Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXIII/2013 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 marca 2013r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-03-28 13:52:37 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXXIII/2013
XXXIII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 25 marca 2013 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 11:50.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecny D. Dawid)
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXXIII Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Przystąpiono do realizacji porządku obrad, w brzmieniu jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2013 rok,
b) funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2014,
c) przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Piecki na lata 2012 – 2032”,
d) ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla zakładu budżetowego na 2013 rok,
e) całkowitego zwolnienia rodziców z opłat z tytułu korzystania z usług dziennego opiekuna dzieci do lat 3 w ramach realizacji projektu pn. „Domowe punkty opieki dla najmłodszych mieszkańców Gminy Piecki”,
f) przyjęcia planu nadzoru nad dziennymi opiekunami w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach projektu pn. „Domowe punkty opieki dla najmłodszych mieszkańców Gminy Piecki”.
6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Andrzej Brodzik –

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostaje protokół z ostatniej sesji Nr XXXI/2013 z dnia 11 stycznia 2013 r. , protokół był wyłożony do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołu poddano pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 13 gł. „za” – jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
(doszła Pani radna W. Rolka - stan Rady 14 radnych)

Powyższą Informację przedstawiła Pani Wójt A. Kurczewska – za okres od 11 stycznia do 21 lutego 2013 r. – wg informacji pisemnej, sporządzonej na podstawie wydanych zarządzeń Wójta w tym okresie (w trakcie Pani Wójt poinformowała – prosząc o odnotowanie w protokole, że jest obecnie na zwolnieniu lekarskim); informacja stanowi załącznik do protokołu, radni oraz sołtysi otrzymali ją przed sesją do szczegółowego zapoznania się.
Ponadto przedstawiła informacje nt. pozostałych działań, m.in.:
To wszystko, dziękuję, jeśli będą pytania to odpowiem.

Pan A. Brodzik – co jeśli firma się wycofa? Jakie paliwo? – bo są głosy, że będzie olejowe, a to trochę drogo.
P. Wójt – nie wiem skąd głosy, że wejdziemy w paliwo olejowe, bo decyzję będziemy podejmowali wspólnie, sama decyzji nie podejmę.


(ogłoszenie przerwy w obradach)

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2013 rok -

Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska przedstawiła i omówiła proponowane zmiany – wg propozycji pisemnych z dnia 23 stycznia i 20 lutego br., stanowiących załącznik do nin. protokołu.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Piecki na 2013 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/131/13);

b) zmian w

Pani Skarbnik wyjaśniła, iż zmiana WPF wynika ze zmian przyjętych do budżetu, dotyczy realizacji zadania inwestycyjnego pn. przebudowa budynku przy ul. Zwycięstwa 35 (strażnicy) – przyjęcia realizacji w cyklu 2-letnim.

Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2013 - 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/132/13);

c) przyjęcia

P. Przewodniczący Rady poinformował, że w/w Program był przedstawiony i szczegółowo omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji przez Panią Pełnomocnik ds. „alkoholowych” J, Nadolną, która ze względu na chorobę nie może być obecna na dzisiejszej sesji, by go ponownie omówić.

Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii oraz Przemocy w Rodzinie na 2013 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXII/133/13);

c) wyrażenie zgody

Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m. in. z wypowiedzi: do roku 2012 w zawieszeniu funkcjonowała Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Nawiadach, na skutek śmierci członków Zarządu nie funkcjonowała w sposób należyty, miała bardzo dużo zobowiązań wobec różnych podmiotów, m. in. wobec Gminy Piecki – jesteśmy wpisani do hipoteki kwotą 64.000 zł. Obecnie Spółdzielnia jest w likwidacji, Likwidator ogłosił przetarg na nieruchomość – i zwracam się do Rady o zgodę na jej zakupienie, gdyż możemy kupić tą nieruchomość nie za cenę wywoławczą 112.500 zł, a pomniejszoną o nasze wierzytelności, bo jeśli dopuścimy do tego, że ktoś inny to kupi, to jesteśmy kolejnym podmiotem do zaspokojenia naszych roszczeń, gdyż w 1-wszej kolejności zabezpieczane są zaległości wobec ZUS, urzędów skarbowych – a tylko za rok 2006 zaległość wobec ZUS wynosi 13.610 zł, ponadto tą nieruchomością interesują się Urząd Skarbowy w Piszu i w Kętrzynie. Pytanie do Pana radcy – gdybyśmy przystąpili do przetargu, złożyli ofertę – to czy w tej ofercie możemy zawrzeć zapis, że kupimy jeśli będzie nam potrącona kwota zadłużenia ujawniona w hipotece?




Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w miejscowości Nawiady; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 7 gł. „za”, 6 przeciw, 1 wstrz. się (uchwała Nr XXXII/134/13);

e) rozstrzygnięcia nieuwzględnionych uwag przez Wójta zgłoszonych w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu zmiany Studium

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt A. Kurczewska, m. in. z wypowiedzi:




Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości


Pani Anna Zdanowska - dyrektor Szkoły Podst. w Dłużcu – wyraziła podziękowanie za pomoc, także
Pan Adam Paździorek – sołtys s. Lipowo przedstawił problemy dot. odśnieżania dróg – powiatowej do
Pani Małgorzata Fabisiak – sołtys s. Dobry Lasek – zgłosiła również uwagi do odśnieżania dróg

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi udzielała Pani Wójt A. Kurczewska, m. in.:

- odn.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXIII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-03-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-03-28 13:51:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-03-28 13:52:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1073 raz(y)