ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr III/10 Sesji Rady Gminy Piecki z 30 grudnia 2010 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-02-10 08:42:58 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr III/10

III Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 30 grudnia 2010 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 10:00, zakończenie o godz. 11:40;
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Urzędu Gminy Pan Ryszard Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia III Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad. Do porządku obrad przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji zaproponował wniesienie zmiany – poszerzenie o sprawę zmiany uchwały dot. ustalenia wzorów formularzy podatkowych – jako pkt 5 d (pozostałe podpunkty ulegają odpowiednio zmianie numeracji) –
- powyższa propozycja zmiany porządku obrad została przyjęta w głosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2010 rok,
b) utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych Gminy Piecki, określenia źródeł dochodów i wydatków nimi finansowanych,
c) zmiany uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości,
d) zmiany uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego,
e) zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych w Gminie Piecki,
f) określenia sposobu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
g) uchylenia uchwały dotyczącej likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pieckach, celem przekształcenia w samorządowy zakład budżetowy pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej I Mieszkaniowej w Pieckach.
6. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pani Halina Sadowska – pytania do Pani Wójt:
1) jutro kończy się kadencja Dyrektora GOKSiR Pana Piaskowskiego – kto po 1 stycznia będzie zarządzał tym Ośrodkiem?
2) czy został już rozpisany, a jak nie, to kiedy będzie rozpisany konkurs na to stanowisko?
3) skoro będzie konkurs, to będzie i komisja konkursowa – kto wejdzie w jej skład?

Pani Ewelina Samsel – pytanie do Pani Wójt „.. co będzie w końcu z tym odśnieżaniem dróg – bo drogi są straszne. Byłam kilka razy u Pani Wójt w biurze, kilka razy dzwoniłam – i te drogi nadal są bez zmiany. U nas w ogóle nie jeździ piaskarka, samochód z pługiem – kiedy Pani myśli cokolwiek puścić, żeby ta droga była w miarą możliwości do użytkowania?”.

Pan Mariusz Adamiak – pytanie do Pani Wójt „kiedy będzie powołana komisja mieszkaniowa i kto będzie wchodził w jej skład?”.

Pan Jan Puławski – pytania do Pani Wójt:
1) czy będzie zmiana na stanowisku Pełnomocnika Wójta ds. „alkoholowych” i czy będą jakieś zmiany w składzie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych?
2) czy będą zmiany kadrowe w Urzędzie Gminy lub w innych jednostkach organizacyjnych, ew. zmniejszenia lub zwiększenia zatrudnienia? Takie informacje będą nam potrzebne gdy będziemy pracować nad budżetem.

Pani Bożena Bongarc – „Gmina Piecki w porozumieniu z Powiatem Mrągowskim wykupiła kolekcję figurek od Pani Marii Dermackiej - moje pytanie, czy Pani Wójt będzie dążyła do utworzenia Muzeum w Pieckach? Czy od Pana Wojewody wpłynęła już decyzja przekazująca grunt na rzecz naszej Gminy, którego właścicielem jest Skarb Państwa, a na którym ma być utworzone Muzeum?”.

Pan Dariusz Dawid – pytania do Pani Wójt i Pana Kosaka – „jak widać tegoroczna zima jest b.uciążliwa i warunki drogowe dla kierowców i mieszkańców też są uciążliwe – zwracam się z prośbą, że jeśli petent dzwoni do Pana Kosaka, to żeby nie był taki agresywny, tylko zachował się odpowiednio i przyjął tego petenta profesjonalnie – i nie odkładał słuchawki podczas rozmowy telefonicznej. Moim zdaniem Urząd i urzędnicy powinni pomagać mieszkańcom, a nie utrudniać (dodał, że jest to sprawa, o której wcześniej rozmawiał z Panią Wójt, ale chciałby, żeby wszyscy o niej usłyszeli)”.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. z dnia 14 grudnia wyłożony był do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego ew. uwagi –
– uwag nie wniesiono; przyjęcie protokołu z w/w sesji poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 14 gł. ”za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

W/w informację przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – za okres od 15 do 29 grudnia 2010 r., sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do nin. protokołu (radni otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się).
Po powyższym P. Wójt dodatkowo poinformowała:
na ogłoszony przetarg na opiekę nad zwierzętami bezpańskimi nikt nie przystąpił – nie wpłynęła żadna oferta, ogłoszony będzie kolejny przetarg, jeśli nadal nie będzie ofert, odbędą się wówczas negocjacje,
wzięła udział w Zgromadzeniu Związku Gmin „Czyste Mazury”, na którym wybrany został nowy zarząd oraz komisja rewizyjna.

Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.

Ad. 5 – podjęcie uchwał w sprawach

a) zmian w budżecie Gminy na 2010 rok

- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu;
(doszła Pani radna W. Rolka – stan Rady 15 radnych)

Pani radna B. Bongarc – „z przedstawionego przez Panią Skarbnik budżetu Gminy za 2010 rok widzimy, że deficyt budżetowy uległ znacznemu zmniejszeniu - z tego względu, że zaczęły wpływać środki zewnętrzne na nasze rozpoczęte inwestycje, i deficyt wynosi ok. 4%, a ogólne zadłużenie wynosi ok. 11% - uważam, że sytuacja finansowa Gminy jest b. dobra”.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/5/10).

b) utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych (…)

- powyższą sprawę przedstawiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska; przedłożony projekt uchwały będzie dawał placówkom oświatowym możliwość pozyskiwania niewielkich kwot poza budżetem (m.in. od sponsorów) i wydatkowania tych kwot na określone cele – jakie podane zostały w projekcie uchwały, nie mogą być tylko przeznaczane na wynagrodzenia. Dotychczas funkcjonowały „rachunki dochodów własnych” – z 2005 r. w oparciu o przepisy starej ustawy o finansach publicznych, od 2011 r. zgodnie ze zmianą tej ustawy należy utworzyć wydzielone rachunki j. w.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych Gminy Piecki, określenia źródeł dochodów i wydatków nimi finansowanych; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/6/10).

c) zmiany uchwały dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości

- powyższą sprawę przedstawiła Pani Skarbnik K. Witkowska; proponowany projekt uchwały wywołany został ostatnią zmianą ustawy o podatku od nieruchomości i dotyczy zmiany brzmienia zapisu dot. powierzchni budynku zajętego na prowadzenia działalności w zakresie świadczeń zdrowotnych – nasza uchwała podatkowa w tym zakresie powinna również ulec zmianie, stawka podatku pozostaje bez zmian i wynosi 4,01 zł za 1 m2 powierzchni. Konsekwencją tej zmiany jest zmiana druków formularzy deklaracji podatkowej w podatku od nieruchomości, tj. dostosowanie do zmienionego jak wyżej zapisu.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej ustalenia stawek podatku od nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/7/10).

d) zmiany uchwały dot. ustalenia wzorów formularzy podatkowych (…)

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik zaproponował, by w związku z tym, iż Pani Skarbnik omówiła powyższą sprawę w poprzednim punkcie obrad, nie omawiać jej ponownie, a poddać pod głosowanie – o ile nie będzie pytań.

Pytań nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/8/10).

e) zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych w Gminie Piecki

- powyższą sprawę przedstawiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; w związku z upływem obecnej kadencji organów wykonawczych jednostek pomocniczych – są to 24 sołectwa i osiedle, w których organami wykonawczymi są sołtysi i rady sołeckie jako organy doradcze oraz zarząd osiedla na czele z przewodniczącym. Rada Gminy jest zobowiązana do zarządzenia wyborów w tych jednostkach – proponuje się w uchwale przeprowadzić je w terminie styczeń – luty 2011 r. Zebrania wyborcze zwołuje Wójt, wcześniej ustalając ich harmonogram i terminarz w porozumieniu z sołtysami. Najczęściej miejscem zebrań jest świetlica wiejska albo inne miejsce wskazane przez sołtysa, jeśli nie ma świetlicy.
Po powyższym – na prośbę Pana radnego J. Puławskiego o powtórzenie informacji (przedstawianej wcześniej radnym na wspólnym posiedzeniu komisji) nt. zasad udziału mieszkańców uprawnionych do głosowania w w/w wyborach – udzieliła wyjaśnień w tej sprawie; generalnie obowiązuje zasada, że każdy mieszkaniec danego sołectwa posiadający czynne prawo wyborcze ma prawo udziału w głosowaniu – jest ujęty w Rejestrze Wyborców Gminy. Każde „wątpliwe” przypadki należy wyjaśniać w tut. Ewidencji Ludności, w ostateczności osoba, która chce głosować, a sprawdzenie w Urzędzie Gminy jest niemożliwe, gdyż np. są godziny wieczorne, może napisać własne oświadczenie – pod rygorem odpowiedzialności prawnej, że jest uprawniona do głosowania. Wówczas głosowanie (wybory) nie może być podważone zarzutem, że dopuszczona została osoba nieuprawniona do głosowania, chyba że wyboru dokonano „jednym głosem”, a osoba składająca oświadczenie podała nieprawdę.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych w Gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/9/10).

- ogłoszenie 15-minutowej przerwy w obradach -

f) określenia sposobu konsultacji z organizacjami pozarządowymi (…)

- powyższą sprawę przedstawiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. In. poinformowała, że taką uchwałę Rada Gminy już podjęła 4 listopada tego roku, jednak Wojewoda w trybie nadzoru unieważnił ją w całości, stwierdzając niezgodność z prawem § 3 mówiącego o trybie wejścia w życie uchwały. Wojewoda uznał, iż jest to akta prawa miejscowego w związku z czym uchwała winna wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Woj. W-M, a nie jak to określono w tejże uchwale z dniem podjęcia. Błąd ten skutkował nieważnością całej uchwały, stąd należy ponownie ją podjąć z uwzględnieniem w/w zmiany.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie określenia sposobu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/10/10).

g) uchylenia uchwały dot. likwidacji ZGKiM celem przekształcenia (…)

- wyjaśnień do powyższej sprawy udzielił radca prawny Urzędu Gminy Pan R. Bielański; m. in. poinformował, że 12 listopada tego roku Rada podjęła uchwałę dot. likwidacji ZGKiM celem przekształcenia z dniem 1 stycznia 2011 r. w samorządowy zakład budżetowy – taka była na owy czas interpretacja gremiów prawnych, w tym RIO, że w związku z wejściem w życie zmienionej ustawy o finansach publicznych wszystkie zakłady budżetowe winny być zlikwidowane i powołane na tej bazie samorządowe zakłady budżetowe wraz ze zmianą statutów w zakresie działalności tego zakładu – art. 14 ustawy o fin. publ. Jednakże w terminie po 12 listopada – i na szkoleniach i wg interpretacji RIO było podawane, że jeżeli zakład budżetowy nie wykracza swoją działalnością poza art. 14 w/w ustawy – u nas nie wykracza, to nie trzeba go likwidować i ponosić tym samym kosztów przekształcenia. Zaproponowałem więc uchylenie tej uchwały, w dotychczasowym statucie ZGKiM nie ma zapisów sprzecznych z art. 14, jednak należy ten statut w najbliższej przyszłości zmienić i dostosować do zmian ustawowych, np. w zakresie statusu pracowników tego zakładu, którzy stają się pracownikami samorządowymi, w kwestii finansowania zakładu.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały dotyczącej likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pieckach, celem przekształcenia w samorządowy zakład budżetowy pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr III/11/10).

- ogłoszenie 15-minutowej przerwy w obradach -

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach – pytanie do Pana radcy prawnego w imieniu mieszkańców osiedla – czy istnieje możliwość, aby na osiedlu wykupić miejsce parkingowe? Obecnie powstają na tle odśnieżania parkingów spory i kłótnie między mieszkańcami, stąd takie ich pytania.
Przy jednym z bloków pojawił się bezpański pies, który pogryzł już 2 dzieci i starszą panią, nie wpuszcza mieszkańców do klatki – było to zgłoszone do Urzędu, ale bez skutku, teraz prośba do Pani Wójt, żeby się tym zainteresowała.

Pan Jarosław Jóźwik – sołtys s. Machary – przedstawił problem dot. zimowego utrzymania drogi powiatowej do Machar, tzn. od ronda w Nawiadach do Machar i dalej do Babięt. M. in. poinformował, że kilkakrotnie interweniował w tej sprawie u radnego powiatowego, który powiedział, że Pan Łoś podał się do dymisji. Na dzień dzisiejszy tą drogą jechały 2 pługi, ale droga nadal jest nieprzejezdna – jest to bardzo poważny problem. Zwrócił się z prośbą do Pani Wójt o interwencję u zarządcy tej drogi. Ponadto poinformował, że sam odśnieża drogę gminną do swojego gospodarstwa – bez odpłatności ze strony Gminy. Wyraził zdanie, że Rada Gminy w przyszłości powinna uchwalić ceny za odśnieżanie dróg gminnych przez sołtysów, bo na dzień dzisiejszy jest to zwrot kosztów paliwa.

Pan Paweł Mróz – sołtys s. Cierzpięty – zgłosił konieczność odśnieżenia drogi powiatowej Cierzpięty – Dobry Lasek, ponieważ droga z Cierzpiąt do Nawiad jest często zawiana i nie ma możliwości przejazdu dla karetki pogotowia czy straży. Droga Cierzpięty – Dobry Lasek jest jedyną droga, która by uratowała w razie jakiegoś nieszczęścia.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska. M. in. z wypowiedzi:
odn. dróg – poinformowała, że osobiście również interweniowała w sprawie dróg powiatowych, w tym niejednokrotnie w sprawie odśnieżania drogi Goleń i Machary. 23 stycznia był w naszym Urzędzie Pan Starosta, z którym przejechali drogę Goleń – Machary – okazało się, że była bardzo ładnie odśnieżona, nie było też ślisko (być może to kwestia opon zimowych). W tej chwili sytuacja na drogach jest porażająca, wystosujemy z Urzędu oficjalne pismo do Zarządu Dróg Powiatowych, gdyż forma telefoniczna nie daje potwierdzenia zgłoszenia. Odnośnie dróg gminnych – przy współpracy z Panem Kosakiem będzie to szybko załatwiane. Poinformowała, że na wczorajszym posiedzeniu komisji wspominała, że pieniądze przeznaczone na odśnieżanie dróg były przeznaczone w listopadzie na progi zwalniające prędkość, w tej chwili więc na odśnieżanie pieniędzy nie ma – 33 tys. zł wydane na te progi;

odn. komisji konkursowej na stanowisko dyrektora GOKSiR – komisja będzie powołana w lutym, w jej skład będą poproszone osoby ze świata kultury. Ostatnia komisja konkursowa składała się z radnych (przytoczyła nazwiska), chciałabym przeprowadzić ten konkurs w prawidłowy sposób – biorąc pod uwagę przepisy regulujące tą kwestię. Do 28 lutego pełnienie obowiązków dyrektora powierzone zostało Pani Jolancie Duszak;

odn. komisji mieszkaniowej – taka komisja istnieje – powołana przez poprzedniego wójta, musimy uaktualnić jej skład, za ok. 2 tygodnie;

odn. Pełnomocnika Wójta ds. „alkoholowych” – uważam, że Pani Jadwiga Nadolna b. dobrze spełnia tą funkcję, nie zamierzam tego zmieniać. W sprawie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – jeśli zajdzie potrzeba zmian w składzie osobowym. to takie zmiany będą dokonane;

