ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr V/11 Sesji Rady Gminy Piecki z 8 marca 2011 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-04-15 09:31:45 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr V/11

V Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 8 marca 2011 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 11:00, zakończenie o godz. 13:15;
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia V Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Do porządku obrad przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji zaproponował wniesienie zmian – wynikłych na wczorajszym wspólnym posiedzeniu Komisji:
1) wykreślenie punktu 5d – przyjęcie uchwały w sprawie zamiaru podjęcia prac nad wdrożeniem procedury opracowania w gminie na 2012 rok budżetu w układzie zadaniowym;
2) wykreślenie punktu 5 g – przyjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu Planu Ochrony Mazurskiego Parku Krajobrazowego (sprawa będzie do zrealizowania na wspólnym posiedzeniu komisji Rady w najbliższą sobotę) -

- powyższe propozycje zmian w porządku obrad zostały przyjęte w głosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) wyrażenia zgody na ustanowienie nieodpłatne służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku,
b) obciążenia służebnością drogową nieruchomości gminnej położonej w miejscowości Piecki,
c) niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2012 roku,
d) zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych w Gminie Piecki.
6. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Andrzej Brodzik – pytania do Pani Wójt:
1) odn. zatrudnienia Doradcy w Urzędzie – skąd pieniądze na wynagrodzenie dla tego Pana? Skąd pieniądze na zatrudnienie asystenta, bo widać w Zarządzeniu, że takie stanowisko jest planowane. Takich stanowisk w Urzędzie dotychczas przez 20 lat samorządności w Pieckach nie było. Gminy bogatsze, burmistrzowie miast nie mają takich stanowisk; prośba o wyjaśnienie zasadności;
2) zapytanie – jak się Pani czuje w Urzędzie, jaka jest atmosfera – jak Pani odbiera pracowników, jak odbierają pracownicy Panią? Jeżeli to możliwe to prośba o ogólne odniesienie się.

Pan Tomasz Jasinowicz – pytanie do Pani Wójt o stan prac nad modernizacją oczyszczalni ścieków w Pieckach.

Pan Mariusz Adamiak – pytania do Pani Wójt: jak wygląda sytuacja kotłowni w Pieckach po wejściu nowej firmy? Na jakim etapie są prace związane z budową przedszkola?

Pani Bożena Bongarc – pytanie do Pani Wójt: w budżecie Gminy na 2011 rok jest zapis o wzroście wynagrodzeń o 10% dla pracowników Urzędu Gminy i jednostek podległych – prośba o odpowiedź czy podwyżki zostały już wprowadzone od 1 stycznia, a jeśli nie, to dlaczego?

Pani Halina Sadowska - pytanie do Pani Wójt: w budżecie 37.000 zł zostało przeznaczone na sport – czy ta kwota została rozdysponowana, a jeżeli tak, to jak?

Pani Ewelina Samsel – pytanie do Pana Radcy Prawnego: statut sołectwa określa wybory sołtysa i rady sołeckiej w trybie głosowania tajnego; w naszym przypadku wybory sołtysa odbyły się tajnie, a wybory rady sołeckiej w głosowaniu jawnym – pytanie, czy te wybory są przeprowadzone zgodnie ze statutem sołectwa?

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. Nr IV/11 z dnia 31 stycznia 2011 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego ew. uwagi –
– uwag nie wniesiono; przyjęcie protokołu z w/w sesji poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 14 gł. ”za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informację pisemną sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 29 stycznia do 7 marca 2011 r., radni otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się; stanowi załącznik do nin. protokołu.
P. Wójt A. Kurczewska przedstawiła informację o najważniejszych działaniach między sesjami:
wyłonienie w drodze konkursu nowego zarządcy GOKSiR w Pieckach – konkurs wygrała Pani Aleksandra Żabińska;
zarejestrowano magazyn samorządu lokalnego „Gmina Piecki” – będzie to bezpłatny miesięcznik, o nakładzie ponad 2 tys. sztuk, informujący o bieżących działaniach Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych;
2 marca, w Warszawie uczestniczyła w pracach komisji sejmowej – w związku z planowaną zmianą ustawy o ochronie przyrody; proponowana zmiana – pod którą podpisało się 250.000 obywateli, spowoduje to, że odbierze się samorządom prawo veta, i nie będziemy decydowali na naszym terenie, czy park narodowy powstanie, czy nie. Przyjechało z naszego terenu 4 samorządy, z całej Polski było 8 samorządów. Była też grupa ekologów, która wypowiadała się nt. zasadności odebrania prawa veta samorządom. Prace skończyły się na tym etapie, że po wysłuchaniu wszystkich gmin, odsunięto prace w Komisji na 2 miesiące. Część Klubów wypowiedziało się już negatywnie, jeden Klub opowiedział się pozytywnie, ale zobowiązał ministra Ochrony Środowiska do przedstawienia na piśmie deklaracji, że w związku z tym, że park powstanie na terenach nie objętych jeszcze parkiem, to państwo zrekompensuje nam straty wynikłe z jego powstania. Myślę, że minister takiej deklaracji na piśmie nam nie złoży i projekt ustawy upadnie;
11 lutego – podpisane Porozumienie nt. współpracy z Mazurskim Parkiem Krajobrazowym - jest to czysto edukacyjne porozumienie, nie pociągające za sobą konsekwencji finansowych;
zaciągnięto kredyt w wysokości 500.000 zł na spłatę deficytu przejściowego. Na zapowiadany wcześniej kredyt 11 mln przetarg nie został jeszcze rozpisany;
zwiększono zatrudnienie o jedno stanowisko – Doradcy ds. oświaty, kultury i sportu – szersze wyjaśnienia w punkcie „Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski”.

W ramach zapytań radnych do w/w Informacji, Pan J. Puławski nawiązał do sprawy zwiększenia zatrudnienia o 1 etat –„.. na sesji 31 grudnia pytałem się o zmiany kadrowe w Urzędzie Gminy – i nic Pani o tym nie mówiła, nie wiem skąd wziął się ten etat. Chciałbym się dowiedzieć, ile ten etat będzie kosztował w skali roku. Pytanie do Pana Radcy – jeżeli zabraknie środków na wynagrodzenie do końca roku – to co się stanie?”
Radca prawny Pan R. Bielański m. in. wyjaśnił, że w tym przypadku muszą być przesunięcia – na wynagrodzenia muszą być pieniądze, jeżeli pracownik nie otrzyma wynagrodzenia, to przysługuje mu roszczenie – poda pracodawcę do sądu, i pracodawca musi zapłacić.
Dalszych pytań nie wnoszono.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) wyrażenia zgody na ustanowienie nieodpłatne służebności przesyłu (…)

- powyższą sprawę przedstawiła i omówiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. In. wyjaśniła, że sprawa dotyczy wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności przesyłu dla ENERGA SA, by umożliwić tej firmie wejście na teren działek gminnych, w celu dostarczenia energii do przepompowni ścieków – łącznie do 9 przepompowni położonych na terenie gmin (wymienionych w projekcie uchwały), w związku z realizacją na terenie Gminy dużej inwestycji w ramach Programu MASTERPLAN – budowy kanalizacji sanitarnej.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie nieodpłatne służebności przesyłu na rzecz ENERGA S.A. z siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr IV/12/11).

b) obciążenia służebnością drogową nieruchomości gminnej (…)

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że 8 lutego wpłynął wniosek od właścicieli działki nr 217/12 w Pieckach o ustanowienie służebności przejazdu – ze względu na brak bezpośredniego dostępu do drogi publicznej. Jedynym możliwym dostępem jest działka gminna, którą przejęliśmy niedawno od Skarbu Państwa, decyzja komunalizacyjna jest już prawomocna. Zgodnie z przepisami prawa jesteśmy wręcz zmuszeni do zgody na udostępnienie przejazdu. Moim zdaniem to będzie dla nas mało uciążliwa służebność, ze względu na to, że ciąg drogi, który w tej chwili istnieje, zostaje zachowany. Przygotowane zostały 3 projekty służebności – różniące się tylko zagospodarowaniem terenu przy Kościele (przekazane radnym mapki do zapoznania).

Pan radny T. Jasinowicz – „..przejęliśmy grunt od Skarbu Państwa – i przejmowaliśmy go w jakimś celu, wg mojej wiedzy przejęliśmy go po to, żeby zagospodarować ten teren, a także miała tam powstać Zagroda Mazurska – muzeum figurek Pani Dermackiej. Okazuje się, że wg prawa budowlanego my w tym momencie nie mamy gdzie postawić tego muzeum – patrząc na tą mapkę, pozostaje nam mała działka – mały trójkącik przylegający do działki Panów inwestorów. Stąd moja prośba do tych Panów, żeby uwzględnili nasze plany – i w drodze porozumienia, zgodzili się zrobić z tego trójkąta kwadrat – pod potrzeby budowy muzeum. ..”

Pani radna B. Bongarc – „w poprzedniej kadencji rozmawialiśmy nt. utworzenia muzeum, zasadności takiego utworzenia – i jest to zasadne, my jako Rada, Pani Wójt będziemy robili wszystko, żeby to muzeum utworzyć. Powołana została już Rada Naukowo-Społeczna ds. utworzenia muzeum Zagroda Mazurska w Pieckach, w jej skład wchodzą m. In. dyrektorzy muzeów w Olsztynie, Mrągowie, Kętrzynie. Przejęty też został grunt, na którym ma powstać to muzeum. Na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji był Pan B. Kołpak i powiedział, że są chętni odstąpić grunt na powiększenie naszej działki pod budowę tego muzeum. Wczoraj przekazałam Pani Wójt listę osób wchodzących w skład Rady Społeczno-Naukowej – z prośbą żeby tą Radę tu zaprosić i wspólnie podyskutować nad sprawą tworzenia tego muzeum – bo najwyższa już pora”.

Pan Przewodniczący A. Brodzik – odniósł się do wypowiedzi Pana radnego Jasinowicza, m. in. powiedział, że na razie nie mamy projektu tego muzeum, nie wiadomo jakie będą rozmiary budynku – i może trochę przedwczesna jest dyskusja, czy się zmieści, czy nie zmieści. Jeśli chodzi o powiększenie naszej działki – tego „trójkącika”, poprosił o wypowiedź Panów inwestorów (obecni Panowie B. Kołpak, A. Skwiot).

Pan A. Skwiot – „..jeśli chodzi o służebność – z tego co wiem, to za chwilę zwróci się do Państwa ksiądz, zwróci się lekarz Żbikowski – i też będziecie usiłowali od niego coś uzyskać? Odnośnie drogi – to jest tzw. droga zwyczajowa – i podejrzewam, że nigdy nie zostanie zamknięta. Odn. przekazania gruntu – najpierw musielibyśmy mieć jasną deklarację, że w tamtym miejscu powstanie muzeum – bo możemy przekazać grunt tylko i wyłącznie na potrzeby muzeum, bo jest to dobre posunięcie – i możemy rozmawiać”.

Pani radna B. Bongarc – „…jeszcze nie jest do końca powiedziane, gdzie to muzeum powstanie – czy w tamtym miejscu, czy może na terenie posesji Pani Dermackiej – na temat lokalizacji będziemy jeszcze rozmawiali”.

Radca prawny UG Pan R. Bielański – „…Rada zebrała się, aby podjąć uchwałę o ustaleniu służebności na rzecz wnioskodawców – właścicieli działki przyległej do działki przejętej przez Gminę od Skarbu Państwa. Zasadą jest, że każda nieruchomość musi mieć dostęp do drogi publicznej – ci panowie nie mają dostępu do swojej nieruchomości – i do inwestycji, którą zamierzają realizować. Służebność można ustalić odpłatnie lub nieodpłatnie, jest to kwestia do porozumienia stron. Wg mojej wiedzy, to w zamian za ustanowienie służebności ci Panowie mieliby przekazać część działki – to nie może być zapłatą za służebność, to jest kwestią całkowicie innego przedmiotu sprawy. Państwo dzisiaj możecie podjąć uchwałę o ustanowieniu służebności – odpłatnej bądź nie; jeżeli nieodpłatnej, to nie ma tematu, jeżeli odpłatnej – to kwestia ustalenia tej odpłatności tak naprawdę spoczywa na organie wykonawczym, tj. na Pani Wójt (forma pieniężna). Jako radni możecie sugerować, możecie uzgadniać – na czym ta odpłatność ma polegać. …”

Pan A. Skwiot – „jeżeli otrzymamy służebność, to zamierzamy zbudować tą drogę – z kostki polbrukowej, koszt ok. 120.000 zł – i przekażemy to dla Gminy, na majątek Gminy – uważam, że to duże pieniądze”.

Radca prawny UG Pan R. Bielański – „..kwestia darowizny części działki tych Panów to kwestia odrębna; jeżeli Panowie deklarują budowę drogi za kwotę 120.000 zł – to tylko przyklasnąć…”

Pani radna W. Rolka – „dużo wczoraj rozmawialiśmy na temat tej służebności – wrócę do tematu gdy Panowie kupili tą działkę – całkiem niedawno, z prawem dojazdu – ale okazuje się, że tego dojazdu nie ma i teraz należałoby ustalić służebność. My jako Rada – jak Pan Jasinowicz wspomniał, że przejmowaliśmy tą działkę z myślą o powstaniu na niej muzeum Zagroda Mazurska – musimy bronić interesów tak samo tych 2-ch Panów, jak i reszty społeczeństwa. Jak wiemy działka którą przejęliśmy jest warta nie 10.000 zł, a przekracza 150.000 zł – i dlatego Rada tutaj podejmuje decyzję. Droga, gdzie mamy ustalić służebność, dzieli nasze dwie działeczki - i tracą one całkowicie na wartości, bo ani na jednej, ani na drugiej – może poza nasadzeniami jakichś drzewek, nic nie będziemy mogli zrobić – to będzie strata dla Gminy. Nie mam nic przeciwko temu, żeby ustalić służebność, ale jak wczoraj rozmawialiśmy – może właśnie w zamian za to, że tracimy działkę – dzielimy na 2 działki, gdzie faktycznie powstanie droga – ci Panowie zobowiązują się, że zrobią tą drogę – ale tak prawdę mówiąc zrobią drogę, która będzie drogą dojazdową do ich działki; ona owszem będzie publiczną drogą, ale będą korzystać ci, którzy jeżdżą do Biedronki. Jeśli chodzi o to, że wszyscy dojeżdżamy do Kościoła, na cmentarz, do lekarza Żbikowskiego – owszem dojeżdżamy, ale nie porównujmy tego dojazdu do dojazdu do Biedronki. …Nie mam nic przeciwko, żeby ustalić tą służebność, ale naprawdę jakaś rekompensata za to, że tracimy na wartości – bo jednak to będzie z naszych podatków – żeby była, żebyśmy mogli to muzeum wybudować, które tak było upragnione – żeby ta działka była powiększona, aby coś mogło powstać, nawet jak nie muzeum, to coś innego”.

Pani Wójt A. Kurczewska – zadała pytanie Radcy Prawnemu: „odpłatność będzie polegała na przejęciu drogi, którą zrobią ci Panowie – tak?”

Pan R. Bielański – „tak, odpłatność będzie polegała na tym, że ci Panowie z własnych funduszy tą drogę wykonają i przekażą na rzecz Gminy”.

Pan Adam Skwiot – „Oświadczam, że przekażemy część działki – ok. 4 – 5 arów, bo wg mojej orientacji tyle będzie trzeba – tylko i wyłącznie na potrzeby budowy muzeum”.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie obciążenia służebnością drogową nieruchomości gminnej położonej w miejscowości Piecki (zgoda na odpłatne ustanowienie służebności); po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, 1 gł. przeciw i 1 gł. wstrz. się (uchwała Nr V/16/11).

(ogłoszenie 10-min. przerwy w obradach)

c) przyjęcia Systemu monitorowania i ewaluacji Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Piecki…

Na wstępie Przewodniczący Rady A. Brodzik poinformował, że w dniu dzisiejszym, przed sesją odbyło się szkolenie radnych z zakresu strategii rozwoju Gminy, przeprowadzone przez Panią Lidię Wojtowicz – Dyrektora Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie, po czym zwrócił się do Pani Dyrektor o wprowadzenie do sprawy w/w projektu uchwały.
Pani L. Wójtowicz w swej wypowiedzi m. in. poinformowała, że projekt w/w uchwały jest jednym z efektów realizowanego przez Urząd Gminy Piecki we współpracy z Centrum Szkoleniowym OKEY w Ostródzie, programu finansowanego ze środków unijnych pn. „Zarządzanie na miarę oczekiwań klienta”, w tym na płaszczyźnie planowania strategicznego rozwoju Gminy.
Strategia rozwoju gminy jest przyjmowana przez Radę Gminy, system monitorowania jest elementem strategii. Dotychczasowa Strategia wygasła z końcem 2010 r. – z upływem terminu, na jaki była uchwalona. Na razie trzeba zacząć monitorować to co jest w Gminie, tj. Plan Rozwoju Lokalnego na lata 2004-2013. Przyjęta obecnie procedura będzie mogła być również wykorzystana w procesie monitorowania przyjętej w najbliższej przyszłości strategii rozwoju Gminy.

Uwag, pytań nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Systemu monitorowania i ewaluacji realizacji Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Piecki na lata 2004-2013; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”,1 gł. wstrz. się, 0 przeciw (uchwała Nr V/17/11).

d) niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2012 roku

Wprowadzenia do w/w sprawy dokonała Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska; na wstępie przedstawiła ogólne informacje nt. Funduszu – funkcjonuje od 2009 r. na podstawie ustawy o funduszu sołeckim. Ustawa ta jest powszechnie dosyć negatywnie oceniana. Ustawodawca określił termin 31 marca na wypowiedzenie się rad gmin o wyodrębnianiu bądź nie funduszu sołeckiego w budżecie przyszłego roku.
Fundusz to wyodrębnione środki na realizację zadań mających na celu poprawę życia mieszkańców sołectwa – w ramach ustawowych zadań własnych Gminy, np. naprawa chodników, utrzymanie czystości, wiat przystankowych, itp. Przy wykorzystywaniu tego Funduszu obowiązuje ustawa o finansach publicznych i ustawa Prawo zamówień publicznych.
W naszym przypadku trzeba byłoby wydzielić z budżetu Gminy kwotę ok. 215 tys. zł – najwięcej otrzymałoby sołectwo Piecki 21.600 zł (max), najmniejszą kwotę sołectwo Zyzdrojowy Piecek 5.700 zł, inne sołectwa 7 – 10.000 zł.
Nasza propozycja – Pani Wójt jest taka, aby nie wyodrębniać tego funduszu.

Uwag, pytań nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2012 roku; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 9 gł. „za”, 1 gł. przeciw, 3 gł. wstrz. się (uchwała Nr V/18/11).

e) zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych …

Wprowadzenia do w/w sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że projekt w/w uchwały jest kolejnym elementem, efektem realizowanego w Urząd Gminy Piecki programu szkoleniowego; treść projektu została przygotowana przez eksperta z zakresu badania opinii publicznej. Na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji, w trakcie omawiania zostały poprawione niektóre zapisy – głównie dotyczące podmiotów uprawnionych do zgłaszania inicjatywy przeprowadzenia konsultacji społecznych.

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik zaproponował poprawkę w § 10, pkt 4: „spotkania z mieszkańcami” – dopisać: „na zebraniach wiejskich lub zebraniu mieszkańców osiedla”, by zapobiec sytuacji, że wąska grupa ludzi będzie się wypowiadać za całe sołectwo.

Powyższa propozycja zmiany została poddana pod głosowanie, w wyniku którego została przyjęta 8 gł. „za”, 0 przeciw, 4 wstrz. się.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych w Gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 6 gł. „za”, 0 gł. przeciw, 6 gł. wstrz. się (uchwała Nr V/19/11).

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pan Andrzej Polita – sołtys s. Zgon – zgłosił problemem z opróżnieniem pojemników do segregacji śmieci – od nowego roku trudno się doprosić o wywóz śmieci, najgorzej jest z pojemnikiem na szkło. Ponadto zgłosił, że na cmentarzu przewróciło się drzewo – trzeba coś z tym zrobić, a także, że w ciągu miesiąca złożył 3 wnioski w sprawie uschniętych drzew – do dnia dzisiejszego nie otrzymał odpowiedzi.

Dyrektor GOKSiR w Pieckach Pani A. Żabińska – w swym wystąpieniu m. in. zwróciła się z prośbą do radnych, sołtysów o uczestniczenie w imprezach organizowanych przez GOKSiR. Ponadto przedstawiła prośbę, że jeżeli ktoś miałby najzwyklejszą, ale niepotrzebną szafę ubraniową, to chętnie nieodpłatnie będzie przyjęta, gdyż nie ma gdzie przechowywać strojów.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi na zapytania udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. z wypowiedzi:
- „…30 grudnia 2010 r. odbyła się sesja, na której udzielałam odpowiedzi na zapytanie, czy zamierzam zmieniać politykę kadrową – odpowiedziałam wówczas, że jest jeszcze za wcześnie, żeby udzielać szczegółowych informacji – to był 13-ty dzień mojej pracy (zacytowanie udzielonej odpowiedzi z protokołu sesji), nie powiedziałam, że nie przewiduję zatrudnienia.
1 lutego zatrudniłam Pana Grzegorza Maksymowa – na stanowisko Doradcy ds. oświaty, kultury i sportu. Zdania nt. tego zatrudnienia są podzielone, dajcie jednak trochę czasu na działania, potrzebujemy rozwoju kultury i sportu na terenie Gminy – porozmawiamy o efektach za pół roku. Jeżeli chodzi o środki na wynagrodzenie – środki pochodzą z różnicy między moim wynagrodzeniem, a wynagrodzeniem mojej poprzedniczki. Co do atmosfery w Urzędzie – mam pytanie – gdzie byli radni przed wyborami? czy ktoś wówczas martwił się o atmosferę? Obecnie – nie widzę, żeby coś złego się działo, i nie z tej przyczyny, że ja to mówię”;
- odn. stanu prac przy modernizacji oczyszczalni ścieków – niedawno firma wkroczyła z robotami;
- odn. kotłowni – piec został podłączony, działa – zobaczymy jakie będą wyniki po okresie roku;
- odn. Przedszkola – projekt jest złożony, finansowe sprawy uregulowane, być może w maju będzie przetarg;
- odn, sprawy podwyżek wynagrodzeń – „..przychodzi nowy pracodawca – i musi się zorientować co do pracy pracowników; podwyżki będą – jak mówiliśmy o tym wcześniej, będą zróżnicowane – nie wszystkim równo po 10%, z wyrównaniem od 1 stycznia”;
- odn. rozdysponowania środków na sport – na złożone wnioski stowarzyszeń o dofinansowania, w drodze konkursu ofert, przyznano:
30.000 zł – Stowarzyszenie Sportowe „Pegaz” w Pieckach
1.000 zł – OSP Nawiady
2.000 zł – OSP Krutyń
3.700 zł – ZHP Mrągowo
300 zł – OSP Krutyń;
- odn. wynagrodzenia Doradcy – ogółem brutto wynosi ono 4.350 zł miesięcznie, w tym:
2.900 zł – wynagrodzenie zasadnicze
580 zł – dodatek stażowy
870 zł – dodatek specjalny. Co do stanowiska asystenta – „…nie przewiduję zatrudnienia asystenta w Urzędzie Gminy”;
- odn. pojemników do segregacji odpadów – ogłoszony był przetarg na ich opróżnianie, wygrała firma z Giżycka – bo była to najtańsza oferta. Na ostatnim spotkaniu Związku Gmin „Czyste Mazury” nie było zgłoszeń problemów – jeśli jednak u nas takie wstępują, to na pewno je zgłosimy. W sprawie uschniętych, powalonych drzew – do wyjaśnienia z Panem Kosakiem.

Na zapytanie dot. prawidłowości wyborów Rady Sołeckiej w sołectwie Machary odpowiedzi udzielił Radca Prawny Pan R. Bielański; m. in. wyjaśnił, że zgodnie ze Statutem Sołectwa, wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej odbywają się w głosowaniu tajnym – jeżeli w istocie przy wyborach Rady Sołeckiej było głosowanie jawne, to głosowanie takie jest nieważne – należy ponownie przeprowadzić wybory do rady sołeckiej.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad V Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik


Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-04-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-04-15 09:31:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-04-15 09:31:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
988 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony