ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr VIII/11 nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki z 1 czerwca 2011 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-07-04 08:16:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr VIII/11

VIII – nadzwyczajnej, Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 1 czerwca 2011 r. pod przewodnictwem Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 9:00, zakończenie o godz. 9:35.
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia VIII Sesji – zwołanej w trybie nadzwyczajnym, przy obecności 12 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Poinformował, że po realizacji porządku obrad i zamknięciu sesji – na prośby radnych, Pani Wójt przekaże informacje nt. stanu realizacji inwestycji.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie uchwały w sprawie utworzenia muzeum o nazwie Muzeum Regionalne im. Walentyny Sapieha-Dermackiej w Pieckach.
3. Zamknięcie obrad.

Ad. 2
Wprowadzenia dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. wyjaśniła, że Pani Wójt zwróciła się z wnioskiem o zwołanie sesji w trybie nadzwyczajnym z tego względu, że chciałaby jak najszybciej podjąć kroki w kierunku uzgodnienia właściwego statutu muzeum. Zgodnie z przepisami ustawy o działalności kulturalnej oraz ustawy o muzeach należy zachować odpowiednią procedurę i tryb postępowania przy tworzeniu muzeum – najpierw tworzy się muzeum w organizacji wraz z przyjęciem jego statutu (statutu muzeum w organizacji) – i to jest etap przejściowy, następny, to właściwy akt o utworzeniu muzeum z przyjęciem jego statutu, który może nastąpić dopiero wówczas, gdy nastąpi otwarcie wystawy stałej w Muzeum. Taki jest tok postępowania – i nie można go zmienić, można natomiast przyśpieszyć – podejmować wszelkie działania organizacyjne, ustalić siedzibę.
(w między czasie doszli radni PP. L. Więcek i A. Jaroszewicz – stan Rady 14 radnych)
Na obecnym etapie proponuje się przyjęcie statutu w wersji skróconej – w stosunku do projektu, który radni otrzymali wraz z zawiadomieniami o zwołaniu nin. sesji (tą wersję radni otrzymali w dniu dzisiejszym przed sesją). Poprzednia wersja statutu – szersza i bardziej szczegółowa może stanowić wersję do konsultacji z Ministrem.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska dodała, że uzgodnienie statutu z Ministrem Kultury odbywa się w b. długim czasie – trwa 3-4 miesiące, dzisiejsza sesja i podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Muzeum w organizacji pozwoli na jak najszybsze rozpoczęcie fazy uzgodnień właściwego statutu, żeby jeszcze w tym sezonie zdążyć coś zrobić.
Pani Sekretarz poinformowała ponadto, że ma wątpliwości co do poprawności brzmienia nazwy Muzeum w części nadania imienia i użycia brzmienia „Walentyny Sapieha-Dermackiej”; wyjaśniła – nie negując użycia nazwiska Sapieha, skoro jest taka wola rodziny, jednakże użycie takich słów jest sprzeczne z aktami stanu cywilnego w USC w Mrągowie – bo z aktu zgonu nie wynika, że używała takiego dwuczłonowego nazwiska, a nazwisko Sapieha jest nazwiskiem rodowym. Należałoby formalnie inaczej to ująć, żeby kiedyś nie zostało to zakwestionowane.
W trakcie dyskusji ustalono propozycję „im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów” – i taką nazwę w części dot. imienia Muzeum, przyjęto w głosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
Po powyższym Pani Sekretarz przedstawiła szczegółowe zmiany do projektu „statutu muzeum w organizacji” - w stosunku do pierwotnej wersji, jaką radni wcześniej otrzymali.
Pani Wójt A. Kurczewska – poinformowała (udzielając odpowiedzi na pytanie Pani radnej B. Bongarc), że zamierza osobiście spotkać się z Panem Ministrem Kultury w sprawie uzgodnienia projektu właściwego statutu Muzeum – pojedzie w terminie do połowy czerwca. Ponadto przedstawiła propozycję – rozwiązanie, że dopóki nie będzie stałej siedziby Muzeum, podpisać z Panią Marią Dermacką umowę dzierżawy – na okres wakacji, Pani Dermacka przeniesie się do budynku obok, a w tym budynku będzie już potrzebna osoba do nadzoru, do opieki nad zbiorami.
Co do kwestii funkcjonowania Muzeum – Pani Wójt wyraziła zdanie, iż oczekuje, że jednostka ta będzie – choćby w części, zarabiała na swoje utrzymanie, żeby nie wkładać zbyt dużo pieniędzy gminnych w kolejną instytucję kultury. Będzie to dodatkowym wymogiem – obowiązkiem dla dyrektora tej jednostki, który docelowo wyłoniony zostanie w drodze konkursu, a na początku poprzez powierzenie obowiązków osobie już zatrudnionej w jednostce samorządowej.
Uwag do projektu uchwały oraz projektu statutu nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury pod nazwą: Muzeum Regionalne im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów w Pieckach w organizacji; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr VIII/27/11).

Ad. 3

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad VIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-07-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-07-04 08:15:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-07-04 08:16:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
658 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony