ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXII/2017 Sesji Rady Gminy Piecki z 28 lutego 2017r.

Informacja ogłoszona dnia 2017-04-03 13:47:06 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXII/2017
XXXII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 28 lutego 2017 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 12:00 – 13:10.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Sekretarz Gminy – Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXXII Sesji przy obecności 15 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad – na wniosek Wójta, poszerzenie o przyjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2017 rok – jako pkt 5e -
- powyższa propozycja została przyjęta w głosowaniu 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Porządek obrad po zmianie:
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego,
b) uchwalenia Regulaminu Cmentarzy Komunalnych w Gminie Piecki,
c) określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
d) uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach,
e) zmian budżetu gminy na 2017 rok.
  1. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pan Andrzej Brodzik: sprawa dot. wielu sołectw – plany odnowy miejscowości, które przyjmowane były kilka lat temu dla składania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków unijnych. Plany te były swoistymi strategiami rozwoju tych miejscowości – w m. Jakubowo było zaplanowanych 9 zadań – i tylko 2-ch nie udało się zrealizować, z czego i ja i mieszkańcy jesteśmy bardzo dumni. Wszystkie te zadania zrealizowane ze środków budżetu gminy, w tym większości ze środków Funduszu Sołeckiego – i trzeba powiedzieć, że plany te w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju miejscowości na terenie gminy.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj. Nr XXX/2017 z 30 stycznia 2017 r. i Nr XXXI/2016 z 23 lutego 2017 r. – sesji nadzwyczajnej. Protokoły wyłożone były do wglądu na sali obrad, po czym ich przyjęcie poddał pod głosowania:
  1. Nr XXX/2017 – 15 gł. „za”;
  2. Nr XXXI/2017 – 15 gł. „za”;
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 30 stycznia do 27 lutego 2017 r. została przedłożona radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani B. Wołkowicz – Zastępca Wójta przedstawiła powyższą informację - omówiła sprawy będące przedmiotem poszczególnych zarządzeń oraz przekazała dodatkowe informacje nt. ważniejszych działań Wójta w tym okresie – m. in.:
  • 1 lutego – otwarcie ofert na wyceny nieruchomości i geodezję – wpłynęły 3 oferty na wyceny oraz 4 na usługi geodezyjne – wybór oferty firmy z Olsztyna na wyceny oraz oferty Pani Usidus na geodezję;
  • 6 lutego w MPK w Krutyni odbyło się spotkanie nt. realizacji ustawy o ochronie przyrody – w zakresie zmian dot. wycinki drzew; w zastępstwie P. Wójt w spotkaniu wzięła udział Pani A. Glazer-Obłoczyńska;
  • 9 lutego przebywał w naszym Urzędzie Pan Wojewoda, odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół nt. zmian w systemie oświaty;
  • 17 lutego odbyło się w Olsztynie spotkanie z Ministrem – pod kątem zadań realizowanych przez GOPS;
  • 23 lutego wyjazd Pani Wójt z Panem radcą D. Bączkiem do Pasymia – nt. zagospodarowania odpadów komunalnych i funkcjonowania Spółki ZGKOK w Olsztynie;
  • 27 lutego rozstrzygnięcie przetargu ofertowego na przeglądy budynków komunalnych – wpłynęła 1 oferta Pana Rodziewicza z Piecek, która została przyjęta.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) projektu dostosowania szkół podstaw. i gimnazjum do nowego ustroju szkolnego
 
Powyższą sprawę przedstawiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz – wg danych zawartych w projekcie uchwały, w załącznikach i uzasadnieniu (jak w załączeniu do nin. protokołu); projekt uchwały wynika z reformy oświatowej, z której wynika, że gimnazja ulegają wygaszaniu, a szkoły podstawowe funkcjonują w strukturze klas I – VIII. Wg wymagań ustawowych projekt uchwały zawiera:
  1. plan prowadzonych przez Gminę szkół podstawowych oraz granice ich obwodów na okres od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r.;
  2. plan prowadzonych przez Gminę gimnazjów oraz granice ich obwodów na okres od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r.;
  3. projekt planu sieci szkół ośmioklasowych wraz z ich obwodami od dnia 1 września 2019 r.
 
Projekt sieci naszych szkół podstawowych zakłada, że wszystkie szkoły stają się ośmioklasowymi, z tym, że dla szkół w Krutyni i Dłużcu wskazuje się realizację obowiązku szkolnego dla klas VII – VIII w szkole w Pieckach. Oddziały przedszkolne ogólnie pozostają bez zmian i funkcjonują jak dotychczas.
Do końca marca br. musi być podjęta przez Radę kolejna uchwała – o sieci szkół na terenie Gminy, będąca już aktem prawa miejscowego.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 gł. przeciw (uchwała Nr XXXII/192/17);
 
b) Regulaminu Cmentarzy Komunalnych w Gminie Piecki
 
Projekt Regulaminu omówiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz – wg danych w nim zawartych (stanowi załącznik do protokołu); ogółem na terenie Gminy funkcjonuje 5 cmentarzy komunalnych, Regulamin bardzo szczegółowo określa tryb postępowania w zakresie chowania zmarłych, zasady korzystania z cmentarzy, a także określa, że zarządcą cmentarzy będzie ZGKiM Sp. z o. o. w Pieckach. Korzystanie z cmentarzy będzie odpłatne, a wysokość opłat określi Wójt w drodze zarządzenia.
Przyjęcie Regulaminu spowoduje uregulowanie sfery funkcjonowania cmentarzy komunalnych na terenie naszej Gminy.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Cmentarzy Komunalnych w Gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/193/17);
 
c) określenia terminu i trybu uiszczania opłaty za odpady komunalne
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, że proponowana jest zmiana uchwały w powyższej sprawie – przyjęcie w nowym brzmieniu; zmianie ulega zapis dotyczący terminu wnoszenia opłaty za odpady – dotychczas termin był do 15 dnia następnego miesiąca, obecnie proponuje się do 15 dnia miesiąca, którego opłata dotyczy (opłata z góry). Pozostałe zapisy bez zmian.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/194/17);
 
d) uchwalenia Statutu GOPS w Pieckach
 
Projekt Statutu omówiła Zastępca Kierownika GOPS Pani M. Bijaczewska; zmiana zapisów dotychczasowego statutu wynika z potrzeby ich zaktualizowania pod względem stanu prawnego i organizacyjnego GOPS – dostosowania do obecnie wykonywanego zakresu zadań, w tym ujęcie w strukturze zatrudnienia stanowiska ds świadczeń wychowawczych.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/195/17);
 
e) zmian budżetu gminy na 2017 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; dotyczą zmian w planie dochodów – zwiększenie o 60.840 zł z tyt. umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, w planie wydatków bieżących i majątkowych o kwotę 60.840 zł oraz zmiana w Funduszu Sołeckim s. Głogno – zmiana przedsięwzięcia na kwotę 8.000 zł.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/196/17);
 
Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
Pan Adam Paździorek – sołtys s. Lipowo – zgłosił sprawy:
  1. stanu zimowego utrzymania drogi powiatowej przez Lipowo na Mikołajki – w okresie ostatniej gołoledzi utrzymywała się na niej szklanka, lepiej było pokonać ten odcinek na łyżwach. Zgłaszał ten stan do Powiatowego Zarządu Dróg, gdzie powiedziano, że za 3 dni pogoda ma się zmienić – i na tą zmianę trzeba czekać! Gdzie tu jest nadzór i utrzymanie dróg powiatowych?
  2. sprawa dot. terminu wywożenia śmieci – 3 tygodnie temu Remondis zawrócił z powodu złego stanu drogi i nie odebrał śmieci od mieszkańców Lipowa – pytanie czy mieszkańcy mają prawo odtrącić sobie za niewykonaną usługę?
  3. ostatnio było bardzo głośno o ptasiej grypie, łącznie z zakazem wypuszczania kur z kurników - nie wiemy jako sołtysi czy jest to nadal aktualne, nic już się o tym nie mówi – weterynarze powinni przynajmniej raz w miesiącu informować czy ta kwarantanna nadal obowiązuje;
 
Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki zapytała czy z dotacji na OSP jednostka może
wykonać jakiś remont czy jest ona tylko na utrzymanie straży? W sprawie reorganizacji szkół –
pytanie o obwód szkoły w Nawiadach.
 
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi na zapytania udzieliła Pani Sekretarz B. Wołkowicz, m.in.:
- odn. zapytań Pana sołtysa A. Paździorka:
  1. w sprawie gołoledzi na drodze powiatowej do Lipowa – podobnie było z drogą do Krutyni, Pani Wójt w okresie tej gołoledzi monitowała w sprawie tych dróg do Powiatowego Zarządu Dróg – na drodze do Krutyni coś się poprawiło, ale do Lipowa niestety nic nie zostało zrobione;
  2. w sprawie niewykonanej usługi wywozu odpadów przez Remondis – przyjmujemy to zdarzenie do wiadomości, jednak mieszańcy nie mogą z tego tytułu zmniejszyć sobie opłaty, Remondis może być obciążony karą za niewykonanie usługi;
  3. w sprawie ptasiej grypy – Powiatowy Lekarz Weterynarii powiadomi nas o odwołaniu zakazu wypuszczania drobiu, o czym sołtysi również zostaną poinformowani.
 
- odn. zapytań Pani sołtys W. Rolka:
1) o obwód szkoły w Nawiadach – P. Sekretarz wymieniła miejscowości wg załącznika do uchwały w sprawie projektu sieci szkół (przyjętej na obecnej sesji);
2) w sprawie dotacji dla jednostek OSP – dotacja jest przyznawana na wykonywanie zadań statutowych danej jednostki, jednak w miarę możliwości mogą być wykonywane drobne, bieżące remonty.
 
Ad. 8 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXII Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-04-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-04-03 13:46:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-04-03 13:47:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
541 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony