Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: IV/19/19Drukuj informacjęAkt prawny: IV/19/19Szczegóły informacji
IV/19/19
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: IV
Kadencja: Kadencja 2018-2024
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Data podjęcia/podpisania: 2019-01-18
Tytuł aktu:
W sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na rok 2019
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.)
Treść:
Uchwała Nr IV/19/19
Rady Gminy Piecki
z dnia 18 stycznia 2019 roku
Rady Gminy Piecki
z dnia 18 stycznia 2019 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na rok 2019
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu w wysokości 38.841.786,77 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 33.262.958,77 zł,
2) majątkowe w wysokości 5.578.828,00 zł,
zgodnie z Załącznikiem nr 1.
§ 2
Wydatki budżetu w wysokości 43.001.790,77 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 32.976.324,40 zł,
2) majątkowe w wysokości 10.025.466,37 zł,
zgodnie z Załącznikiem nr 2.
§ 3
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 160.000,00 zł,
2) celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości – 100.000,00 zł.
§ 4
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2019 – 9.925.466,37 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 3.
§ 5
Wydatki na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej – 6.090.506,69 zł zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 6
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 7
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z Załącznikiem nr 6.
§ 8
Deficyt budżetu w wysokości 4.160.004,00 zł, który zostanie pokryty przychodami
pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 4.160.004,00 zł.
§ 9
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 6.000.000,00 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1.839.996,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 2.000.000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 4.160.004,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
z tytułu emisji papierów wartościowych oraz
zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 1.839,996,00 zł.
§ 11
1. Ustala się dochody w kwocie 180.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 176.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 4.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 1.277.000,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki w kwocie 1.277.000,00 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. Ustala się dochody w kwocie 30.000,00 zł i wydatki w kwocie 30.000,00 zł w związku z realizacją zadań określonych ustawą – Prawo ochrony środowiska.
§ 12
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 8.
§ 13
Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 19.000,00 zł, wydatki – 19.000,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 9.
§ 14
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 419.715,38 zł do dyspozycji sołectw zgodnie z Załącznikiem nr 10 a i b.
§ 15
Upoważnia się Wójta do :
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości
poszczególnych limitów zobowiązań określonych przez Radę Gminy w § 10 uchwały,
2) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, w zakresie:
a) przenoszenia środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy nie powodując zwiększenia tych wydatków ogółem,
b) przenoszenia środków na wydatki inwestycyjne, z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań, nie powodując zwiększenia tych wydatków ogółem,
3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania
przeniesień w planie dochodów i wydatków w rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych,
4) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w
latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy
i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
5) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy ,
6) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 200.000,00 zł,
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 16
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady
/-/ Tomasz Jasinowicz
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Agata Naumowicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-01-28 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Agata Naumowicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-01-28 10:36:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-01-28 10:43:06 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-01-28 10:43:05 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1008 raz(y) |