Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemca.Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemca.Szczegóły informacji
Zameldowanie i wymeldowanie cudzoziemca.
Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych
Ogłoszono dnia: 2008-12-16 12:56:10
Termin załatwienia
Zameldowania należy dokonać najpóźniej przed upływem czwartej doby licząc od chwili przekroczenia granicy RP.
Osoba kontaktowa
Maria Bongarc
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18
Telefon kontaktowy
89 742 11 70
Sposób załatwienia
Zameldowanie przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu. Osoba otrzymuje poświadczenie zameldowania na pobyt stały/czasowy.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18
Wymagane Dokumenty
-
wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego”, zawierający dane dotyczące osoby oraz nowego miejsca zameldowania a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu;
Cudzoziemiec zgłaszający pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy:
-
wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”, zawierający dane dotyczące osoby a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu;
do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, wypis z księgi wieczystej lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu; -
cudzoziemiec przedstawia wizę, a w przypadku gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie art. 61 ust. 3 lub art. 71a ust. 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694, z późn. zm.) - dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany;
-
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub, w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
członek jego rodziny obywatela UE niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.Cudzoziemiec zgłaszający pobyt czasowy do 3 miesięcy:
Zameldowania na pobyt czasowy do 3 miesięcy dokonuje się ustnie w organie gminy w obecności właściciela lokalu przedstawiając dokument tożsamości cudzoziemca upoważniający do pobytu na terytorium RP.
-
-
zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca zameldowania na pobyt stały;
-
cudzoziemiec przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt tolerowany lub nadaniem statusu uchodźcy albo zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany
-
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu;
-
członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej;
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie.
Uwagi
Dokonując wymeldowania z miejsca pobytu stałego/czasowego cudzoziemiec wypełnia druk „zgłoszenia wymeldowania z pobytu czasowego/stałego”.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 257, poz. 1743).
3) Ustawa o cudzoziemcach z dnia 13.06.2003 roku (Dz. U. Nr 128 z 21 lipca 2003 roku)