odn. kolekcji figurek Pani M. Dermackiej – otrzymaliśmy już postanowienie Wojewody o wszczęciu postępowania w celu przekazania gruntu na rzecz Gminy, być może za 2 tygodnie będzie decyzja komunalizacyjna. Dodała, że jest za utworzeniem muzeum;

w sprawie Pana Kosaka – rozmawialiśmy z Panem radnym na temat mieszkanki m. Babięta, którą rzekomo Pan Kosak obraził w rozmowie telefonicznej – P. Wójt m. in wyjaśniła, że osobiście rozmawiała z mężem tej Pani, nie doszli do jednoznacznego stanowiska co do obrazy bądź nie, jednak sprawa została załatwiona jeszcze tego samego dnia, strony były zadowolone, „..więc nie uważam, że powinnam zająć stanowisko w sprawie ukarania Pana Kosaka lub przeprowadzenia rozmowy. Pracownicy na 1-wszym wspólnym spotkaniu w Urzędzie dowiedzieli się jaki jest mój stosunek do mieszkańców Gminy, do petentów – uważam, ze Urząd powinien być otwarty dla wszystkich mieszkańców, petenci powinni być obsłużeni w sposób właściwy, przyjemny”;

odn. pytania o zmiany kadrowe – „…jestem w pracy 13. dzień, jeśli chodzi o zmiany – bardzo dotkliwych zmian nie będzie, bo po co zmieniać dobrze funkcjonującą jednostkę; nie przewiduję zwolnień, a jak będzie za 2 – 3 lata, zobaczymy”.

Pani radna B. Bongarc – „…Pani Wójt wspomniała o muldach – projekt ul. Topolowej został zrobiony kilka lat temu, nie uwzględniono wówczas muld na ulicy 1 Maja i ul. Topolowej, gdzie mieszka 82 rodziny – 380 mieszkańców. Wydawałoby się, że ul. Topolowa powinna być spokojna i bezpieczna, ale tak nie jest – bo niektórzy kierowcy jeżdżą z bardzo dużą prędkością. Na prośby i sygnały mieszkańców o poprawę bezpieczeństwa, szczególnie dzieci, których jest sporo, wykonany został projekt na te muldy, nie była to duża inwestycja i wprowadzona została w trakcie roku do wykonania. I etap został wykonany w tym roku, II-gi będzie w następnym roku. Faktura została opłacona, jednak myślę, że wydane środki będą niewspółmierne do bezpieczeństwa mieszkańców tych ulic”.

Pani Wójt A. Kurczewska odnosząc się do powyższego m. in. wyjaśniła, że jest za działaniami skierowanymi na poprawę bezpieczeństwa, jednak był to okres tuż przed zimą, w listopadzie, gdzie zaraz spadł śnieg – gdyby to było przesunięte na rok kolejny i wykonane w kwietniu, byłoby to uzasadnione.

Radca Prawny Urzędu Gm. Pan R. Bielański udzielił odpowiedzi na pytanie Przewodniczącej Zarządu Osiedla w Pieckach dot. możliwości wykupu na własność miejsc parkingowych – m. in. wyjaśnił, że jeśli Gmina jest właścicielem placu ogólnodostępnego, w tym przypadku parkingu, to sprzedaż miejsc parkingowych byłaby ograniczeniem dostępu innym osobom do parkingu ogólnodostępnego.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad III Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Całość obrad Rady zarejestrowana na nośniku cyfrowym.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska
Załącznik do Protokołu Nr III/10

Informacja Wójta Gminy Piecki z działalności w okresie międzysesyjnym – od 30 grudnia 2010 r. do 28 stycznia 2011 r. sporządzona na podstawie zarządzeń Wójta.

RG. 0056-1/11 Piecki, 28 stycznia 2011 r.

1) 30 grudnia – zarządzenie w sprawie przedłużenia ważności Zarządzenia Wójta Gminy Piecki Nr 71/08 dot. ustalenia stawek czynszu za 1 m2 pow. użytkowej za lokale użytkowe, garaże, boksy garażowe, boksy gospodarcze, budynki gospodarcze, szopki, drwalki, itp. z mienia komunalnego z 2009 r. na 2011 rok;

2) 30 grudnia – zarządzenie w sprawie przedłużenia ważności Zarządzenia Wójta Gminy Piecki Nr 70/08 dot. ustalenia stawek czynszu za 1 m2 pow. użytkowej lokali mieszkalnych z 2009 r. na 2011 rok;

3) 30 grudnia – zarządzenie sprawie udzielenia pełnomocnictwa – pełniącej obowiązki Dyrektora GOKSiR w Pieckach Pani J. Duszak do czynności obejmujących działalność statutową tej jednostki w ramach zwykłego zarządu;

4) 30 grudnia – zarządzenie w sprawie przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu ofert z zakresu kultury fizycznej i sportu oraz oceny wniosków złożonych w odpowiedzi na konkurs – termin do uzupełnienia niekompletnych ofert do 7 stycznia 2011 r., termin rozstrzygnięcia konkursu 10 styczeń 2011 r.;

5) 30 grudnia – zarządzenie w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko zarządcy GOKSiR „Pegaz” w Pieckach;

6) 31 grudnia – zarządzenie w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010 rok – przeznaczenie z rezerwy ogólnej kwoty 3.000 zł na pokrycie kosztów związanych z obsługą kredytów.
Stan rezerwy po zmianach: ogólnej 200 zł, celowej 700 zł;

7) 31 grudnia – zarządzenie w sprawie zmian budżetu Gminy na 2010 rok – dokonanie zmian w planie dochodów i wydatków na podstawie decyzji Wojewody, z przeznaczeniem na:
wypłatę świadczeń rodzinnych 30.241 zł
wypłatę zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budż. państwa 35.5932 zł;

8) 31 grudnia – zarządzenie w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010 rok – dokonanie przeniesień wydatków między paragrafami w obrębie działu oraz w planie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej;

9) 31 grudnia – zarządzenie w sprawie ustalenia zasad rachunkowości oraz planu kont budżetu Gminy dla jednostki budżetowej Urzędu Gminy Piecki;

10) 4 stycznia – zarządzenie w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Gminie w 2011 roku;

11) 4 stycznia – zarządzenie w sprawie realizacji pozamilitarnych przygotowań obronnych w Gminie w 2011 roku;

12) 7 stycznia – zarządzenie w sprawie zwołania zebrań wyborczych do organów wykonawczych jednostek pomocniczych w Gminie Piecki;

13) 7 stycznia – zarządzenie w sprawie określenia składu Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
14) 10 stycznia – zarządzenie w sprawie ustanowienia Polityki Szkoleniowej Urzędu Gminy Piecki;

15) 12 stycznia – zarządzenie w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Gminy Piecki opisów stanowisk;

16) 12 stycznia – zarządzenie w sprawie rozstrzygnięcia konkursu ofert z zakresu kultury fizycznej i sportu;

17) 14 stycznia – zarządzenie w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego z mienia komunalnego (w związku ze wzrostem wysokości stawki podatku VAT z 22% na 23%);

18) 14 stycznia – zarządzenie w sprawie upoważnienia Pana Marcina Łupkowskiego – referenta ds. pozyskiwania funduszy unijnych i współpracy z organizacjami pozarządowymi, zatrudnionego w Urzędzie Gminy Piecki, do sprawdzenia dokumentacji w GOKSiR w Pieckach w związku z planowaną zmianą w zakresie wydawania czasopisma samorządu lokalnego oraz przygotowania się do realizacji kalendarza imprez gminnych;

19) 26 stycznia – zarządzenie w sprawie zmiany zarządzenia Wójta Nr 5/02 w sprawie powołania Zespołu ds. Koordynacji i Rozdziału Mieszkań – do składu komisji powołany Pan radny T. Jasinowicz (odwołany Pan A. Marzewski – radny poprzedniej kadencji).
Wójt           
Agnieszka Kurczewska
Sporządziła:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-02-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-02-10 08:42:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-02-10 08:42:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1136 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony