Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr VI/11 Sesji Rady Gminy Piecki z 8 kwietnia 2011r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-07-04 08:13:16 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr VI/11

VI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 8 kwietnia 2011 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 10:00, zakończenie o godz. 12:05.
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia VI Sesji przy obecności 12 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Do porządku obrad przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji zmian nie proponowano, przystąpiono do jego realizacji, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie Gminy na 2011 rok,
b) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2011-2021,
c) zamiaru podjęcia prac nad wdrażaniem procedury opracowania budżetu w układzie zadaniowym w Gminie Piecki,
d) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Piecki na 2011 rok,
e) trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Pieckach oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
6. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2010.
7. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pani Maria Nadolna – poinformowała obecnych, że w dniu 12 kwietnia, o godz. 16 w GOK w Pieckach odbędzie się ”Misterium Paschalne” wystawiane przez uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Ukcie, na które serdecznie zapraszają.

Pani Halina Sadowska - pytanie do Pani Wójt: „pytają mnie wyborcy i muszę ludziom mówić zgodnie z prawdą – znowu odnośnie Pana Grzegorza Maksymowa – jaki zakres czynności ma Pan Maksymow i za co jest odpowiedzialny? Czy jest przewodniczącym Gminnej Rady Sportu i czy pobiera za to wynagrodzenie?”.

Pan Leszek Więcek – pytanie do Pani Wójt: „była odkupywana działka od Pani Moniki Lis – na przedłużeniu drogi-ulicy Nowej, rzeczoznawca wycenił ją na 30 tys., a ktoś mi się pochwalił, że zostało zapłacone 33 tys. Druga sprawa: ulica Spacerowa – mieszkańcy pytają kiedy będzie robiona, bo nie mają dojazdu”

Pan Andrzej Brodzik – pytanie do Pani Wójt – również na pytania wyborców, o sprawę budowy boiska Orlik, bo różne krążą głosy – stąd prośba o odpowiedź na forum publicznym.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. Nr V/11 z dnia 8 marca 2011 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego ew. uwagi –
– uwag nie wniesiono; przyjęcie protokołu z w/w sesji poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 12 gł. ”za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informację pisemną sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 8 marca do 7 kwietnia 2011 r., radni otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się; stanowi załącznik do nin. protokołu.
P. Wójt A. Kurczewska przedstawiła informację o najważniejszych działaniach, wydarzeniach w okresie jak wyżej, w tym m. in.:
- odwiedził nas wiceminister oświaty Pan Z. Włodkowski – był w naszym Gimnazjum, odbyła się z tej okazji b. piękna uroczystość. P. Wójt wyraziła zdanie, iż myśli, że kontakt z Panem ministrem przyniesie dużo dobrego naszej Gminie. Poinformowała, że nasza jednostka wspólnie z GOPS i GOK złożyła 2 wnioski o dofinansowanie projektu „Żyj z pasją”, z tym, że tylko jeden mógł otrzymać akceptację. Wniosek był na 80.000 zł, jednak ze względu że było bardzo dużo wniosków, ministerstwo obniżyło dofinansowanie do 47.300 zł. 80 dzieci w ciągu 4 tygodni będzie mogło aktywnie uczestniczyć w zajęciach organizowanych przez GOK;

- odbyły się kolejne wybory do Rady Sołeckiej w Macharach – przykro, bo informacje o wyborach były wywieszone we wszystkich częściach Machar, a z części, z której 3 osoby były w składzie poprzedniej rady sołeckiej, nikt nie przyszedł (wg informacji było to efektem choroby – ospy, na którą chorowali mieszkańcy);

- organizowane są kolejne spotkania sołeckie – odbyły się w Lipowie, Dobrym Lasku i Krutyńskim Piecku, niebawem odbędą się w Cierzpiętach i Goleni;

- wczoraj, 7 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim wspólnie z Panią Skarbnik podpisałyśmy umowę na dofinansowanie aparatów powietrznych dla OSP Nawiady;

- 19 kwietnia będzie rozstrzygnięcie przetargu na plażę,
- złożony został wniosek na boisko Orlik 2012,
- trwają prace nad wyznaczeniem trasy przeprowadzenia wodociągu ze Strzałowa do Bobrówka,
- trwają prace nad ogłoszeniem przetargów na place zabaw i remonty 3. świetlic,
- odbyło się spotkanie z Panią sołtys Gant w sprawie remontu świetlicy, w związku z niebezpieczeństwem poparzenia dzieci, gdyż kominek postawiony jest niewłaściwie. Pani sołtys zebrała wkład własny mieszkańców do projektu, który będzie realizowany – w kwocie ponad 2.000 zł (podziękowania dla Pani sołtys i uznanie za bardzo dużą aktywność). Pojawił się też w Gantach problem przewróconych drzew na cmentarzu, były przypadki, że ludzkie szczątki pojawiły się na korzeniach. Trzeba uprzątnąć ten cmentarz, być może uda się ogrodzić;

- odbyło się również spotkanie w m. Gajno – z udziałem sołtysa i radnego Pana J. Puławskiego, w sprawie szamba dla mieszkańców tej miejscowości;

- otrzymaliśmy informację z Zarządu Wojewódzkiego Straży Pożarnych, iż na nasz wniosek o dofinansowanie zakupu samochodu bojowego dla OSP w Krutyni, przyznano kwotę 150.000 zł.

Pytań nie wnoszono.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok

- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do niniejszego protokołu.
Poinformowała, że proponowane zmiany spowodują również potrzebę zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy, gdyż ulega zmianie kwota dochodów, wydatków, w tym wydatków inwestycyjnych oraz zwiększa się deficyt i ulegają zmianie źródła jego finansowania.

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska odniosła się do sprawy ul. Nowej (na pytanie p.Przewodniczącego A. Brodzika o koncepcję w sprawie jej remontu); m. In. poinformowała, że w budżecie na tą inwestycję przewidziane było 1,6 mln zł – z zamiarem otrzymania dofinansowania z tzw. Schetynówki, którego jak wiemy już na dzień dzisiejszy, nie otrzymamy. W budżecie zostaje tylko kwota 827.000 zł. Z uzyskanych informacji z Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze” wynika, że wchodzi ona w nowy projekt pn. „Ryby”, z którego będzie można pozyskać środki na remonty dróg gminnych. P. Wójt poinformowała, że na wspólnym posiedzeniu komisji przedstawiła radnym propozycję, aby na razie wstrzymać się z remontem ul. Nowej, bo kwota 827.000 zł jest zbyt mała, żeby wykonać tą ulicę. Proponowała, żeby wykonać ciąg pieszo-jezdny na odcinku do połączenia dróg przy posesji, gdzie sprzedawane są krzewy ozdobne. W momencie kiedy udałoby się pozyskać środki z zewnątrz, wykonany byłby dalszy ciąg, aż do Brejdyny. Różnicę w środkach przeznaczyć na remont strażnicy w Pieckach, bo budynek niszczeje, niszczeją pomieszczenia, które były wcześniej remontowane; zrobiona jest tam bardzo ładna kuchnia, toalety, podłoga. Można by też pozyskać pieniądze z programu na „termoizolację budynków” – na zrobienie okien w tym budynku. P. Wójt przekazała, że chciałaby, aby w tym budynku swoją siedzibę miał GOPS, gdyż w tej chwili pracuje w ciężkich warunkach – ciasnota, cieknący dach, w jednym pomieszczeniu biurowym ciągle czuć dym.
Pani Kierownik GOPS J. Kowalczyk poproszona o wypowiedzenie się nt. ew. przejścia do budynku remizy OSP w Pieckach wyraziła zdanie – również w imieniu pracowników, że jeżeli zapadnie taka decyzja, to przyjmą ją z wielkim zadowoleniem, gdyż obecne warunki pracy i warunki przyjmowania interesantów są złe, szczególnie odkąd GOPS przejął nowe zadania (70% mieszkańców Gminy jest klientami GOPS, którzy co najmniej 2 razy w roku przychodzą załatwiać swoje sprawy).
Pani Wójt – odpowiadając na pytanie Pana A. Brodzika o planowaną do przeznaczenia kwotę na ul. Nową poinformowała, że ok. 500.000 zł, a różnicę w kwocie 327.000 zł na remont strażnicy – i jeżeli będzie taka wola radnych, to szczegółowy kosztorys prac na strażnicy przedstawi w późniejszym terminie.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr VI/20/11).

b) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2011 - 2021

Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska wyjaśniła, że potrzeba w/w zmiany jest wynikiem wcześniejszej uchwały dot. zmian w budżecie. W załączniku Nr 1 i 2 zmianie ulega kwota dochodów i wydatków budżetu, i najważniejsze – wynik budżetu ulega zwiększeniu, zwiększa się deficyt i wskazuje się nowe źródło jego sfinansowania – wolne środki w kwocie 87.685 zł pochodzące z rozliczenia budżetu za 2010 rok.

Pytań nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2011 - 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr VI/21/11).

c) zamiaru podjęcia prac nad wdrażaniem procedury opracowania budżetu w układzie zadaniowym

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m.in. poinformowała, że przed poprzednią sesją sprawa ta była przez radnych analizowana pod kątem wdrażania w trybie wcześniejszym – o rok, niż przewiduje ustawa, opracowania budżetu w układzie zadaniowym. W związku z tym, że zakończyliśmy w Urzędzie Gminy roczny program szkoleniowy, finansowany ze środków Unii Europejskiej, pn. „Zarządzanie na miarę oczekiwań klienta”, chcąc wypełnić założenia programowe chcieliśmy, aby taką uchwałę przyjąć. Po dyskusji przed poprzednią sesją Państwo radni zdecydowali, że jeżeli jeszcze obowiązku ustawowego nie ma, a wymaga to opracowania procedury i wdrożenia jej później w życie, co wiązałoby się z dodatkowymi środkami finansowymi, np. w związku z utworzeniem dodatkowego etatu w Urzędzie lub zatrudnienia osoby do wykonania tego zadania – o wyłączeniu tej sprawy z porządku obrad. W między czasie były z Panią Wójt na podsumowaniu tego projektu szkoleniowego w Ostródzie, i okazało się, że Gmina Piecki jako jedyna takiej uchwały nie przyjęła. Natomiast założenia programowe – wymagane przez Unię, których niezrealizowanie wiąże się z konsekwencjami finansowymi, obliguje nas do podjęcia takiej uchwały. Obecnie proponowana jest uchwała w postaci okrojonej (na wzór innych gmin) – intencyjnej, uznającej potrzebę opracowania procedury, Wójt ją opracuje, ale Rada nie przyjmuje na siebie obowiązku jej przyjęcia.

Uwag, pytań nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zamiaru podjęcia prac nad wdrażaniem procedury opracowania budżetu w układzie zadaniowym w Gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 8 gł. „za”, 4 gł. wstrz. się, 0 przeciw (uchwała Nr VI/22/11).

d) przyjęcie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (…) na 2011 rok

W/w Program przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani J. Kowalczyk – wg danych zawartych w jego projekcie. M. in. poinformowała, że przedłożony Program stanowi wykonanie zadań własnych Gminy przewidzianych w ustawie o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także uwzględnia 2 inne ustawy – o przeciwdziałaniu narkomanii i przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Program zawiera zadania z w/w ustaw oraz wydatki na ich realizację. Ogółem przewidziana jest kwota 160.000 zł.
W zakresie przeciwdziałania narkomanii – wydatek w kwocie 4.000 zł, na działania skierowane na uczniów, nauczycieli, wychowawców i rodziców; są to m. in. wywiady, szkolenia – jak to było realizowane w poprzednim roku, czym było b. duże zainteresowanie, szczególnie ze strony rodziców;
W zakresie przeciwdziałania przemocy – przewidziana kwota 7.500 zł na funkcjonowanie Zespołu Interdyscyplinarnego i jego grup roboczych. Największa kwota planowana jest na wydatki rzeczowe związane z zabezpieczeniem warunków do przechowywania dokumentacji, którą ten Zespół będzie gromadził.
Pozostała kwota – na wydatki związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, z tego największa kwota 44.000 zł na Punkt Konsultacyjny dla osób uzależnionych i współuzależnionych (zatrudnienie specjalistów, w tym radcy prawnego, psychologa, terapeuty uzależnień).

Uwag nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na 2011 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr VI/23/11).

e) trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ..

Wprowadzenia do w/w sprawy dokonała Kierownik GOPS Pani J. Kowalczyk; m. in. poinformowała, że znowelizowana ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na gminy nowe zadania o charakterze obowiązkowym, polegające na tworzeniu i funkcjonowaniu zespołów interdyscyplinarnych – przedłożony projekt uchwały spełnia ten wymóg. Sama ustawa szczegółowo określa działania tego zespołu, tylko szczegóły organizacyjne są do uchwalenia przez Radę, typu regulamin pracy – np. wybór przewodniczącego zespołu, formy i terminy zawiadamiania, sprawa grup roboczych. Wójt powołuje członków zespołu, będących przedstawicielami różnych grup zawodowych, reprezentujących instytucje działające na terenie Gminy. Ustawodawca odpowiedzialność za funkcjonowanie zespołu nałożył na GOPS, ale nie określił źródła jego finansowania – jednakże na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi taki wydatek można zawrzeć w programie „alkoholowym” – i został on w nim uwzględniony.

Pytań, uwag nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Pieckach oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr VI/24/11).

Ad. 6 – sprawozdanie z realizacji Programu współpracy z org. pozarząd, w 2010 r.

Powyższe sprawozdanie omówiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że Rada corocznie przyjmuje taki program, a następnie sprawozdanie z jego realizacji. W ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi realizowane są zadania należące do zadań własnych Gminy; wykonawcy zadań wyłaniani są w drodze konkursu, ogłaszanego przez Wójta Gminy. Głównie realizowane zadania: z zakresu rozwijania kultury fizycznej i sportu, profilaktyki uzależnień, kultury i promocji dziedzictwa kulturowego, bezpieczeństwa publicznego i ochrony osób przebywających na wodach.
Omówiła szczegółowe dane zawarte w sprawozdaniu, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poddał pod głosowanie przyjęcie w/w sprawozdania – „za” przyjęciem 12 głosów – przyjęto jednomyślnie.

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Mirosława Drężek – sołtys s. Zyzdrojowy Piecek – zapytała o sprawę budowy wodociągu; roboty miały ruszyć na wiosnę, a nie widać żadnych prac, mieszkańcy się wciąż pytają, kiedy ruszy ten wodociąg i kiedy będzie woda.

Pan Stanisław Trzciński – sołtys s. Mojtyny – przedstawił sprawę dot. świetlicy wiejskiej – od 8 lat planowany był jej remont i wyposażenie, a dnia dzisiejszego nic nie zrobiono. Ponadto sprawa chodnika we wsi – była robiona ulica i budowany chodnik, który nie został dokończony. Odbiór już był, a chodnik dalej jest nie dokończony.

Pani Dorota Mróz – sołtys s. Cierzpięty – przedstawiła sprawy:
1) prośbę o naprawę drogi gminnej we wsi – przynajmniej odcinka 150 – 200 metrowego na początku wsi, na tzw. zakręcie – przychodzi wiosna, jesień, są roztopy i mieszkańcy dosłownie nie mają przejazdu, tam są 4 budynki;
2) sprawa Pana, który miał nakaz rozbiórki – samowoli budowlanej, nad samym jeziorem. Część rozebrał, resztę zostawił – tam jest jeden wielki bałagan, a jest to teren otuliny MPK. Prośba, żeby Urząd wystąpił z pismem do tego Pana – Pana Pawła S. o porządne posprzątanie tego terenu.

Pan Andrzej Polita – sołtys s. Zgon – przedstawił sprawy:
1) w Zgonie naprzeciwko przystanku jest nowy budynek – właścicielka nie mieszka, był postawiony prowizoryczny płot, który po ostatniej wichurze przewrócił się; prośba żeby może w drodze administracyjnej zmobilizować tą Panią do zadbania o swoją posesję, szczególnie o ten płot – numer posesji 33;
2) sprawa z oświetleniem – w Zgonie bardzo późno zapala się światło – jest to różnica ok. 40 minut pomiędzy np. Pieckami czy Starymi Kiełbonkami; jest już bardzo ciemno kiedy lampy się włączają.

Pani Hanna Bazarewicz – Prezes ZNP w Pieckach – zgłosiła również problem „porządkowy” – za blokiem Nr 5 jest rząd rozpoczętych budów budynków mieszkalnych, jedna posesja jest tylko zamieszkała, dalej to rozwalające się mury – i tam młodzież zaczyna ćwiczyć: skoki, salta, bieganie po tych murach. Obawia się, że może dojść do tragedii, trzeba byłoby oznakować ten teren, a zaraz dalej jest potężny, zabagniony i zachwaszczony dół, jest to chyba teren prywatny i też należałoby go oznakować.

Pan Jarosław Jóźwik – sołtys s. Machary – przedstawił sprawy:
1) odn. wyborów do Rady Sołeckiej – dodał do wypowiedzi Pani Wójt odnośnie tych wyborów, że osiedle je zbojkotowało chociaż było rozplakatowane i w sklepie i na tablicy ogłoszeń, niemniej 42 osoby wzięły udział w tych wyborach. Poinformował, że na zebraniu wyborczym gościł dr Krzysztof Szymborski – z Uniwersytetu W-M, który z inicjatywy Marszałka Województwa W-M przeprowadził ankietę odn. ew. powołania parku narodowego. Była to anonimowa ankieta, rozpropagowana również w pobliskich sołectwach. Chodzi o to, że Stowarzyszenie Sadyba mocno optuje za utworzeniem parku narodowego, ta kwestia toczy się już od 1990 r. – i skoro do dnia dzisiejszego nie został powołany, to myśli, że tak dalej będzie;
2) zapytanie do Pani Wójt – była koncepcja budowy placu zabaw w Macharach, jesienią ub. roku – pytanie, jak to się toczy obecnie, bo nic nie wiemy;
3) sprawa szkód łowieckich – czy na dzień dzisiejszy jest przy Wójcie komisja do szacowania szkód, bo mamy problemy z szacowaniem szkód łowieckich, m. in. ja jako rolnik ponoszę szkody wyrządzane przez zwierzynę leśną, a panowie myśliwi szacują szkody po swojemu, bo zwierzyna jest własnością Skarbu Państwa.

Pani Maria Jarczewska – radna Powiatu Mrągowskiego – jako członek Rady Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze” odniosła się do projektu „Ryby”; m. in. poinformowała, że projekt jeszcze nie funkcjonuje, wniosek został złożony w Ministerstwie Rolnictwa i na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze odpowiedzi – wygląda na to, że do końca maja-czerwca Ministerstwo opowie się, czy uznaje teren 6 samorządów będących w LGD. za objęty „lokalna grupą rybacką”. Myśli, że pod koniec tego roku wyjaśni się sprawa ew. naboru do tzw. Programu „Ryby”. Na dzień dzisiejszy na terenie Gminy Piecki nie ma grupy rybackiej – jest Mikołajkach, Orzyszu – niemniej trzeba cierpliwie czekać na rozstrzygnięcie Ministerstwa Rolnictwa.
Odn. LGD – m. in. poinformowała, że Rada, w obradach której uczestniczy, wybrała spośród złożonych wniosków – w ramach naboru na „mikroprzedsiębiorczość” (działalność gospodarcza) i na „zróżnicowanie działalności rolniczej” (działalność agroturystyczna) z naszej Gminy 2 wnioski (były złożone 2 wnioski), które uzyskały bardzo wysoką ilość punktów. Ogółem na 6 samorządów 20 wniosków uzyskało akceptację.
Następne nabory – w czerwcu na odnowę wsi i późną jesienią na małe projekty.

Pan Stanisław Biegaj – sołtys s. Lipowo – zgłosił sprawę rowów melioracyjnych – w Lipowie przez 4 lata rowy są zaniedbane, zarośnięte, nikt się nimi nie zajmuje.

Pan Marek Podrażka – sołtys s. Głogno – zwrócił się z prośbą o postawienie tablicy informacyjnej-sołeckiej w Rutkowie.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi na zapytania udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. z wypowiedzi:
odn. zatrudnienia Pana Grzegorza Maksymowa – „…to już jest przykre, że ten temat jest ciągle powtarzany, mam nadzieje, że za jakiś czas dojdziecie do świadomości, że wykwalifikowany pracownik ds. oświaty był bardzo potrzebny. Zadam pytanie – czy macie świadomość jakie środki były przeznaczane na inwestycje w latach 2003 – 2010, a jakie w tym roku przeznaczone są na inwestycje? I tak:
2003 r. – 1,3 mln zł 2007 r. – 2,4 mln zł
2004 r. – 671.000 zł 2008 r. – 2,3 mln zł
2005 r. – 732.000 zł 2009 r. – 4,1 mln
2006 r. – 3,5 mln zl 2010 r. – 2,6 mln zł,
a w tym roku inwestycje szacowane są na 22 mln zł. Pojawi się dużo problemów z oświatą – powoli przygotowujemy się do zmiany organizacji szkół. Przy tak dużym obciążeniu inwestycyjnym potrzebna mi była taka osoba, wójt zgodnie z ustawą ma prawo zatrudnić doradcę. Pan G. Maksymow zajmuje się głównie oświatą, współpracuje z dyrektorem GOKSiR, z dyrektorami szkół. Oczekuję, żeby również rozwinął gałąź, jaką jest sport. Mam nadzieję, że społeczeństwo będzie z tego zadowolone. Moje zdanie jest takie: za decyzje będę odpowiadała przed społeczeństwem. W Gazecie Samorządowej umieszczona będzie informacja o inwestycjach.
Co do Rady Sportu – za RS Pan G. Maksymow nigdy nie otrzymywał pieniędzy”;
odn. sprawy Państwa Lis – Pani Lis odwołała oświadczenie woli, które złożyła w październiku ub. roku – nie chciała sprzedać działki, a poczyniono już wszystkie kroki w celu zakończenia procedury związanej z udrożnieniem ciągu pieszo-jezdnego do Brejdyn. Rzeczoznawca wycenił wartość działki na 30.000 zł – Pani Lis absolutnie nie zgodziła się na taką cenę. Działka została wykupiona za kwotę 33.000 zł, bo na taką kwotę się zgodziła. W przypadku gdyby ten grunt nie został odkupiony, to wszystkie projekty – i dotychczas poniesione koszty poszłyby na marne, co potraktowane byłoby jako niegospodarność wójta. Wszystko jest zgodne z prawem, dyscyplina finansowa nie została naruszona.
Radca prawny Pan R. Bielański udzielił dodatkowych wyjaśnień nt. w/w procedury.
odn. ul. Spacerowej – mieszkańcy mają dojazd do swoich posesji, nikt nie zablokował drogi. Mamy problem z tą inwestycją, ponieważ musimy odkupić grunt – albo przeprowadzić procedurę uwłaszczeniową, jest też możliwość wystąpienia do sądu o ustanowienie służebności przejazdu – zobaczymy jaka będzie sytuacja, pierwsze spotkanie z właścicielami już się odbyło;
odn. sprawy Orlika – wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie, wszystkie inne dokumenty też, powinniśmy otrzymać dofinansowanie;
odn. rowów w Lipowie – właściciele gruntu powinni zadbać o czyszczenie rowów melioracyjnych, nie jest to zadaniem Gminy;
w sprawie tablicy sołeckiej dla Rutkowa – takie tablice zostaną wykonane zbiorczo, dla większej liczby miejscowości, czekamy na ew. dodatkowe zgłoszenia potrzeb;
w sprawach zgłaszanych przez sołtysów Cierzpiąt i Mojtyn – odpowiedzi będzie udzielna na spotkaniach sołeckich; w Cierzpiętach odbędzie się w najbliższy wtorek, w Mojtynach – prośba do Pana sołtysa o zorganizowanie;
w sprawie terenu Spółdzielni Błyskawica w Pieckach – zajmiemy się tym problemem;
w sprawie komisji do szacowania szkód łowieckich – nie ma takiej komisji.
Radca prawny Pan R. Bielański udzielając dodatkowych wyjaśnień m. in. poinformował, że już od paru lat nie ma podstawy prawnej do funkcjonowania takiej komisji, ale wójt może pełnić rolę negocjatora. Z praktyki i doświadczenia wie, że w tej chwili rolnicy występują do kół łowieckich i prowadzą negocjacje – właśnie z udziałem wójta. Jeżeli dojdzie do porozumienia, to nie ma tematu, jeśli jednak nie, to pozostaje droga sądowa.
na zapytanie Pani sołtys s. Zyzdrojowy Piecek o sprawę terminu rozpoczęcia budowy wodociągu, szczegółowej odpowiedzi udzielił Kierownik Ref. BKR Pan M. Hajko; m. in. poinformował, że przetarg na budowę sieci wodociągowej będzie rozstrzygnięty na pewno w połowie lata, na przełomie tego i przyszłego roku zaczną się roboty.

Ad. 9 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad VI Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-07-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-07-04 08:12:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-07-04 08:13:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1069 raz(y)