Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemca.Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemca.Szczegóły informacji
Zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemca.
Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych
Ogłoszono dnia: 2008-12-16 12:56:10
Termin załatwienia
Zameldowania należy dokonać najpóźniej przed upływem czwartej doby licząc od chwili przekroczenia granicy RP.
Osoba kontaktowa
Maria Bongarc
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18
Telefon kontaktowy
89 742 11 70
Sposób załatwienia
Zameldowanie przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu. Osoba otrzymuje poświadczenie zameldowania na pobyt stały/czasowy.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18
Wymagane Dokumenty
Cudzoziemiec zgłaszający pobyt czasowy do 3 miesięcy:
Zameldowania na pobyt czasowy do 3 miesięcy dokonuje się ustnie w organie gminy w obecności właściciela lokalu przedstawiając dokument tożsamości cudzoziemca upoważniający do pobytu na terytorium RP.
Cudzoziemiec zgłaszający pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy:
a) formularz „Zgłoszenia pobytu czasowego”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,
d) dokument :
Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE
-wiza (a w przypadku gdy wjazd nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub
ograniczenie posiadania wizy-dokument podróży),
lub
-tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca,
lub
-karta pobytu,
lub
- zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony,
lub
-zezwolenie na osiedle się ,
lub
-zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich.
lub
-decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP
Obywatel państwa członkowskiego UE
-ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo oraz
zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE(a w przypadku braku zaświadczenia –
oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium RP).
Członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE (niebędący obywatelem państwa
członkowskiego UE)
-ważny dokument podróży oraz ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE.
Cudzoziemiec zgłaszający pobyt stały:
a) formularz „Zgłoszenia pobytu stałego”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,
d) dokument :
Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE
-karta pobytu (wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się lub zezwolenia na
pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich lub statusu uchodźcy lub zgody na
pobyt tolerowany),
lub
-zezwolenie na osiedle się ,
lub
-zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
lub
-decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP,
lub
-decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany .
Obywatel państwa członkowskiego UE
-ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo oraz
ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu.
Członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE (niebędący obywatelem państwa
członkowskiego UE)
-ważny dokument podróży oraz ważna karta stałego pobytu członka rodziny obywatela UE.
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie.
Uwagi
Dokonując wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego cudzoziemiec wypełnia druk „zgłoszenia wymeldowania z pobytu czasowego/stałego”.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999 z późn. zm.).
3) Ustawa o cudzoziemcach z dnia 13.06.2003 roku (Dz. U. Nr 128 z 21 lipca 2003 roku)