Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu
Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych
Ogłoszono dnia: 2013-01-22 08:52:23
Termin załatwienia
Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu czasowego.Zameldowanie na pobyt czasowy z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu stałego lub czasowego polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy.
Osoba kontaktowa
Maria Bongarc
Miejsce załatwienia
Telefon kontaktowy
89 742 11 70
Sposób załatwienia
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
a) formularz „Zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,
c) dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość- odpis skrócony aktu urodzenia.
Opłaty
Uwagi
-za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
-osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłosozny czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, obowiązana jest dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od daty zmiany;
-zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postepowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. Nr 1475).
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.)