Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiąceDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiąceSzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące
Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych
Ogłoszono dnia: 2008-12-16 12:53:03
Termin załatwienia
Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu czasowego.
Osoba kontaktowa
Marta Micińska-Kulas
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18,
Telefon kontaktowy
89 742 11 70
Adres e-mail
m.kulas@piecki.com.pl
Sposób załatwienia
Zameldowanie przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu. Osoba otrzymuje poświadczenie zameldowania na pobyt czasowy ważne do czasu upływu terminu zameldowania.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18,
Wymagane Dokumenty
a) formularz „Zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,
c) dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość- odpis skrócony aktu urodzenia.
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie.
Uwagi
-za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
-osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłosozny czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, obowiązana jest dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od daty zmiany;
-zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postepowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012r. Nr 1475).
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 267 ze zm.)