ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXVII/2013 Sesji Rady Gminy Piecki z 24 czerwca 2013 r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-09-19 11:16:24 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXVII/2013

XXXVII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 24 czerwca 2013 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 12:15.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Pan Hubert Wnorowski – w zastępstwie radcy prawnego Urzędu Gminy Pana Dariusza Bączka.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXXVII Sesji przy obecności 9 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych.
Następnie przekazał informację, że w ubiegłą sobotę odbyło się X Spotkanie Integracyjne Samorządów Powiatu Mrągowskiego – organizowane w tym roku przez Gminę Mrągow. Gmina Piecki wzięła udział, zaprezentowała się bardzo dobrze, po raz pierwszy zajęła I miejsce. Zdobyła Złoty Mikrofon – w śpiewaniu zespołowym oraz Puchar za zajęcie I miejsca. Za rok spotkanie w Mikołajkach.
Przystępując do realizacji porządku obrad zasygnalizował, że na dzisiejszej sesji Pani Kierownik GOPS przedstawi podsumowanie obchodów XV Warmińsko-Mazurskich Dni Rodziny na terenie Gminy Piecki – w punkcie „Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości”.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2012 rok:
a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2012 rok,
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu,
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku,
d) dyskusja,
e) przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 rok,
f) przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok.
6. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) wyrażenia opinii dotyczącej lasów ochronnych,
b) wyznaczenia kierunku i wyrażenia zgody na podjęcie przez Wójta Gminy Piecki działań zmierzających do uzyskania zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług.
7. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
- nie zgłoszono.

Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z dwóch ostatnich sesji, tj.: sesji zwyczajnej Nr XXXV/2013 z dnia 13 maja 2013 r. i sesji nadzwyczajnej Nr XXXVI/2013 z dnia 31 maja 2013 r.; protokoły były wyłożone do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołów poddano kolejno głosowaniom:
1) Nr XXXV/2013 z dnia 13 maja 2013 r. – 9 gł. „za” – przyjęto jednomyślnie;
2) Nr XXXVI/2013 z dnia 31 maja 2013 r. – 9 gł. „za” – przyjęto jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Pani Wójt A. Kurczewska w/w informację przedstawiła w formie ustnej - za okres od 13 maja br., ponieważ informacja pisemna sporządzana na podstawie zarządzeń Wójta ze względu na chorobę pracownika nie została wykonana; dodała, że zarządzenia są dostępna na naszej stronie internetowej, każdy zainteresowany może się z nimi zapoznać w BIP.
M. in. z przekazanych informacji:
odbył się przetarg na gospodarkę odpadami – firma Remondis wygrała kwotą 626.692 zł – i w ramach tego przetargu wszystkie gospodarstwa domowe będą wyposażone w pojemniki na zmieszane odpady, do segregowanych odpadów będą worki – dostaną to od firmy na rok. Ogółem do przetargu przystąpiły 2 firmy – był ZUK Pana Lubowidzkiego, z różnicą ok. 90.000 zł do firmy Remondis;
rozpoczynamy remont strażnicy w Pieckach – przetarg został rozstrzygnięty, wyłoniony wykonawca – AKWEDUKT Budownictwo Wodne, Ogólne i Komunalne Pan K. Sadowski, kwotą 703.543 zł; to jest remont na potrzeby GOPS i mam nadzieję, że pracownicy GOPS będą mieli godne warunki do pracy;
dobre informacje dla sołectw Głogno i Stare Kiełbonki – będziemy remontowali w tych sołectwach świetlice - na kwotę 238.421 zł; remonty te odbywać się będą przy współudziale środków unijnych – zarówno strażnicy, jak i świetlic. Na remont strażnicy wpłynęła zaliczka 550.000 zł, w przyszłym roku na zakończenie projektu otrzymamy dodatkową pulę środków – mamy podpisaną umowę na dofinansowanie remontów tych budynków na 627.000 zł;
odbył się konkurs na dyrektora Szkoły Podst. w Nawiadach, w wyniku którego został wyłoniony dyrektor – Pani Anna Maciejewska-Grzywna, Komisja większością głosów wybrała tą kandydaturę. Ogłoszony też został konkurs na stanowisko dyrektora Przedszkola Samorządowego w Pieckach – nie odbył się, gdyż nie wpłynęła żadna oferta, ale też drugi konkurs w tym roku już się nie odbędzie. Zaproponowałam Pani Jolancie Kułak pełnienie tej funkcji na okres jednego roku – zgodziła się, zgodnie z Kartą Nauczyciela będzie na ten okres przesunięta na stanowisko dyrektora;
odbyło się posiedzenie Komisji ds. rozdziału mieszkań – Komisja przedstawiła 5 nazwisk – dokonałam wyboru Państwa Lidii i Bogdana Chaber – zostaną najemcami lokalu przy ul. Wolności 15; jest to mieszkanie w pow. 48 m2, w bardzo złym stanie technicznym, czeka ich gruntowny remont, jest też zarwany dach budynku gospodarczego;
przygotowaliśmy się do projektu założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe – dostaliśmy dofinansowanie z Woj. F-szu Ochrony Środowiska w kwocie 6.380 zł, zostało ogłodzone zapytanie ofertowe;
zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne wszystkich szkół – zmiany nie były wielkie, w dwóch szkołach podstawowych w Pieckach i Nawiadach co do wysokości pensum dla nauczycieli w grupie 5-latków;
odbyły się 2 przetargi na nieruchomości: w Nowym Zyzdroju działka o pow. 3,22 ary została sprzedana za kwotę 125.000 zł, działka w Pieckach przy ul. Polnej została sprzedana za kwotę 47.000 zł;
odbyłyśmy wspólnie z Panią Skarbnik spotkanie z Panią Dyrektor Banku Spółdzielczego w sprawie wysokości prowizji za przyjmowanie wpłat za śmieci – proponowałyśmy kwotę 1,50 zł dla naszych mieszkańców (myślę, że Bank na to nie przystanie), czekamy na odpowiedź.

Na tym P. Wójt zakończyła przedstawianie informacji – pytań nie zgłaszano.

Ad. 5 – rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2012 rok

a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2012 rok

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. realizacji budżetu za 2012 r. – m. in. z wypowiedzi: Budżet Gminy w zakresie planowanych kwot dochodów i wydatków w ciągu 2012 roku ulegał zmianom. Były to zmiany dokonywane na sesjach Rady Gminy oraz przez Wójta na podstawie zarządzeń – te w zakresie dotacji z budżetu państwa na zadania bieżące oraz w zakresie rozdysponowania rezerwy budżetowej.
Na koniec 2012 roku:
- planowane wydatki wynosiły 26.502.329 zł,
- planowane wydatki wynosiły 27.034.729 zł.
W wyniku przeprowadzonych zmian zmieniła się wysokość planowanego deficytu: na początku roku deficyt planowany był w kwocie 1.370.000 zł, a na koniec roku była to kwota 532.400 zł.
Dochody ogółem za 2012 rok zrealizowane zostały w 95,3%, z tego:
- dochody bieżące wykonano w 99,0%,
- dochody majątkowe uzyskano w 79,3%.
Niskie wykonanie dochodów majątkowych jest wynikiem słabych wpływów z tytułu sprzedaży mienia komunalnego oraz nie przekazania kwoty ok. 430 tys. zł z tytułu dofinansowania w ramach projektu inwestycyjnego Masterplan.
Wydatki ogółem wykonano w 96,8%, z tego:
- wydatki bieżące zrealizowano w 97,5%,
- wydatki majątkowe w 94,4%.
Inwestycje – w 2012 r. realizowanych było ogółem 14 zadań inwestycyjnych, na które wydatkowane zostały środki finansowe w kwocie 5.770.808 zł, co stanowi ponad 22% ogółem poniesionych wydatków z budżetu Gminy. Część inwestycji była rozpoczęta jako nowe zadania, część były to zadania kontynuowane. W roku 2012 zakończono w zakresie rzeczowym i finansowym realizację dużego projektu inwestycyjnego w zakresie gospodarki ściekowej, tzw. Masterplan. W ramach tego projektu skanalizowano znaczną część Gminy oraz zmodernizowano oczyszczalnię ścieków. Wykonano sieć kanalizacyjną w miejscowościach takich jak: Krutyń, Krutyński Piecek, Zielony Lasek, Zgon, Czaszkowo, Krzywy Róg, Rutkowo, Dłużec, Głogno, Brejdyny, Szklarnia.
Poza tym realizowano takie inwestycje jak:
place zabaw – na os. 35-lecia w Pieckach, St. Kiełbonkach, Brejdynach, Lipowie,
wodociągi – w miejscowościach Zyzdrojowa Wola, Zyzdrojowy Piecek, Krawno, Babięta,
przebudowa ul. Spacerowej w Pieckach i ul. Nowej (zakończ. W 2013 r.),
opracowano nową dokumentację projektową przedszkola w Pieckach.
Zadłużenie z tyt. zaciągniętych kredytów bankowych na koniec 2012 r. wyniosło 12.331.114 zł i zwiększyło się w porównaniu do grudnia 2011 r. o 294.854 zł. Wskaźnik zadłużenia z tego tytułu wynosił na 31.12.2012 r. 48,8%.
Wymagalne zobowiązania z tyt. nieopłaconych faktur oraz niezapłaconych odsetek od kredytów wyniosły 432.022,74 zł, z tego:
- zobowiązania powstałe w ZGKiM 335.690,46 zł
- zobowiązania w UG 96.332,28 zł.
Tym samym wskaźnik zadłużenia na koniec roku budżetowego zwiększył się do 50,51% w stosunku do wykonanych dochodów.
W roku 2012 spłacono zobowiązania kredytowe na kwotę 800.000 zł.
Rygory wynikające z ustawy o finansach publicznych, tj.:
- wskaźnik zadłużeni a – zachowany,
- wskaźnik spłaty kredytów wraz z odsetkami – zachowany,
- art. 242 – wydatki bieżące zarówno planowane jak i wykonane nie mogą być wyższe niż dochody bieżące.
Wszystkie w/w wymogi zostały w budżecie naszej Gminy spełnione.
RIO w Olsztynie pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Wójta Gminy z wykonania budżetu za 2012 rok.

(doszła Pani radna W. Rolka – stan Rady 10 radnych)

b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu

Treść powyższej opinii odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu.

c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku
Wniosek Komisji Rewizyjnej odczytał Przewodniczący Komisji Pan Adam Garela; Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 rok i przyjęła wniosek o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tego tytułu; wniosek Komisji w załączeniu do nin. protokołu.
Treść opinii RIO w Olsztynie o wniosku Komisji Rewizyjnej odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu.

(ogłoszenie przerwy w obradach)

d) dyskusja

Pan Przewodniczący A. Brodzik dokonał otwarcia dyskusji, zwrócił się do radnych o zabieranie głosu – nie zgłaszano się, wobec czego wyraził zdanie, że skoro brak jest chętnych do dyskusji, to chyba oznacza, że każdy wypowiedział się na komisji.

e) przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 rok

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 9 gł. „za”, 0 przeciw, 1 wstrz. się (uchwała Nr XXXVII/153/13).

f) przyjęcie uchwały w sprawie absolutorium

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 7 gł. „za”, 0 przeciw, 2 wstrz. się (uchwała Nr XXXVII/154/13).

Po powyższym wypowiedziała się Pani Wójt Agnieszka Kurczewska – podziękowała za udzielone absolutorium.

Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) wyrażenia opinii dotyczącej lasów ochronnych

Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. : z Nadleśnictwa Strzałowo wpłynął wniosek o zaopiniowanie przez Radę projektu lasów ochronnych; przygotowałam opinię pozytywną, ale nie zauważyłam jednego zapisu – i tu podziękowanie Panu Radnemu L. Krysiakowi, że zwrócił na to uwagę – zapisu, że w obrębie Krutyń planowane jest utworzenie Mazurskiego Parku Narodowego. Państwo wiecie, że jesteśmy przeciwni utworzeniu Parku Narodowego, więc przygotowany został nowy projekt uchwały – z opinią negatywną.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej lasów ochronnych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVII/155/13);

b) wyznaczenia kierunku i wyrażenia zgody na podjęcie przez Wójta Gminy Piecki działań zmierzających do uzyskania zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług

Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. : w ostatnim okresie pojawiło się dość dożo propozycji od wielu firm, żebyśmy podjęli działania w kierunku odzyskania WAT-u – mamy szanse na odzyskanie ponad 3 mln zł, i od tek kwoty należy zapłacić wynagrodzenie, które nie będzie niskie – propozycje firm są od 9 do 25%, nigdy się nie zgodzę na 15 – 25%, będzie to na pewno poniżej 15%, ale więcej niż 9%. Z tyt. MASTERPLAN możemy odzyskać 3 mln, a na „czysto” ponad 2,5 mln zł, co dałoby szanse na wzmocnienie pozycji ZGKiM, ponieważ są tam ogromne problemy – znacie Państwo stan hydroforni w Pieckach, a musimy bardzo szybko działać w kierunku przyłączenia Ostrowia Pieckowskiego do Piecek. Muszę tu powiedzieć, że być może jednym z kierunków odzyskania WAT będzie konieczność przekształcenia ZGKiM w spółkę, musi być prowadzona sprzedaż owatowana przez okres 5 lat - więc od Państwa zależy, czy ten kierunek działań będzie zaakceptowany, czy też nie. Moja propozycja jest taka, żeby spróbować. Firma, która podpisze z nami umowę weźmie na siebie odpowiedzialność wynikającą z niewłaściwego przeprowadzenia procedury odzyskania WAT-u, i tym samym ryzyko też bierze na siebie. Wynagrodzenie firmie wypłacamy w momencie kiedy WAT trafi na nasze konto, a miesięczny nasz koszt to 1.000 zł za obsługę prawną. Umowa byłaby zawarta do 2016 roku – dlatego, że firma pokaże nam całą procedurę odzyskiwania WAT-u, jak się trzeba przygotować, jaką posiadać dokumentację, by ew. w przyszłości taką procedurę prowadzić we własnym zakresie.

Pan A. Brodzik - Przewodniczący Rady zwrócił się do Pana radcy H. Wnorowskiego o wypowiedź w sprawie, którą wcześniej sygnalizował na wspólnym posiedzeniu komisji, a dot. § 2 proj. uchwały, który jego zdaniem jest powtórzeniem zapisów § 1.

Pani Wójt A. Kurczewska – dodała, że ta uchwała jest uchwałą intencyjną, wzór uchwały przygotowała firma, która zaproponowała nam współpracę – na jej prośbę.

Pan radca H. Wnorowski – odnosząc się do przedstawionej sprawy m. in. powiedział, że z formalnego punktu widzenia § 2 dużego znaczenia nie ma – ze względu na charakter samej uchwały, jako intencyjnej, aczkolwiek jego zdaniem nie jest też powtórzeniem § 1, bo § 2 idzie trochę w innym kierunku, bo Rada wyraża tu wolę udzielania wsparcia dla przyszłych działań Wójta i gotowość do podejmowania uchwał dla realizacji wyznaczonego celu, ale z formalnego pktu widzenia, jeżeli tego § 2 nie będzie, to nic się nie dzieje.

Pan Przewodniczący A. Brodzik – zgłosił wniosek o usunięcie § 2 z projektu uchwały – po czym poddał go pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 7 gł. „za”, 2 przeciw, 1 wstrz. się.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyznaczenia kierunku i wyrażenia zgody na podjecie przez Wójta Gminy Piecki działań zmierzających do uzyskania zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług (bez § 2); po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVII/156/13);

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Teresa Nowacka – Kierownik GOPS w Pieckach – przedstawiła obszerną informację nt. działań w ramach obchodów XV Warmińsko-Mazurskich Dni Rodziny na terenie Gminy Piecki; informacja przedstawiona w postaci prezentacji komputerowej, wraz z objaśnieniami, prezentacją zdjęć z poszczególnych imprez, festynów, itp. Uroczyste podsumowanie obchodów odbędzie się we wrześniu.

Pan Adam Paździorek – sołtys s. Lipowo – pytanie do Pani Wójt – znamy cenę z przetargu za wywóz śmieci – czy jest wykonana wstępna kalkulacja wpływów od mieszkańców w stosunku do ceny po przetargu? Bo myślę, że można byłoby obniżyć tą cenę dla mieszkańców.

Pan Jan Trzciński – sołtys s. Nowe Kiełbonki – sprawy przedstawione Pani Wójt:
1) pytanie w sprawie powstania schroniska dla psów – nie znam żadnej odpowiedzi Pani Wójt na ten temat; to jest 300 metrów od zabudowań, to jest tragedia, ludzie po prostu nie wyobrażają sobie co to by było – żądają odpowiedzi, czy ma ono być, czy nie? Bo ma być zebranie mieszkańców w tej sprawie, bardzo dużo osób jest przeciw;
2) sprawa plaży – z drzewem Pan Dyrektor ZGKiM odpowiedział, że upora się w tym tygodniu, ale jeszcze sprawa usunięcia trzcin – co dalej? Zaczynają się wakacje, ludzie nie mają gdzie przyjść.

Pan Stanisław Trzciński – sołtys s. Mojtyny – pytanie doi Pani Wójt – czy nie można byłoby powołać jakiejś komisji odwoławczej względem decyzji Koła Łowieckiego? – bo to, co oni z nami robią, to jest tragedia, my nie mamy się do kogokolwiek odwołać. Na moim przykładzie – przyjechał Pan do domu – bez uprzedzenia, oszacował straty na 7%, a wg moich szczegółowych wyliczeń było 32 ary zniszczenia, ja uważałem, że ten hektar należało się odnowić – nic na to nie dostałem. Uważam, że my jakieś podatki do Gminy płacimy i należałby się nam jakiś Punkt odwoławczy.

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach – pytanie do Pani Wójt: mieszkańcy bloków otrzymali ulotki dot. segregacji śmieci, i tam jest napisane, że w Gospodarce Komunalnej powstanie Punkt, gdzie będzie można składować np. meble, sprzęt AGD – kiedy to powstanie, czy będzie oznaczony jakiś teren?

Pani Anna Zdanowska – Dyrektor Szkoły Podst. w Dłużcu – zgłosiła sprawę śmieci – jest problem przy szkole, gdzie ustawione są pojemniki do segregacji. Tragedia zaczyna się każdego poniedziałku, gdy nie można wejść do szkoły, bo wszędzie porozrzucane są worki z wysypującymi się śmieciami, które roznoszą i rozrywają psy szukając w nich żywności. Wszędzie walają się śmieci – coś strasznego. Przychodzi Pani, która sprząta przystanki, ale ona pozbiera te worki, po godzinie wychodzi – i dalej jest to samo.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi na zapytania sołtysów udzielała Pani Wójt A. Kurczewska, m. in.:

- odn. ceny za wywóz śmieci – ceny nie obniżymy, ze względu na to, że przyjęliśmy po stronie dochodów i wydatków taką samą kwotę 918.000 zł, a spodziewamy się wpływu na poziomie 70%, tj. tak jak w pozostałych podatkach. Przed nami jeszcze dość duże koszty utworzenia Punku Zbiórki Odpadów na terenie kotłowni, inne koszty, w tym utworzenie stanowiska pracy. Na razie więc nie obniżymy tej ceny. Zgadzam się też co do sygnałów o ulgę dla rodzin wielodzietnych – bo to jest problem;
- odn. schroniska – odbyło się spotkanie z mieszkańcami w tej sprawie – i powiedziałam, że jak będę miała już ostateczną informację, decyzję to przyjadę na ponowne spotkanie z mieszkańcami. Nałożyliśmy obowiązek sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko, ale niestety RDOŚ ten obowiązek zdjął z wnioskodawcy. Przygotowana jest decyzja pozytywna, niemniej jest sprzeciw mieszkańców, i osoby posiadające nieruchomość przylegającą do nieruchomości objętej wnioskiem mają prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego – i najprawdopodobniej tak się stanie. Decyzja końcowa, którą podejmę, musi być zgodna z przepisami prawa. Odn. sprawy wycięcia trzcin przy plaży – po sesji zapraszam Pana do Pana E. Maksymowa, który realizuje wnioski z funduszu sołeckiego – i tu prośba do pozostałych sołtysów realizujących wnioski z funduszu sołeckiego o kontaktowanie się z tym pracownikiem;
- odn. powołania komisji odwoławczej od decyzji kół łowieckich dot. szacowania strat – my nie mamy mocy prawnej, żeby utworzyć taki organ. Można się odwołać do samego Koła, bądź też przysługuje droga sądowa;
- odn. powstania Punktu Zbiórki Odpadów na terenie kotłowni osiedlowej – obecnie zastanawiamy się wspólnie z Panem Dyrektorem ZGKiM, jak ma wyglądać ten Punkt – czy będą to ogrodzone boksy, czy np. zakupić metalowe garaże;
- odn. problemu śmieci w Dłużcu – sołectwo zrezygnowało z pojemnika KP-7 - i pojawił się problem, nie jesteśmy w stanie upilnować w wszystkich. Od 1 lipca będą pojemniki w każdym gospodarstwie domowym na nieruchomościach zamieszkałych – na niezamieszkałych będzie więc łatwiej przeprowadzać kontrole co do posiadania pojemników na odpady.

Ad. 9 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXVII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-09-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-09-19 11:15:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-09-19 11:16:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
933 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony