ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr II/10 Sesji Rady Gminy Piecki z 14 grudnia 2010 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-01-04 13:41:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr II/10

II Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 14 grudnia 2010 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 10:00, zakończenie o godz. 11:05;
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Urzędu Gminy Pan Ryszard Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia II Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych na sali sesyjnej. Przystąpiono do realizacji porządku obrad podanego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
2. Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy.
3. Zapytania i wolne wnioski radnych.
4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki.
6. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

(doszła Pani radna W. Rolka – stan Rady 15 radnych)

Ad. 2 – złożenie ślubowania przez Wójta Gminy

Wójt Gminy Piecki Pani Agnieszka Kurczewska złożyła ślubowanie – odczytując rotę ślubowania o następującej treści: „Obejmując urząd Wójta Gminy Piecki uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców Gminy Piecki. Tak mi dopomóż Bóg”.
Po powyższym Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik wręczeniem kwiatów podziękował dotychczasowej Pani Wójt Marii Jarczewskiej, przywitał nową Wójt Panią Agnieszkę Kurczewską.
Pani Maria Jarczewska podziękowała wszystkim za dotychczasową współpracę, życząc nowej Pani Wójt sukcesów i spełnienia zamierzonych celów.
Pani Agnieszka Kurczewska – Wójt Gminy Piecki w swej wypowiedzi powiedziała m. In., iż postara się działać z Radą dla dobra wszystkich mieszkańców Gminy, bez względu na to, po której stronie byli – bo to są nasi mieszkańcy, a Wójt jest i ojcem i matką całego społeczeństwa. Zwracając się do radnych wyraziła nadzieję, że będą razem działali, wspólnie dążyli do określonego celu i mądrze podejmowali decyzje, gdyż nie wyobraża sobie sztucznych podziałów na opozycję i koalicję, bo tworzony jest jeden zespół.
Ad. 3 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pani Maria Nadolna – zwróciła się z zapytaniem, czy można byłoby robić sesje w godzinach popołudniowych, bo nie wszyscy są wolni w godzinach rannych, nie zawsze zwolnienia z pracy są możliwe.

Do powyższego pytania ustosunkował się Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik, mówiąc m. In., że różnie ludzie pracują i jeśli sesje byłyby zwoływane pod konkretne osoby, to również byłoby zamieszanie. W większości sesje będą zwoływane jak dotychczas na godzinę 10., w wyjątkowych przypadkach na godziny popołudniowe.

Ad. 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. z dnia 2 grudnia wyłożony był do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego ew. uwagi –
– uwag nie wniesiono; przyjęcie protokołu z w/w sesji poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. ”za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 5 – ustalenie wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, iż wszyscy radni otrzymali projekt uchwały wraz z zawiadomieniami o zwołaniu nin. sesji, po czym odczytał ustawowe możliwości płacowe Wójta – jak w załączniku do projektu uchwały.

Pani radna W. Rolka zapytała, czy punkt porządku obrad dot. ustalenia wynagrodzenia Wójta jest punktem, który musi się znaleźć na sesji, na której Wójt składa ślubowanie; wyraziła zdanie, że wynagrodzenie nie musi być dzisiaj uchwalane, zaproponowała przesunięcie na następną sesję, do przedyskutowania wspólnie na komisjach.
Przewodniczący Rady odnosząc się do powyższego m.in. powiedział, że nie widzi podstaw do zmiany porządku obrad, uważa za zasadne ustalenie wynagrodzenia Wójta na tej sesji, każdy kto podejmował jakąś pracę przeważnie wiedział, ile będzie zarabiał – a funkcja Wójta to też praca. Można dyskusję prowadzić, zgłaszać propozycje, wszystko jest jawne.
Radca Prawny UG Pan R. Bielański w swej wypowiedzi m. In,. poinformował, że nie ma obowiązku aby na sesji, na której nowy wójt składa ślubowanie ustalać wynagrodzenia, albowiem uchwała dot. wynagrodzenia może mieć moc wsteczną, np. przyjęta w lutym wchodzić w życie od stycznia. Skoro jednak Przewodniczący Rady ujął taki punkt do porządku obrad i porządek nie został zmieniony, to należy go zrealizować. Niemniej Rada – na wniosek formalny o zmianę porządku obrad, który może być zgłoszony w trakcie sesji i przyjęty w głosowaniu, może ten punkt zdjąć z porządku obrad.

Pani radna W. Rolka zgłosiła wniosek formalny o wykreślenie z porządku obrad sprawy wynagrodzenia Wójta.
Powyższy wniosek Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie: „za” przyjęciem 4 głosy, 1 gł. wstrz. się, 10 gł. przeciw – wniosku nie przyjęto.

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik przedstawił trzy wersje wynagrodzenia Wójta:
I wersja:
- wynagrodzenie zasadnicze 4.200 zł
- dodatek funkcyjny 500 zł
- dodatek specjalny 940 zł (20% łącznie wynagrodz. zas. i dod. fukc.)
- dodatek stażowy – 17% wynagr. zas. – 714 zł; razem 6.354 zł

II wersja:
- wynagrodzenie zasadnicze 4.700 zł
- dodatek funkcyjny 500 zł
- dodatek specjalny 1040 zł (20%)
- dodatek stażowy – 17% wynagr. zas. – 799 zł; razem 7.039 zł

III wersja:
- wynagrodzenie zasadnicze 5.200 zł
- dodatek funkcyjny 500 zł
- dodatek specjalny 1140 zł (20%)
- dodatek stażowy – 17% wynagr. zas. – 884 zł; razem 7.724 zł

Po powyższym P. Przewodniczący zwrócił się o zgłaszanie ew. innych propozycji.

Pan radny T. Jasinowicz zgłosił wniosek o ogłoszenie przerwy w obradach.

Przewodniczący Rady powyższy wniosek poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty większością głosów „za”; ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.
Po przerwie Pan radny T. Jasinowicz przedstawił propozycję wynagrodzenia Wójta:
- wynagrodzenie zasadnicze 4.800 zł
- dodatek funkcyjny 600 zł
- dodatek specjalny 1.620 zł (30%)
- dodatek stażowy 17% wynagr. zas. – 816 zł; razem 7.836 zł.

Pan radny A. Larenta zgłosił ponowne pytanie o wynagrodzenie poprzedniego Wójta z prośbą o uzyskanie odpowiedzi, ponadto wyraził zdanie, że wynagrodzenie zasadnicze Wójta nie może być niższe od wynagrodzenia zasadniczego Sekretarza.
P. Przewodniczący Rady podał składniki wynagrodzenia poprzedniego Wójta:
- wynagr. zasadn. 5.900 zł
- dodatek funkcyjny 1.900 zł
- dodatek specjalny 23%
- dodatek stażowy 20%.

Pani radna W. Rolka zgłosiła propozycję wynagrodzenia Wójta:
- wynagrodzenie zasadnicze 5.100 zł
- dodatek funkcyjny 1.000 zł
- dodatek specjalny 1.830 zł (30%)
- dodatek stażowy 17% wynagr. zas. – 867 zł; razem 8.797 zł.

Radca Pr. Pan R. Bielański wyjaśnił, że jest 5. propozycji do przegłosowania, zaczyna się wg zasady od wniosku najdalej idącego – i do decyzji Przewodniczącego Rady pozostaje, który wniosek jest najdalej idącym – czy z najmniejszą kwotą, czy z największą.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję wg I wersji, tj. :
- wynagrodzenie zasadnicze 4.200 zł
- dodatek funkcyjny 500 zł
- dodatek specjalny 940 zł (20% łącznie wynagrodz. zas. i dod. fukc.)
- dodatek stażowy – 17% wynagr. zas. – 714 zł; razem 6.354 zł –
- „za” 9 głosów, 0 wstrz. się, 6 gł. przeciw – propozycja przyjęta.

Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, 0 wstrz. się, 5 gł. przeciw (uchwała Nr II/4/10).

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Maria Jarczewska – radna Powiatu Mrągowo w swej wypowiedzi podziękowała wszystkim radnym, sołtysom za 12 lat służby dla naszej Gminy, „…byliśmy jedną wielką rodziną, robiliśmy wszystko dla dobra naszych mieszkańców. Starałam się słuchać Państwa, wykonywać zadania tak, jak to tylko było możliwe i zgodnie z prawem. Nie wszystkie zadania udało się zrealizować w kadencji, która się skończyła – na skutek czasowych przesunięć terminów, uzgodnień. Życzę Państwu abyście zrealizowali te zadania, przynajmniej te, na które zdobyte zostały pieniądze unijne i podpisane umowy. Jako radna powiatowa będę się starała kontakt z Gminą utrzymywać, być na sesjach Rady, tak jak to czynił Pan L. Kulik, który będąc radnym powiatowym i Przewodniczącym Rady Powiatu był na każdej sesji i przedstawiał sytuację w Powiecie”.

Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady w swym wystąpieniu w imieniu swoim i mieszkańców sołectwa wyraziła podziękowania Pani Marii Jarczewskiej za współpracę przez te wszystkie lata, chociaż nie zawsze było zgodnie, ale zawsze dobrze się współpracowało, zawsze byli wysłuchani.

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach podziękowała dotychczasowej Pani Wójt za piękny Rajski Ogród, wyraziła nadzieję, że nowy plac zabaw dojdzie do skutku, a także że z nową Panią Wójt równie dobrze będzie się współpracować i realizować nasze plany.

Pan Leszek Krysiak – sołtys s. Krutyń i radny – podziękował Pani Marii Jarczewskiej w imieniu własnym i radnych minionej kadencji za wieloletnią współpracę, „za wszystko co razem wspólnie zrobiliśmy i przeżyliśmy”.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

- brak zapytań.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad II Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Całość obrad Rady zarejestrowana na nośniku cyfrowym.

Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-04 13:40:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-04 13:41:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1138 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony