Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: 76/2016Drukuj informacjęAkt prawny: 76/2016Szczegóły informacji
76/2016
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: Kadencja 2014-2018
Data wejścia w życie: Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Data podjęcia/podpisania: 2016-07-18
Tytuł aktu:
W sprawie sposobu postępowania pracowników Urzędu Gminy Piecki wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej
Na podstawie:
art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 07 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r., Nr 169, poz.1414 z późn. zm.)
Treść:
ZARZĄDZENIE Nr 76/2016
Wójta Gminy Piecki
z dnia 18.07.2016 roku
Wójta Gminy Piecki
z dnia 18.07.2016 roku
w sprawie sposobu postępowania pracowników Urzędu Gminy Piecki wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 07 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r., Nr 169, poz.1414 z późn. zm.) Wójt Gminy Piecki zarządza, co następuje:
§ 1.
Niniejszym zarządzeniem określam:
-
Sposób postępowania pracowników Urzędu Gminy Piecki, zwanego dalej „Urzędem”, wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące:
a) zawodową działalność lobbingową,
b) czynności z zakresu zawodowej działalności lobbystycznej bez wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwanego w dalszej treści „rejestrem”.
-
Sposób dokumentowania kontaktów podejmowanych przez podmioty, o których mowa w ust. 1.
§ 2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
-
Koordynatorze – należy przez to rozumieć osobę Sekretarza Gminy lub innego pracownika Urzędu wyznaczonego przez Wójta.
-
Komórce merytorycznej – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną Urzędu, określoną jako biuro, referat lub samodzielne stanowisko.
-
Podmiocie – należy przez to rozumieć podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej.
-
Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 07 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r., Nr 169, poz.1414 z późn. zm.).
§ 3.
Wystąpienia podmiotów kierowane do Urzędu mogą mieć formę:
- zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem założeń uchwały (aktów prawa miejscowego).
- propozycji spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie ze wskazaniem przedmiotu spotkania.
§ 4.
-
Wniesione do Urzędu wystąpienie, o którym mowa w § 3, przekazywanej jest do właściwej komórki merytorycznej w celu jego rozpatrzenia.
-
Komórki merytoryczne są zobowiązane do przekazywania wszelkich informacji dotyczących wystąpień podmiotów koordynatorowi.
-
Koordynator dokonuje rejestracji wystąpienia, z zastrzeżeniem ust. 4 – 6.
-
Do wystąpienia, o którym mowa w § 3 podmiot dołącza:
-
zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do rejestru;
-
oświadczenie wskazujące podmioty, na rzecz których wykonuje zawodową działalność lobbingową;
-
w przypadku gdy podmiot działa na rzecz osoby prawnej zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym - wyciąg albo oświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców w KRS dotyczącym tej osoby prawnej;
-
w przypadku gdy podmiot jest reprezentowany przez osobę umocowaną - pełnomocnictwa do złożenia wystąpienia lub do reprezentowania podmiotu w Urzędzie wraz z dołączonym potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
-
-
W przypadku wystąpienia mającego formę zgłoszenia, o którym mowa w § 3, stosuje się przepisy ustawy.
-
W przypadku stwierdzenia braku któregokolwiek z dokumentów, o których mowa w ust. 4 lub stwierdzenia braków formalnych zgłoszenia, komórka merytoryczna występuje o uzupełnienie tych braków wyznaczając podmiotowi termin nie dłuższy niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania o uzupełnienie, przy czym brak uzupełnienia w wyznaczonym terminie skutkuje rezygnacją podmiotu z wystąpienia.
§ 5.
-
Koordynator przekazuje niezwłocznie do obsługi BIP informację o wystąpieniu podmiotu wraz ze wskazaniem oczekiwanego przez ten podmiot sposobu rozstrzygnięcia, w celu udostępnienia informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
-
W przypadku wystąpienia mającego formę zgłoszenia , o którym mowa w § 3, informacje, o których mowa w ust. 1, podlegają udostępnieniu również na stronie BIP Urzędu.
§ 6.
-
Jeżeli wystąpienie wymaga udzielenia podmiotowi pisemnej odpowiedzi jest ono przygotowywane przez właściwą komórkę merytoryczną.
-
Po udzieleniu podmiotowi pisemnej odpowiedzi przez komórkę merytoryczną, przekazuje ona kopię tej odpowiedzi do wiadomości koordynatora.
§ 7.
-
W przypadku wystąpienia, o którym mowa w § 3, nie zawierającego wskazania przedmiotu spotkania, komórka merytoryczna zwraca się do wnioskodawcy o uzupełnienie.
-
Komórka merytoryczna ustala w uzgodnieniu z koordynatorem termin spotkania z zastrzeżeniem ust. 1.
-
Przyjęcia podmiotów odbywają się w miejscu wskazanym przez komórkę merytoryczną w dniach i godzinach pracy Urzędu, w obecności pracownika komórki merytorycznej i koordynatora.
§ 8.
-
Ze spotkania z podmiotem pracownik komórki merytorycznej sporządza notatkę służbową.
-
Notatka służbowa zawiera, w szczególności:
-
datę spotkania;
-
imiona i nazwiska osób obecnych na spotkaniu, w tym wskazanie podmiotu;
-
określenie form podjętej zawodowej działalności podmiotu wraz ze wskazaniem, czy podlega ona na wspieraniu określonych projektów, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;
-
podpis pracownika sporządzającego notatkę.
-
§ 9.
-
Koordynator prowadzi rejestr wystąpień podmiotów.
-
Rejestr wystąpień powinien zawierać w szczególności:
-
imię i nazwisko lub firmę podmiotu;
-
wzmiankę o zaświadczeniu albo oświadczeniu o wpisie do rejestru oraz pisemnym oświadczeniu wskazującym podmioty, na rzecz których wykonywana jest zawodowa działalność lobbingowa;
-
termin i formę wystąpienia;
-
informację jakiego projektu aktu normatywnego dotyczyło wystąpienie.
-
§ 10.
-
Koordynator opracowuje do końca lutego każdego roku, informację o działaniach podejmowanych wobec Urzędu w roku poprzednim przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.
-
Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
-
określenie spraw, w którym zawodowa działalność lobbingowa była podejmowana;
-
wskazanie podmiotów, które wykonywały zawodową działalność lobbingową;
-
określenie form podjętej zawodowej działalności lobbingowej, wraz ze wskazaniem, czy polega ona na wspieraniu określonych projektów aktów normatywnych opracowanych w Urzędzie, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;
-
określenie wpływu, jaki wywarł podmiot wykonujący zawodową działalność lobbingową w procesie stanowienia prawa w danej sprawie.
-
-
Informację, o której mowa w ust. 1, Wójt Gminy Piecki przedstawia Radzie Gminy Piecki.
-
Informacja, o której mowa w ust. 1, podlega udostępnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Piecki.
§ 11.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
(-) Agnieszka Kurczewska
(-) Agnieszka Kurczewska
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Małgorzata Boruch |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-07-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Boruch |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-07-19 11:39:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-07-19 11:39:21 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-07-19 11:39:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1812 raz(y) |