Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XI/2011 XI Sesji Rady Gminy Piecki z 8 września 2011r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-10-28 10:15:10 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XI/2011

XI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 8 września 2011 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 10:00 – 13:40.
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XI Sesji przy obecności 14 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Do przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji porządku obrad, zaproponował wniesienie zmian, wynikłych na wspólnym posiedzeniu komisji Rady przed sesją:
- wycofanie punktu 5c „wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości” – Pan radca prawny udzieli szczegółowych wyjaśnień dlaczego taka zmiana,
- wprowadzenie jako pkt 5c „rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy” – w związku z wpłynięciem takiej skargi od mieszkańca Gminy.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie powyższych zmian do porządku obrad – zostały przyjęte 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
Radca prawny Pan R. Bielański m. in. wyjaśnił, iż podejmowanie uchwały w sprawie wydzierżawienia przez gminę nieruchomości od osoby prywatnej jest zbędne, ponieważ nie wynika z kompetencji Rady, a należy do kompetencji Wójta – zgodnie z uchwałą Rady z 2008 r. ustalającą zasady gospodarowania nieruchomościami Gminy; podjęcie takiej uchwały mogłoby spowodować jej uchylenie przez Wojewodę w trybie nadzoru, jako uchwałę asekuracyjną Wójta.

Po powyższym przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok,
b) nadania statutu samorządowej instytucji kultury pod nazwą: Muzeum Regionalne im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów w Pieckach (w organizacji),
c) rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy,
d) zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Piecki, ul. Szewska 18A m. 3,
e) zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Piecki, ul. Szewska 18B m. 6,
f) wyrażenia zgody na ustanowienie nieodpłatne służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą Gdańsku,
g) powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników sądowych na kadencję 2012 – 2015.
6. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Jan Puławski – pytania do Pani Wójt:
1) ile nasza gmina złożyła wniosków o dofinansowania z różnych programów i ile zdobyto tych środków?
2) w sprawie Dożynek Wojewódzkich w Olsztynku – pojechała tam nasza delegacja, został zawieziony wieniec – pytanie jakie to były koszty i kto za to zapłacił – czy gmina czy GOKSiR?
Pytanie do Pani Dyrektor GOKSiR – ile kosztowała Pieckowiada i Biesiada Mazurska?

Pani Halina Sadowska – zwróciła się z prośbą do Pani Wójt, żeby powiedziała kilka zdań nt. budowy nowego placu zabaw na Osiedlu 35-lecia.

Pani Bożena Bongarc – zapytanie odn. ul. Nowej – zadanie to zapisane jest w budżecie do wykonania w 2011 r. – nasz udział wynosił 860.000 zł i dofinansowanie z tzw. programu Schetynówki również w takiej wysokości. Wiadomo już, że nie dostaniemy pieniędzy z tego programu, tylko musimy budować z własnych środków. Było zmniejszenie, zostało ok. 600.000 zł – pytanie czy rozpisany został już przetarg, a jeżeli nie, to dlaczego?

Pan Leszek Więcek – poinformował, że w sierpniu odbył się 1-wszy Festyn Wiejski w Szklarni, zorganizowała go młoda Pani sołtys, w czym również trochę jej pomagał, ale „mam żal i pretensję do Pani dyrektor GOK, bo na prośbę Pani sołtys o krzesła i stoliki odmówiła, bo miała w następny dzień Biesiadę Mazurską, chociaż obiecaliśmy, że odwieziemy na czas. Na Festynie było mnóstwo uczestników – gości, mieszkańców. Stoliki, ławki, krzesła załatwiłem z innych gmin, ale koszty i wstyd ponieśliśmy, chociaż w tych gminach również były festyny”.

Pani Wiesława Rolka – radna, sołtys s. Stare Kiełbonki – w odpowiedzi na sprawę poruszoną przez Pana L. Więcka powiedziała m. in., że w przyszłości, przy takich okazjach służy pomocą, bo świetlica wiejska jest wyposażona w stoliki i krzesła, które w razie potrzeby mogą być udostępnione – i szkoda, że w tym przypadku nikt się o to nie zwrócił.

Pani Ewelina Samsel – zwróciła się z pytaniem do Pani sołtys Szklarni i Pani sołtys Gant odn. organizowanych festynów – czy i jakie były potrzebne zezwolenia, czy potrzebna była ochrona, czy był ogrodzony plac, na którym odbywała się impreza.

Pan Dariusz Dawid – pytania do Pani Wójt:
– kiedy będzie ogłoszony przetarg na wodociąg Krawno i kiedy zostanie rozpoczęta jego budowa?
– rozpoczął się rok szkolny – kiedy będą naprawione drogi z Babięt do Zyzdrojowego Piecka i z Babięt na Zyzdrojową Wolę I Krawno? Stan tych dróg jest fatalny, rodzice muszą dwa razy dziennie wozić i odwozić dzieci ze szkoły. Aura teraz jest sprzyjająca, można wysłać równiarkę, samochód z piaskiem, podsypać i wyrównać. Tylko droga do Zyzdrojowego Piecka jest powiatowa, i jak nie można się z Powiatem dogadać, to trzeba ją samemu poprawić – bo to są nasi mieszkańcy. Czy mamy czekać, aż Powiat raczy przyjechać?

Pan Leszek Więcek – podziękował Pani Wójt za znak przy parku w Brejdynach – jednak ten znak nie skutkuje, ci co ganiali bydło to dalej ganiają, powiedzieli, że taki znak to Pani Wójt albo Leszek mogą postawić sobie na podwórku – bo to powinna być tablica od Konserwatora Przyrody.
Pytanie do P. Wójt – czy powołany jest zespół organizacyjny ds. Dożynek, kto został wybrany Starostą, kto Starościną – bo Dożynki blisko, a myśli, że część radnych nie wie.

Pan Andrzej Brodzik:
1) „pytanie do Pani Wójt - na sesji 8 marca zapytałem Panią Wójt o zatrudnienie Doradcy – odpowiedziała „dajcie mi trochę czasu, za pół roku przedstawię te efekty” – minęło te pół roku – i chciałbym usłyszeć te efekty;
2) jestem człowiekiem, który nie odnosi się do plotek, ale muszę zaprotestować w sposób jawny i publiczny odn. mojej współpracy z Panią Wójt – uważam, że układa się normalnie, a jeśli ktoś uważa, że źle się układa, to przez to, że wszystkie pomysły Pani Wójt muszę akceptować – a niestety, takiej współpracy nie będzie. Następna sprawa – jakieś pretensje pod kątem Rady, moim osobistym, że Pani Wójt za mało zarabia – tak, za mało, powinna więcej zarabiać, ale to dlatego, że zatrudniła w to miejsce Doradcę – i ta sprawa powinna być oczywista i powiedziana. Rada nie miała możliwości podniesienia – a była podwyżka w Urzędzie średnio o 10% + to co było od Rady planowane po 3 miesiącach (tzw. stażowym) – w granicach 2.000 zł byłoby więcej na dziś, a więc po pół roku nie byłoby źle – 8,5 tys. brutto, po 3 latach pewnie tyle samo co poprzednik.”

Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj.: Nr IX/11 z dnia 28 czerwca 2011 r. i Nr X/11 – sesji nadzwyczajnej z dnia 6 lipca; wyłożone były do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołów poddano kolejno głosowaniom:
Nr IX z dnia 28 czerwca 2011 r. – 14 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie;
Nr X/11 z dnia 6 lipca 2011 r. – 14 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie;

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację z działalności w okresie międzysesyjnym wg informacji pisemnej, sporządzonej na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 28 czerwca do 7 września 2011 r., radni oraz sołtysi otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się; informacja stanowi załącznik do nin. protokołu.
Ponadto poinformowała:
w między czasie odbyły się Festyny Wiejskie w Dłużcu, Gantach i Szklarni, których organizatorami byli sołtysi i rady sołeckie. W Dłużcu odbył się na terenie szkolnym – i tam była zabezpieczona ochrona, w Gantach i Szklarni na terenie nie gminnym – i tam były wydane zezwolenia podmiotom sprzedającym alkohol. Ponadto odbył się Festyn w Macharach, organizowany przez Panią radną E. Samsel i Stowarzyszenie SEEiK w Mrągowie – odbył się na terenie gminnym, stąd była prośba o zabezpieczenie ochrony i zachowanie szczególnej ostrożności;
wydana została pozytywna decyzja na otwarcie wyspy dla rybitw na naszym stawie hodowlanym – w ramach inwestycji, do której nie będziemy musieli dokładać środków własnych. Firma ją wykonująca zobowiązała się do opracowania koncepcji zagospodarowania terenu wokół stawu;
odn. prac przetargowych dot. budowy boiska Orlik – odbył się przetarg na wykonawcę, wyłoniono spośród 4 ofert ofertę firmy MEDIA STADION z m. Mierzyny, która była najniższa z kwotą 1.029.360 zł; najdroższa oferta była z kwotą 1.310.000 zł firmy ze Szczecinka. Wyłoniono również inspektora nadzoru tej inwestycji;
18 lipca odbył się przetarg na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 9.726.260 zł – wygrał Bank Gospodarstwa Krajowego, z marżą 0,85% i prowizją 1,9%, oprocentowanie zmienne;

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok

Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do niniejszego protokołu.

Pan radny Jan Puławski – zapytał o sprawę przystanków, które mają być budowane w Nawiadach i Goleni „nie było to omawiane, również na wspólnym posiedzeniu komisji przed sesją nikt nam tego nie przedstawił, nie wiemy jak będą wyglądać. Mamy przecież na przystanki projekt, wyglądają tak samo w całej gminie – można postawić mniej za mniejszą kwotę”.

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – „…projekt, który posiadamy na przystanki jest drewniano-kamienny – to jest koszt ponad 13 tys. zł. Planujemy – na wnioski zainteresowanych radnych, postawienie przystanków z pleksy w Nawiadach i Goleni, koszt jednego to 5 – 6 tys. zł. W Nawiadach – przy hali, gdzie budynki są w miarę nowoczesne – i byłby bardziej estetyczny niż drewniano-kamienny. Przy szkole w Nawiadach czeka masa dzieci dojeżdżających do szkoły, także do Mrągowa. W Goleni jest ok. 6 dzieci dojeżdżających. Myślę, że przystanki z pleksy są najkorzystniejszym wyjściem dla nas, przede wszystkim są tańsze i jest możliwość ich wykonania jeszcze w tym roku. Co do wyboru rodzaju przystanku – możemy się spotkać i ustalić”.

Pani radna Ewelina Samsel – „…wczoraj byłam w Goleni w sprawie tych przystanków – i od tego przystanku na dzień dzisiejszy odchodzę, bo ;ludzie po prostu nie chcą takiego przystanku, chcą mieć drewniany – może być mniejszy, ale taki, jak jest w całej gminie, mogą poczekać jeszcze rok, półtora”.

Pan Przewodniczący Andrzej Brodzik – zapytał o sprawę zwiększenia dotacji dla GOKSiR na Dożynki; wniosek Pani Dyrektor jest o 20.000 zł, propozycja Pani Wójt 3.500 zł – a Dożynki tuż-tuż. Zapytania do Pani Dyrektor GOKSiR: o koszt Pieckowiady (w przybliżeniu, bo wiemy, że jeszcze nie rozliczona) i o sponsorów – we wniosku było podane, że zmniejszyła się ich liczba w stosunku do roku poprzedniego – dlaczego, co może to tłumaczyć?

Pani Aleksandra Żabińska – Dyrektor GOKSiR – „.. odn. sponsorów – nie wiem, być może każdy bardziej liczy swoje pieniądze, nie ma dużego zainteresowania reklamą, którą oferujemy. Są trudności, niemniej jednak gdyby nie sponsorzy, to imprezy być może wcale by się nie odbywały.
Co do Pieckowiady – jest to nasza największa impreza i kosztowała nas ok. 55.000 zł. Nie jest jeszcze do końca wypłacona – a nasza miesięczna dotacja wynosi ok. 50.000 zł.
Odn. dotacji na Dożynki – te 3.500 zł to minimum, bo tyle kosztuje nagłośnienie. Jest b. trudno wybrnąć, a staramy się sprostać stawianym nam wymaganiom, wręcz czasem żądaniom. Myślę, że Pieckowiada była atrakcyjna – po minimum kosztów, jak tylko było możliwe, ale teraz mamy problemy finansowe, dlatego zwróciłam się o dofinansowanie. Sama ochrona kosztuje 10.000 zł – a wzorem lat ubiegłych, Rada zawsze dofinansowywała te 2 imprezy. …Jeśli nie otrzymamy zwiększenia, to będziemy musieli okroić inne wydatki – Dożynki się odbędą, ale będą skromniejsze, planowane jest jeszcze święto pieczonego ziemniaka, także w innej działalności statutowej Domu Kultury. (…)”

Radca Prawny UG Pan R. Bielański – wypowiedź w kwestii gospodarowania budżetem Gminy „..istnieje generalna zasad, że budżetem gospodaruje Wójt, prowadzi określoną politykę dochodów, a przede wszystkim wydatków. Rada podejmuje uchwały związane z poszczególnymi przesunięciami, ale tak naprawdę to wójta się rozlicza – jako organ wykonawczy Gminy, z wykonania bądź niewykonania budżetu. I apel w tym kierunku jest taki – aby nie utrudniać organowi wykonawczemu prowadzenia określonej polityki związanej z wydawaniem pieniędzy, albowiem później następuje sprzężenie zwrotne – w momencie kiedy rozlicza się wójta z wykonania budżetu – może się wówczas bronić, że chciałam, ale Państwo żeście mnie nie wspierali i nie podejmowali uchwał takich, jakie proponowałam, które w moim mniemaniu sprzyjałyby temu, żeby budżet został wykonany i spiął się po stronie dochodów i wydatków. Na pewno obecne propozycje Wójta są przemyślane, na miarę aktualnych możliwości i dochodów Gminy. (…)”

Pani radna Bożena Bongarc – pytanie dot. zmniejszenia wydatków inwestycyjnych na budowę przedszkola w Pieckach: „… cała kwota 1.261.300 zł jest proponowana do zmniejszenia w tym roku, a więc jest to równoznaczne z tym, że nie rozpocznie się w tym roku budowa tego przedszkola – a ja proponuję, żeby dokonać zmniejszenia o kwotę 1.162.300 zł – zostawić 100.000 zł do wykonania w tym roku, tj. rozpisać przetarg i zacząć budowę jeszcze w tym roku. …Tak długo czekamy na budowę tego przedszkola, mamy już jego projekt i uważam, że nie powinniśmy rezygnować z rozpoczęcia budowy w tym roku, a także żebyśmy wykonali ten zapis w budżecie”.

Pani Wójt Pani Agnieszka Kurczewska – „w kwestii wycofania środków na budowę przedszkola – chciałabym poinformować, że koszt inwestorski proponowanego obiektu to kwota 3,5 mln zł + 1% WAT. W przyszłym roku WPF przewiduje zadłużenie Gminy na poziomie 52%. W momencie budowy przedszkola tak ogromnego, tak kosztownego - bez udziału środków zewnętrznych spowoduje to, że miejscowości takie jak Bobrówko, które ubiegają się o wodę, nie będą jej miały, bo nie będzie nas stać na doprowadzenie jej ze Strzałowa do Bobrówka, że Nawiady, które piją wodę z rur azbestowych nie będą miały szans na normalny wodociąg, że miejscowości Dobry Lasek, Mojtyny, Stare Kiełbonki i Nawiady, które są w aglomeracji, nie będą podłączone do kanalizacji. Nie proponuję nie budowania przedszkola – przedszkole musi być – nowe lub modernizowane, ale w stopniu zadawalającym nas wszystkich. Przedstawiłam radnym na wspólnym posiedzeniu propozycję budowy nowego przedszkola na 3 oddziały, którego koszt to 1,4 mln zł + WAT – i jest to piękny obiekt, a można byłoby doprojektować 1 oddział. Na modernizację, adaptację i remont możemy pozyskać środki z zewnątrz, więc prosiłam żebyśmy się jeszcze wstrzymali. Powołamy zespół roboczy, który zajmie się opracowaniem koncepcji przedszkola. … Poprzedni projekt jest na 4 oddziały dla 100 dzieci – czy nas na to stać, żeby wydać z wyposażeniem 4 mln zł? Nie mamy pieniędzy. A jest też zobowiązanie do 2015 r. skanalizować większość aglomeracji – czy stać nas będzie na płacenie kary, gdy zabraknie nam kilku punktów? Gdy zabraknie środków na realizację wodociągu w Bobrówku – a kończy się termin decyzji środowiskowej, minie 3 lata – i stracimy pieniądze wydane na dokumentację, … Nieuchwalenie dzisiejszych zmian spowoduje to, że zachwieje się nam gospodarka finansowa – głównie finansowanie inwestycji z MASTERPLANU. Za późno zauważyłam, że w 2012 r. przewidziane są płatności z tytułu MASTERPLAN – na ponad 2 mln zł, a inwestycje kończą się w 2011 r. Nawet po tych zmianach brakuje nam na kanalizacji w Krutyni ponad 850.000 zł – i skąd je wziąć? Jest propozycja żeby aneksować umowę – owszem, ale innych nie będziemy mogli aneksować, np. na oczyszczalnię, gdzie termin realizacji jest do października, a 500.000 było przewidziane na 2012 rok. W tej chwili najważniejszy dla nas jest MASTERPLAN, żeby zakończyć i rozliczyć ten projekt – i musimy temu podołać. (…)”.

Pan Przewodniczący Andrzej Brodzik – „… budżet uchwalaliśmy razem – Pani też akceptowała tą kwotę na przedszkole. Ponadto w czerwcu pytałem Pana Hajko co z przetargiem na przedszkole – usłyszałem odpowiedź nie wszystko w I półroczu, teraz w II półroczu również nie, a jeśli byłby rozstrzygnięty w I półroczu, to teraz trwałaby budowa. A czy ważniejsze są inne inwestycje – typu wodociąg Bobrówko, MASTERPLAN – wszystko jest ważne, tylko jeśli ta kołdra jest krótka, to czemu wchodzi się w nowe zadania? Jakaś koncepcja na stadion? W tym roku mamy Orlik 2012 – może starczy tych pieniędzy na sport? Teraz: modernizacja stadionu, a budowa przedszkola – to chyba jakaś sprzeczność? I ta koncepcja, nawet z dofinansowaniem – nieoficjalnie mówi się o kwocie 5 mln. … Uważam – zgodnie z propozycją Pani Bożeny, że zadania budowa przedszkola nie wolno nam zdjąć. A czy to jest duża kwota? A wchodzenie z remontem za 2 mln? Kwota 3 mln to jest prognoza – może być 2,5 mln, a więc koszty porównywalne. Przedszkole to nie jest barakowóz, czy kurnik między blokami – bo tak to będzie wyglądać, a powinno być takie, jakie zaakceptowaliśmy”.

Pani radna B. Bongarc – w uzupełnieniu poprzedniej wypowiedzi dodała m.in.: „gdy pracowaliśmy nad budżetem znaliśmy też prognozę zadłużenia – i zdawaliśmy sobie z tego sprawę. Finansowanie budowy przedszkola może być rozłożone na 2-3 lata – bo jest taka możliwość, zakończenie budowy np. w przyszłym roku, a finansowanie w ciągu 3 lat. Myślę, że taka firma by się znalazła, tak np. finansowaliśmy halę w Nawiadach – przez 2 lata. …Musimy patrzeć też na dobro dzieci - duże przedszkole gminne jest w Pieckach bardzo potrzebne. Przystępując do innej koncepcji, innego projektu – znów poniesiemy koszty i znów wszystko przedłuży się w czasie”.

Pani Dyrektor Przedszkola Teresa Jędrzejczyk – „…pracowaliśmy również nad projektem nowego przedszkola, o które tak długo się dopominaliśmy – a w tej chwili dochodzę do wniosku, że budowa się oddala i nie wiadomo czy i kiedy będzie. Wypracowaliśmy koncepcję 4 oddziały + sala rytmiczna – bo w tej chwili mamy 4 oddziały, ale nie ma gdzie prowadzić zajęć dodatkowych. Ponadto kuchnia + zaplecze kuchenne – żeby nie dowozić posiłków dla dzieci w przedszkolu – a dochodzą teraz różne słuchy, czy ta kuchnia i zaplecze będzie. Nt. kuchni również dużo dyskutowaliśmy, byliśmy z rodzicami na sesji. W końcu musimy zadbać o nasze najmłodsze dzieci, i nasze wnuki będą tam chodzić. Obecne warunki, to warunki spartańskie, przyjezdni mówią, że to magazyn, a nie przedszkole. Mamy piękny GOK, piękne szkoły – pytanie, czy dziś będzie podjęta decyzja w sprawie budowy przedszkola”.

Pani radna Wiesława Rolka – „…w poprzedniej kadencji, gdzie byłam przewodniczącą komisji rewizyjnej, byliśmy w przedszkolu – i to my własnie przynieśliśmy tutaj na s4esję w jakim stanie było przedszkole – w stanie opłakanym, opadające tynki, grzyb. Później również komisja opowiadała się za za podjęciem remontu lub budowy – nikt z radnych nie był przeciwny. Powstał projekt w poprzedniej kadencji – my nie jesteśmy kompetentni do jego oceny, przyjęliśmy informacje, które nam przedstawiono. Jeśli teraz jest taka możliwość pobudowania przedszkola za mniejsze pieniądze – i nie będzie ono gorsze, to bardzo proszę żeby tak się stało, bo powinniśmy brać pod uwagę sytuację finansową Gminy. Przedszkole na pewno w tej kadencji Rady powstanie, nie można z tym dłużej czekać”.
W sprawie budowy przystanków – m. in. w swej wypowiedzi powiedziała, że wie z doświadczenia, że przystanki kamienno-murowane nie zdają egzaminu – może ładnie wyglądają, ale są płytkie, przed deszczem i wiatrem trudno się schować. Jeśli w m. Nawiady dzieci stoją bez zadaszenia – bo ten duży murowany przystanek jest nieprzydatny, gdyż po modernizacji drogi zmieniło się miejsce zatrzymań autobusów, i jeśli nie mamy pieniędzy na podobny duży przystanek – to chwała Panu radnemu Mariuszowi, że zgadza się na jakikolwiek inny przystanek, aby dzieciom deszcz nie padał na głowę.
Poprosiła o udzielenie głosu Pani sołtys z Goleni i jej wypowiedź w sprawie budowy przystanku na kolonii.

Pani sołtys Goleni B. Bagdziun - „…nie wiem z kim rozmawiała Pani radna, mieszkańcy kolonii do mnie wielokrotnie się zgłaszali o jakikolwiek przystanek – i wiem, że za każdy przystanek mieszkańcy będą wdzięczni”.

Pani Wójt A. Kurczewska – „…powstała Lokalna Grupa Rybacka – przy LGDz. „Mazurskie Morze” z siedzibą w Orzyszu – na Walnym Zgromadzeniu Pan Grzegorz Maksymow zgłosił formalny wniosek, aby LGR wypowiedziała się w kwestii zmiany rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – ponieważ do LGR wpłynęło bardzo dużo pieniędzy na różnego rodzaju przedsięwzięcia – 2 mln zł przypada dofinansowania na samorząd – i teraz żeby można było pozyskać te środki, trzeba mieć na wkład własny – a jeśli będziemy brnąć w finansowanie działań w 100% z własnych środków, to nie będzie nas stać na wkład własny. Tu sprawa stadionu – pojawił się program, gdzie można pozyskać 80% dofinansowania na remonty i modernizacje istniejących obiektów sportowych, ale żeby do niego przystąpić musimy mieć dokumentację – w związku z tym potrzebujemy dzisiaj środków na dokumentację, chociaż nie mamy gwarancji, że te pieniądze dostaniemy.
Mamy dokumentację na przedszkole – i gdyby Ministerstwo Rolnictwa zdecydowało się na zmianę zapisu, że będą finansowali budowę budynków infrastruktury społecznej – to możemy pozyskać pieniądze – ale możemy złożyć wniosek zanim ogłosimy przetarg. Teraz powstaje pytanie – czy szybko przystępować do ogłaszania przetargu, czy poczekać na stanowisko Ministra? Jeśli są jakiekolwiek szanse na pozyskanie środków, to czemu nie skorzystać? Na pewno Minister odpowie Grupie Rybackiej – bo ma taki obowiązek, a gdybyśmy nawet nie otrzymali, to będziemy szukać innych źródeł – przedszkole na pewno powstanie. Poczekajmy jeszcze te pół roku – i być może skorzystamy z szansy – bo 5 lat na pewno czekać nie będziemy. (…)”.

Pani Dyrektor T. Jędrzejczyk –„…bardzo proszę, żebyście Państwo wzięli pod uwagę przy budowie przedszkole, że to nie jest budynek stawiany na rok-parę lat, a na kilkadziesiąt lat.”

Przedstawiciel rodziców – Pan Marek Zgliński – w swej wypowiedzi m. in. apelował o jak najszybsze podjęcie budowy nowego przedszkola, bo to obecne wygląda „że aż wstyd”, dzieci nie mają nawet placu zabaw.

Dyrektor Szkoły Podst. w Pieckach Pan L. Kulik – m.in. w swej wypowiedzi podkreślił, że zawsze twierdził, że naszej Gminy nie stać na 2 kuchnie – wcześniej, przed przyjęciem koncepcji przedszkola proponował ówczesnym radnym, żeby skorzystać z pięknej kuchni w szkole podstawowej – bo co to teraz za problem przewieźć posiłki dla dzieci w przedszkolu? Byłoby wówczas i tańsze przedszkole, i uruchomiona 1 kuchnia.

Pan Przewodniczący A. Brodzik zamknął dyskusję nt. przedszkola, zaproponował, aby każdą propozycję zmiany budżetu głosować oddzielnie, po czym poddał tą propozycję pod głosowanie - została przyjęta 12 gł. „za”, 0 wstrz. się, 2 gł. przeciw.

Zmiany w dochodach:
1) z tyt. zwiększenia subwencji oświatowej o kwotę 72.377 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków na remonty bieżące w szkołach – 11 „za”, 0 wstrz., 3 przeciw;
2) z tyt. zwiększenia planu dochodów o kwotę 3.500 zł – udziały w podatku dochod. od osób prawnych – 11 „za”, 0 wstrz., 3 przeciw;

Zmiany w wydatkach (rozdysponowanie w/w kwoty zwiększeń 75.877 zł):
1) zwiększenie o 72.377 zł na remonty bieżące w szkołach, z tego szkoły podstawowe 47.377 zł, gimnazjum 25.000 zł – 12 „za”, 1 wstrz., 1 przeciw;
2) zwiększenie o 3.500 zł dotacji dla GOKSiR z przeznaczeniem na dofinansowanie Dożynek Gminnych – 3 „za”, 0 wstrz., 10 przeciw (propozycja nie przyjęta) ;

Zmniejszenia w planie wydatków inwestycyjnych:
Przed głosowaniami, Pani radna B. Bongarc ponownie zgłosiła wniosek dot. przedszkola – doprecyzowała, iż zgłasza wniosek formalny o zmniejszenie środków na tym zadaniu o kwotę 1.162.300 zł, a pozostałą kwotę 100.000 zł przeznaczyć na rozpisanie przetargu i rozpoczęcie budowy przedszkola w tym roku.

głosowania:
1) adaptacja strychu w budynku UG – 50.000 zł – 14 gł. „za” (jednomyślnie)
2) budowa wodociągu w Bobrówku – 30.000 zł – 14 gł. „za” (jednomyślnie)
3) budowa boiska ORLIK w Pieckach – 150.000 zł – 14 gł. „za”
4) budowa przedszkola w Pieckach – 1.262.300 zł – 4 „za”, 0 wstrz., 10 przeciw –
- wniosek upadł, w związku z czym pod głosowanie poddano wniosek Pani Radnej
B. Bongarc o zmniejszenie o kwotę 1.162.300 zł – został przyjęty 9 gł. „za”, 1 wstrz., 4 gł.
przeciw;
5) system zagospodarowania odpadów kom. w Olsztynie – 67.000 zł – 14 gł. „za”;

rozdysponowanie środków z w/w zmniejszeń:
1) zakup i montaż 3 wiat przystankowych – 18.000 zł (2 szt. w Nawiadach i 1 szt. w Goleni) –
3 gł. ”za”, 3 wstrz., 8 gł. przeciw (wniosek upadł);
2) koszty dot. obsługi kredytów bankowych – zwiększ. o 270.000 zł – 14 gł. „za”;
3) opracowanie koncepcji i dokumentacji na modernizację obiektu sportowo-obronnego w Pieckach – 27.000 zł – 5 gł. „za”, 0 wstrz.., 9 przeciw (wniosek upadł);
4) kanalizacja sanitarna w m. Brejdyny – zwiększ. o 15.000 zł - 14 gł. „za”;
5) kanalizacja sanitarna w m. Szklarnia – Krzywy Róg – Dłużec – zwiększ. o 453.000 zł – 14„za”
6) oczyszczalnia ścieków w Pieckach – zwiększ. o 482.000 zł – 14 gł. „za”;
7) kanalizacja sanitarna Krutyń – Zgon – zwiększ. o 243.800 zł (w związku z wynikami w/w głosowań kwota ulega zmianie z 295.300 zł na 243.800 zł) – 14 gł. „za”.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, 0 wstrz., 4 gł. przeciw (uchwała Nr XI/37/11).

b) nadania statutu samorządowej instytucji kultury pod nazwą: Muzeum Regionalne im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów w Pieckach (w organizacji)

Wyjaśnień do w/w sprawy udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. poinformowała, iż w czerwcu br. utworzone zostało Muzeum w Pieckach – w fazie organizacji, złożyliśmy w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego projekt statutu Muzeum do uzgodnienia – 27 lipca Pan Minister Zdrojewski uzgodnił nam ten statut, obecnie może być już nadany Muzeum.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie nadania statutu samorządowej instytucji kultury pod nazwą: Muzeum Regionalne im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów w Pieckach (w organizacji); po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/38/11).

c) rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy

Wprowadzenia dokonał Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik; m. in. poinformował, iż skarga wpłynęła do Rady Gminy za pośrednictwem Wojewody, który przekazał ją do rozpatrzenia wg właściwości, dotyczy pominięcia mieszkańca m. Głogno przy budowie kanalizacji sanitarnej.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska m. in. wyjaśniła, iż Pan Zamojcin zgłosił się z prośbą o ujęcie jego nieruchomości w ramach inwestycji – budowy kanalizacji sanitarnej i podłączenie budynku. Budynek ten jest oddalony o 300 metrów od sieci – i nie został ujęty w projekcie MASTERPLAN, ponieważ jest on poza aglomeracją, w zabudowie kolonijnej, gdzie nie tworzy się kanalizacji.
Szczegółowe wyjaśnienia zawarte są w uzasadnieniu do projektu uchwały (stanowią załącznik do nin. protokołu).
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy (skarga uznana za bezzasadną); po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/39/11).

d) i e) zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych

Wyjaśnień udzieliła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami, najemcom przysługuje prawo wykupu zajmowanych lokali mieszkalnych – bez względu na czas trwania umowy najmu, w trybie bezprzetargowym, na stosowny wniosek do Wójta. Najemca ma możliwość skorzystania z bonifikaty, ustalonej przez Wójta – za zgodą Rady. Wójt w projektach uchwał proponuje jednakowe stawki bonifikat dla obydwu sprzedawanych mieszkań (jakie stosowano w latach poprzednich), tj. 80% przy jednorazowej spłacie całej należności, 40% przy spłacie w ciągu roku w czterech ratach, 30% przy spłacie w ciągu trzech lat.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał kolejno projekty uchwał w sprawach:
zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Piecki, ul. Szewska 18 A m. 3 – w głosowaniu uchwała została przyjęta 13 gł. ”za” – jednomyślnie (uchwała Nr XI/40/11);
zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Piecki, ul. Szewska 18 B m. 6 – w głosowaniu uchwała została przyjęta 13 gł. ”za” – jednomyślnie (uchwała Nr XI/41/11);

f) wyrażenia zgody na ustanowienie nieodpłatne służebności przesyłu na rzecz ENERGA
Operator S. A. z siedzibą Gdańsku

Wyjaśnień udzieliła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że Rada już podejmowała takie uchwały, obecna dotyczy 2 działek o łącznej powierzchni 60 arów, w m. Zgon, dla zasilania przepompowni ścieków, służy realizacji inwestycji kanalizacyjnej w ramach MASTETRPLAN.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie nieodpłatne służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XI/42/11);

g) powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników
sądowych na kadencję 2012 – 2015

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że na wspólnym posiedzeniu komisji w dniu 6 września, zostały zaproponowane i przyjęte następujące kandydatury do składu w/w zespołu:
Bożena Wołkowicz – Sekretarz Gminy
oraz radni:
Andrzej Brodzik
Adam Garela
Ewelina Samsel
Przyjęcie powyższych kandydatur poddał pod głosowanie, w wyniku którego zostały przyjęte 13 gł. „za” – jednomyślnie.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników sądowych na kadencję 2012 - 2015; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XI/43/11);

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pan Andrzej Brodzik – na pisemną prośbę Pana K. Hanuszewskiego – Prezesa Zarządu Gminnego ZOSP w Pieckach, odczytał treść zaproszenia skierowanego do radnych, sołtysów oraz wszystkich mieszkańców Gminy do uczestniczenia w uroczystym przekazaniu samochodu bojowego dla OSP w Krutyni, w dniu 25 września, godz. 13 w Krutyni.

Pani Bogumiła Bagdziun – sołtys s. Goleń „…żałuję, ze nie mamy możliwości wyjść teraz na dwór – bo ładnie pada, i poczuć się jak dzieci na przystanku. Jest mi przykro, że ten przystanek nie powstanie, naszej Pani radnej dziwię się, że głosowała przeciwko”.
(tu P. Przewodniczący Rady zapewnił, że przystanki będą)

Pani Aleksandra Żabińska – Dyrektor GOKSiR – „…objęłam stanowisko w marcu, i w zasadzie do dnia dzisiejszego spotykałam się z niesamowitą życzliwością wszystkich – dziś jestem w lekkim szoku – bo dla budżetu Gminy te 3,5 tysiąca to drobiazg, a dla nas bardzo dużo. Ponadto dożynki to tradycyjna impreza dla wszystkich – nie wiem teraz z czego zrezygnować – czy z grochówki, czy z jakiegoś występu. Myślę jednak, że sobie poradzimy”.
Następnie Pani Dyrektor poinformowała o bieżącej działalności Domu Kultury, prowadzonych zajęciach, warsztatach, prowadzonych zespołach. Zwróciła się z gorącą prośbą do radnych, żeby przychodzili, bardziej interesowali się tym, co się w Domu Kultury dzieje – może wówczas bardziej zrozumieją jego potrzeby.
Odnośnie pytań radnych:
- w sprawie wypożyczenia krzesełek – „tu Pan radny powiedział nieprawdę – dałam tyle, ile mogłam; był wtedy środek imprezy, tj. Festynu Mazurskiego;
- odn. pytania o koszty Pieckowiady – kosztowała ok. 55.000 zł – poradzimy sobie, jakoś to spłacimy. Chcę tu powiedzieć, że na Festyn w Dłużcu musieliśmy wydać 1.462 zł – i mimo, że tylko Dłużec nas kosztował, to muszę to powiedzieć, że potraktował nas nieprzyjemnie;
- co do pozyskiwania pieniędzy z zewnątrz – piszemy wnioski non stop, osobiście napisałam 3, zwracamy się do różnych instytucji – i do Fundacji Orange, niestety nie dostaliśmy, teraz piszemy 4. wniosek do Fundacji Wielkich Jezior Mazurskich – to są pieniądze pozyskiwane na działalność. Co do sponsorów – też pozyskujemy gdzie się tylko da – ale nie jest to ani łatwe, ani przyjemne – działamy w ogóle w dużej mierze na życzliwości ludzkiej. … Zapraszam na Dożynki – postaramy się, aby były równie atrakcyjne, jak Pieckowiada”.

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla 35-lecia w Pieckach – „…Pani Wójt, mam straszny problem – mieszkańcy Osiedla otrzymali informację od ZGKiM, że z dniem 1 sierpnia wzrasta opłata za nieczystości komunalne – w porządku, ale okazuje się, że nieczystości z całej Gminy co piątek przywożone są i wsypywane do naszych kontenerów – przychodzi sobota, mieszkańcy przynoszą mi śmieci pod drzwi – proszę Pani Sołtys sprzątnąć te śmieci – bo gdzie mamy je wyrzucać, a koszty wzrosły. Ponadto „warszawiacy”, mieszkańcy osiedla domków jednorodzinnych – ulic Topolowa i Świerkowa i z połowy Piecek również przywożą samochodami swoje śmieci na nasze osiedle – pytanie, czy nie można zmusić administracyjnie, np. przy wydawaniu zgody na budowę budynków, właścicieli tych posesji do postawienia pojemników na śmieci? To jest karygodne, tak nie może być, mieszkańcy osiedla płacą za to swoimi pieniędzmi. Niech Gospodarka Komunalna zakupi sobie ze 2 kontenery i tam zbiera zwożone śmieci. (…).
Po 2-gie: modernizowana jest kotłownia, węzły ciepłownicze w blokach – i nie wiem jak będzie rozwiązana w blokach, gdzie nie ma wspólnot, sprawa płacenia za energię elektryczną zużywaną przez przepompownie – liczniki są na osoby prywatne.

Pan Marek Podrażka – sołtys s. Głogno – nawiązał do sprawy Pana Zamojcina i kanalizacji w Głognie – nie neguje decyzji Rady, ale Pan Zamojcin złożył też skargę w Sanepidzie, ponieważ w budynku, w którym mieszka, mieści się też świetlica wiejska – i przebywają tam dzieci. Powstał problem, bo nie tam kanalizacji, nie ma toalety i wody – i powstaje pytanie – czy ma zamknąć świetlicę, żeby dzieci się tam nie spotykały, czy będzie coś z tym zrobione?

Pani Małgorzata Kamińska – sołtys s. Gant – nawiązała do pytania Pani radnej E. Samsel, poinformowała, że Festyn odbył się na terenie Koła Łowieckiego, były wszelkie uzgodnienia i zezwolenia, w tym na sprzedaż alkoholu (podmiot sprzedający) oraz zapewnienie ochrony bezpieczeństwa uczestników przez tut. Policję.

Pani Romana Iwaniec – sołtys s. Babięta – złożyła podziękowanie w imieniu swoim i mieszkańców Pani Wójt i całej Radzie za to, że po wielu latach doczekali się wyremontowanej świetlicy.

Pan Andrzej Polita – sołtys s. Zgon – przedstawił sprawę promenady i pomostu w Zgonie – pomost jest w stanie fatalnym, nie nadaje się do użytku – albo naprawić, albo zamknąć, żeby nie doszło do tragedii. Promenada – ogromna dziura. Ponadto sprawa – problem śmieci i turystów – tu prośba w imieniu swoim i mieszkańców do Pani Wójt o przyjazd do Zgonu i spotkanie się z mieszkańcami, by omówić sprawy dla nich ważne. Szczególnym problemem są „warszawiacy”, którzy są b. bezczelni i okropni przy wywożeniu śmieci – zwrócenie uwagi kończy się pyskówkami. Nie mają pojemników, nawet prowadząc budowę – obecnie są prowadzone 2 lub 3 budowy – i oczywiście nie mają pojemników.
Ponadto sprawa drzew przy remizie – 3 olch, zaraz się przewrócą, nic nie zrobione do tej pory.

Pani Jadwiga Pietrzykowska – Dyrektor Gimnazjum – podziękowała – w imieniu całej społeczności Gimnazjum, Radzie Gminy i Pani Wójt za zrozumienie potrzeb szkoły, gdyż dzięki ich decyzjom rok szkolny rozpoczął się bardzo bezpiecznie i w higienicznych warunkach. Wykonanych zostało bardzo dużo prac remontowych: we własnym zakresie i wpłat rodziców i dzieci wymalowano 3 klaso-pracownie i zakupiono rolety na okna, natomiast decydującą część remontów wykonano ze środków budżetu Gminy, tzn. remont toalet na 2-ch piętrach i wymiana oświetlenia w 2-ch klasach.

Pan Stanisław Biegaj – sołtys s. Lipowo – wyraził podziękowanie Pani Wójt i Pani Jolancie Kowalczyk – Kierownik GOPS, za dożywianie dzieci w Lipowie w czasie wakacji.

Pan Lucjan Kulik – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pieckach – wyraził wdzięczność za ujęcie w budżecie zadania pn. Budowa chodnika przed szkołą – chodnik już wybudowany, służy i szkole podstawowej, i Gimnazjum oraz naszym przedszkolakom.

Pani Jadwiga Damięcka – sołtys s. Szklarnia – podziękowała wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania i odbycia Festynu w Szklarni. Poinformowała, że odbył się na działce prywatnej, która została na ten czas ogrodzona taśmą, sprzedaż alkoholu prowadził Pan Zgliński, który miał na to zezwolenie.
Następnie zwróciła się z prośbą o naprawę drogi od Pana Stecka w kierunku Czaszkowa do Państwa Giers, którzy mają małe dzieci dochodzące pieszo do przystanku – a droga jest w fatalnym stanie, nieprzejezdna, straszne dziury.

P. Przewodniczący A. Brodzik odczytał (na prośbę Pani Wójt) pismo Pana Prezesa Zarządu Gminnego OSP K. Hanuszewskiego, informujące o przyczynach nieodbycia w tym roku gminnych zawodów sportowo-pożarniczych.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski radnych

Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. z wypowiedzi:
1) Panu radnemu J. Puławskiemu odn. złożonych wniosków o dofinansowania – złożyliśmy wnioski:
na budowę wodociągu Krawno – Zyzdrojowy Wola – Zyzdrojowy Piecek, uzyskaliśmy dofinansowanie (podpisana umowa) 769.887 zł;
na plac zabaw na osiedlu 35-lecia – czekamy na rozpatrzenie, wszystkie dokumenty zostały złożone poprawnie – kwota dofinansowania 108.000 zł – tak, że nasz wkład własny 120.000 zł wykorzystamy tylko w granicy 70 – 80.000 zł;
na utworzenie placów zabaw w Starych Kiełbonkach i Brejdynach – czekamy na rozpatrzenie, kwota dofinansowania 31.386 zł;
na zagospodarowanie ciągu pieszego wzdłuż ul. Zwycięstwa oraz zagospodarowanie skwerka zieleni naprzeciw Domu Kultury – kwota dofinansowania 39.000 zł;
sprawa Gant – na wniosek złożony przez sołectwo do programu Aktywna Wieś uzyskano dofinansowanie 3.400 zł – na remont świetlicy, ponadto wkład własny mieszkańców i sponsorów, będzie też dofinansowanie z budżetu Gminy – i za kwotę ok. 10.000 zł będzie wyremontowana świetlica wiejska;
na budowę boiska Orlik 2012 w Pieckach – dostaliśmy dofinansowanie w kwocie 333.000 zł od Marszałka, czekamy na dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki,
na wniosek GOKSiR do Ministerstwa Edukacji Narodowej o dofinansowanie działań programu „Żyj z pasją” uzyskano dofinansowanie w kwocie 47.336 zł – na działania związane z kulturą i rozwojem dzieci;
na remonty w Gimnazjum i szkołach podstawowych – uzyskaliśmy dofinansowanie z MEN w wysokości 72.377 zł. Należy tu dodać, że Pan Minister Z. Włodkowski był w szkole w Dłużcu, sprawdzał sale – i prosił, żebyśmy składali wnioski na wyposażenie sal – gimnastycznej i 3 sal dydaktycznych. O złożenie takich samych wniosków prosiłabym szkoły w Starych Kiełbonkach i Nawiadach oraz ew. gimnazjum – na pewno środki takie nam się przydadzą;
Odnośnie pytania dot. wieńca dożynkowego – koszt naszego udziału w Dożynkach Wojewódzkich to koszt dowozu wójta i zespołu – 8 osób. Pan M. Szabelski użyczył samochodu i zapłacił za paliwo dla dowozu i przywozu wieńca dożynkowego, kierowca bez zapłaty spędził tam cały dzień. Nasz wieniec był bardzo ładny – z m. Gant;
2) Pani radnej H. Sadowskiej odn. placu zabaw – odpowiedź udzielona jak wyżej;
3) Pani radnej B. Bongarc odn. ul. Nowej – w kwietniu tego roku otrzymaliśmy informację, że środki z tzw. programu Schetynówka zostały zablokowane. Wycofaliśmy nasze środki z budżetu. 20 czerwca otrzymaliśmy informację, że prowadzone są konsultacje społeczne w sprawie wznowienia tego programu na 2011 rok – więc nie ogłaszam przetargu na I część zadania – mieliśmy wykonać 1/3 tej ulicy za 600.000 zł, gdyż jak przetarg byłby ogłoszony, nie możemy wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie tego działania; być może do 30 września ogłoszony będzie konkurs i złożymy wniosek, dofinansowanie z tego programu jest 50:50 – więc warto poczekać;
4) Panu radnemu L. Więcek w sprawie znaku – będę się starała o znak Konserwatora Przyrody, jestem za tym, aby ten Park uruchomić. W kwestii starostów dożynkowych – spotykamy się z sołtysami raz w miesiącu, odbyły się 2. spotkania – spośród sołtysów wybraliśmy Starostów – zostali nimi: Pani Jadwiga Damięcka – sołtys s. Szklarnia i Pan Marek Podrażka - sołtys s. Głogno. Następne spotkanie odbędzie się 20 września, godz. 10 w Domu Kultury, na które zapraszam radnych;
5) Panu radnemu D. Dawid – przetarg na wodociąg Krawno – Zyzdrojowy Piecek – Zyzdrojowy Wola odbędzie się w przyszłym tygodniu;
6) Panu Przewodniczącemu odn. Doradcy Wójta – „Panie Grzegorzu, proszę opowiedzieć o swoich sukcesach, porażkach, bo ciężko mi mówić o działalności, mogę mówić o swoich działaniach, jestem zadowolona ze współpracy z Panem Grzegorzem, uważam, że podjęłam słuszną decyzję - decyzję, która skutkuje moim wynagrodzeniem na przyszłość, ale nie żałuję. Mogą wypowiedzieć się dyrektorzy szkół o współpracy, o tym, co robi – ja uważam, że to bardzo potrzebna funkcja przy Wójcie, bo oświata powinna mieć wsparcie.”

Pan Przewodniczący A. Brodzik – „…uściślając – konkretnie pytałem o korzyści finansowe, a nie o współpracę, bo to wszystko wiąże się z kosztami, a nie oszczędnościami – a miały być oszczędności. Wiem, że oszczędności żadnych nie było”.

Pan Grzegorz Maksymow – „…trudno jest mówić na swój temat, ale sama nazwa wskazuje, że jestem Doradcą ds. oświaty, kultury i sportu – i w tej materii się obracam, tzn. współpracuję z Dyrektorem ZOPO, dyrektorami szkół podstawowych, gimnazjum, GOPS, Domem Kultury, z organizacjami sportowymi działającymi na terenie Gminy, tj. LUKS Orlik w Nawiadach, Stowarzyszeniem Sportowym „Pegaz” w Pieckach. Tutaj powiem o korzyściach niewymiernych – wyszedłem naprzeciw inicjatywie młodzieży, która czekała na zainteresowanie ze strony władz Gminy od wielu, wielu lat, a co najmniej od 6 lat na terenie Gminy nie ma piłki nożnej dla młodzieży i dorosłych – zorganizowałem grupę pod 40-osobową, z tego ponad 20 osób przychodzi na zajęcia, bo są to ludzie uczący się i pracujący.
…Co do oszczędności – pracujemy wspólnie z dyrektorami szkół w zakresie budżetu oświaty – i te oszczędności niedługo będą. Swoją dzisiejszą decyzją zablokowaliście działanie, które by przyniosło korzyść – bo wszyscy spotykamy się na obiekcie sportowo-obronnym – zdjęliście 27.000 zł kosztem 2 mln zł, bo nie pozwalacie na opracowanie dokumentacji, a strategię mamy już opracowaną w sprawie obiektu – z nowym amfiteatrem, z nową strzelnicą, z nową murawą i płytą boiska, z bieżnią lekkoatletyczną 4 i 6-torową z nawierzchnią syntetyczną, z kortem do tenisa ziemnego, boiskiem do piłki siatkowej, z ociepleniem i ogrzaniem boiska. Podjęliście decyzję, która nie pozwala zdobyć tych oszczędności, na ten obiekt pozyskalibyśmy nawet więcej niż 2 mln, bo jest program z PROW, który pozwala pozyskać środki w 75% (…)”.

Pan Przewodniczący A. Brodzik – „…wyjaśniając – na szali mieliśmy przedszkole i stadion sportowy, tak że zważmy też to – i jeśli stadion jest ważniejszy dla Pana Maksymowa, to z całym szacunkiem”.

Cd. odpowiedzi Pani Wójt – w sprawach zgłoszonych przez sołtysów:

Pani Przewodniczącej Osiedla M. Balcerczyk – 1-wszy raz słyszy o problemie wywożenia śmieci komunalnych do zbiorników na osiedlu, to jest nieporozumienie;
Dyrektor ZGKiM Pan S. Żbikowski dodał, że jako Zakład mają 4 kontenery na osiedlu, co sobota kontenery są sprawdzane, za wywóz śmieci komunalnych płaci Urząd Gminy, nie płaci mieszkaniec osiedla – tu jest nieporozumienie.
Odn. kwestii opłaty za energię – sprawę tą również należy uregulować z Panem Dyrektorem ZGKiM, będzie zorganizowane spotkanie z Panem Dyrektorem. Trzeba będzie również podjąć i omówić sprawę zarejestrowania wspólnot mieszkaniowych, bo problemy będą istniały;

Pani sołtys Szklarni o naprawę drogi od Pana Stecka do Państwa Giers – sprawa do rozpatrzenia, także pod względem możliwości finansowych;

Panu sołtysowi Zgon – kwestia oświetlenia, wycinki drzew to nie powinny być sprawy na sesję, prośba o ich zgłaszanie bezpośrednio pracownikowi Urzędu. W sprawie promenady – tu jest problem finansowania, być może na najbliższej sesji zaproponowane będą jakieś środki.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XI Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
 
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-10-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-10-28 10:14:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-10-28 10:15:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1015 raz(y)