Ogłoszenia
Szczegóły informacji
EWIDENCJA LUDNOŚCI - ZMIANY
Informacja ogłoszona dnia 2011-05-12 08:39:52 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Obecnie zasady wydawania i unieważniania dowodów osobistych oraz dopełniania obowiązku meldunkowego reguluje ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Ustawa ta zostanie zastąpiona przez dwa nowe akty: ustawę z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych i ustawę z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności. Zgodnie z opracowywanym obecnie w Radzie Ministrów projektem, przepisy ustawy o ewidencji ludności będą obowiązywały od 1 stycznia 2012r.
Nowa ustawa o ewidencji ludności, zmieni zasady realizacji obowiązku meldunkowego. Nowe regulacje przewidują m.in.:
1. możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie,
2. obowiązek zameldowania się obywateli polskich i cudzoziemców-obywateli państw Unii Europejskiej w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca,
3. możliwość wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego poprzez dokonanie zameldowania w nowym miejscu pobytu,
4. możliwość wymeldowania oraz zgłoszenia wyjazdu poza granice RP w formie dokumentu elektronicznego,
5. obowiązek obywateli polskich zgłoszenia wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy,
6. mniejszy niż obecnie zakres danych osobowych zgłaszanych przy dopełnianiu obowiązku zameldowania lub wymeldowania,
7. zniesienie kar za niedopełnienie obowiązku meldunkowego przez obywateli polskich i cudzoziemców-obywateli państw UE (uchylenie art. 147 Kodeksu wykroczeń),
8. zniesienie obowiązku meldunkowego.
Nowa ustawa o ewidencji ludności, zmieni zasady realizacji obowiązku meldunkowego. Nowe regulacje przewidują m.in.:
1. możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie,
2. obowiązek zameldowania się obywateli polskich i cudzoziemców-obywateli państw Unii Europejskiej w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca,
3. możliwość wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego poprzez dokonanie zameldowania w nowym miejscu pobytu,
4. możliwość wymeldowania oraz zgłoszenia wyjazdu poza granice RP w formie dokumentu elektronicznego,
5. obowiązek obywateli polskich zgłoszenia wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy,
6. mniejszy niż obecnie zakres danych osobowych zgłaszanych przy dopełnianiu obowiązku zameldowania lub wymeldowania,
7. zniesienie kar za niedopełnienie obowiązku meldunkowego przez obywateli polskich i cudzoziemców-obywateli państw UE (uchylenie art. 147 Kodeksu wykroczeń),
8. zniesienie obowiązku meldunkowego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Maria Bongarc |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-05-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Maria Bongarc |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-05-12 08:37:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-05-12 08:39:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2011-05-12 08:39:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1061 raz(y) |