Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XLIX/10 Sesji Rady Gminy Piecki z 21 maja 2010 r.

Informacja ogłoszona dnia 2010-06-11 10:22:18 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
P R O T O K Ó Ł Nr XLIX/10

XLIX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 21 maja 2010 r.
pod przewodnictwem Pana Jana Gleby – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz.10:00, zakończenie o godz. 12:10.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecni: T. Jasinowicz,
T. Pietryga, J. Puławski),
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Maria Jarczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Urzędu Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Jan Gleba dokonał otwarcia XLIX Sesji przy obecności 12 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, przywitał wszystkich zebranych na sali sesyjnej – radnych, zaproszonych gości, sołtysów, Panią Wójt oraz pracowników Urzędu.
Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad – przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji, jak niżej:

Porządek obrad :

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Zatwierdzenie Planów Odnowy Miejscowości: Prusinowo, Sołectwo Głogno, Sołectwo Gant, Sołectwo Szklarnia.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie Gminy na rok 2010,
b) zmian Statutu Gminy Piecki,
c) zmiany uchwały w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zasad zwalniania od realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych,
d) określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Piecki.
7. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Adam Jaroszewicz – zapytał czy gmina wesprze w jakiś sposób powodzian? może transportem żywności, odzieży?

Ad. 3 - przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan J. Gleba poinformował, że do przyjęcia pozostają dwa protokoły: Nr XLVII/10 sesji zwyczajnej z dnia 15 kwietnia 2010 r. oraz Nr XLVIII/10 sesji nadzwyczajnej z dnia 30 kwietnia 2010 r., protokoły były wyłożone do wglądu na sali obrad, dostępne również w biurze Rady, każdy zainteresowany mógł się z nimi zapoznać – po czym zwrócił się z pytaniem czy są uwagi -
- nie wniesiono; przyjęcie protokołów poddano pod głosowania:
1) Nr XLVII/10: 12 gł. „za” – przyjęto jednomyślnie,
2) Nr XLVIII/10: 12 gł. „za” – przyjęto jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym

W/w informację przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani M. Jarczewska – za okres od 15 kwietnia do 20 maja 2010 r., sporządzoną na podstawie zarządzeń wydanych przez Wójta – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do nin. protokołu (radni otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się). Następnie udzieliła dodatkowych informacji nt. bieżących spraw, w tym m. In.:
• w dniach 12 i 13 maja odbył się odbiór techniczny sali gimnastycznej w Nawiadach, obecnie czekamy od nadzoru budowlanego na decyzję na użytkowanie, wszystkie służby przyjęły salę bez uwag; 1 czerwca odbędzie się uroczyste otwarcie;
• rozstrzygnięte zostały przetargi na geodezję i wyceny nieruchomości gminnych; na geodezję wygrał Pan Maciej Wasilewski za cenę 27.900 zł (wpłynęło 5 ofert – najdroższa 54.168 zł, najtańsza 27.900 zł), na wycenę Pan Andrzej Rosiński za cenę 28.792 zł (najdroższa oferta 39.528 zł firmy z Olsztyna);
• ogłoszony został na 9 czerwca przetarg na kanalizację Brejdyny – czyli rusza duży projekt MASTERPLAN, wniosek złożony został na całość inwestycji na 25 mln zł – wg ceny kosztorysowej, następnie ogłaszane będą kolejne przetargi: na Czaszkowo, modernizację oczyszczalni, Szklarnię, Dłużec, Krzywy Róg, Krutyń, Krutyński Piecek. Na realizację tej inwestycji mamy 2 lata;
• udało się wyłączyć grunt pod przedszkole – ponieważ jest to grunt III klasy i wymagał wyłączenia z produkcji rolnej; mamy już projekt, decyzja jest w toku, budowę planujemy rozpocząć we wrześniu, musimy ją zakończyć w przyszłym roku;
• 27 maja odbędą się w GOKSiR uroczyste obchody 20-lecia Samorządu Gminnego – P. Wójt gorąco zaprosiła wszystkich radnych i sołtysów pełniących te funkcje w okresie od 1990 roku, do wzięcia udziału w tej uroczystości, na którą wszyscy otrzymali imienne zaproszenia;
• 15 czerwca w sali gimnastycznej w Nawiadach odbędzie się uroczyste zakończenie programu „Bezpieczne życie” prowadzonego od września w klasach I – III szkół podstawowych w naszej gminie, razem uczestniczyło w nim 260 dzieci + opiekunowie;
• jesteśmy w trakcie wykupywania kolekcji Pani śp. Walentyny i Pani Marii Dermackich, odbyło się spotkanie w tut. Urzędzie, na którym ustaliliśmy ostateczną wersję działań – będzie powołana jednostka organizacyjna – muzeum, pierwszym krokiem, który zadeklarowaliśmy z Powiatem, to wykupienie kolekcji. Pani M. Dermacka posiada jej wycenę – kolekcja wyceniona jest na 320.000 zł. Pan Starosta zadeklarował 160.000 zł ze strony Powiatu i 160.000 zł będzie z naszej strony. Dalsze działania odn. powołania muzeum będziemy podejmować w późniejszym terminie, obecnie chcemy ją uchronić przed przejęciem przez inne muzea;
• informacja, że Gmina Piecki została wyróżniona przez Marszałka Województwa tytułem „Anioł Ekologii” w Kategorii Edukacji Ekologicznej i Ochrony Przyrody – i tu ukłon do wszystkich nauczycieli podejmujących takie działania w swoich szkołach. Wyróżnienie to zostało wręczone Pani Wójt na Forum Samorządowym na Zamku w Rynie.

Ad. 5 – zatwierdzenie Planów Odnowy Miejscowości: Prusinowo, Sołectwo Głogno, Sołectwo Gant, Sołectwo Szklarnia.

Prusinowo – Plan omówiła Pani sołtys Maria Twork; poinformowała m. In., że Zebranie Wiejskie, na którym przyjęty został Plan odbyło się 26 kwietnia, uczestniczyło w nim aż 42 mieszkańców, którzy jednogłośnie przyjęli ten Plan. Przede wszystkim postawiono na aktywność, rozwój wsi i bezpieczeństwo; główne potrzeby to: chodnik o dług. 100 – 150 m, żeby bezpiecznie doprowadzić dzieci do przystanku autobusowego, poprawa estetyki wsi, dostęp do Internetu, zagospodarowanie brzegu jeziora.

W trakcie dyskusji Pan radny A. Marzewski zgłosił uwagę do „gotowca”, który jest powielany i dostosowywany do danej miejscowości – na początku tego planu jest zapis mówiący o źródłach utrzymywania się mieszkańców – uważa, że w niektórych miejscowościach mógłby być inny, bo jest wielu mieszkańców utrzymujących się z pracy w gospodarstwach rolnych, a z planu wynika, że głównie utrzymują się z rent, emerytur i pracy sezonowej – chociaż w dalszej treści planu jest mowa o rolnikach, w analizie.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Prusinowo na lata 2010 - 2016; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/202/10).

Sołectwo Głogno – Plan omówiła Pani sołtys Irena Dąbkowska; poinformowała m. In., że Zebranie Wiejskie, na którym przyjęty został Plan odbyło się 14 kwietnia, uczestniczyło w nim 12 mieszkańców. Główne potrzeby to: remont świetlicy wiejskiej wraz z wyposażeniem, remont dróg i budowa chodników, stworzenie ogólnodostępnego placu zabaw, zagospodarowanie centrum wsi – głównie chodzi o przystanek, dostęp do szybkiego Internetu, zagospodarowanie brzegu jeziora.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości. Sołectwo Głogno – Gmina Piecki na lata 2010 - 2016; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/203/10).

Sołectwo Gant – Plan omówiła Wójt Gminy Pani M. Jarczewska (była obecna na zebraniach w Szklarni i Gantach); m. in. poinformowała, że w Zebraniu uczestniczyło ok. 30 mieszkańców, proponują do zapisu i realizacji zadania: remont świetlicy wiejskiej wraz z budową sanitariatów i szamba, remont drogi gruntowej do świetlicy, budowa placu zabaw i remont boiska, poprawa estetyki wsi, budowa chodników, dostęp do szybkiego Internetu, tworzenie ścieżek rowerowych i pieszych.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości. Sołectwo Gant – Gmina Piecki na lata 2010 -2016; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/204/10).


Sołectwo Szklarnia – Plan omówiła Wójt Gminy Pani M. Jarczewska; m. in. poinformowała, że w Zebraniu uczestniczyło 30 mieszkańców, najważniejszą bolączką jest brak boiska i placu zabaw dla dzieci, ponadto inne zgłoszone potrzeby to: budowa kanalizacji sanitarnej i przydomowych oczyszczalni ścieków (na koloniach), urządzenie kąpieliska wiejskiego, a przede wszystkim rozwiązanie problemu dojścia do jeziora, bo go teraz nie ma, budowa chodnika Krzywy Róg – Szklarnia (głównie od bloków do przystanku), budowa świetlicy wiejskiej, remonty dróg.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości. Sołectwo Szklarnia – Gmina Piecki na lata 2010-2016; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/205/10).

Ad. 6 – podjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian w budżecie Gminy na 2010 rok

- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani M. Jarczewska – wg załącznika do niniejszego protokołu, w tym ze zmianą dodatkową polegającą na zmianie kwoty dot. zwiększenia w dz. administracja Urzędu Gminy z 40.000 zł na 42.000 zł, z przeznaczeniem na wypłatę pracownikom nagród na Dzień Pracownika Samorządowego – pracownikom, którzy przepracowali 20 lat w samorządzie, w związku z 20-leciem samorządu gminnego; zwiększenie (3.000 zł) dotyczy nagrody dla Pani kierownik GOPS, która będzie wypłacona w Dniu Pracownika Socjalnego.

W trakcie dyskusji nad sprawą w/w nagród omawiano głównie jej prawne aspekty z radcą prawnym Panem R. Bielańskim.
Pan radny A. Brodzik zgłosił uwagę, że …”budżet Gminy jaki jest każdy wie, jest ciężko, rozmawiałem z Panem Łupkowskim, który mówi, że nie ma pieniędzy w tym roku na wkłady na te małe projekty – a tu 42.000 zł na nagrody, to jest sporo pieniędzy. W sumie niewątpliwie nagrody się należą, ale może jakieś nagrody rzeczowe, może bony, bo ta suma wg mnie jest 3 – 4-krotnie zawyżona, pieniędzy publicznych nie można tak wydawać (…)”.
P. Wójt wyjaśniając dlaczego z takim wnioskiem wystąpiła do Rady, powiedziała m. In.: „20 lat to jest socjologicznie jedno pokolenie, jest tych osób 14 razem z Panią J. Kowalczyk. Jeżeli 3.000 zł brutto, to na „rękę” 2.070 zł – czy są to tak ogromne pieniądze? Nagroda musi być znacząca – nie może to być 200 czy 500 zł, jeżeli Szanowna Rada uzna, że to za dużo, to wcale tej uchwały nie trzeba przyjąć, każdy radny poprzez głosowanie wyraża swoje zdanie. Moje zdanie jest takie – będąc 12 lat wójtem i pracując 4 lata w Radzie Gminy, czyli 16 lat będąc związana z samorządem uważam, że taka nagroda – a nie jest to nagroda rzędu kilkudziesięciu tysięcy czy w postaci drogich prezentów, nie jest kwotą, która powala. Jeżeli Szanowni Radni uważacie, że Ci ludzie przez 20 lat pracy nie zasługują – to wyrażacie to poprzez głosowanie”.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2010 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 9 gł. „za”, 2 wstrz. się, 1 przeciw (uchwała Nr XLIX/206/10).

b) zmian Statutu Gminy Piecki

- wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; proponowane zmiany dotyczą dostosowania zapisów do stanu obecnie istniejącego, a wynikają z:
1) zaleceń pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej, która po kontroli w Urzędzie Gminy zausterkowała załącznik do Statutu pn. „Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy”, w którym Urząd Gminy powinien być również wpisany jako jednostka organizacyjna,
2) w w/w załączniku należy uaktualnić nazwę szkoły podstawowej w Nawiadach, ponieważ szkole tej nie jest już podporządkowana Szkoła Filialna w Babiętach, gdyż uległa likwidacji, stąd należy wpisać „Szkoła Podstawowa w Nawiadach”,
3) zmiana – na wniosek Pana radnego A. Marzewskiego, dotycząca określenia zasad używania flagi Gminy – przez mieszkańców i instytucje znajdujące się na terenie Gminy, bez konieczności uzyskiwania zezwolenia na jej użycie z okazji świąt lokalnych i narodowych.

Po powyższym radny Pan A. Marzewski – wnioskodawca zmiany odn. flagi, odniósł się do tej zmiany i intencji jej wniesienia – przede wszystkim ze względu na mieszkańców Gminy i trut. Instytucje, by mogły swobodnie podnosić lub wywieszać naszą flagę gminną na swych posesjach, samodzielnie lub łącznie z flagą narodową.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian Statutu Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/207/10).

c) zmiany uchwały w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze (…)

- powyższą sprawę omówiła Pani Wójt M. Jarczewska; m. In. poinformowała, iż z wnioskiem o zmianę uchwały obecnie obowiązującej w tym zakresie, zwróciła się Pani Dyrektor Gimnazjum. Obniżenie pensum godzin nauczyciela, któremu powierzono obowiązki dyrektora następuje proporcjonalnie do liczby oddziałów w danej szkole – im więcej oddziałów, tym większe jest obniżenie w stosunku do obowiązującego pensum (obow. pensum nauczyciela to 18 godzin tygodniowo). W tym roku szkolnym w Gimnazjum jest 13 oddziałów, od przyszłego roku szkolnego będzie mniej – 12. Wg obecnej uchwały tylko w przypadku, gdy jest powyżej 13 oddziałów, obowiązuje 3-godzinny wymiar tygodniowy dla dyrektora – Pani Dyrektor Gimnazjum zwraca się z prośbą o ustalenie wymiaru w ilości 5 godzin. Stąd proponuje się wprowadzić nowy przedział oddziałów: między 11 a 12 z ustaleniem 5-godzinnego wymiaru godzin dydaktycznych. Oddział ZNP w Pieckach pozytywnie zaopiniował ten wniosek.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/208/10).

d) określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych (…)

- wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m. In. poinformowała, iż projekt w/w uchwały wynika ze zmiany przepisów ustawowych; od 1 sierpnia 2009 r. obowiązuje tzw. mała ustawa kompetencyjna, która wprowadziła m. In. zmianę do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, polegającą na zmianie kompetencji do ustalania wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych i wywozu nieczystości ciekłych – będzie je określała Rada Gminy, a nie jak dotychczas Wójt, w drodze zarządzenia. Proponuje się wymagania w wersji przyjętej przez Wójta.
Pytań do powyższej sprawy nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XLIX/209/10).

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Maria Twork – sołtys s. Prusinowo – podziękowała Radzie, Pani Wójt za przyjęcie Planu Odnowy Miejscowości, za dokonanie napraw dróg gruntowych, za dostarczenie drewnochronu na pomalowanie przystanku autobusowego, co wykonają mieszkańcy we własnym zakresie.

Pani H. Bazarewicz – Prezes Zarządu Oddziału ZNP w Pieckach podziękowała Radzie, Pani Wójt za podjęcie sprawy zmniejszenia godzin dydaktycznych dla Pani Dyrektor Gimnazjum – głównie chodziło o to, że dyrektor musi być dyspozycyjny, a przy zwiększonej ilości godzin zajęć dydaktycznych ta dyspozycyjność była utrudniona – ze zmiany tej na pewno będzie zadowolona cała społeczność szkolna, jak również rodzice, którzy często chcieliby spotkać się z Panią Dyrektor. Ponadto poinformowała o podjętej przez ZNP inicjatywnie ustawodawczej dotyczącej przedszkoli – by objąć opieką przedszkolną 2-latki i żeby środki na to zadanie płynęły od rządu, a nie samorządu gminnego – w najbliższym czasie Pani Prezes zwróci się do radnych z prośbą o poparcie tej inicjatywy.

Pan Eugeniusz Domurat – sołtys s. Mojtyny – zgłosił zapytania:
1) gdzie można kupić flagę gminną?
2) w sprawie programów unijnych dot. montażu solarów na budynkach – jak to zacząć, zorganizować by nadać bieg sprawie o ich montaż?
3) w sprawie budowy kolektora ściekowego na terenie Gminy – w jakich terminach będzie on budowany, gdyż nie wiemy czy jeszcze czekać, czy budować szamba?

Pan Stanisław Miciński – Delegat W-M Izby Rolniczej w Olsztynie udzielił odpowiedzi dla Pani Wójt w sprawie Pani Melin – poruszonej na jednej z poprzednich sesji; poinformował m. In., że sprawę tą przedstawił na posiedzeniu Izby, odpowiedzi udzielił sam Pan Prezes, który bardzo się cieszy, że u nas w gminie ta współpraca z Panią Mellin – Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska układa się bardzo dobrze, bo z innymi gminami ta współpraca układa się bardzo źle, było b.dużo skarg – i na Walnym Zgromadzeniu postanowiono przyjąć uchwałę żeby ją odwołać, bo nie jest przychylna rolnikom.
Po powyższym, Pan Miciński podziękował Radzie, Pani Wójt za dokończenie chodnika na ul. Tartacznej – i zwrócił się z prośbą o kontynuowanie jego budowy po drugiej stronie ulicy, gdyż w Tartaku i budynku przyległym mieszka 8 rodzin, a ta ulica teraz jest bardzo ruchliwa.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt M. Jarczewska, m. In. z wypowiedzi:

1) w sprawie pomocy dla powodzian, zgłoszonej przez Pana radnego A. Jaroszewicza – postaramy się przeprowadzić zbiórkę wśród mieszkańców – najlepiej żywności, środków chemicznych. Najpierw jednak musimy się zorientować do kogo tą pomoc skierować i wysłać – miejsce, gminę i kto to odbierze (nauczeni doświadczeniem z powodzi w 1997 r. na tamtych terenach);

2) w sprawach zgłoszonych przez Pana sołtysa z Mojtyn;
- co do flagi gminnej – wszyscy zainteresowani mogą się zgłaszać do Urzędu Gminy (Pana Żuralskiego), złożymy zamówienie,
- odn. solarów, czyli 40% dofinansowania ze środków unijnych – na plakatach, które ostatnio się u nas pojawiły była to reklama firmy – i do niej trzeba się zwrócić indywidualnie, gdyż gmina nie może uczestniczyć w indywidualnych, prywatnych przypadkach,
- odn. kolektora – kolektor przesyłowy będzie budowany w taki sposób, aby w kolejnych latach kolejne miejscowości mogły być przyłączane, będziemy go budować do 2013 r. w ramach projektu, potem będą kolejne przyłączenia – na dziś niestety nie można przewidzieć za ile lat dana miejscowość będzie przyłączona;

3) w sprawie kontynuacji budowy chodnika na ul. Tartacznej, zgłoszonej przez Pana S. Micińskiego – sprawa do rozważenia, być może w przyszłorocznym budżecie.

Ad. 9 - zamknięcie obrad

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że porządek obrad XLIX Sesji Rady Gminy Piecki został zrealizowany, po czym ogłosił zamknięcie sesji.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przebieg obrad Rady w całości zarejestrowany na nośniku cyfrowym.

Przewodniczący Rady
Jan Gleba

Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Załącznik
do Protokołu Nr XLIX/10
sesji Rady Gminy Piecki
z dnia 21 maja 2010 r.


Informacja Wójta Gminy Piecki z działalności w okresie międzysesyjnym,
tj. od 15 kwietnia do 20 maja 2010 r. sporządzona na podstawie zarządzeń Wójta.

RG. 0056-5/10 Piecki, 20 maja 2010 r.

1) 16 kwietnia – zarządzenie w sprawie powołania Jednostki Realizującej Projekt - dotyczy realizacji projektu pn. „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Regionie Wielkich Jezior Mazurskich – MASTERPLAN dla Wielkich Jezior Mazurskich – Gmina Piecki”; powołana Jednostka w składzie:
Pełnomocnik – Sekretarz Gminy
Z-ca Pełnomocnika – mł. Ref. ds. Pozyskiwania F-szy Unijnych
Zespół: Skarbnik Gminy, Kierownik Ref. BKR, Prawnik;

2) 20 kwietnia – zarządzenie w sprawie zmian budżetu Gminy na 2010 rok – dokonanie zmian w planie dochodów i wydatków na podstawie decyzji Wojewody przyznającej środki w kwocie 6.000 zł na zakup pomocy dydaktycznych w ramach programu „Radosna Szkoła”;

3) 21 kwietnia – zarządzenie w sprawie dokonania darowizny na rzecz Powiatu Mrągowskiego – dot. odcinka drogi gminnej w obrębie Prusinowo;

4) 26 kwietnia – zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej – do przeprowadzenia w dniu 29 kwietnia br. przetargów nieograniczonych na sprzedaż działek w obrębach: Goleń, Dłużec, Zyzdrojowy Piecek i St. Kiełbonki oraz przetargu ograniczonego dla właścicieli nieruchomości sąsiednich na działkę nr 324/1 w Pieckach;

5) 10 maja – zarządzenie w sprawie wprowadzenia dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy – 4 czerwca – w zamian za „Święto Pracy” przypadające w wolną sobotę;

6) 14 maja – zarządzenie w sprawie ustanowienia koordynatora gminnego – w osobie Pana Tyberiusza Maksymow, odpowiedzialnego za szkolenie operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta RP, zarządzonych na dzień 20 czerwca br.


Sporządziła:
J. Kaczyńska

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-06-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-06-11 10:20:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-06-11 10:22:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
677 raz(y)