Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XIII/2011 Sesji Rady Gminy Piecki z 27 października 2011r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-11-29 13:21:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XIII/2011

XIII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 27 października 2011 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 10:00 – 12:50.
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XIII Sesji przy obecności 14 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Wybory ławników sądowych do Sądu Rejonowego w Mrągowie i Sądu Rejonowego w Biskupcu na kadencję 2012 – 2015:
a) opinia Zespołu o zgłoszonych kandydatach,
b) wybór komisji skrutacyjnej w celu przeprowadzenia głosowania tajnego,
c) przeprowadzenie głosowania tajnego,
d) przyjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników sądowych.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok,
b) trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz zakresu i trybu kontroli wykorzystania dotacji udzielonej dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Piecki,
c) zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Nawiady 34 m. 2,
d) zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Nawiady 34 m. 3.
7. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pani Halina Sadowska – pytanie do Pani Wójt „praktycznie pytam co sesja o plac zabaw na osiedlu 35-lecia, wiem, że jest trochę nowych wiadomości – i proszę powiedzieć czy są pieniądze, kiedy zostanie ogłoszony przetarg i ew. kiedy rozpoczniemy budowę tego placu?”.

Pan Dariusz Dawid – pytanie do Pani Wójt „kiedy rozpocznie się budowa wodociągu Krawno-Zyzdrojowy Piecek? Ludzie mnie pytają, nie wiem co mam odpowiedzieć”.

Pani Bożena Bongarc – zwróciła się z prośbą do Pani Wójt o wysłanie zaproszeń do członków Rady Społeczno-Naukowej powołanej do utworzenia Muzeum w Pieckach, i radnych powiatowych, żebyśmy za ok. 2 tygodnie mogli się spotkać i porozmawiać nt. tworzenia Muzeum.

Pani Ewelina Samsel – do Pani Wójt: „jakie jest zainteresowanie przedszkolami prywatnymi? Ile będzie kosztowało budżet Gminy i rodziców utrzymanie dziecka w takim przedszkolu? Czy może jest jakaś lista dzieci chętnych do przedszkola prywatnego? I mam tu „ankietę” – wczoraj na komisji rozmawialiśmy o zebranych podpisach w sprawie przedszkola samorządowego, i powiedziała Pani, że bierze te podpisy za tchórzostwo – a dla mnie ta ankieta jest tchórzostwem – leży wszędzie, w kościołach, w sklepach – nie ma tu nawet ani imienia, ani nazwiska osoby zwracającej się z tą ankietą, a dotyczy ona przedszkola prywatnego. W tamtych podpisach osoby podawały imię i nazwisko”.

Przewodniczący Rady Andrzej Brodzik odczytał podziękowania Radzie i Wójtowi Gminy od OSP Krutyń i Zarządu Gminnego OSP za pomoc w zakupie samochodu bojowego dla OSP w Krutyni, którego uroczyste przekazanie odbyło się w dniu 25 września br.

Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj.: Nr XI/11 z dnia 8 września 2011 r. i Nr XII/11 – sesji nadzwyczajnej z dnia 7 października; wyłożone były do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołów poddano kolejno głosowaniom:
Nr XI z dnia 8 września 2011 r. – 14 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie;
Nr XII/11 z dnia 7 października 2011 r. – 14 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie;

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację z działalności w okresie międzysesyjnym - wg informacji pisemnej, sporządzonej na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 8 września do 26 października 2011 r.; radni oraz sołtysi otrzymali ją przed sesją do szczegółowego zapoznania się; informacja stanowi załącznik do nin. protokołu.
Ponadto poinformowała:
wczoraj otrzymaliśmy informację, że 3 listopada nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie budowy placu zabaw na osiedlu 35-lecia – koszt całego zadania to 178.000 zł – dofinansowanie 108.000 zł więc 70.000 zł wkład własny;
złożono wniosek o dofinansowanie budowy ul. Nowej – czekamy na wyniki konkursu;
wyłoniono w drodze przetargu najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacji budowy wodociągu Bobrówko – Nowy Most, wygrała firma Pana Stosio kwotą 66.000 zł, najwyższa oferta była na 204.000 zł;
wyłoniono w trybie przetargu osobę do nadzoru nad budynkami komunalnymi – firmę Pana W. Rodziewicza za kwot ę 5.000 zł – najwyższa oferta była na 30.000 zł;
w drodze przetargu wyłoniono wykonawcę zadania na dostawę i montaż agregatu prądotwórczego oraz wykonania przyłączy kablowych – w ramach inwestycji dot. modernizacji oczyszczalni ścieków w Pieckach – wygrała najniższa oferta za 163.364 zł, najwyższa była na 249.000 zł;
Ad. 5 – wybory ławników sądowych na kadencję 2012-2015

a) opinia Zespołu o zgłoszonych kandydatach

- w/w opinię odczytał Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik – członek Zespołu, wg opinii stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu; wszystkie kandydatury, tj. 5 osób zostały pozytywnie zaopiniowane i przedstawione Radzie dla dokonania wyboru: 2 ławników do Sądu Rej. w Mrągowie i 2 ławników do Sądu Rej. w Biskupcu do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy.

b) wybór komisji skrutacyjnej w celu przeprowadzenia głosowania tajnego

- zgłoszone kandydatury na członków w/w komisji:
1) Pan Leszek Więcek
2) Pani Halina Sadowska
3) Pani Maria Nadolna
- powyższy skład komisji został przyjęty w głosowaniu 14 gł. „za” – jednomyślnie;

c) przeprowadzenie głosowania tajnego

Komisja skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne, po czym po sporządzeniu protokołu z głosowania, ogłosiła jego wyniki – poprzez odczytanie treści protokołu przez Przewodniczącą Panią H. Sadowską – kandydaci otrzymali następującą liczbę głosów „za”:
do Sądu Rejonowego w Mrągowie:
Helena Tadra – 8
Mirosław Wróblewski – 12
Tadeusz Żuralski – 8
do Sądu Rejonowego w Biskupcu (do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy):
Marianna Puławska – 12
Romuald Stankiewicz – 13.

W wyborach do Sądu w Mrągowie dwóch kandydatów otrzymało równą liczbę głosów, wobec czego przeprowadzona została II tura głosowania – przez Komisję skrutacyjną w poprzednim składzie.
Komisja po sporządzeniu protokołu z głosowania, podała jego wyniki:
Tadra Helena – 7 gł. „za”
Żuralski Tadeusz – 6 gł. „za”.

Protokoły Komisji skrutacyjnej z przeprowadzonych głosowań stanowią załączniki do nin. protokołu.

d) przyjęcie uchwały stwierdzającej wybór ławników sądowych

Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak odczytał uchwałę w sprawie wyboru ławników sądowych na kadencję w latach 2012 – 2015; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 14 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIII/45/11).

Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok

Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do niniejszego protokołu, wraz ze zmianą przyjętą na wspólnym posiedzeniu komisji dot. źródła sfinansowania pożyczki dla ZGKiM – nie z zadania „utworzenie Muzeum”, a z „wykonania ul. Nowej”; ponadto dodatkowa zmiana – uwzględnienie wniosku ZOPO o przesunięcia środków w ramach budżetu oświaty - wg załączonego wniosku.

Pytań, uwag nie wnoszono.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIII/46/11).

b) trybu i zasad udzielania dotacji (…)

Wyjaśnień do w/w sprawy udzieliła Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz; m. in. poinformowała, iż temat uchwały został wywołany bieżącą sytuacją – wystąpiły dwa podmioty niepubliczne z wnioskiem o wpis do gminnej ewidencji podmiotów niepublicznych placówek, które będą prowadziły opiekę przedszkolną, w formie punktu przedszkolnego. Obecnie w gminie nie mamy przypadku dotowania form niepublicznych wychowania przedszkolnego. Pani Wójt w projekcie uchwały zaproponowała, aby dla punktu przedszkolnego udzielić dotację w wysokości 50% wydatków bieżących ponoszonych przez gminę na jednego ucznia w przedszkolu publicznym – a w ustawie o systemie oświaty mówi się o dotacji w wysokości co najmniej 40%; na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji ustalono wysokość dotacji na poziomie 40%. Ponadto uchwała reguluje tryb rozliczania się z otrzymanej dotacji przez te podmioty niepubliczne – wg załączonych do uchwały wzorów. Jednocześnie w tej uchwale uchylamy dotychczasową uchwałę w sprawie dotacji dla szkół niepublicznych, obecnie będą uregulowane 3. formy placówek niepublicznych przewidzianych do dotowania.

Pani B. Bongarc zwróciła się do Pani Wójt z prośbą, żeby powiedziała czy wpłynęły wnioski z chęcią otwarcia przedszkola niepublicznego lub innej formy wychowania przedszkolnego, a także kilka słów nt. budowy przedszkola samorządowego.

M. in. z wypowiedzi Pani Wójt: „do 30 września – czyli w terminie ustawowym, wpłynęły 2. wnioski o wpis do ewidencji placówek niepublicznych na terenie naszej Gminy, a także wnioski do budżetu Gminy o udzielenie dotacji dla tych punktów przedszkolnych. Gminę będzie to kosztowało bardzo mało, bo w tej chwili na jedno dziecko w przedszkolu wydajemy 532 zł, a w pkcie przedszkolnym będzie to 212,80 zł; jeden punkt będzie na terenie Piecek, i jeden w Nawiadach – na ankietę Pani Alicji Kolińskiej, która tam się pojawiła. Jeśli jednak warunki dla powstania takiego punktu przedszkolnego nie będą spełnione, to taka placówka nie rozpocznie działalności – Gmina nie ma na to wpływu.
Odn. budowy przedszkola – wczoraj na wspólnym posiedzeniu komisji rozmawiając też na ten temat ustaliliśmy, że w listopadzie spotkamy się ponownie dla omówienia sprawy budowy przedszkola; zdania co do koncepcji nie zmienię, moje założenia są takie: żeby wybudować trochę mniejsze niż te, które zostało zaprojektowane – do 700 m2, obecne przedszkole z kuchnią i całym zapleczem ma powierzchnię 532 m2, a to zaprojektowane 1.149 m2, tj. ponad 2 razy większe, a koszt wg kosztorysu inwestorskiego to 3,6 mln zł, a więc bardzo wysoki. Proponuję również przedszkole 4-oddziałowe, tylko biorąc pod uwagę zdrowy rozsądek, bo nie mamy możliwości żeby wybudować przedszkole za 3,6 mln zł. Proponuję przedszkole parterowe, żeby nie było barier architektonicznych dla dzieci niepełnosprawnych (wg posiadanego projektu kuchnię zaprojektowano na 3 kondygnacjach, do tego 2 klatki schodowe i 2 windy towarowe), zaplecze kuchenne do sporządzania posiłków podstawowych, takich jak śniadania, podwieczorki i uruchomienie w końcu kuchni w szkole podstawowej. Przedszkole powstanie zaledwie 100 metrów od szkoły, musi tam być zaplecze kuchenne do wydawania posiłków, zmywania, wyparzania naczyń (…).”

Pani B. Bongarc – „…najbardziej boli mnie to, że skoro Pani Wójt uważa, że to przedszkole, na które mamy projekt jest za bardzo rozbudowane, o czym rozmawialiśmy na wcześniejszych sesjach, Pani Wójt mówiła, że ma jakiś zamysł, projekt – ale tego projektu jeszcze nam nie przedstawiła. Co do budynku parterowego – w porządku, odstępujemy od wind, ale uważam – i swojego zdania nie zmienię, że jednak w nowo budowanym przedszkolu kuchnia powinna być. Myślę, że na spotkaniu w listopadzie Pani Wójt swoją koncepcję nam przedstawi, będziemy dyskutować, bo kończy się rok, a nic nie mamy”.

Dalszych pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz zakresu i trybu kontroli wykorzystania dotacji udzielonej dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 2 gł. przeciw, 0 wstrz. (uchwała Nr XIII/47/11).

c) i d) zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych

Wyjaśnień udzieliła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami, najemcom przysługuje prawo wykupu zajmowanych lokali mieszkalnych – bez względu na czas trwania umowy najmu, w trybie bezprzetargowym, na stosowny wniosek do Wójta. Najemca ma możliwość skorzystania z bonifikaty, ustalonej przez Wójta – za zgodą Rady. Pani Wójt w projektach uchwał proponuje jednakowe stawki bonifikat dla obydwu sprzedawanych mieszkań (jak ostatnio proponowane), tj. 80% przy jednorazowej spłacie całej należności, 40% przy spłacie w ciągu roku w czterech ratach, 30% przy spłacie w ciągu trzech lat; dotyczą 2-ch sprzedawanych mieszkań w budynku byłego ośrodka zdrowia w Nawiadach.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał kolejno projekty uchwał w sprawach:
zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Nawiady 34 m. 2 – w głosowaniu uchwała została przyjęta 14 gł. ”za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIII/48/11);
zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży komunalnego lokalu mieszkalnego w miejscowości Nawiady 34 m. 3 – w głosowaniu uchwała została przyjęta 14 gł. ”za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIII/49/11);

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Teresa Jędrzejczyk – Dyrektor Przedszkola w Pieckach – „…w związku z tym, że we wrześniu złożyłam wniosek o dotację na instalację elektryczną – bo już dłużej nie można czekać, w niektórych pomieszczeniach nie ma w ogóle prądu; to jest b. pilna sprawa, którą jak najszybciej musimy rozwiązać – i mam pytanie do Pani Wójt czy dostanę te pieniądze, i kiedy?”.

Pani Maria Jarczewska – radna Rady Powiatu w Mrągowie – „chciałabym się zwrócić do Pani Wójt, ponieważ jako radna powiatowa otrzymałam pismo, które wpłynęło do Przewodniczącego Rady Powiatu z prośbą o wsparcie Muzeum – nie wiem, czy Pani Wójt przez przeoczenie, czy z niewiedzy – ale czy Pani wiadomo, że kolekcja została zakupiona? (odp. Pani Wójt. A. Kurczewskiej – oczywiście) To dlaczego zostało tu zostało tak zapisane „że podjęte zostały działania przez poprzedników w kierunku zakupu, co zaowocowało w 2011 roku utworzeniem Muzeum”? – czyli wygląda na to, że nie została wykupiona kolekcja. Radni powiatowi poczuli się bardzo urażeni – szczególnie radni poprzedniej kadencji, zarówno powiatowi, jak i radni naszej Gminy, ponieważ po 160.000 zł solidarnie 2 samorządy wpłaciły pieniądze na wykupienie kolekcji. Nie ma tutaj wzmianki nt. wykupienia kolekcji przez poprzedników, jednak jest wyraźnie napisane, że zostało utworzone Muzeum w roku 2011 dzięki staraniom tutaj Pani Wójt. Mam pytanie, na które muszę udzielić odpowiedzi na sesji powiatowej – czy to Muzeum jest już utworzone, czy Statut został zmieniony, czy jednostka już jako jednostka organizacyjna funkcjonuje? – bo cały czas w treści jest, że funkcjonuje – wobec powyższego chciałabym zapytać, czy tak rzeczywiście jest?”.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski radnych

Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. z wypowiedzi:
1) Pani radnej H. Sadowskiej odn. budowy placu zabaw na osiedlu 35-lecia – „…w czerwcu składaliśmy wniosek o dofinansowanie budowy tego placu zabaw; wartość zadania wykazana we wniosku wynosiła 178.000 zł, z tego dofinansowanie będzie wynosić 108.000 zł, a tylko 70.000 zł wkład własny Gminy. Otrzymaliśmy informację, że 3 listopada będzie podpisana umowa na dofinansowanie. Realizacja zadania będzie ujęta w budżecie na 2012 rok, przetarg postaramy się ogłosić jeszcze w tym roku, żeby zachować ceny z tego roku; myślę, że wszyscy są tego zdania, że budowa nie powinna być realizowana w miesiącach zimowych”;
2) Panu radnemu D. Dawidowi odn. budowy wodociągu – wykonanie wodociągu w miejscowościach Krawno, Zyzdrojowa Wola, Zyzdrojowy Piecek ma nastąpić do 30 czerwca przyszłego roku – taki jest termin odbioru, prace zaczną się jeszcze w tym roku;
3) Pani radnej B. Bongarc – „…postaram się jak najszybciej zwołać posiedzenie Rady Społeczno-Naukowej utworzenia Muzeum”;
4) Pani radnej E. Samsel – „…wczoraj na wspólnym posiedzeniu komisji nie powiedziałam, że fakt podpisania się na liście w sprawie przedszkola to tchórzostwo, ale wpłynęła petycja do Rady, z informacją do mnie i Rady Rodziców przy Przedszkolu bez podpisów, a odnosi się do wszystkich rodziców przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. Osobiście rozmawiałam z rodzicami – nie wszystkimi, ale po zebraniu w przedszkolu głosy były różne, więc nie można się podpisywać w imieniu wszystkich rodziców. Nie mam nic przeciwko tworzeniu list – żeby przeforsować jakiś temat, tylko przykro, bo osoby, które podpisywały się na listach bardzo często były wprowadzane w błąd, bo nie przedstawiono informacji nt. rozwiązania tematu kuchni – budowania przedszkola z kuchnią, czy też nie. Ludzie pytani, czy są za kuchnią – podpisywali się, i z tego wzięły się podpisy w ilości 1180. Chciałabym porozmawiać z rodzicami, z Radą Rodziców, bo wiem, że zdania są podzielone. Co do ankiety, która się pojawiła w Nawiadach – z tego co się orientuję, to jest ankieta stworzona przez Panią, która zamierza utworzyć punkt przedszkolny – językowy, i to jest Pani Alicja Kolińska. Pani Kolińska na pewno rozdawała te ankiety, więc była osobą widoczną – to jest tylko badanie rynku, to nie jest żadne zobowiązanie bądź też wymuszanie na mieszkańcach danego zachowania. Uważam, ze ankieta bez nazwiska jest prawdziwa, nie ma obowiązku podawania nazwiska – to jest tylko badanie rynku. …”;
5) Pani Dyrektor Przedszkola – „.. energia elektryczna zostanie naprawiona, remont instalacji musimy wykonać, czekamy na finanse z MEN w wysokości 150.000 zł – na remonty w szkołach. Pan Dyrektor K. Grygo z Panem G. Maksymowem pojechali do Ministerstwa i złożyli wniosek o dofinansowanie w kwocie 170.000 zł, spodziewany się otrzymać 150.000 zł i mamy nadzieję, że remont tej instalacji będzie wykonany jak najszybciej”;
6) Pani radnej powiatowej M. Jarczewskiej związane z Muzeum – „być może nadmiar pracy, tworzenie dokumentów – nie tylko przeze mnie, chociaż nie zrzucam winy na pracowników spowodowało to, że teraz Państwo rozbieracie na czynniki pierwsze zdanie zawarte w liście intencyjnym. Nie ulega wątpliwości, że część osób, głównie 3 osoby: Pani Bożena Bongarc, Pani Maria Jarczewska i Pan Marek Szabelski zatrzymały kolekcję w Pieckach, za co społeczeństwo powinno b. dziękować. Do tego też przyczynił się Powiat, w którym na ten czas Starostą był Pan Dominik Tarnowski – i nikt nie odbiera chwały osobom, które przyczyniły się do zachowania tej kolekcji na naszym terenie. Jednakże proszę pamiętać, że zakup kolekcji to jednorazowy wydatek inwestycyjny. My musimy się w tej chwili zmagać z utworzeniem etatów – dyrektora, pracowników, ponoszeniem kosztów eksploatacji obiektu, wykupieniem obiektu – i tylko z taką prośbą zwróciłam się do Powiatu – o dofinansowanie w niewielkiej ilości, choćby o 200 – 300 zł, o taki akt pomocy. W tej chwili otrzymuję też pisma ze Starostwa z prośbą, żeby wstąpić do Komitetu Honorowego Sztandaru Policji Powiatowej w Mrągowie – i też można by powiedzieć, że zabrakło w liście elementu takiego jak fakt dofinansowania zakupu pojazdu dla Straży Powiatowej w Mrągowie – na ostatniej sesji przesunęliśmy na ten cel 10.000 zł. Odnośnie utworzenia Muzeum – Muzeum jest w formie organizacji, i dopóki nie utworzymy wystawy stałej, tak będzie funkcjonowało. Ze względu na ograniczenie kosztów jego funkcjonowania nie powołaliśmy jeszcze dyrektora. Działam w kierunku pozyskiwania pieniędzy, ogłaszamy się wszędzie gdzie tylko można, żeby zdobyć środki – darowizny na rzecz organizacji Muzeum. Sprawę lokalizacji jeszcze rozważamy, dowiecie się Państwo na kolejnym spotkaniu. …”.

Ad. 9 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XIII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-11-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-11-29 13:21:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-11-29 13:21:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
929 raz(y)