Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XIV/2011 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 listopada 2011 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-01-11 09:22:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XIV/2011

XIV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 25 listopada 2011 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 10:00 – 12:25.
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XIV Sesji przy obecności 12 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Ustalenie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2012 rok, przyjęcie uchwał w sprawach:
a) ustalenia stawek podatku od nieruchomości,
b) ustalenia wysokości stawki opłaty od posiadania psów oraz terminów jej płatności,
c) ustalenia wysokości dziennych stawek opłaty miejscowej oraz zasad poboru tej opłaty,
d) ustalenia dziennych stawek opłaty targowej raz zasad jej poboru,
e) ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
f) obniżenia średniej ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego,
g) zmiany uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, wzoru deklaracji i informacji na podatek rolny, wzoru deklaracji i informacji na podatek leśny.
6. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok,
b) ustalenia wysokości opłat za świadczenia publicznego przedszkola samorządowego,
c) wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości,
d) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym,
e) przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”.
7. Informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2010/2011.
8. Informacja Wójta oraz Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych.
9. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
10. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
11. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Mariusz Adamiak – pytanie do Pani Wójt: „w tym roku powstała w naszej gminie nowa sekcja sportowa – chciałbym się dowiedzieć jaki jest planowany budżet na sport w przyszłym roku i z czego będzie się utrzymywać ta drużyna, która nawiasem mówiąc jest bardzo potrzebna w naszej gminie”.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z poprzedniej sesji, tj. Nr XIII/2011 z dnia 27 października 2011 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego ew. uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołu poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informacja z działalności w okresie międzysesyjnym, sporządzona na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 27 października do 24 listopada 2011 r.; radni oraz sołtysi otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się; stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. pozostałych działań i wydarzeń, m. in.:
wykonawca boiska Orlik zgłosił już gotowość do jego odbioru – trwają czynności odbiorowe, mieliśmy szereg uwag dot. wykonania boiska, w tej chwili uchybienia są naprawiane – były uwagi do nawierzchni, problem z oświetleniem, kilku elementów ogrodzenia. Do poniedziałku zakończą się naprawy, w piątek jest oficjalne otwarcie boiska Orlik;
odebraliśmy oczyszczalnię ścieków w Pieckach – cała procedura odbiorowa została zakończona;
w przyszłym tygodniu wykonawca wodociągu Zyzdrojowy Piecek – Zyzdrojowy Wola - Krawno wchodzi z robotami, do końca czerwca następnego roku wodociąg w tych miejscowościach powstanie;
6 grudnia br. będzie rozstrzygnięcie przetargu na ul. Spacerową – jest spore zainteresowanie firm wykonaniem tego zadania;
ku końcowi dobiegają odbiory kanalizacji sanitarnych w Dłużcu, Krzywym Rogu i Głognie – prośba do sołtysów tych miejscowości o kontakt z Urzędem i zgłaszanie ew. uwag;
w dniu wczorajszym w drodze przetargu sprzedanych zostało sporo działek – łącznie za kwotę 273.000 zł (dzięki czemu wykonany zostanie plan dochodów z tytułu sprzedaży w kwocie 400.000 zł, gdyż do chwili obecnej wykonany był w kwocie 150.000 zł) – sprzedane działki: w Pieckach (koło kotłowni) za 48.480 zł oraz przy byłym ośrodku zdrowia za 35.500 zł, 2 działki w Zgonie – łącznie za 119.500 zł, w Nowym Zyzdroju za 70.000 zł (5-arowa działka z garażem do rozbiórki);
odnośnie działań związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych:
25 października był złożony wniosek o płatność na kwotę 1.159.270 zł,
3 listopada podpisana umowa na dofinansowanie placu zabaw na osiedlu 35-lecia,
4 listopada złożono 3 wnioski do Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze” – na remont 2 świetlic oraz projekt ze Szkoły Podst. w Pieckach „Bezpieczne rowery”, wiemy już, że 2 wnioski przeszły wstępną procedurę, projekt ze szkoły jest na liście rezerwowej,
10 listopada złożono wniosek o płatność „Orlik” do Ministerstwa Sportu i Turystyki na kwotę 500.000 zł,
29 listopada podpisujemy z Panią Skarbnik umowę na dofinansowanie 2 placów zabaw: w Brejdynach i Starych Kiełbonkach;
składamy również wniosek do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – w terminie do 30 listopada, na zakup nieruchomości Pani Marii Dermackiej, w związku z powstaniem Muzeum Regionalnego im. Walentyny Dermackiej z Sapiehów w Pieckach. Ogłoszony jest program Ministra Kultury, w którym jednym z zadań jest „zakup obiektów oraz kolekcji dzieł sztuki” – zakładamy, że „obiekt” to również nieruchomość, a ponadto wyłączenia nie określają – i nie wyłączają zakupu obiektu w znaczeniu nieruchomość;
„chciałabym podziękować Radzie za rozważne działania – na mój wniosek, 2 tygodnie temu na wspólnym posiedzeniu komisji przegłosowano sprawę przedszkola – wnioskowałam o to, żebyśmy poszli w kierunku tworzenia nowego projektu przedszkola – do 700 metrów, 4-oddziałowego; będę się starała by przedszkole było bez barier architektonicznych, parterowe – bez wind towarowych, bez kuchni, ale z zapleczem kuchennym, żeby nie trzeba było donosić śniadań, podwieczorków ze szkoły podstawowej – tym samym uruchomimy w Szkole Podstawowej w Pieckach kuchnię, która powinna służyć od 2002 roku – bo ten obiekt jest ciągle ogrzewany, oświetlany, a niewykorzystany, wszystkie magazyny, które są potrzebne do stworzenia kuchni są zgodne z wymogami Sanepidu. W projekcie budżetu na 2012 rok przewidziana jest budowa przedszkola, i tylko mogłam poświęcić na to kwotę 500.000 zł, finansowanie przedszkola rozłożone jest na 3 lata”.

Ad. 5 – ustalenie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2012 rok

- propozycje stawek podatkowych przedstawiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska; na wstępie m. in. poinformowała, że Minister Finansów podał w obwieszczeniu informację o górnych stawkach podatków i opłat lokalnych na 2012 rok, Rada Gminy ma kompetencje do obniżenia tych stawek na terenie swojej Gminy.
Proponowane stawki podatkowe w załączeniu do nin. protokołu.

a) podatek od nieruchomości – podatek ten jest bardzo istotny z punktu widzenia budżetu Gminy, ostatnio podjęta uchwała w sprawie tego podatku oraz innych była w 2007 r. – czyli stawki podatkowe na takim samym poziomie obowiązywały przez 3 lata; przedstawiła proponowane stawki w tym podatku – od gruntów i budynków.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/50/11);

b) opłata od posiadania psów – max stawka za 1 psa wynosi 115,31 zł; w naszej gminie proponowana jest stawka 50 zł oraz zwolnienie do 3 psów na każde gospodarstwo domowe. Wpływy do budżetu z tyt. tej opłaty są niewielkie – w tym roku niecałe 5.000 zł, a jest to bardzo „kłopotliwy” podatek do ściągnięcia, ponosimy duże koszty upomnień, egzekucji – stąd Pani Wójt proponuje aby 3 psy były zwolnione z tego podatku.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki opłaty od posiadania psów oraz terminów jej płatności; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/51/11);

c) opłata miejscowa – pobierana jest za każdy dzień pobytu od osób przebywających w naszej gminie w celach turystycznych, wypoczynkowych – stawka może wynosić 2,08 zł i nie proponuje się obniżenia tej stawki; poza zwolnieniami ustawowymi, proponuje się obniżyć stawkę o 50% dla młodzieży szkolnej i akademickiej. Uchwała ta zawiera również zasady pobierania i rozliczania tej opłaty.

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik zapytał o skalę dochodów Gminy z tej opłaty.
Pani Skarbnik – m. in. poinformowała, że w tym roku wpływy są w granicach 35.000 zł, niektóre podmioty jeszcze się rozliczają, jednak niewiele ta kwota się zmieni.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości dziennych stawek opłaty miejscowej oraz zasad poboru tej opłaty; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/52/11);

d) opłata targowa – stawka max tej opłaty jest bardzo wysoka - i wynosi 728,64 zł dziennie; w naszej gminie stawki te określone są bardzo symbolicznie i są zróżnicowane w zależności od zajmowanej powierzchni, na jakiej odbywa się handel – podała te wielkości wg proj. uchwały. Inkasentami tej opłaty będą sołtysi, pobór opłaty następuje za pokwitowaniem, inkasentom przysługuje wynagrodzenie – 20 % zainkasowanej kwoty.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/53/11);

d) podatek od środków transportowych – stawki tego podatku są zróżnicowane w zależności od rodzaju pojazdów, głównie:
- samochody ciężarowe – w zależności od masy całkowitej, liczby osi,
- ciągniki siodłowe, przyczepy, naczepy,
- autobusy – w zależności od liczby miejsc siedzących; stawki w tym podatku proponuje się zwiększyć o 5% w stosunku do poprzednio obowiązujących.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/54/11);

e) cena żyta do celów wymiaru podatku rolnego – Prezes GUS ogłosił cenę skupu żyta za
okres pierwszych trzech kwartałów 2011 r. w wysokości 74,18 zł za 1 dt; w ub. roku cena urzędowa wynosiła 37,64 zł – czyli wzrost o ponad 97%, a w Gminie ustalona była w kwocie 34,10 zł. Tak jak w przypadku innych podatków, tak i w tym Rada posiada kompetencje obniżenia tej ceny – proponuje obniżyć do kwoty 55 zł/1q, co dawałoby podatek rolny w kwocie 137,50 zł za 1 ha przeliczeniowy, czyli wzrost do 2011 r. o 61,3%.
Dla orientacji Pani Skarbnik podała ceny żyta przyjęte w okolicznych gminach:
Sorkwity – 60 zł, Mrągowo – 60 zł, Reszel – 74,18 zł, Mikołajki, Wielbark – 74,18 zł.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/55/11);

f) zmiany w formularzach podatkowych – na formularzach deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości proponuje się wprowadzenie zmian wynikających ze zmienionych wymogów ustawowych, i polegają one na:
- zmianie terminu składania „deklaracji” z 15 stycznia na 30 stycznia każdego roku,
- w części D.2 formularza „deklaracji” oraz „informacji” dodanie słów: „w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej”.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/56/11);

Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2011 rok

Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do niniejszego protokołu;

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2011 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIV/57/11).

b) ustalenia wysokości opłat za świadczenia publicznego przedszkola samorządowego

Wyjaśnień do w/w sprawy udzieliła Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz; m. in. poinformowała, iż ustalenie wysokości opłaty za świadczenia publicznego przedszkola przekraczające podstawę programową, tj. 5 godzin dziennie, należy do kompetencji Rady Gminy. Odpłatność może być ustalona albo w postaci stawki godzinowej za poszczególne zajęcia, albo jako opłata miesięczna. Projekt uchwały został sporządzony wg wniosku Pani Dyrektor Przedszkola, ze stawką opłaty miesięcznej w wysokości 90 zł – na co jest akceptacja rodziców, wyrażona na wcześniejszym spotkaniu. Obecnie wysokość opłaty stałej wynosi 70 zł, i ustalona była w 2007 r.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia publicznego przedszkola samorządowego; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednomyślnie (uchwała Nr XIV/58/11).

c) wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości

Wyjaśnień udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że zgodnie ze stanowiskiem radnych na wspólnym posiedzeniu komisji, wyrażającym zgodę na zakup nieruchomości od Pani Marii Dermackiej, przygotowany został stosowny projekt uchwały. W tym miejscu będzie usytuowane Muzeum, rozmawiała z Panią Dermacką - i wstępna propozycja jest taka, aby – dla finansowania zakupu tej nieruchomości, w tym roku wpłacić 20.000 zł, a pozostała kwota będzie płatna w roku 2013; w 2012 roku nie będziemy finansowali, ponieważ jest dużo inwestycji.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednomyślnie (uchwała Nr XIV/59/11).

d) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym

Wyjaśnień udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że użytkownicy wieczyści nieruchomości – działek zabudowanych obiektami turystycznymi w Krutyni złożyli wniosek o nabycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym; wartość szacunkowa wynosi 469.440 zł, dokonane wpłaty z tytułu użytkowania wieczystego to kwota 297.156 zł, co po odliczeniu daje wartość do zapłaty 172.248 zł + WAT, tj. 211.909 zł. Sprzedaż w drodze bezprzetargowej odbywa się za zgodą Rady Gminy.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednomyślnie (uchwała Nr XIV/60/11).

e) przyjęcia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi (…) na rok 2012

Wprowadzenia dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że w/w Program jest przyjmowany rokrocznie przez Radę – w terminie do końca listopada danego roku. Program na 2012 rok zasadniczo się nie zmienia w stosunku do Programu z roku bieżącego – treść i zadania podobne, określona kwota do przekazania organizacjom na realizację zadań Gminy to 37.000 zł. Z zadań priorytetowych usunięto zdanie z zakresu zapewnienia bezpieczeństwa na wodach, które było realizowane przez WOPR – zadanie to będzie mogło być realizowane na ogólnych zasadach.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednomyślnie (uchwała Nr XIV/61/11).

Ad. 7 – informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2010/2011

Przedstawiona informacja stanowi załącznik do protokołu.
Została przyjęta w głosowaniu – 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 8 – informacja Wójta oraz Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. analizy oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Gminy oraz dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych, złożonych za 2010 rok oraz w trakcie roku 2011 – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do protokołu.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik przedstawił informację nt. analizy oświadczeń majątkowych radnych – złożonych na 30 dni od dnia ślubowania oraz za 2010 rok – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do protokołu.

Powyższe informacje zostały przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 9 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pan Grzegorz Maksymow – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Mrągowo – jako członek Zarządu LGD „Mazurskie Morze” poinformował – ponieważ na następny rok są niemałe pieniądze do wykorzystania przez firmy, organizacje, osoby prywatne z terenu naszej Gminy, że 30 listopada br. o godz. 10 w GOK w Pieckach odbędzie się spotkanie informacyjno-szkoleniowe na ten temat; są to pieniądze z Programu „Ryby” na różne działania – niekoniecznie związane z rybołówstwem, w celu zwiększenia konkurencyjności obszarów wiejskich.

Pan Grzegorz Tomczak – sołtys s. Nawiady – podziękował Panu Przewodniczącemu Rady za pomoc w zakupie okien do remizy w Nawiadach, co niezmiernie przyczyni się do oszczędności energii; za nieduże pieniądze, bo 770 zł zakupione zostały 4 okna.

Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki – poinformowała, że w świetlicy wiejskiej odbyły się 2 tygodnie temu „Andrzejki” dla dzieci i dorosłych oraz zabawa dla dorosłych przy zespole muzycznym – i tu podziękowała za pomoc i zaangażowanie w organizację tej imprezy: dla Pani Wójt, Pani Dyrektor GOKSiR, Pani Kierownik GOPS, Panu M. Szabelskiemu, sołtysom obecnym za zabawie, a także Pani Dyrektor W-M Banku Spółdzielczego za pomoc i przekazywanie gadżetów dzieciom.

Pani Jolanta Kowalczyk – Kierownik GOPS w Pieckach – poinformowała, że w połowie września – na zaproszenie Ośrodka, przyjechało do naszej Gminy – do 4 miejscowości, tj. do Machar, Nawiad, Piecek i Lipowa, prawie 120 wolontariuszy w ramach wyjazdu integracyjnego Banku CITY HANDLOWY w Warszawie, w Olsztynie – i ci wolontariusze wykonywali prace na rzecz naszych społeczności lokalnych. Były to prace tzw. sprzątające oraz przeprowadzili warsztaty – zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Wykonane prace:
- w PGR Machary – odnowiono świetlicę, zakupiono stoły do świetlicy, zakupiono i wyposażono dużą piaskownicę dla dzieci, odnowiono-wyremontowano ogrodzenie, przygotowano i wyposażono teren rekreacyjny – zakupiono ławy i stoły z nasadzeniem roślinności ozdobnej. Są tam więc warunki, żeby dzieci – i nie tylko, coś wspólnie robili. Przy okazji tego działania podziękowała Pani radnej Ewelinie Samsel za zorganizowanie całej tej pracy dla wolontariuszy;
- w szkole w Nawiadach – przygotowano, odnowiono bardzo ładnie 2 pomieszczenia, w których mogą i powinny odbywać się zajęcia świetlicy opiekuńczo-wychowawczej, przeprowadzono zajęcia wyjazdowe dla kilku grup dzieci – były to zajęcia fotograficzne, taneczne i artystyczno-plastyczne;
W Lipowie – posprzątali, uporządkowali, odnowili cmentarz – niesamowicie wyglądały te prace, był to pokaz, jak należy dbać o przeszłość. Były również prowadzone zajęcia artystyczno-przyrodnicze dla dzieci;
- w Pieckach – dla chętnych dzieci, młodzieży i dorosłych przeprowadzono warsztaty – zajęcia fotograficzne, „bezpieczeństwo dziecka w sieci”.
Działania te w części materialnej – nie robociźnie, kosztowały 11.800 zł; Pani Kierownik wyraziła podziękowała wszystkim wolontariuszom – głównie z Warszawy oraz kierownictwu Banku CITY HANDLOWY. Materiał o akcji zatytułowany został ”Niebieska sobota w Gminie Piecki”.

Pani W. Rolka – radna, sołtys s. Stare Kiełbonki – zapytanie do Pani Kierownik GOPS o sprawę dożywiania dzieci – czy można, w sytuacji gdy przetarg na dożywianie rozpisany był na cały rok, zmieniać cenę zupy w ciągu roku? Takie dotarły sygnały rodziców, że ta cena została znów zmieniona od początku roku, szczególnie dla dzieci, których rodzice sami płacą za dożywianie. Z przetargu cena zupy była 3,40 zł (czy 3,50 zł), w tej chwili zupa kosztuje 3,80 zł, a wie też, że tej ceny nie wolno zmieniać – jak to wygląda?

Ad. 10 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski radnych

1) dla Pana radnego M. Adamiaka – odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że organizowane są konkursy na zadania związane z kulturą fizyczną w każdym roku – i także w przyszłym roku, w styczniu będzie rozpisany taki konkurs, do którego nowo powstała grupa może zgłosić swoją ofertę;
2) dla Pani radnej W. Rolki – odpowiedzi udzieliła Pani Kierownik GOPS J. Kowalczyk – m. In. poinformowała, że nie miała wiedzy, że jest taka sytuacja, ale porozmawia z Panem, który jest wykonawcy umowy na dożywianie, żeby doprowadzić do zgodności z umową.

Ad. 11 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XIV Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Całość obrad Rady zarejestrowana na nośniku cyfrowym.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-11 09:19:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-11 09:22:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
777 raz(y)