ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XLV/2014 Sesji Rady Gminy Piecki z 5 lutego 2014 r.

Informacja ogłoszona dnia 2014-04-03 14:50:38 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XLV/2014

XLV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 5 lutego 2014 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 12:05 – 13:05.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XLV Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc Gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020;
b) podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020;
c) określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020;
d) upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.
6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Przewodniczący Rady Andrzej Brodzik – zapytanie do Pani Wójt o sprawę Fundacji ALE – czy i co zrobiła do tej pory z budynkiem b. szkoły w Babiętach, a także o budynek w Bobrówku – co z nim się dzieje?

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia jest protokół z ostatniej sesji, tj. z dnia 30 grudnia 2013 r., był wyłożony do wglądu na sali obrad. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi.
Nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 1 stycznia do 4 lutego 2014 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu. Pani Wójt A. Kurczewska omawiając powyższą informację przekazała, że był to spokojny okres, budżet już uchwalony więc wszystko szło swoim trybem. M. in. z podanych informacji:
bardzo ważna dla nas sprawa – podpisana została umowa na dofinansowanie zakupu urządzeń do kuchni przy Szkole Podst. w Pieckach, kwota dofinansowania to 115.000 zł, cały koszt inwestycji to ok. 200.000 zł, więc dosyć dużo środków własnych, ale jest to kontynuacja wcześniej podjętych działań;
przykra sprawa to przekroczenie normy tlenku węgla w Szkole Podst. w Starych Kiełbonkach; mieliśmy problem i z palaczem, i z kominem – obie te sprawy będą uregulowane, będziemy przebudowywać komin – prace będą wykonywane przez 2 weekendy, bo w innym przypadku szkoła będzie zamknięta. 12.000 zł to koszt włożenia wkładu kominowego;
dobiegł końca zakup samochodu bojowego dla OSP w Nawiadach, zarządzeniem wójta został przekazany na rzecz OSP Nawiady, podpisana będzie z Panem Prezesem umowa użyczenia; wkład Gminy w to zadanie to ok. 120.000 zł;
sprzedana została działka na polepszenie warunków zabudowy – niecałe 2 ary w m. Krawno;
31 stycznia podpisany został akt notarialny dot. przekazania (zgodnie z uchwałą Rady) majątku na rzecz Spółki ZGKiM. W tej chwili firma Deloitte bardzo ściśle współpracuje z Panią Skarbnik I Gł. Księgową Spółki ZGKiM w celu odzyskania WAT, którego kwota to ok. 3,2 mln zł; środki te są już zabudżetowane – a ryzyko jest dość duże;
na 27 lutego jestem umówiona na spotkanie z Panem Marszałkiem, będę prosiła o pomoc i wsparcie przy naszych działaniach uzdrowiskowych i podjętych staraniach w kierunku uzyskania statusu gminy uzdrowiskowej;
staramy się na bieżąco składać nowe wnioski o dofinansowania – ostatnio na budowę ciągu rekreacyjnego w kierunku do budynku strażnicy OSP w Pieckach, który jest obecnie gruntownie remontowany na potrzeby przeniesienia siedziby GOPS.

Zapytań do w/w informacji nie zgłaszano.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc Gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020;

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Kierownik GOPS Pani T. Nowacka; m. in. wyjaśniła, że zakończyła się realizacja edycja Programu j. w. na lata 2007-2013, Rada Ministrów przyjęła podobny Program na lata 2014-2020; żeby skorzystać z tego Programu Gmina musi przyjąć własny program osłonowy, a szczególnie żeby dzieci dotychczas korzystające z dożywiania w szkołach bez konieczności sporządzania wywiadu środowiskowego, mogły dalej z tego korzystać.

Pytań, uwag nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc Gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLV/190/14);

b) podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania …..

Pani Kierownik GOPS T. Nowacka udzielając wyjaśnień do powyższej m. in. poinformowała, że prawo do świadczeń z pomocy społecznej przysługuje osobom i rodzinom, których dochód nie przekracza kryterium dochodowego, które obecnie wynosi:
542 zł dla osoby samotnie gospodarującej,
456 zł dla osoby w rodzinie.
Program odn. dożywiania daje możliwość skorzystania, jeśli dochód tych osób nie przekracza 150% tego kryterium dochodowego. Podobne kryterium, tj. 150% funkcjonowało w poprzednich latach, obecnie w związku z nową edycją na lata następne należy taką uchwałę ponownie przyjąć.

Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLV/191/14);

c) określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych ……

Pani Kierownik GOPS wyjaśniła, że program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” przewiduje możliwość odstąpienia od żądania zwrotu wydatków na dożywianie od osób spełniających kryterium 150 % kryterium dochodowego tylko w przypadku przyjęcia przez Gminę stosownej uchwały podwyższającej kryterium – i przyjęcie takiej uchwały obecnie się proponuje.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLV/192/14);

d) upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.

Pani Kierownik T. Nowacka wyjaśniła, że na skutek zmiany ustawy Prawo energetyczne, odbiorca wrażliwy energii elektrycznej – czyli osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy i ma podpisaną umowę na zakup energii elektrycznej, może skorzystać z dodatku energetycznego. Wysokość miesięcznego dodatku dla osoby samotnie gospodarującej wynosi 11,36 zł, dla gospodarstwa domowego od 2 do 4 osób 15,77 zł, a powyżej 5 osób 18,93 zł. Każdorazowo też przy składaniu wniosku musi wnieść opłatę skarbową w wys. 10 zł. Realizatorem dodatków mieszkaniowych jest GOPS, stąd też sprawę dodatku energetycznego również będzie realizować.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLV/193/14);

- ogłoszenie przerwy w obradach -

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Małgorzata Kamińska – sołtys s. Gant – poinformowała, że sołtysi organizują kolację i spotkanie, które odbędzie się 15 lutego w karczmie Zacisze w Krutyni; jeśli ktoś z Państwa radnych zechciałby się razem spotkać, to serdecznie zapraszają, także Panią Wójt.

Pani Aleksandra Żabińska – Dyrektor GOKSiR w Pieckach zaprosiła na najbliższe imprezy:
- 14 lutego „Walentytnki” – wieczór romantycznych piosenek, romantyczna atmosfera;
- 22 lutego – doroczny Bal Karnawałowy organizowany razem z Kołem Gospodyń Wiejskich.

Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki – w imieniu Fundacji ALE, swoim, Pana Dyrektora Szkoły Podstawowej w Starych Kiełbonkach zaprosiła do Starych Kiełbonek na imprezę „Zimowe Szaleństwo”, które odbędzie się 9 lutego; m. In. będą skoki narciarskie, zjazd na „byle czym” – śnieg jest zwożony.
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Pani Wójt A. Kurczewska udzieliła odpowiedzi na zapytanie Przewodniczącego Rady Pana A. Brodzika dot. Fundacji ALE i budynku w Babiętach oraz Fundacji „Stara Szkoła” i budynku w Bobrówku; m. in. poinformowała, że przeprowadziła rozmowę z Panią Prezes Fundacji ALE A. Lemańską, która powiedziała, że na wiosnę rozpoczynają się remonty budynku w Babiętach, pozyskała środki – będziemy się temu przyglądać.
Odn. Fundacji „Stara Szkoła” – w sumie cieszy fakt, że Fundacja już odeszła z naszego terenu, w efekcie nie podpisania umowy użyczenia budynku b.szkoły w Bobrówku – po długotrwałych „zmaganiach” z Panią Wiceprezes, różnych nie do przyjęcia roszczeniach wobec Gminy. Będzie przygotowany projekt uchwały Rady uchylający poprzednią uchwałę w sprawie zgody na użyczenie tej Fundacji budynku w Bobrówku.

Pan Przewodniczący A. Brodzik zapytał, co wobec tego dalej z tym budynkiem? – zasugerował jego sprzedaż.

Pani Wójt – wyraziła zdanie, żeby na razie wstrzymać się ze sprzedażą, być może ten budynek będzie służył naszym mieszkańcom, starzejącemu się społeczeństwu.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XLV Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-04-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-04-03 14:50:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-04-03 14:50:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
786 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony