ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr I/2024 Sesji Rady Gminy Piecki z 7 maja 2024 r.

Informacja ogłoszona dnia 2024-05-20 14:40:40 przez Tyberiusz Maksymow

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr I/2024
 
I Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 7 maja 2024 r.
 
Transmisja obrad I Sesji Rady Gminy Piecki znajduje się na stronie internetowej Gminy Piecki (https://gminapiecki.pl) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Piecki (https://bip.piecki.com.pl)
 
Miejsce posiedzenia: Sala Posiedzeń Urzędu Gminy Piecki.
Czas trwania obrad: 10:05 – 12:19.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy – Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy – Pani Agata Naumowicz,
- Sekretarz Gminy – Pan Hubert Sadownikow,
- Radca prawny – Pan Dariusz Bączek.
 
Streszczenie obrad:
 I Sesja Rady Gminy Piecki nowej kadencji 2024-2029 została zwołana przez Komisarza Wyborczego w Olsztynie III – Postanowieniem Nr 226/2024 z dnia 15 kwietnia 2024 r. wraz
z ustaleniem porządku obrad, stanowiącym załącznik do nin. protokołu.
  1. Otwarcie przez Radnego Seniora I sesji Rady Gminy Piecki.
  2. Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej nowo wybranym radnym zaświadczeń o wyborze.
  3. Złożenie ślubowania przez radnych Rady Gminy Piecki.
  4. Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej Wójtowi Gminy Piecki zaświadczenia o wyborze.
  5. Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki.
  6. Stwierdzenie prawomocności obrad (quorum).
  7. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
- Ad. 1) Otwarcie przez Radnego Seniora I sesji Rady Gminy Piecki:
            Radna Senior Pani Teresa Dworczak dokonała otwarcia I Sesji Rady Gminy Piecki, powitała wszystkich zabranych, w sposób szczególny nowo wybranych radnych i Panią Wójt.
 
- Ad. 2) Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej nowo wybranym radnym zaświadczeń o wyborze:
            Pani Teresa Skorupska – Wiceprzewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Pieckach – w imieniu Gminnej Komisji Wyborczej złożyła gratulacje wszystkim wybranym radnym na nową kadencję, po czym dokonała wręczenia zaświadczeń o wyborze.
 
- Ad. 3) Złożenie ślubowania przez radnych Rady Gminy Piecki:
            Prowadząca obrady Radna Senior Pani Teresa Dworczak zwróciła się do radnych
o powstanie, po czym odczytała rotę ślubowania radnych o treści: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców” – z możliwością dodania „Tak mi dopomóż Bóg”.
            Następnie najmłodszy wiekiem radny Pan Łukasz Bałdyga odczytywał z listy obecności nazwiska i imiona radnych, którzy wypowiadali słowo „ślubuję”, dodając według własnego uznania „Tak mi dopomóż Bóg”.
            Radna Senior Pani Teresa Dworczak stwierdziła, iż wszyscy radni w liczbie 15 złożyli ślubowanie i objęli mandat radnego Gminy Piecki.
 
- Ad.4) Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej Wójtowi Gminy Piecki zaświadczenia o wyborze:
            Pani Teresa Skorupska – Wiceprzewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Pieckach – w imieniu Gminnej Komisji Wyborczej złożyła gratulacje Wójtowi Gminy Piecki Pani Agnieszce Kurczewskiej na nową kadencję, po czym dokonała wręczenia zaświadczenia o wyborze.
 
- Ad. 5) Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki:
          Po powstaniu wszystkich – Wójt Gminy Piecki Pani Agnieszka Kurczewska złożyła ślubowanie wg roty o treści: „Obejmując urząd Wójta Gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców Gminy. Tak mi dopomóż Bóg”.
         
- Ad. 6) Stwierdzenie prawomocności obrad (quorum):
            Radna Senior stwierdziła, że z listy obecności wynika, że w sesji udział bierze 15 radnych – na ustawowy skład Rady 15 radnych, co stanowi o prawomocności obrad - lista obecności w załączeniu do niniejszego protokołu (załączniki nr 1 i 2).
 
- Ad. 7)  Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Piecki:
            Radna Senior Pani Teresa Dworczak zwróciła się do radnych o zgłaszanie kandydatur. Zgłoszona kandydatura:
1) Pani Wiesławy Rolki – przez radnego Pana Andrzeja Brodzik wraz z umotywowaniem; Pani Wiesława Rolka wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono. Radna Senior dokonała zamknięcia listy kandydatur – 15 głosów „za” zamknięciem listy.
 
a) wybór Komisji Skrutacyjnej:
            Na członków Komisji Skrutacyjnej swoje kandydatury zgłosili:
1) Pani Marzenna Balcerczyk,
2) Pani Justyna Bzura-Niksa,
3) Pan Andrzej Brodzik.
 
            Przewodnicząca obrad Radna Senior Pani Teresa Dworczak zaproponowała zamknięcie listy kandydatów i przyjęcie ww. składu Komisji Skrutacyjnej – po poddaniu pod głosowanie propozycja została przyjęta 15 gł. „za” – tj. jednogłośnie.
            Radna Senior ogłosiła przerwę w obradach w celu sporządzenia kart do głosowania – godz. 10:19.
            Wznowienie obrad - godz.10:28.
            W tym miejscu Radna Senior Pani Teresa Dworczak podziękowała, stwierdziła, że Pani Agnieszka Kurczewska złożyła ślubowanie wobec Rady Gminy i objęła mandat Wójta Gminy Piecki.
            W dalszej kolejności Radna Senior zwróciła się do Komisji Skrutacyjnej
o poinformowanie o sposobie głosowania tajnego. Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Marzenna Balcerczyk stwierdziła ukonstytuowanie się komisji, a następnie zwróciła się
z prośbą do radcy prawnego Pana Dariusza Bączka o wyjaśnienie o sposobie głosowania tajnego, po czym członek Komisji Pan Andrzej Brodzik wyczytywał kolejno z listy obecności radnych, którzy podchodzili po kartę do głosowania, oddając głos do specjalnie przygotowanej urny w ustronnym miejscu na sali obrad. Po zebraniu kart z urny, Komisja Skrutacyjna ustaliła wyniki głosowania tajnego, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół
z głosowania, Przewodniczącą Rady została Pani Wiesława Rolka uzyskując 11 głosów „za”, 4 gł. „wstrzymuję się” – protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do nin. protokołu.
          Następnie Radna Senior odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Piecki, poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik
nr 3 (uchwała Nr I/1/24).
          Radna Senior Pani Teresa Dworczak pogratulowała wygranej, przekazała przewodniczenie obradom nowo wybranej Przewodniczącej Rady Pani Wiesławy Rolki.
          Pani Wiesława Rolka podziękowała za wybór i wyrażone zaufanie, dodała, że ma nadzieję, że nie narazi zaufania radnych.
          Następnie Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad
o poszerzenie o wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy jako punkt 8. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 4.
 
- Ad. 8) Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy:
          Przewodnicząca Rady Pani Wiesława Rolka zwróciła się z prośbą o zgłaszanie kandydatów.
Zgłoszona kandydatura:
1) Pani Teresy Dworczak – przez radną Panią Marzennę Balcerczyk wraz z umotywowaniem; Pani Teresa Dworczak wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodnicząca Rady dokonała zamknięcia listy kandydatów – 15 głosów „za” zamknięciem listy.
 
a) powołanie Komisji Skrutacyjnej:
Radna Pani Marzenna Balcerczyk zaproponowała taki sam skład Komisji Skrutacyjnej, co przy wyborze Przewodniczącego Rady, w osobach:
1) Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Komisji,
2) Pani Justyna Bzura-Niksa – członek Komisji,
3) Pan Andrzej Brodzik – członek Komisji.
Przewodnicząca Rady skład Komisji Skrutacyjnej poddała pod głosowanie 15 gł. „za” – tj. jednogłośnie.
Komisja Skrutacyjna dokonała ukonstytuowania się.
            Radna Senior ogłosiła przerwę w obradach w celu sporządzenia kart do głosowania – godz. 10:50.
            Wznowienie obrad - godz.10:58.
 
b) przeprowadzenie głosowania tajnego:
            Komisja Skrutacyjna przystąpiła do głosowania tajnego, na wstępie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Marzenna Balcerczyk poinformowała o sposobie głosowania tajnego,  po czym członek Komisji Pan Andrzej Brodzik wyczytywał kolejno z listy obecności radnych, którzy podchodzili po kartę do głosowania, oddając głos do specjalnie przygotowanej urny w ustronnym miejscu na sali obrad. Po zebraniu kart z urny, Komisja Skrutacyjna ustaliła wyniki głosowania tajnego, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół
z głosowania, Wiceprzewodniczącą Rady została Pani Teresa Dworczak uzyskując 10 głosów „za”, 5 gł. „wstrzymuję się” – protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do nin. protokołu.
           Następnie Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Piecki, poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 5 (uchwała Nr I/2/24).
 
       Następnie Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad o poszerzenie o wybór przewodniczących stałych komisji Rady Gminy Piecki, jako punkt 9. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 6.
        Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad poprzez dodanie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Piecki i ustalenia ich składów osobowych, jako punkt 10. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 7.
 
Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę w obradach – godz. 11:13.
Wznowienie obrad - godz.11:30.
 
- Ad. 9) wybór przewodniczących stałych komisji Rady Gminy Piecki:
       Przewodnicząca Rady Pani Wiesława Rolka zwróciła się do radnych o zgłaszanie kandydatur na funkcje przewodniczących poszczególnych komisji:
Komisja Planowania, Budżetu i Przestrzegania Prawa – zgłoszone kandydatury:
1) Pan Adam Garela – zgłoszona przez Panią Marzennę Balcerczyk – Pan Adam Garela nie wyraził zgody na kandydowanie;
2) Pan Łukasz Bałdyga – zgłoszona przez Pana Adama Garelę – Pan Łukasz Bałdyga wyraził zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
 
Komisja Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Rolnictwa, Turystyki i Ochrony Środowiska – zgłoszone kandydatury:
1) Pan Włodzimierz Kamiński – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pan Włodzimierz Kamiński nie wyraził zgody na kandydowanie;
2) Pani Iwona Matjaszys – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pani Iwona Matjaszys wyraziła zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
 
Komisja Zdrowia, Rodziny i Polityki Społecznej – zgłoszone kandydatury:
1) Pani Justyna Bzura-Niksa – zgłoszona przez Panią Marzennę Balcerczyk – Pani Justyna Bzura-Niksa wyraziła zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
 
Komisja Oświaty, Kultury i Sportu – zgłoszone kandydatury:
1) Pani Elżbieta Niedźwiecka – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pani Elżbieta Niedźwiecka wyraziła zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
 
Komisja Rewizyjna – zgłoszone kandydatury:
1) Pani Marzenna Balcerczyk – zgłoszona przez Andrzeja Brodzik – Pani Marzenna Balcerczyk wyraziła zgodę na kandydowanie, 14 gł. „za”, 1 gł. „wstrzymuję się”. 0 gł. „przeciw”.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
 
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji – zgłoszone kandydatury:
1) Pan Andrzej Brodzik – zgłoszona przez Panią Justynę Bzurę-Niksę – Pan Andrzej Brodzik nie wyraził zgody na kandydowanie;
2) Pani Agnieszka Końpa – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pani Agnieszka wyraziła zgodę na kandydowanie,
3) Pani Maria Jasińska – zgłoszona przez Panią Marzennę Balcerczyk – Pani Maria Jasińska wyraziła zgodę na kandydowanie.
Większością głosów „za”, tj. 8 głosów, przyjęta kandydatura Pani Agnieszki Końpy.
 
          Wiceprzewodnicząca Rady Pani Teresa Dworczak odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Gminy Piecki, po czym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 8 (uchwała Nr I/3/24).
 
- Ad. 10) Powołanie stałych komisji i ustalenie ich składów osobowych:
          Przewodnicząca Rady poinformowała, że radny może być członkiem najwyżej dwóch komisji stałych, natomiast ograniczenie nie obowiązuje Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
W tym miejscu Wójt Pani Agnieszka Kurczewska, zwróciła uwagę na to czy w Komisji Rewizyjnej członkami nie powinni być przewodniczący stałych komisji.
          Następnie Przewodnicząca ogłosiła przerwę w obradach w celu wyjaśnienia sprawy oraz zapisów na listę członków poszczególnych komisji – godz. 11:49.
          Wznowienie obrad – godz. 12:09.
          Wiceprzewodnicząca Rady odczytała listę kandydatów na członków komisji stałych, na podstawie tych deklaracji został sporządzony projekt uchwały, lista została poddana pod głosowanie – 15 gł. „za”, lista deklaracji radnych w sprawie członkostwa w komisjach
w załączeniu do nin. protokołu.
          W tym miejscu głos zabrała Wójt Pani Agnieszka Kurczewska, która przeprosiła za wprowadzenie w błąd, zapis dotyczył członków klubów radnych, a nie przewodniczących stałych komisji Rady Gminy.
          Wiceprzewodnicząca Rada Pani Teresa Dworczak odczytała projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Piecki i ustalenia ich składów osobowych, po czym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 9 (uchwała Nr I/4/24).
 
          Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska , zwróciła się z prośbą do Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o wyznaczenie terminu komisji, w związku z pojawieniem się skargi od Rzecznika Praw Dziecka na kierownika jednostki organizacyjnej.
 
          W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad I Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodnicząca Rady Pani Wiesława Rolka ogłosiła zamknięcie obrad.
 
                                                                       Radna Senior                                                                                       Przewodnicząca obrad
                                                                   Teresa Dworczak                                                                                          Wiesława Rolka
 
 
 
Protokół sporządziła
Agnieszka Gryczon

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Gryczon
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-20 14:40:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tyberiusz Maksymow
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-20 14:40:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tyberiusz Maksymow
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-20 14:40:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
77 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony