ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr IV/11 Sesji Rady Gminy Piecki z 31 stycznia 2011 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-04-15 09:53:17 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr IV/11

IV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 31 stycznia 2011 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 10:00, zakończenie o godz. 12:20;
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Starosta Mrągowski Pan Bogdan Kurta.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia IV Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, w tym szczególnie Pana Starostę Bogdana Kurtę. Do porządku obrad przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji zaproponował wniesienie zmiany – poszerzenie o sprawę „Zapoznanie z korespondencją do Rady Gminy” – jako pkt 10
- powyższa propozycja zmiany porządku obrad została przyjęta w głosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2011 - 2021.
6. Przyjęcie budżetu Gminy Piecki na 2011 rok:
a) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
b) wystąpienie Wójta Gminy w sprawie projektu budżetu,
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetowej,
d) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie możliwości sfinansowania deficytu,
e) przedstawienie opinii i wniosków komisji Rady Gminy,
f) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, w tym nad wniesionymi propozycjami zmian,
g) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
7. Przyjęcie uchwały w sprawie udziału Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach w projekcie „Młodzieżowi liderzy w wiejskim środowisku” finansowanym ze środków UE w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013.
8. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
9. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
10. Zapoznanie z korespondencją do Rady Gminy.
11. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Jan Puławski – zgasił zapytania:
1) do Pani Skarbnik odn. sytuacji finansowej Gminy – chodzą pomówienia, że nasza Gmina jest bardzo zadłużona – prośba o wyjaśnienia, w celu poinformowania społeczeństwa;
2) do Pana Starosty – jaka zapadła decyzja odnośnie Szkoły Rolniczej w Mrągowie na ul. Olsztyńskiej?

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. Nr III/10 z dnia 30 grudnia 2010 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego ew. uwagi –
– uwag nie wniesiono; przyjęcie protokołu z w/w sesji poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 13 gł. ”za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

W/w informację przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – za okres od 30 grudnia 2010 r. do 28 stycznia 2011 r., sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do nin. protokołu (radni otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się).
Po powyższym P. Wójt poinformowała, że w między czasie była w Warszawie na spotkaniu z Panem ministrem Włodkowskim - Pan minister będzie chętnie wspierał działalność naszych szkół, mamy nadzieję na pozyskanie środków z MEN.

Pan radny J. Puławski zwrócił się z zapytaniem odn. zarządzenia w sprawie upoważnienia Pana M. Łupkowskiego – czy miał on uprawnienia do sprawdzenia takiej dokumentacji, bo pracownik sprawdzał pracownika.

P. Wójt odnosząc się do powyższego m.in. powiedziała: „pracownicy są zobowiązani do zachowania tajemnicy służbowej, Pan Marcin dysponował czasem, żeby sprawdzić w ciągu 2 dni – było to sprawdzenie rentowności wydawania „Wieści z Piecek”. Sam na własne życzenie nie poszedł sprawdzać, było to polecenie służbowe. Jeśli sądzicie, że będę stała biernie na stanowisku Wójta i nie będę działała w celu szukania oszczędności, to się mylicie – będę szukała wszędzie oszczędności i pokażę Państwu, że działanie to było korzystne dla Gminy. Jeśli życzycie sobie, to poproszę pracownika, żeby zreferował swoje działania” -
- uzgodniono, że powyższa informacja będzie przedstawiona w punkcie „Odpowiedzi na zapytania”.

Ad. 5 – przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej ……

Powyższą sprawę przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg danych zawartych w projekcie uchwały, w tym załącznikami – 3. elementami uchwały, tj.: 1. Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy na lata 2011 – 2021,
2. Prognoza kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011 – 2021,
3. Wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2011 – 2013.
Poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Olsztynie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2011 – 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr IV/12/11).

Ad. 5 – przyjęcie budżetu Gminy Piecki na 2011 rok
(tryb postępowania zgodnie z procedurą uchwalania budżetu Gminy)

a) odczytanie projektu uchwały budżetowej

- projekt uchwały budżetowej na 2011 rok odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak;

b)wystąpienie Wójta Gminy w sprawie projektu budżetu

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska na wstępie poinformowała, że projekt budżetu na 2011 rok był omawiany z radnymi łącznie na 4-ch posiedzeniach komisji, na których przedstawiała swój punkt widzenia. Najwięcej dyskusji i zmian było w zadaniach inwestycyjnych.
Ze względu na obszerność budżetu – składającego się z 10 załączników, P. Wójt nie omawiała go szczegółowo. Przedstawiła planowane do realizacji inwestycje – roczne i wieloletnie, wg załącznika inwestycyjnego.

Pan radny T. Jasinowicz zwrócił się z prośbą do Pani Wójt – w związku dużą dyskusją na komisjach nad sprawą przebudowy drogi gminnej – ul. Nowej, o szersze przedstawienie tej sprawy, głównie pod względem sytuacji dot. możliwości uzyskania dofinansowania na realizację tej inwestycji.

- odpowiedź w punkcie 5f.

c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie uchwały budżetowej

- opinię RIO w Olsztynie w sprawie projektu budżetu na 2011 rok odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak – opinia pozytywna;

d) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie możliwości sfinansowania deficytu

- opinię RIO w Olsztynie w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego przez Gminę Piecki odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak – opinia pozytywna;

e) przedstawienie opinii i wniosków komisji Rady Gminy

1) opinię Komisji Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Rolnictwa, Turystyki i Ochrony Środowiska z dnia 24 stycznia br. przedstawił Przewodniczący Komisji Pan Jan Puławski. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt dochodów i wydatków bieżących, w wydatkach inwestycyjnych proponuje zmiany:
budowa placu zabaw na os. 35-lecia – środki zwiększyć o 150.000 zł, wpisując na to zadanie 270.000 zł; zwiększona kwota wydatków sfinansowana zostanie przez wprowadzenie do planu dochodów dotacji 150.000 zł otrzymanej z Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie na ten cel;
budowa boiska „Orlik” – zadanie to wprowadzić do budżetu w trakcie roku – po wyjaśnieniu kwestii dofinansowania z innych źródeł oraz wskazania ostatecznej lokalizacji boiska.
Pisemna opinia Komisji w załączeniu do nin. protokołu;

2) opinię Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu z dnia 25 stycznia br. przedstawił w zastępstwie Przewodniczącej Komisji, członek Komisji Pan T. Jasinowicz – Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu przedstawiony przez Panią Wójt, w zadaniach inwestycyjnych proponuje zwiększenie środków na budowę boiska „Orlik” z kwoty 600.000 zł na 1.300.000 zł – jako inwestycji jednorocznej. Zwiększenia środków własnych o 200.000 zł dokonać poprzez zmniejszenie środków na przedszkole – z kwoty 1,5 mln zł do kwoty 1,3 mln zł (inwestycja 2-letnia).
Pisemna opinia Komisji w załączeniu do nin. protokołu;

3) opinię Komisji Planowania, Budżetu i Przestrzegania Prawa przedstawiła Przewodnicząca Komisji Pani Bożena Bongarc; Komisja w dniu 27 stycznia br. wydała pozytywną opinię dla projektu budżetu przedstawionego przez Panią Wójt, z uwzględnieniem zmian zaproponowanych na komisji przez Panią Wójt dot. budowy boiska „Orlik”, tj. zwiększenia środków łącznie do kwoty 1,3 mln – jako inwestycji jednorocznej, w tym zwiększenie o 200.000 zł środków własnych na to zadanie, ze zmniejszenia środków na budowę przedszkola z 1,5 mln do 1,3 mln zł; udział Gminy wyniesie 467.000 zł, środki z zewnątrz 833.000 zł.
Pisemna opinia Komisji w załączeniu do nin. protokołu;
(ogłoszenie 20 min. przerwy)

f) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, w tym nad wniesionymi propozycjami zmian

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska odniosła się do opinii Komisji:
- wnioski zawarte w opinii Komisji ds. budżetu zostały uwzględnione, tj. zmniejszenie na Przedszkolu z 1,5 mln na 1,3 mln zł w celu zwiększenia o 200.000 zł wkładu własnego na budowę boiska „Orlik”, który wyniesie 437.000 zł,
- wnioski Komisji ds. oświaty zostały uwzględnione,
- wnioski Komisji ds. rolnictwa nie zostały uwzględnione, w związku z tym, że wyjaśniła się sytuacja dofinansowania – otrzymamy dofinansowanie, jest to inwestycja jednoroczna. Również nie zostały zwiększone o 150.000 zł środki na plac zabaw na osiedlu 35-lecia, na który zabezpieczona została kwota 120.000 zł. Za tą kwotę można urządzić bardzo ładny plac zabaw i również starać się o dofinansowanie. Wcześniej koszt był na 518.000 zł, musieliśmy zrezygnować z dofinansowania. Pojawiły się w związku z tym głosy, że w przyszłości możemy mieć problemy z pozyskiwaniem środków unijnych – okazuje się, że nie, jesteśmy na przełomie władzy i każdy ma wizje związane z inwestycjami – więc nie będzie problemów z dofinansowaniem na inne przedsięwzięcia. Jeśli uzyskamy dofinansowanie, to będą to nasze oszczędności, które będziemy mogli ulokować gdzie indziej.
Odn. pytania p. Jasinowicza (powtórzył wcześniejsze pytanie, dodając pytanie o inwestycję dot. plaży nad jez. Wągiel - czy mogą wystąpić dodatkowe koszty?):
- odn. przebudowy ul. Nowej – w ciągu pieszo-jezdnym w kierunku Brejdyn – być może ta inwestycja nie będzie realizowana w tym roku; w budżecie zabezpieczona została kwota 1.654.600 zł licząc na dofinansowanie 827.000 zł, tj. 50% - dofinansowania na dzień dzisiejszy nie dostaniemy, ze względu na to, że pozyskiwanie środków z tzw. schetynówki już się zakończyło na ten rok – inwestycja ta może więc być wykreślona z budżetu w terminie późniejszym, chyba że uda nam się pozyskać środki z innych źródeł, czego się nie spodziewam, ale planować trzeba;
- odn. plaży nad jeziorem Wągiel – kosztorys jest niedoszacowany, w budżecie zabezpieczona jest kwota 773.100 zł, mogą pojawić się dodatkowe koszty, dofinansowania plaży mamy 350.000 zł. Ogłosimy przetarg, zobaczymy jakie będę te koszty dodatkowe – ale musicie wiedzieć, że takie koszty są możliwe. Niedoszacowanie wynika m. In. z tego, że nie przewidziano różnicy w poziomach gruntów istniejących na tym obszarze, być może wystąpi też koszt wysypania brzegu.

Pani radna B. Bongarc – „…na komisji budżetowej dyskutowaliśmy na temat ulicy Nowej, ścieżki rowerowej; z kosztorysu wynika kwota 1.654.000 zł, ale jak zawsze po przetargu może się okazać, że kwota na realizację zadania jest dużo niższa. Głównie chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców, w tym b. dużej liczby dzieci, idących w lecie nad jezioro ulicą. Ten rok jest wyjątkowo trudny finansowo, b. dużo mamy zaplanowanych inwestycji, ale w ciągu roku być może pojawią się jakieś pieniądze – i może wówczas rozważyć zrobienie jakiegoś etapu tej inwestycji, przy największym skupisku mieszkańców tej ulicy”.

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – „…liczymy się z tym, że może tych pieniędzy zabraknąć, ale także z tym, że pojawi się sytuacja, że pozyskamy środki z zewnątrz – i z tego względu ta inwestycja została zachowana w budżecie, w trakcie roku może się okazać, że zrobimy I etap; będziemy się starali, żeby to zadanie wykonać – w tym, czy w przyszłym roku”.

Pan radny J. Puławski – „…odn. budowy boiska Orlik – Komisja przyjmując takie stanowisko głównie kierowała się tym, że budować boisko na boisku to jakby bez sensu – i prośba do Pani Wójt o wyjaśnienia dot. lokalizacji tego boiska”.

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – „…nie podjęłam decyzji sama, rozmawiałam z dyrektorami szkół. I tak musimy modernizować boisko przy szkole – a to też koszty. Chcemy uzyskać dofinansowanie 333.000 zł. Z obserwacji wynika, że Orliki budowane są przy szkołach, spełniają swoją funkcję, dzieci mogą korzystać w czasie godzin lekcyjnych i po zajęciach. Lepszej lokalizacji nie ma, gmina nie dysponuje gruntem, gdzie można byłoby zbudować to boisko – a tworzyć dodatkowy obiekt sportowy do utrzymania, to też koszty na przyszłość”.

Pan radny T. Jasinowicz – „…w sprawie miejsca – jak powiedziała Pani Wójt, jest to jedyne miejsce na lokalizację boiska Orlik. W moim przeświadczeniu boisko Orlik to nie tylko boisko, to cały system, idea promowania sportu. Trzeba też powiedzieć, że za poprzedniej kadencji wybudowano boisko przy szkole, gdzie zostały wydane duże pieniądze – i szczęście w nieszczęściu jest takie, że nakładamy na nie drugie boisko. Oprócz tego powinniśmy powiedzieć otwarcie, że to boisko jest i było zaniedbane, że nie było w ogóle utrzymane, że ta inwestycja nie była uszanowana. Dzisiaj jest taka sytuacja, że za cenę niechlujstwa, za cenę że ktoś odpowiedzialny nie dbał o to, nie poszanował pieniędzy gminnych – my wynagradzamy, bo tak to wygląda – i stawiamy lepszy obiekt na tym miejscu, ale trudno, jestem za. Warto na przyszłość zastanowić się przy inwestycjach, kto będzie odpowiadał za to mienie, i przede wszystkim rozliczać ludzi, którzy powinni się tym zajmować, bo sytuacja tego boiska jest naprawdę tragiczna – gdzie trawa w ogóle nie była koszona, gdzie komosy, duże chwasty rosną na bieżni, a dzieci biegają slalomem”.

Pani radna W. Rolka – „…pytanie do Pani Skarbnik, skąd się wzięły zmiany w dochodach majątkowych pomiędzy uchwałą, nad którą pracowaliśmy, a uchwałą, którą teraz otrzymaliśmy?”.
Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – m. In. wyjaśniła, że o 500.000 zł wzrosły ogółem dochody, ponieważ zwiększyliśmy środki na zadanie inwestycyjne dot. budowy „Orlika” – wpisana została na ten cel kwota 1,3 mln zł, w tym dodatkowa planowana dotacja 500.000 zł z Ministerstwa Kultury Fizycznej, która została wprowadzona po stronie wydatków majątkowych.

f) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie: „kto jest za przyjęciem budżetu Gminy Piecki na 2011 rok?” (uchwała budżetowa została odczytana na wstępie) –
13 głosów „za” przyjęciem – uchwała w sprawie budżetu Gminy Piecki na 2011 rok została przyjęta jednomyślnie (Nr IV/13/11).

Ad. 7 – przyjęcie uchwały w sprawie udziału GOPS w Pieckach w projekcie „Młodzieżowi liderzy w wiejskim środowisku” (…)

- powyższą sprawę przedstawiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani J. Kowalczyk – wg danych zawartych w projekcie uchwały (radni otrzymali do zapoznania jako materiał sesyjny). M. in. poinformowała, że realizacja projektu ma przygotować młodych ludzi do pracy środowiskowej w przyszłości, do pracy aktywizującej, integrującej środowiska lokalne – nie tylko wiejskie, ale i inne związane z różnymi działaniami. Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach EFS i jest to kwota ok. 50.000 zł. Partnerstwo GOPS w żaden sposób nie łączy się z udziałem środków finansowych, a pomocą organizacyjną.

Uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie udziału Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach w projekcie „Młodzieżowi liderzy w wiejskim środowisku” finansowanym ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr IV/14/11).

Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Starosta Mrągowski Pan Bogdan Kurta – na wstępie swego wystąpienia podziękował Pani Wójt za zaproszenie na sesję – bardzo ważną, bo budżetową, serdecznie pogratulował przyjęcia budżetu – bardzo ambitnego pod względem inwestycyjnym, życząc jego realizacji w całości.
Następnie udzielił odpowiedzi na zapytanie Pana radnego J. Puławskiego odn. sytuacji Szkoły Rolniczej w Mrągowie – m. In. poinformował, że Rada Powiatu na sesji dniu 26 stycznia podjęła uchwałę o zamiarze likwidacji Zespołu Szkół Rolniczych w Mrągowie, z przeniesieniem kierunków kształcenia i poszerzeniem tych kierunków do Zespołu Szkół Zawodowych i Mrągowskiego Centrum Kształcenia. Obecnie Zespół Szkół Rolniczych składa się ze szkół: Zasadniczej Szkoły Zawodowej, Technikum Rolniczego i Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych. Zasadnicza Szkoła Zawodowa kończy w tym roku „swoje życie”, bo przez 2 poprzednie lata nie dokonano żadnego naboru do I i II klasy, w tej chwili jest III klasa. Rada Powiatu chce, żeby w Zespole Szkół Zawodowych dalej na poziomie szkoły zasadniczej funkcjonował zawód rolnik – tam będzie nabór do klasy, jeżeli uda się utworzyć jedną klasę, ale szczerze mówiąc nie uda się stworzyć klasy 25-30 osobowej, ale myśli, że w klasie wielozawodowej na pewno uda się w ilości 7-8-10 osób, które będą mogły korzystać z kształcenia na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej.
Co do Technikum – tu również nie udaje się zawsze zrobić naboru do wszystkich klas w systemie 4-letnim, nie ma III klasy, nie udało się zrobić naboru. Nabory są na poziomie 7 – 10 osób w momencie kiedy trzeba podjąć decyzję, dopiero przez okres wrzesień – październik dochodzą różne osoby z różnych szkół.
Co do Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych – są 3 klasy, w klasie III, która przystąpi do matury jest 12 osób; tutaj już wcześniej utworzyliśmy Mrągowskie Centrum Kształcenia, i jest to miejsce, w którym osoby dorosłe powinny się kształcić.
Następnie Pan Starosta podał dane demograficzne, z których wynika, że spadek ilości uczniów jest ogromny i będzie długotrwały. Na spotkaniu z Podsekretarzem Stanu, wiceministrem oświaty Panem Włodkowskim było powiedziane, że w 2012 roku Ministerstwo Edukacji przestanie finansować szkoły rolnicze, szkoły zawodowe tego typu – zmienia się system kształcenia zawodowego i powstają Centra Kształcenia Zawodowego, które mają być bardzo wysoko doposażone. (…)

Pan radny J. Puławski zwrócił się do Pana Starosty z pytaniem o dyrektora Zarządu Powiatowego Dróg – czy pracuje, czy nie pracuje.

Pan Starosta m. In. poinformował, że 15 grudnia Pan Łoś złożył wypowiedzenie z pracy, w trybie Kodeksu pracy, z 3-miesięcznym wypowiedzeniem. Umowa wygasa 31 marca 2011 r., do 22 lutego jest na zaległym urlopie wypoczynkowym, funkcjonuje jako dyrektor. Tą decyzję próbował wycofać, ale Zarząd Powiatu tego wycofania nie przyjął. W kwietniu zostanie ogłoszony konkurs na to stanowisko.

Pan Krzysztof Hanuszewski – Wiceprezes Zarządu Gminnego OSP w Pieckach – podziękował P. Wójt, Radzie za dofinansowanie w kwocie 160.000 zł zakupu samochodu bojowego dla OSP w Krutyni, co stanowi ok. 30% wartości tego wozu, resztę „gwarantuję, że zorganizujemy najpóźniej w ciągu pół roku”. Dodał, że szkoda, że nie udało się zakupić tego samochodu w roku 2009 i 2010, na ten cel wydatkowano ok. 12.000 zł, został zmarnowany program. Wyraził przekonanie, że w bieżącym roku uda się tą sprawę sfinalizować.
Następnie poinformował o włączeniu się strażaków z terenu naszej Gminy do apelu zamieszczonego w miesięczniku „Strażak” o pomoc dla poszkodowanego podczas akcji ratowniczej 29-letniego strażaka OSP Chojna z woj. zach.-pom., który stracił obie nogi na wysokości kolan. Zbierane są pieniądze - zwrócił się z prośbą do radnych, sołtysów, wszystkich chętnych o włączenie się w tą akcję.
- uzgodniono, że dobrowolne wpłaty będą (po sesji) zbierane przez Pana Hanuszewskiego.

Po powyższym Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik zwrócił się do nowo wybranych sołtysów – obecnych na sali sesyjnej, o przedstawienie się i autoprezentację.
Przedstawili się:
Wojciech Tomasik – s. Bobrówko
Stanisław Trzciński – s. Mojtyny
Małgorzata Fabisiak – s. Dobry Lasek
Jadwiga Damięcka – s. Szklarnia
Bożena pupek – s. Krutyński Piecek.

Pan Tadeusz Żuralski – sołtys s. Piecki – podziękował Radzie za utrzymanie w budżecie inwestycji dot. ul. Nowej, wyraził nadzieję, że uda się zrealizować to zadanie, być może należałoby wystąpić do DODP o współudział, gdyż przebudowa ul. Nowej bezpośrednio odciąży ruch na drodze krajowej, stanowi też zaczątek do drogi rowerowej, dającej w przyszłości możliwość połączenia Piecek z Mrągowem drogą rowerową – o czym mówi się od 20 lat.

Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Pani Wójt A. Kurczewska udzieliła wyjaśnień w sprawie „Wieści z Piecek”, poruszonej w pkt. „Informacja z działalności międzysesyjnej”. M. In. z wypowiedzi: „chciałabym przedstawić swój punkt widzenia i decyzję z 14 stycznia. Poprosiłam wszystkie jednostki budżetowe o przedstawienie informacji finansowych, bo nie wiedziałam z jakim majątkiem przejmuję urząd. Otrzymałam informację z GOK o należnościach i rozrachunkach z dostawcami - w należnościach od odbiorców zastanowiły mnie drobne kwoty wynikające ze sprzedaży „Wieści z Piecek” – i dlatego zleciłam pracownikowi sprawdzenie rentowności utrzymania tego czasopisma. Mam już informację nt. zbiorczych kosztów – ogółem kwota kosztów to 32.035,20 zł, a przychodów z tytułu sprzedaży gazety to kwota 4.800 zł – mamy więc stratę w wys. 27.200 zł; sprzedaje się 200 szt. tego czasopisma, ponad 1 tonę zutylizowano. W związku z tym będę zmuszona podjąć decyzję co dalej, być może należy przekształcić. …Jest potrzebna informacja o całej gminie – wydrukowanie 1000 szt. i bezpłatne kolportowanie przyniesie nam wiele oszczędności – prawie 14.000 zł – tak że informacje o gminie będą, tylko w innej formie, żeby nie przynosiły strat”.

Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska udzieliła odpowiedzi na zapytanie Pana radnego J. Puławskiego o wysokość zadłużenia Gminy w okresie ostatniej kadencji – przedstawiła dane za kadencję 2006 – 2010:
- zadłuż. na k. grudnia 2007 r. – 1.513.973 zł – wskaźnik zadłuż. 8,9% w stos. do dochodów,
- zadłuż. „ 2008 r. – 600.184 zł – „ 3,12% „
- „ „ 2009 r. – 1.760.000 zł – „ 8,6% „
- „ „ 2010 r. – 2.310.080 zł – „ 11,12% „
Co do planowanego zadłużenia w tym roku – przed nami wysoki deficyt i w związku z tym b. wysokie zadłużenie kredytowe – 39% na koniec roku. Jest to skutkiem wysokiego udziału środków na inwestycje w ogólnej kwocie wydatków. Gmina ma podpisaną umowę w ramach dużego projektu MASTERPLAN, w ramach którego realizujemy 5. dużych inwestycji na koszt ponad 25 mln zł. Podpisana jest umowa z WFOŚ na dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Rolnictwa – to dofinansowanie jest ok. 65%, kwotowo to ponad 13 mln zł. Przy koszcie ponad 25 mln zł, Gmina musi zapewnić udział własny środków w kwocie ponad 12 mln zł – w związku z tym ta sytuacja wymusza na Gminie zaciągnięcie kredytu, żeby te inwestycje można było realizować – i uzyskać w konsekwencji to dofinansowanie. Dlatego też zadłużenie w tym roku zdecydowanie się zwiększy, a największy wskaźnik zadłużenia będzie w 2012 r. i sięgać będzie 51%. Sukcesywnie co roku to zadłużenie będzie się zmniejszać – do roku 2021, który będzie końcowym rokiem do spłaty tego zadłużenia.

Ad. 10 – zapoznanie z korespondencją do Rady Gminy

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował o bieżącej korespondencji adresowanej do Rady:
1) wniosek ZGKiM w Pieckach o dofinansowanie działalności Zakładu w zakresie wytwarzania ciepła i ciepłej wody, w kwocie 282.396 zł z tytułu strat na kotłowni za 2010 rok (odczytał treść wniosku)-
- temat do rozpatrzenia w terminie późniejszym;

2) skarga na działalność kierownika jednostki organizacyjnej Gminy –
- P. Przewodniczący poinformował, iż w/w skarga została przekazana do załatwienia Pani Wójt (na podstawie art. 232 Kpa), jeśli ktoś z radnych chciałby zapoznać się z jej treścią, to jest do wglądu w biurze Rady.

Ad. 11 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad IV Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Całość obrad Rady zarejestrowana na nośniku cyfrowym.


Przewodniczący Rady

Andrzej Brodzik


Protokółowała:
J. Kaczyńska



Po zamknięciu obrad, Pan dr Andrzej Kozłowski – przedstawiciel OKEY Ostróda, wykładowca UWM w Olsztynie, zapoznał radnych ze sprawą tworzenia budżetu zadaniowego w Gminie, w tym rolą Rady Gminy.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-04-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-04-15 09:52:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-04-15 09:53:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
790 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony