, że projekty planów radni otrzymali do szczegółowego zapoznania się, zapisy były omówione na wspólnym posiedzeniu komisji w dniu 23 marca br.

Lipowo – założenia przedstawił i omówił sołtys Pan Stanisław Biegaj – jak w projekcie stanowiącym załącznik do nin. protokołu. Zebranie Wiejskie, na którym przyjęty został Plan odbyło się 9 marca br., z udziałem Pani Wójt, pracowników Urzędu oraz telewizji lokalnej; 19 mieszkańców obecnych na Zebraniu jednogłośnie przyjęło ten Plan. Główne zadania do realizacji to: ogrodzenie boiska, zrobienie plaży-kąpieliska, pomostu oraz remonty dróg.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Lipowo na lata 2010 - 2015; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLVI/193/10).

Brejdyny – założenia przedstawił i omówił radny, sołtys Pan Leszek Więcek – jak w projekcie stanowiącym załącznik do nin. protokołu. Zebranie Wiejskie odbyło się 20 marca br,, uczestniczyło 40 osób, Plan został jednogłośnie przyjęty. Główne zadania to budowa plac zabaw dla dzieci oraz remont drogi w środku wsi – została tylko ta jedna nieutwardzona droga ok. 200 metrów – od Pani Pawluk do Pana H. Dawida, jest to droga żużlowa, rozjeżdżona, w b. złym stanie, „mleczarka” ma kłopoty z dojazdem do 3 rolników po odbiór mleka.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Brejdyny na lata 2010 - 2015; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLVI/194/10).

Stare Kiełbonki – założenia przedstawiła i omówiła radna, sołtys Pani Wiesława Rolka – jak w projekcie stanowiącym załącznik do nin. protokołu. Zebranie Wiejskie dla przyjęcia Planu odbyło się w dniu wczorajszym, o godz. 20, uczestniczyło w nim 36 mieszkańców – Plan został jednogłośnie przyjęty. Głównymi zadaniami do realizacji są: budowa placu zabaw dla dzieci, remont świetlicy wiejskiej – kapitalny, modernizacja boisk – przy szkole i boiska wiejskiego, budowa plaży – kąpieliska wiejskiego z pomostem, budowa kanalizacji sanitarnej, dostęp do szerokopasmowego Internetu, wyposażenie świetlicy w komputery (prośba dzieci), remont dachu i budynku strażnicy OSP, budowa ścieżki rowerowej do Nowych Kiełbonek – szczególnie dla bezpieczeństwa dzieci dojeżdżających do szkoły w Starych Kiełbonkach.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Stare Kiełbonki na lata 2010-2015; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLVI/195/10).

Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2010 rok

- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska – wg załącznika do nin. protokołu.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2010; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLVI/196/10).

b) niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku

- wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Wójt Gminy Pani M. Jarczewska, m. In. z wypowiedzi: każdego roku do 30 marca Rada Gminy jest zobowiązana podjąć uchwałę o tworzeniu lub nietworzeniu funduszu sołeckiego w roku następnym – zaproponowana została uchwała o nie wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu. 26 lutego odbyło się szkolenie sołtysów z zakresu funduszu sołeckiego, przeprowadzone przez kolegiantów RIO w Olsztynie, wzięła w nim udział dość liczna grupa sołtysów, myślę, że to szkolenie wiele wyjaśniło, a może i przestraszyło niektórych sołtysów, co ten fundusz oznacza. W przypadku naszej Gminy kwota bazowa do wyliczenia funduszu sołeckiego wynosi 2.160 zł – i należałoby z budżetu Gminy wyodrębnić kwotę 214.648 zł, gdyby takie fundusze zostały utworzone, co rozdrobniłoby się na 24 sołectwa. Fundusz sołecki może i powinien być wykorzystywany na zadania własne Gminy, a więc drogi, chodniki, place zabaw, śmieci, utrzymanie porządku, itp. Byłoby dobrze, gdyby te pieniądze można było przekazać na rachunek sołectwa, a później rozliczyć jak dotację, ale tak to nie wygląda, cała obsługa techniczna i finansowa spoczywa na Urzędzie Gminy, a wiec powstałoby 24 plany finansowe, ich realizacja, rozliczenia, cała sprawozdawczość – z zachowaniem ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych. W takim też przypadku bezwzględnie musiałoby być zwiększone zatrudnienie, bo na dzień dzisiejszy referat finansowy nie ma możliwości obsługi tego funduszu. Ponadto sołectwo musiałoby zachować całą procedurę związaną z uzyskaniem funduszu, począwszy od złożenia w odpowiednim terminie wniosku – zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim. Jedynym plusem przemawiającym za funduszem sołeckim jest to, że gdyby sołectwo miało przyznane 5 czy 10.000 zł na złożone we wniosku zadanie, to byłaby gwarancja, że to zadanie będzie zrealizowane. Na dzień dzisiejszy w sołectwach jest realizowanych mnóstwo zadań, będą nadal realizowane przez gminę – i wobec tego nie wyważajmy otwartych drzwi.

Pan Andrzej Marzewski – m. In. z wypowiedzi: ”jak powiedziała Pani Wójt – nie wyważajmy otwartych drzwi. Fundusz sołecki w zasadzie nie jest żadnym nowum – tak to teraz zostało nazwane, bo przecież już od wielu lat niektóre gminy, bardziej bogate stosowały odpisy sołeckie – Śląsk, opolskie. Ustawa z 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim narobiła dużo szumu, a te 10%, które można otrzymać – ale nie jest powiedziane, że się dostanie, to byłoby 20.000 zł, a wydatki poniesione na obsługę tego funduszu byłyby dużo, dużo większe niż te 20.000 zł. Przyznam się, że oczekiwałem ustawy o funduszu sołeckiej – ale w innej formie – polegającej na odpisach procentowych od podatków, i można byłoby go wówczas nazwać aktywizacją sołectw, bo sołtys byłby zainteresowany jak największym spływem podatków w swoim sołectwie. W obecnej formie do wyliczenia funduszu sołeckiego brany jest pod uwagę dochód na mieszkańca, wliczając w to wszystkie subwencje i dotacje, a przecież subwencja oświatowa to 60% budżetu.
Uważam, że fundusz sołecki spowoduje rozdrobnienie, a nawet zachwianie budżetu Gminy, bo sołectwo swoje pieniądze owszem wyda na to, co jest potrzebne mieszkańcom, ale kanalizacja, woda – to gmina musi zrobić”.

Pan Andrzej Brodzik – m. In. z wypowiedzi: „myślę, że mówienie, że suma 214.000 zł to duża suma, która spowoduje rozdrobnienie, zachwianie budżetu to jest co najmniej nadużycie – jeśli dużo większe pieniądze się przeznacza na rzeczy ze środków własnych.
Cieszę się, że nie byłem na tym szkoleniu, bo odnoszę wrażenie, że szkolenie było po to, żeby zniechęcić”.

Pan Ryszard Bielański – radca prawny Urzędu Gminy – poinformował, że dysponuje danymi w skali całego kraju co do tworzenia funduszu sołeckiego – wynika z nich, że do końca lutego br. 60 % gmin podjęło uchwały w tej sprawie, z tego 70% uchwał jest negatywnych, a 30 % pozytywnych, przy czym terytorialnie tak się to rozłożyło, że tereny północnej i wschodniej Polski w zasadzie w 100 % opowiedziały się za nie tworzeniem tego funduszu, a im dalej na południe, Śląsk – więcej uchwał pozytywnych.

Pan Andrzej Polita – sołtys s. Zgon – „…całkowicie zgadzam się z argumentacją Pani Wójt, byłem na tym szkoleniu, omówione były procedury na konkretnych przykładach, np. na drogach. Jestem za tym, żeby nie tworzyć funduszu sołeckiego, będą problemy dla sołtysów, a przede wszystkim dla Urzędu Gminy – i to nic nie daje, bo wszystkie zadania gmina i tak realizuje”.

Wójt Pani M. Jarczewska – zwróciła się do sołtysów obecnych na sali sesyjnej (17 z 24) o wyrażenie opinii w sprawie funduszu sołeckiego w formie głosowania:
„kto jest za tym, żeby nie tworzyć funduszu sołeckiego?” – „za” zdecydowana większość, 1 gł. przeciw, 2 gł. wstrz. się.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 11 gł. „za”, 1 gł. wstrz. się, 1 gł. przeciw (uchwała Nr XLVI/197/10).

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach – zwróciła się z prośbą do Wójt w sprawie drzewek przy osiedlu – ciągu drzewek przy ulicy w stronę kotłowni – teraz jest odpowiedni czas, żeby je ładnie przyciąć, prośba, żeby ktoś się tym zajął. Ponadto zwróciła się z pytaniem dot. programu „azbestowego” – bloki nr 1, 2, 10 i 11 są z azbestu – i co zrobić, żeby przystąpić do tego programu?

Pan Stanisław Biegaj – sołtys s. Lipowo – pytanie do Pani Wójt o sprawę drogi – „..czy na taki rajd gmina wyraża zgodę? Ostatni w sobotę i niedzielę – to naprawdę była masakra, tak te drogi są rozjeżdżone. Czy oni jak zrobią taki rajd, odpowiadają za te drogi?”

Pan Lucjan Kulik – Przewodniczący Rady Powiatu w Mrągowie przedstawił informację nt. bieżących spraw dot. funkcjonowania Szpitala Powiatowego w Mrągowie, m. In. poinformował, że w ostatnim czasie zostały przekazane Szpitalowi 2 nowe karetki pogotowia – z nowoczesnym wyposażeniem, z monitoringiem pacjenta i łącznością ze Szpitalem.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi udzielone przez Panią Wójt M. Jarczewską:
- w sprawie zgłoszonej przez Pana radnego J. Marcińczyka odn. jakości wody w Czaszkowie i Goleni z wodociągu Nawiady – jeszcze grunt jest zamarznięty i nie można wejść z robotami, cierpliwie trzeba czekać, materiały są wszystkie zakupione, jak tylko rozmarznie rozpoczną się roboty. W sprawie drogi w Goleni – dokumentacja jest wykonana, możemy zająć się już przetargami; droga w tym roku będzie zrobiona, środki w budżecie są zarezerwowane;

- w sprawie zgłoszonej przez Pana radnego A. Jaroszewicza odn. gazu ziemnego – przez naszą gminę na bardzo małym odcinku – na wysokości drogi z Dłużca do Grabowa, przebiega kawałek gazociągu średniego napięcia. W tej chwili będzie to remontowane (wyrażaliśmy zgodę na remont), póki co gmina Piecki nie jest planowana do zasilenia – jest za mało gazu, żeby rozszerzać odbiorców;

- w sprawach zgłoszonych przez Pana radnego D. Michalczewskiego: odn. budowy przydomowych oczyszczalni ścieków odpowiedź była udzielona pkt. 4 porządku obrad; w sprawie terminu oddania do użytku sali gimnastycznej w Nawiadach – planujemy odbiór sali na dzień 1 czerwca – żeby w Dniu Dziecka dzieciom uroczyście tą salę przekazać. Co do pytania o wykładzinę w tej sali – podjęliśmy decyzję (łącznie z Dyrektorem ZOPO Panem K. Grygo) o zastosowaniu – zamiast parkietu, wykładziny typu Linodur-sport, absolutnie nie wzrasta koszt tej zamiany w stosunku do pierwotnie zakładanego;

- w sprawie rajdów, zgłaszanej przez Pana radnego A. Brodzika i Pana sołtysa Lipowa S. Biegaja – P. Wójt m. In. powiedziała, że nic nie wie o tych rajdach, nie podpisuje żadnych zezwoleń czy uzgodnień; jest to droga publiczna, po której mogą poruszać się wszyscy, nie mamy prawa zabronić ruchu pojazdów dopuszczonych do ruchu. Co do organizowania rajdów – nie sądzi, żeby to był jakiś zorganizowany rajd, pewnie przyjeżdża grupa ludzi mająca taką pasję – i jeździ. Jeżeli jest tam przekroczenie przepisów o ruchu drogowym – jest od tego policja;

- w sprawach zgłoszonych przez Przewodniczącą Osiedla Panią M. Balcerczyk: co do przycięcia drzewek – zajmiemy się tym; co do sprawy azbestu – na dzień dzisiejszy nie mamy możliwości, abyśmy w jakikolwiek sposób to finansowali. Programy unijne, które są miały być realizowane dla całego województwa, dlatego też została przeprowadzona inwentaryzacja co do ilości posiadanego azbestu na terenie Gminy. Na chwilę obecną nie mamy informacji co dalej, ale jeśli będzie się coś działo, na pewno będziemy w tym uczestniczyć.

Dyrektor Gimnazjum w Pieckach Pani J. Pietrzykowska ustosunkowała się do sprawy zgłoszonej przez Pana radnego A. Marzewskiego, m. In. powiedziała: „dziękuję za taką informację, chociaż wrażenie nasze jest trochę inne – nie obserwuje się w szkole gołych pępków, moda się zmieniła. W każdym razie cieszy nas fakt, że rodzice coraz śmielej współpracują z nami, mówią co ich boli, utrzymujemy możliwie częsty kontakt. W procedurach szkoły jest zawarte, że wychowawca powiadamia rodziców o wszystkich niepokojących sytuacjach. W tym roku doszło do 3 bójek (b. spadło nasilenie bójek w stos. do lat poprzednich) i rodzice natychmiast przeze mnie byli poinformowani. Nie możemy kontaktować się z rodzicami za pomocą komórek dzieci – bo przeważnie dzieci mają puste konto, obciążamy tymi rozmowami albo prywatne komórki albo szkolne. Na bieżąco sami też likwidujemy wszelkie niepokojące sytuacje, typu nadmierne makijaże, niebezpieczna biżuteria. Co do wywiadówek w szkole – fakt, ze rodzice przychodzą coraz liczniej, ale wywiadówki są po to żeby ogólnie podsumować sytuację w szkole – a że nie mamy 100% poziomu zadowolenia, więc o tym mówimy, jednak nie jest to sprawa, która nas bardzo bolała jeszcze parę lat temu, kiedy faktycznie dziewczyny były b. wyzywająco ubrane”.

Ad. 9 - zamknięcie obrad

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że porządek obrad XLVI Sesji Rady Gminy Piecki został wyczerpany, po czym ogłosił zamknięcie sesji.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przebieg obrad Rady w całości zarejestrowany na nośniku cyfrowym.
Przewodniczący Rady
Jan Gleba

Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-04-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-04-14 10:37:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-04-14 10:40:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
820 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony