Protokoły z sesji Rady Gminy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
PROTOKÓŁ Nr I/2024 Sesji Rady Gminy Piecki z 7 maja 2024 r.
Informacja ogłoszona dnia 2024-05-20 14:40:40 przez Tyberiusz Maksymow
Akapit nr 1 - brak tytułu
PROTOKÓŁ Nr I/2024
I Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 7 maja 2024 r.
Transmisja obrad I Sesji Rady Gminy Piecki znajduje się na stronie internetowej Gminy Piecki (https://gminapiecki.pl) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Piecki (https://bip.piecki.com.pl)
Miejsce posiedzenia: Sala Posiedzeń Urzędu Gminy Piecki.
Czas trwania obrad: 10:05 – 12:19.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy – Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy – Pani Agata Naumowicz,
- Sekretarz Gminy – Pan Hubert Sadownikow,
- Radca prawny – Pan Dariusz Bączek.
Streszczenie obrad:
I Sesja Rady Gminy Piecki nowej kadencji 2024-2029 została zwołana przez Komisarza Wyborczego w Olsztynie III – Postanowieniem Nr 226/2024 z dnia 15 kwietnia 2024 r. wraz
z ustaleniem porządku obrad, stanowiącym załącznik do nin. protokołu.
z ustaleniem porządku obrad, stanowiącym załącznik do nin. protokołu.
- Otwarcie przez Radnego Seniora I sesji Rady Gminy Piecki.
- Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej nowo wybranym radnym zaświadczeń o wyborze.
- Złożenie ślubowania przez radnych Rady Gminy Piecki.
- Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej Wójtowi Gminy Piecki zaświadczenia o wyborze.
- Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki.
- Stwierdzenie prawomocności obrad (quorum).
- Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
- Ad. 1) Otwarcie przez Radnego Seniora I sesji Rady Gminy Piecki:
Radna Senior Pani Teresa Dworczak dokonała otwarcia I Sesji Rady Gminy Piecki, powitała wszystkich zabranych, w sposób szczególny nowo wybranych radnych i Panią Wójt.
- Ad. 2) Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej nowo wybranym radnym zaświadczeń o wyborze:
Pani Teresa Skorupska – Wiceprzewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Pieckach – w imieniu Gminnej Komisji Wyborczej złożyła gratulacje wszystkim wybranym radnym na nową kadencję, po czym dokonała wręczenia zaświadczeń o wyborze.
- Ad. 3) Złożenie ślubowania przez radnych Rady Gminy Piecki:
Prowadząca obrady Radna Senior Pani Teresa Dworczak zwróciła się do radnych
o powstanie, po czym odczytała rotę ślubowania radnych o treści: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców” – z możliwością dodania „Tak mi dopomóż Bóg”.
o powstanie, po czym odczytała rotę ślubowania radnych o treści: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców” – z możliwością dodania „Tak mi dopomóż Bóg”.
Następnie najmłodszy wiekiem radny Pan Łukasz Bałdyga odczytywał z listy obecności nazwiska i imiona radnych, którzy wypowiadali słowo „ślubuję”, dodając według własnego uznania „Tak mi dopomóż Bóg”.
Radna Senior Pani Teresa Dworczak stwierdziła, iż wszyscy radni w liczbie 15 złożyli ślubowanie i objęli mandat radnego Gminy Piecki.
- Ad.4) Wręczenie przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej Wójtowi Gminy Piecki zaświadczenia o wyborze:
Pani Teresa Skorupska – Wiceprzewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Pieckach – w imieniu Gminnej Komisji Wyborczej złożyła gratulacje Wójtowi Gminy Piecki Pani Agnieszce Kurczewskiej na nową kadencję, po czym dokonała wręczenia zaświadczenia o wyborze.
- Ad. 5) Złożenie ślubowania przez Wójta Gminy Piecki:
Po powstaniu wszystkich – Wójt Gminy Piecki Pani Agnieszka Kurczewska złożyła ślubowanie wg roty o treści: „Obejmując urząd Wójta Gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców Gminy. Tak mi dopomóż Bóg”.
- Ad. 6) Stwierdzenie prawomocności obrad (quorum):
Radna Senior stwierdziła, że z listy obecności wynika, że w sesji udział bierze 15 radnych – na ustawowy skład Rady 15 radnych, co stanowi o prawomocności obrad - lista obecności w załączeniu do niniejszego protokołu (załączniki nr 1 i 2).
- Ad. 7) Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Piecki:
Radna Senior Pani Teresa Dworczak zwróciła się do radnych o zgłaszanie kandydatur. Zgłoszona kandydatura:
1) Pani Wiesławy Rolki – przez radnego Pana Andrzeja Brodzik wraz z umotywowaniem; Pani Wiesława Rolka wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono. Radna Senior dokonała zamknięcia listy kandydatur – 15 głosów „za” zamknięciem listy.
a) wybór Komisji Skrutacyjnej:
Na członków Komisji Skrutacyjnej swoje kandydatury zgłosili:
1) Pani Marzenna Balcerczyk,
2) Pani Justyna Bzura-Niksa,
3) Pan Andrzej Brodzik.
Przewodnicząca obrad Radna Senior Pani Teresa Dworczak zaproponowała zamknięcie listy kandydatów i przyjęcie ww. składu Komisji Skrutacyjnej – po poddaniu pod głosowanie propozycja została przyjęta 15 gł. „za” – tj. jednogłośnie.
Radna Senior ogłosiła przerwę w obradach w celu sporządzenia kart do głosowania – godz. 10:19.
Wznowienie obrad - godz.10:28.
W tym miejscu Radna Senior Pani Teresa Dworczak podziękowała, stwierdziła, że Pani Agnieszka Kurczewska złożyła ślubowanie wobec Rady Gminy i objęła mandat Wójta Gminy Piecki.
W dalszej kolejności Radna Senior zwróciła się do Komisji Skrutacyjnej
o poinformowanie o sposobie głosowania tajnego. Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Marzenna Balcerczyk stwierdziła ukonstytuowanie się komisji, a następnie zwróciła się
z prośbą do radcy prawnego Pana Dariusza Bączka o wyjaśnienie o sposobie głosowania tajnego, po czym członek Komisji Pan Andrzej Brodzik wyczytywał kolejno z listy obecności radnych, którzy podchodzili po kartę do głosowania, oddając głos do specjalnie przygotowanej urny w ustronnym miejscu na sali obrad. Po zebraniu kart z urny, Komisja Skrutacyjna ustaliła wyniki głosowania tajnego, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół
z głosowania, Przewodniczącą Rady została Pani Wiesława Rolka uzyskując 11 głosów „za”, 4 gł. „wstrzymuję się” – protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do nin. protokołu.
o poinformowanie o sposobie głosowania tajnego. Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Marzenna Balcerczyk stwierdziła ukonstytuowanie się komisji, a następnie zwróciła się
z prośbą do radcy prawnego Pana Dariusza Bączka o wyjaśnienie o sposobie głosowania tajnego, po czym członek Komisji Pan Andrzej Brodzik wyczytywał kolejno z listy obecności radnych, którzy podchodzili po kartę do głosowania, oddając głos do specjalnie przygotowanej urny w ustronnym miejscu na sali obrad. Po zebraniu kart z urny, Komisja Skrutacyjna ustaliła wyniki głosowania tajnego, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół
z głosowania, Przewodniczącą Rady została Pani Wiesława Rolka uzyskując 11 głosów „za”, 4 gł. „wstrzymuję się” – protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do nin. protokołu.
Następnie Radna Senior odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Piecki, poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik
nr 3 (uchwała Nr I/1/24).
nr 3 (uchwała Nr I/1/24).
Radna Senior Pani Teresa Dworczak pogratulowała wygranej, przekazała przewodniczenie obradom nowo wybranej Przewodniczącej Rady Pani Wiesławy Rolki.
Pani Wiesława Rolka podziękowała za wybór i wyrażone zaufanie, dodała, że ma nadzieję, że nie narazi zaufania radnych.
Następnie Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad
o poszerzenie o wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy jako punkt 8. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 4.
o poszerzenie o wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy jako punkt 8. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 4.
- Ad. 8) Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy:
Przewodnicząca Rady Pani Wiesława Rolka zwróciła się z prośbą o zgłaszanie kandydatów.
Zgłoszona kandydatura:
1) Pani Teresy Dworczak – przez radną Panią Marzennę Balcerczyk wraz z umotywowaniem; Pani Teresa Dworczak wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodnicząca Rady dokonała zamknięcia listy kandydatów – 15 głosów „za” zamknięciem listy.
a) powołanie Komisji Skrutacyjnej:
Radna Pani Marzenna Balcerczyk zaproponowała taki sam skład Komisji Skrutacyjnej, co przy wyborze Przewodniczącego Rady, w osobach:
1) Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Komisji,
2) Pani Justyna Bzura-Niksa – członek Komisji,
3) Pan Andrzej Brodzik – członek Komisji.
Przewodnicząca Rady skład Komisji Skrutacyjnej poddała pod głosowanie 15 gł. „za” – tj. jednogłośnie.
Komisja Skrutacyjna dokonała ukonstytuowania się.
Radna Senior ogłosiła przerwę w obradach w celu sporządzenia kart do głosowania – godz. 10:50.
Wznowienie obrad - godz.10:58.
b) przeprowadzenie głosowania tajnego:
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do głosowania tajnego, na wstępie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Marzenna Balcerczyk poinformowała o sposobie głosowania tajnego, po czym członek Komisji Pan Andrzej Brodzik wyczytywał kolejno z listy obecności radnych, którzy podchodzili po kartę do głosowania, oddając głos do specjalnie przygotowanej urny w ustronnym miejscu na sali obrad. Po zebraniu kart z urny, Komisja Skrutacyjna ustaliła wyniki głosowania tajnego, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół
z głosowania, Wiceprzewodniczącą Rady została Pani Teresa Dworczak uzyskując 10 głosów „za”, 5 gł. „wstrzymuję się” – protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do nin. protokołu.
z głosowania, Wiceprzewodniczącą Rady została Pani Teresa Dworczak uzyskując 10 głosów „za”, 5 gł. „wstrzymuję się” – protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi załącznik do nin. protokołu.
Następnie Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Piecki, poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 5 (uchwała Nr I/2/24).
Następnie Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad o poszerzenie o wybór przewodniczących stałych komisji Rady Gminy Piecki, jako punkt 9. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 6.
Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad poprzez dodanie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Piecki i ustalenia ich składów osobowych, jako punkt 10. Przewodnicząca Rady wniosek o poszerzenie porządku obrad poddała pod głosowanie imienne, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 7.
Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę w obradach – godz. 11:13.
Wznowienie obrad - godz.11:30.
- Ad. 9) wybór przewodniczących stałych komisji Rady Gminy Piecki:
Przewodnicząca Rady Pani Wiesława Rolka zwróciła się do radnych o zgłaszanie kandydatur na funkcje przewodniczących poszczególnych komisji:
Komisja Planowania, Budżetu i Przestrzegania Prawa – zgłoszone kandydatury:
1) Pan Adam Garela – zgłoszona przez Panią Marzennę Balcerczyk – Pan Adam Garela nie wyraził zgody na kandydowanie;
2) Pan Łukasz Bałdyga – zgłoszona przez Pana Adama Garelę – Pan Łukasz Bałdyga wyraził zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
Komisja Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Rolnictwa, Turystyki i Ochrony Środowiska – zgłoszone kandydatury:
1) Pan Włodzimierz Kamiński – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pan Włodzimierz Kamiński nie wyraził zgody na kandydowanie;
2) Pani Iwona Matjaszys – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pani Iwona Matjaszys wyraziła zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
Komisja Zdrowia, Rodziny i Polityki Społecznej – zgłoszone kandydatury:
1) Pani Justyna Bzura-Niksa – zgłoszona przez Panią Marzennę Balcerczyk – Pani Justyna Bzura-Niksa wyraziła zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Komisja Oświaty, Kultury i Sportu – zgłoszone kandydatury:
1) Pani Elżbieta Niedźwiecka – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pani Elżbieta Niedźwiecka wyraziła zgodę na kandydowanie, 15 gł. „za” kandydaturą.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Komisja Rewizyjna – zgłoszone kandydatury:
1) Pani Marzenna Balcerczyk – zgłoszona przez Andrzeja Brodzik – Pani Marzenna Balcerczyk wyraziła zgodę na kandydowanie, 14 gł. „za”, 1 gł. „wstrzymuję się”. 0 gł. „przeciw”.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji – zgłoszone kandydatury:
1) Pan Andrzej Brodzik – zgłoszona przez Panią Justynę Bzurę-Niksę – Pan Andrzej Brodzik nie wyraził zgody na kandydowanie;
2) Pani Agnieszka Końpa – zgłoszona przez Pana Andrzeja Brodzik – Pani Agnieszka wyraziła zgodę na kandydowanie,
3) Pani Maria Jasińska – zgłoszona przez Panią Marzennę Balcerczyk – Pani Maria Jasińska wyraziła zgodę na kandydowanie.
Większością głosów „za”, tj. 8 głosów, przyjęta kandydatura Pani Agnieszki Końpy.
Wiceprzewodnicząca Rady Pani Teresa Dworczak odczytała projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Gminy Piecki, po czym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 8 (uchwała Nr I/3/24).
- Ad. 10) Powołanie stałych komisji i ustalenie ich składów osobowych:
Przewodnicząca Rady poinformowała, że radny może być członkiem najwyżej dwóch komisji stałych, natomiast ograniczenie nie obowiązuje Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
W tym miejscu Wójt Pani Agnieszka Kurczewska, zwróciła uwagę na to czy w Komisji Rewizyjnej członkami nie powinni być przewodniczący stałych komisji.
Następnie Przewodnicząca ogłosiła przerwę w obradach w celu wyjaśnienia sprawy oraz zapisów na listę członków poszczególnych komisji – godz. 11:49.
Wznowienie obrad – godz. 12:09.
Wiceprzewodnicząca Rady odczytała listę kandydatów na członków komisji stałych, na podstawie tych deklaracji został sporządzony projekt uchwały, lista została poddana pod głosowanie – 15 gł. „za”, lista deklaracji radnych w sprawie członkostwa w komisjach
w załączeniu do nin. protokołu.
w załączeniu do nin. protokołu.
W tym miejscu głos zabrała Wójt Pani Agnieszka Kurczewska, która przeprosiła za wprowadzenie w błąd, zapis dotyczył członków klubów radnych, a nie przewodniczących stałych komisji Rady Gminy.
Wiceprzewodnicząca Rada Pani Teresa Dworczak odczytała projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Piecki i ustalenia ich składów osobowych, po czym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie imienne przyjęcie projektu uchwały w ww. sprawie – uchwała została podjęta następującą proporcją głosów: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 gł. „wstrzymuję się”; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik nr 9 (uchwała Nr I/4/24).
Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska , zwróciła się z prośbą do Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o wyznaczenie terminu komisji, w związku z pojawieniem się skargi od Rzecznika Praw Dziecka na kierownika jednostki organizacyjnej.
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad I Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodnicząca Rady Pani Wiesława Rolka ogłosiła zamknięcie obrad.
Radna Senior Przewodnicząca obrad
Teresa Dworczak Wiesława Rolka
Protokół sporządziła
Agnieszka Gryczon
Pobierz dane XML PROTOKÓŁ Nr I/2024 Sesji Rady Gminy Piecki z 7 maja 2024 r. Drukuj informację PROTOKÓŁ Nr I/2024 Sesji Rady Gminy Piecki z 7 maja 2024 r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-05-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Gryczon |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-05-20 14:40:33 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tyberiusz Maksymow |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-05-20 14:40:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tyberiusz Maksymow |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-05-20 14:40:40 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 77 raz(y) |