Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXIV/2016 Sesji Rady Gminy Piecki z 28 października 2016r.

Informacja ogłoszona dnia 2016-11-24 11:23:39 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXIV/2016
 
XXIV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 28 października 2016 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 12:00.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXIV Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad – poszerzenie o przyjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2016 rok – jako pkt 5 „e” - propozycja została przyjęta w glosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmiany uchwały Nr XX/131/16 Rady Gminy Piecki z dnia 15 lipca 2016 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki,
    2. wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku,
    3. zmiany uchwały dotyczącej podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
    4. analizy aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Piecki oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    5. zmian budżetu gminy na 2016 rok.
  6. Informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2015/2016 oraz informacja o wyznaczeniu podmiotów, w których będzie wykonywana praca społecznie użyteczna w 2017 r. w związku z wnioskiem Prezesa Sądu Rejonowego w Mrągowie.
  7. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych.
  8. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  9. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  10. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
- nie zgłoszono.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostałą protokoły z dwóch ostatnich sesji, tj. Nr XXII/2016 z dnia 30 września 2016 r. i Nr XXIII/2016 - sesji nadzwyczajnej z dnia 10 października 2016 r.; protokoły wyłożone były do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nimi zapoznać w biurze Rady.
Uwag nie zgłoszono. Przyjęcie protokołów poddane zostało pod głosowania:
Nr XXII/2016 - 14 gł. „za” - przyjęty jednogłośnie;
Nr XXIII/2016 – 14 gł. „za” - przyjęty jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 20 września do 27 października 2016 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. pozostałych spraw, w tym m. in.:
  • informacja dla mieszkańców osiedla, że będzie wykonane przejście dla pieszych do lodziarni - wykonawcą będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, z naszej strony postawiliśmy 1 lampę;
  • w trakcie wykonywania jest droga na plażę w Ostrowiu Pieckowskim – za kwotę 113.000 zł, są to w całości nasze środki, gdyż mimo starań nie uzyskaliśmy dofinansowania z zewnątrz. Dojazd do samej plaży wykonuje właściciel ośrodka wypoczynkowego z własnych środków;
  • jesteśmy po przetargu na na wykonanie chodników na osiedlu przy blokach nr 1 i 2 oraz dojście do placu zabaw, koszt ok. 86.000 zł. Odbyło się również spotkanie Pana M. Hajko Kierownika Ref. BKR oraz przedstawiciela Zarządu Sp-ni Mieszkaniowej PERSPEKTYWA w Mrągowie, na którym omawiano kwestię przebudowy chodnika między placem zabaw a blokami spółdzielczymi – jest zainteresowanie obu stron wykonaniem tych prac;
  • podpisana będzie umowa na wykonanie kanalizacji – przy ostatnim budynku na ul. Zwycięstwa – nr 58, za kwotę 68.000 zł;
  • odebraliśmy niedawno nowy samochód na potrzeby Urzędu Gminy, naliczone zostały kary za nieterminową dostawę samochodu w kwocie ok. 1.900 zł;
  • odbyło się spotkanie z Panem Starostą A. Karasiem i Panem Z. Leśniewskim p.o. Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg, w którym uczestniczyli radni powiatowi Pani M. Jarczewska, Pan A. Martyniuk i Pan R. Pieńkowski w sprawie wspólnych projektów na kolejne lata. Po spotkaniu otrzymaliśmy pismo od Pana Dyrektora Z. Leśniewskiego z prośbą o zabezpieczenie środków w przyszłym budżecie na 4 zadania – na dzień dzisiejszy uwzględnione zostały 2 zadania, tj. budowa chodnika w kierunku Ostrowia Pieckowskiego i ul. Przemysłowej, pozostałe proponowane zadania jeszcze do zastanowienia, tj. środki na projekt chodnika w Krutyńskim Piecku i odwodnienie w Cierzpiętach;
  • prowadzone jest postępowanie w sprawie przebudowy przystanków w miejscowościach Mojtyny, Szklarnia, Machary oraz położenie polbruku pod przystankami w Nawiadach, prace mają być wykonane do 22 listopada. Zlecona została również wymiana okien w OSP w Starych Kiełbonkach oraz wymiana okien w budynku Muzeum, termin wykonania do 15 listopada;
  • odbyło się spotkanie w Olsztynie w sprawie gazyfikacji, m.in. naszej gminy. Spółka na etapie opracowywania Strategii rozwoju gminy nie była zainteresowana współpracą, ze względu na wysokie koszty budowy sieci. Na dzień dzisiejszy zostaliśmy ujęci we wnioskach o dofinansowanie ze środków unijnych. Obecnie są nowe rozwiązania dostawy gazu ziemnego dla potencjalnych odbiorców, w związku z tym podpisany będzie list intencyjny wyrażający chęć współpracy w sprawie gazyfikacji Gminy Piecki;
  • odbyło się uroczyste podsumowanie Wojewódzkich Dni Rodziny w Olsztynie – p. Wójt podziękowała wszystkim, którzy przyczynili się do przeprowadzenia Dni Rodziny na terenie naszej Gminy;
  • odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu „Aktywne razem” - przybyło na nie ponad 35 Pań, które wysłuchały prelekcji na temat zdrowego odżywiania. Kolejne, listopadowe spotkanie odbędzie się z udziałem rehabilitanta Pana Jarosława Grabowskiego, który w ramach współpracy z naszą gminą zaprezentuje zajęcia, jakie prowadzi w Mrągowie (za darmo);
  • 24 października odbyło się spotkanie z działkowcami – przybyło na nie 17 osób, nie było głównego przedstawiciela Zarządu Ogrodów Działkowych; wyjaśnione zostało dlaczego z Urzędu nie możemy udzielić dotacji ba wnioskowane wcześniej przez Zarząd działania na terenie ogrodów, osoby będące na spotkaniu zrozumiały problem, szkoda tylko, że było ich tak mało;
  • Spółka ZGKiM rozpoczęła działania w zakresie projektu budynku wielorodzinnego;
  • wyrównany został teren – zlikwidowane nielegalne wysypisko śmieci za Przedszkole;
  • na wspólnym posiedzeniu komisji w dniu 26 października gościł Pan podinspektor Robert Wierciszewki, który przedstawił nam koszty utrzymania Posterunku Policji w Pieckach – P. Wójt poinformowała, że wysłała pismo do Pana Komendanta, że godzimy się na pokrywanie kosztów utrzymania Posterunku w okresie przejściowym – bo obecnie trwa komunalizacja mienia, tj. do końca 2016 roku i rok 2017, kolejne lata regulowane będą odrębnymi ustaleniami.
 
Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki
 
Pani Wójt A. Kurczewska poinformowała, że otrzymaliśmy rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody, unieważniające część zapisów Regulaminu przyjętego przez Radę w lipcu 2016 r. Obecnie przedkładany Radzie projekt uchwały zawiera zapisy zmieniające w zakresie wskazanym przez Wojewodę.
Proponowane zmiany szczegółowo przedstawiła Pani A. Glazer-Obłoczyńska – wg projektu uchwały; ogólnie dotyczą obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie uprzątania błota, śniegu z chodników, drobnych napraw pojazdów mechanicznych na własnych posesjach, pozbywania się odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, uprzątania dróg z zanieczyszczeń pozostawianych przez zwierzęta domowe, kwestii deratyzacji na terenie nieruchomości.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/131/16 Rady Gminy Piecki z dnia 15 lipca 2016 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXIV/155/16);
 
b) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu ...
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła P. Wójt, m.in. przekazała, że w uchwale wskazane są 2. działki do ustanowienia służebności na rzecz ENERGA w celu przesyłu energii, tj. działka w Macharach – dla wykonania przyłącza kablowego do zasilania przepompowni ścieków oraz działka w Pieckach dla modernizacji linii napowietrznej, skierowanej głównie do budynku magazynowego (p. M. Górskiego).
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA S.A. z siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXIV/156/16);
 
c) zmiany uchwały w sprawie podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania ...
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt, m.in. poinformowała, że wystąpiła z wnioskiem do Rady Gminy o dostosowanie lokalu wyborczego do potrzeb wyborców niepełnosprawnych – w celu realizacji ustawowego wymogu, by od stycznia 2017 r. co najmniej połowa liczby lokali na terenie gminy dostosowana była do wyborców niepełnosprawnych. Proponowane jest w tym celu przeniesienie dotychczasowego lokalu w Szkole Podstawowej w Dłużcu do świetlicy wiejskiej w Dłużcu. Budynek, w którym mieści się świetlica jest stosunkowo nowym budynkiem, dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych, tj. posiada podjazd, odpowiednią szerokość drzwi, bez progów. Przyjęcie tej zmiany spowoduje, że w naszej Gminie na 9 lokali wyborczych 5 będzie dostosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXIV/157/16);
 
(ogłoszenie przerwy w obradach; po przerwie stan Rady 11 radnych)
 
d) analizy aktualności Studium....
 
Obecni autorzy opracowania pn. „Analiza aktualności opracowań planistycznych” - Pracownia Urbanistyczna „Ekoplan” w Olsztynie, Panowie Wojciech Kwiatkowski i Jarosław Mogielnicki. Wyjaśnień udzielił Pan W. Kwiatkowski, m.in.: analizę dokumentów planistycznych powinno się sporządzać i przyjmować minimum raz na kadencję, co wynika z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Obecna ocena wykonana została na podstawie analizy Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki, obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – w gminie Piecki są 3 plany miejscowe oraz rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy w latach 2010-2015.
Z przeprowadzonej analizy wynika, że obecnie obowiązujące dokumenty planistyczne nie wymagają zmian, w najbliższym czasie zalecane jest powstawanie nowych planów miejscowych, dla uruchamiania procesu rozwoju inwestycyjnego gminy, uzbrajania terenów. W pierwszej kolejności taki plan potrzebny jest dla miejscowości Piecki.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie analizy aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Piecki oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXIV/158/16);
 
e) zmian budżetu Gminy na 2016 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Pani Skarbnik K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; dotyczą zmian w planie dochodów i planie wydatków oraz w funduszach sołeckich, gdzie dokonuje się zmiany przedsięwzięć w ramach posiadanych środków – na wnioski sołectw Bobrówko i Krutyński Piecek.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXIV/159/16);
 
Ad. 6 – informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2015/2016 oraz informacja o wyznaczeniu podmiotów, w których będzie wykonywana praca społecznie użyteczna w 2017 r.
 
Informację o stanie realizacji zadań oświatowych przedstawiła Pani Wójt A. Kurczewska – wg danych zawartych w opracowaniu pisemnym, sporządzonym przez Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach; informacja stanowi załącznik do nin. Protokołu.
Ponadto przekazała informację nt. wyznaczenia podmiotów, w których będzie wykonywana praca przez skazanych skierowanych przez Sąd Rejonowy w Mrągowie w 2017 roku – wg opinii Prezesa Sądu będzie to liczba 40 skazanych. Wyznaczone podmioty to Urząd Gminy, GOKSiR, GOPS, Zespół Szkół oraz sołectwa na terenie gminy; wykaz podmiotów i rodzaju prac do wykonywania w załączeniu do nin. protokołu.
 
W ramach uwag bądź zapytań do przedstawionych wyżej informacji, Pan radny A. Brodzik nawiązał do informacji o stanie oświaty, m.in. powiedział, że cieszy wzrost średniej procentowej wyników nauczania w Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Pieckach, ale niestety martwi zły, najgorszy wynik w szkole w Nawiadach – zwrócił się z pytaniem do P. Wójt jakie są tego przyczyny.
 
P. Wójt, m.in.: przyczyny mogą być zarówno po stronie dzieci, rodziców, jaki i po stronie nauczycieli. Mamy kilka skarg na kadrę pedagogiczną, musimy je rozpatrzyć z Panią Dyrektor. Rodzice skarżący się na nauczycieli z przedmiotów wiodących zamierzają przenieść dzieci do Piecek – mamy takie sygnały. Musi być zmiana, analiza tej sytuacji, żebyśmy nie doprowadzili do tego, że duża szkoła będzie bez uczniów. Na dzień dzisiejszy jednoznacznie nie można jednak odpowiedzieć, gdzie leży przyczyna.
 
Ad. 7 – informacja Wójta i Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych
 
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta – za rok 2015 oraz składanych w ciągu roku 2016 - wg informacji pisemnej, stanowiącej załącznik do nin. protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Jasinowicz przedstawił informację o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Piecki za 2015 rok – wg informacji pisemnej, stanowiącej załącznik do nin. protokołu, w tym zawierającej informację Wojewody Warmińko-Mazurskiego o analizie oświadczeń majątkowych złożonych przez Wójta i Przewodniczącego Rady za 2015 rok oraz informację Naczelnika Urzędu Skarbowego w Kętrzynie o wynikach analizy oświadczeń radnych i innych osób zobowiązanych do ich składania.
 
Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Maria Jarczewska – radna Powiatu Mrągowskiego, czlonek Zarządu – przedstawiła 2 sprawy:
  1. podziękowała Pani Wójt za spotkanie z radnymi powiatowymi, Panem Starostą i p. o. dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Panem Z. Leśniewskim w sprawie inwestycji, które chcielibyśmy, aby były przeprowadzone na terenie gminy Piecki. Głównie chodzi o dokumentację chodnika Krutyń – Zielony Lasek, bo zasadne byłoby, żeby był do Zielonego Lasku (rozbudowa młynu, przenoszenie kajaków), mamy nadzieję, że uda nam się jako Powiatowi uzyskać środki na to zadanie w przyszłym roku z LGDz „Mazurskie Morze”, dlatego też będziemy wspólnie z Panem radnym powiatowym R. Pieńkowskim naciskać Pana Starostę, Zarząd, żeby jeszcze w tym roku, najdalej w styczniu wykonać dokumentację, aby być przygotowanym w I kwartale do złożenia wniosku. Stąd szczególnie zależałoby nam, żeby w budżecie gminy Piecki na przyszły rok znalazły się pieniądze na tą inwestycję. Ponadto, jak już mówiła Pani Wójt chodnik do Ostrowia Pieckowskiego – prace ziemne będą wykonane jeszcze w tym roku, kolejne prace na wiosnę, również chodnik przy drodze powiatowej na ul. Przemysłowej. Będzie remontowany odcinek ok. 1 km drogi powiatowej na Dłużec – ten najgorszy odcinek. Będziemy, jako radni powiatowi z gminy Piecki starali się, aby jeszcze przez te 2 lata kadencji udało się jeszcze coś zrobić na naszych drogach powiatowych;
  2. poinformowała - przypomniała, że na terenie Powiatu Mrągowskiego funkcjonują dwa punkty udzielania nieodpłatnych porad prawnych dla mieszkańców – w Mrągowie i Mikołajkach, zachęciła i poleciła mieszkańcom gminy Piecki korzystanie z punktu w Mikołajkach, który jest znacznie mniej „dociążony” niż punkt w Mrągowie i szanse na uzyskanie porady prawnej są dużo większe.
 
Pan radny powiatowy Radosław Pieńkowski dodał odnosząc się do wypowiedzi Pani Wójt odn. kwestii partycypacji w kosztach opracowania dokumentacji chodnika w Krutyńskim Piecku, iż będzie to po stronie Starostwa Powiatowego.
 
Pan Andrzej Brodzik – sołtys s. Jakubowo:
  1. prośba o skierowanie - jeśli to możliwe jeszcze w tym okresie, równiarki na drogę – odcinek 2 km, kwestia 4 godzin pracy równiarki, bez nawożenia; droga jest pełna wyboi, niszczą się samochody, jeździ tam również samochód ŚDS;
  2. kwestia przeciekającego dachu na świetlicy – nie jesteśmy w stanie sami tego naprawić, bo zbyt wysoko – kukułka, a w świetlicy jest już duży zaciek.
 
Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Pani Wójt odniosła się do sprawy przeciekającego dachu budynku świetlicy w Jakubowie – jest to sprawa pilna do wykonania, środków na „świetlice” pozostało już bardzo mało, być może trzeba będzie uruchomić środki z rezerwy ogólnej.
 
Ad. 9 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXIV Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-11-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-11-24 11:23:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-11-24 11:23:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
646 raz(y)