Uchwały Rady Gminy
Pobierz dane XMLAkt prawny: IV/26/15Drukuj informacjęAkt prawny: IV/26/15Szczegóły informacji
IV/26/15
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: IV
Kadencja: Kadencja 2014-2018
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Piecki.
Data podjęcia/podpisania: 2015-03-23
Tytuł aktu:
W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j. t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późn. zm.)
Treść:
UCHWAŁA Nr IV/26/15
RADY GMINY PIECKI
z dnia 23 marca 2015 r.
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j. t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późn. zm.) Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Piecki.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Załącznik
do uchwały Nr IV/26/15
Rady Gminy Piecki
z dnia 23 marca 2015 r.
GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI
I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
DLA GMINY PIECKI
NA ROK 2015
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
I. Diagnoza problemów uzależnień.
II. Cele programu.
III. Zadania do realizacji.
-
Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
-
Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
-
Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych.
-
Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
-
Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy (zakaz reklamy i sprzedaży alkoholu nieletnim) oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
-
Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
IV. Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
V. Monitorowanie stanu problemów alkoholowych w rodzinie.
VI. Sposoby realizacji zadań.
VII. Finansowanie zadań programu.
VIII. Sposób sprawozdawania.
Wprowadzenie
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2015 określa sposób realizacji zadań własnych gminy wynikających z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 roku, Nr 70 poz. 473 z późn. zm.) z uwzględnieniem wytycznych podanych w Rekomendacjach PARPA do realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2015r.
Polityka rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie Gminy Piecki prowadzona jest zgodnie z kierunkami określonymi w niniejszym programie, który jest kontynuacją działań w tym zakresie prowadzonych w latach poprzednich.
Aktami prawnymi regulującymi kwestie realizacji działań z przedmiotowego zakresu są:
-
Narodowy Program Zdrowia na lata 2007-2015,
-
Narodowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na lata
2011-2015,
-
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Piecki (wersja robocza na lata 2015-2020).
-
Diagnoza lokalna w zakresie spożywania napojów alkoholowych oraz problemów alkoholowych:
Gminę zamieszkuje 7.938 osób, w tym dzieci i młodzieży. Wskaźnik bezrobocia w województwie warmińsko-mazurskim – 19,7%, w Powiecie mrągowskim – 21% (stan na styczeń 2015r.)
Handel napojami alkoholowymi:
-
liczba zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
- do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo – 66 zezwoleń,
- powyżej 4,5% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) – 38 zezwoleń,
- powyżej 18% zawartości alkoholu – 33 zezwolenia
-
liczba punktów sprzedaży napojów alkoholowych – 71
-
dane o miejscach i formach pomocy dla osób z problemem alkoholowym:
- Punkt Informacyjno-Konsultacyjny dla osób uzależnionych, współuzależnionych, ofiar przemocy ich rodzin przy GOPS w Pieckach,
- Wojewódzki Zespół Poradni Zdrowia Psychicznego Poradnia Uzależnień w Olsztynie, Al. Wojska Polskiego 35,
- Miejski Zespół Profilaktyki i Terapii Uzależnień, Poradnia Psychoprofilaktyki Problemów Uzależnień w Olsztynie, ul. Metalowa 5,
- Przychodnia Psychoterapii Profilaktyki i Leczenia Uzależnień w Olsztynie, ul. Puszkina 13,
- Poradnia Profilaktyki i terapii uzależnień w Elblągu, ul. Komeńskiego 44,
- Oddział Detoksykacji Uzależnień w Węgorzewie, ul. Bema 24,
- Ośrodek Leczenia Uzależnień w Giżycku, ul. Warszawska 41
- Młodzieżowy Punkt Konsultacji i Terapii w Piszu, ul. Kopernika 8.
-
liczba sporządzonych Niebieskich Kart przez członków Komisji - 17
-
liczba osób motywowanych do podjęcia leczenia odwykowego - 20
-
liczba spraw skierowanych do sądu - 1
-
dane pozyskane ze statystyk Policji - 57 interwencji policyjnych dot. awantur na tle alkoholowym w 2014r.
II. Cele gminnego programu
1. Cele nadrzędne:
-
ograniczenie zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży,
-
zmniejszenie rozmiarów istniejących problemów alkoholowych wśród osób dorosłych,
-
zmniejszenie liczby zachowań agresywnych i przemocy w rodzinie o podłożu alkoholowym,
2. Cele szczegółowe:
-
opóźnienie wieku inicjacji alkoholowej przez dzieci i młodzież,
-
zmniejszenie liczby indywidualnych zagrożeń wynikających z picia alkoholu,
-
zmniejszenie liczby nietrzeźwych kierowców,
-
zwiększenie liczby osób leczonych w placówkach lecznictwa odwykowego,
-
zwiększenie liczby sprzedawców kontrolujących wiek osób kupujących alkohol.
III. Zadania gminnego programu
1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu
1.1. Współpraca z placówkami leczenia uzależnień, z których korzystają mieszkańcy Gminy Piecki.
1.2. Dofinansowanie programów terapeutycznych dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych.
1.3. Dofinansowanie programów związanych z przemocą w rodzinie.
2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie:
-
Dofinansowanie pracy terapeutycznej z rodziną.
-
Dofinansowanie działalności Punktu Konsultacyjnego dla osób z problemem alkoholowym i przemocy w rodzinie w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach.
-
Finansowanie zajęć i programów socjoterapeutycznych lub opiekuńczo- wychowawczych dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym.
-
Finansowanie zatrudnienia pracowników merytorycznych w placówkach udzielających pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym.
-
Tworzenie i finansowanie bieżącej działalności placówek, w których prowadzona jest praca z dziećmi z rodzin z problemem alkoholowym.
-
Finansowanie dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
-
Finansowanie środowiskowych programów pomocy rodzinie, których efektem będzie m. in. zwiększenie kompetencji wychowawczych rodziców (Konferencje Grup Rodzinnych, Grupy Zabawowe).
-
Organizowanie lokalnych narad, seminariów i konferencji w zakresie wdrażania systemu pomocy dziecku i rodzinie z problemem alkoholowym.
-
Prowadzenie lokalnych kampanii społecznych związanych z profilaktyką problemów alkoholowych (m.in. Kampanie „Postaw na rodzinę” i „Stop przemocy”)
-
Wspieranie i koordynowanie pracy interdyscyplinarnych zespołów ds. pomocy dziecku i rodzinie z problemem alkoholowym.
-
Organizowanie i/lub finansowanie zajęć dla rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia, mających na celu podniesienie ich kompetencji wychowawczych.
-
zwiększanie dostępności i podniesienie jakości pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie z problemem alkoholowym-dorosłych i dzieci,
-
przygotowanie i upowszechnianie materiałów informacyjno-edukacyjnych dla klientów na temat zjawiska przemocy w rodzinie i możliwości uzyskania pomocy (ulotki, plakaty, informatory),
-
Zwiększanie kompetencji służb w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie:
-
-
organizowanie specjalistycznych, interdyscyplinarnych szkoleń, dotyczących kompetencji służb, obowiązujących procedur, podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie (w tym posługiwanie się procedurą „Niebieskie Karty”) oraz współpracy służb i instytucji.
-
Doskonalenie i upowszechnianie standardów interdyscyplinarnej pracy na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
-
-
prowadzenie szkoleń i seminariów dla przedstawicieli służb i instytucji, które mogą wchodzić w skład zespołów interdyscyplinarnych oraz grup roboczych na temat zjawiska przemocy w rodzinie, postaw wobec ofiar i sprawców, a także osobistych przekonań dotyczących zjawiska przemocy w rodzinie,
-
organizowanie i finansowanie szkoleń i konferencji na temat realizacji procedur „Niebieskie Karty” i współpracy służb w ramach lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
-
Zwiększenie dostępności i podniesienie jakości oddziaływań programów korekcyjno-edukacyjnych:
-
-
upowszechnianie informacji o prowadzonych na terenie gminy oddziaływaniach adresowanych do sprawców przemocy wobec najbliższych.
-
Zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat przemocy w rodzinie, możliwości przeciwdziałania temu zjawisku oraz sposobów reagowania i uzyskania pomocy:
-
-
prowadzenie lokalnych kampanii informacyjnych, akcji edukacyjnych nt. zjawiska przemocy w rodzinie, w tym przemocy wobec dzieci,
-
opracowanie, wdrażanie i finansowanie programów profilaktyki przemocy (np. warsztaty umiejętności rodzicielskich, programy dla rodziców nt. radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi, rozwiązywania konfliktów, itp.),
-
nawiązanie stałej współpracy z lokalnymi mediami : prasą, radiem, telewizją.
3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych.
-
Działania profilaktyczne podejmowane wobec dzieci i młodzieży:
-
prowadzenie na terenie szkół i innych placówek oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży,
-
podejmowanie działań o charakterze edukacyjnym przeznaczonych dla rodziców,
-
wspierania programów i przedsięwzięć profilaktycznych opracowywanych i realizowanych przez młodzież, skierowanych do grup rówieśniczych,
-
dofinansowanie szkoleń, kursów specjalistycznych w zakresie pracy profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych organizowanych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów,
-
podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych do sprzedawców napojów alkoholowych oraz działań kontrolnych i interwencyjnych, mających na celu ograniczenie dostępności napojów alkoholowych i przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia,
-
prowadzenie badań związanych zwłaszcza z diagnozą zachowań problemowych/używaniem substancji psychoaktywnych podejmowanych przez młodzież oraz ewaluacją programów profilaktycznych,
-
realizacja programów profilaktycznych w zakresie uzależnień z elementami pozalekcyjnych zajęć sportowych. – tylko tak zajęcia sportowe można finansować
-
szerokie informowanie społeczeństwa o możliwościach korzystania z pomocy terapeutycznej, rehabilitacyjnej i prawnej dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu, poprzez wydanie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych oraz w mediach lokalnych.
3.2. Edukacja publiczna w zakresie problematyki alkoholowej.
-
tworzenie sieci punktów informacyjnych z danymi o dostępnej ofercie,
-
prowadzenie działań edukacyjnych z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych (broszury, plakaty, ulotki z profilaktycznymi treściami edukacyjnymi dotyczącymi problematyki alkoholowej) dla określonych grup adresatów – młodzieży, sprzedawców, pracowników służby zdrowia, pracowników pomocy społecznej, nauczycieli, rodziców, policjantów, samorządowców i innych,
-
wspieranie edukacji osób pracujących zawodowo w systemie rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez prenumeratę lub zakup specjalistycznych opracowań, czasopism, publikacji, materiałów multimedialnych,
-
promowanie działań gminy na forum regionalnym, krajowym i międzynarodowym przez udział w konferencjach, seminariach i innych spotkaniach organizowanych przez województwa, instytucje centralne czy też międzynarodowe,
-
organizowanie szkoleń członków Komisji i osób aspirujących do pracy w tych strukturach (obowiązek ustawowy).
-
Działania na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości na drogach.
-
-
prowadzenie lokalnych kampanii społecznych związanych z profilaktyką problemów alkoholowych (m.in. Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł”) organizowanie festynów, obchodów lokalnych dni - trzeźwości, światowego dnia FAS, debat w lokalnych mediach,
4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych :
-
współpraca z instytucjami i podmiotami pozarządowymi, organizacjami sportowymi, kulturalno-oświatowymi i innymi w zakresie realizacji zajęć z zakresu profilaktyki uniwersalnej i selektywnej,
-
podejmowanie wspólnych inicjatyw na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w szczególności na rzecz promocji i realizacji działań w tym zakresie czy organizowaniu konferencji, szkoleń i narad.
5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy (zakaz reklamy i sprzedaży alkoholu nieletnim) oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
-
działania kontrolne mające na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim,
-
podejmowanie interwencji w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów cytowanej ustawy, dotyczących zakazu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych, określonym w ustawie osobom i w określonych sytuacjach,
-
podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów cytowanej ustawy, związanych z zakazem reklamy i promocji napojów alkoholowych, prowadzonej na terenie Gminy.
6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie Centrów Integracji Społecznej/ Klubu Integracji Społecznej.
7. Zapewnienie warunków działania/pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych -
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych korzysta z pomieszczeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach. Gminnym Koordynatorem Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest GOPS w Pieckach.
IV. Współpraca z instytucjami w zakresie współrealizacji zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych:
- Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
- Komisariat Policji w Pieckach, Komenda Powiatowa Policji w Mrągowie,
- Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach,
- Szkoły i inne placówki oświatowe w Gminie Piecki,
- Kościół katolicki i inne związki wyznaniowe,
- Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego w Warszawie (porozumienie),
- Inne organizacje pozarządowe.
V. Sposoby realizacji zadań
-
Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbywa się przy współpracy instytucji placówek i innych podmiotów działających na terenie gminy Piecki, jak również w oparciu o umowy z partnerami NGO działającymi lokalnie.
-
Zadania realizowane są przez:
-
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach, który dysponuje środkami finansowymi w ramach Programu.
-
VII. Finansowanie programu
Gminny Program realizowany będzie przez cały rok kalendarzowy w ramach środków finansowych planowanych w budżecie Gminy, pozyskiwanych zgodnie z art. 9 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Określa je preliminarz wydatków opracowany na dany rok, zgodny z projektem budżetu Gminy w dziale 851 – ochrona zdrowia, w rozdziale 85154 - przeciwdziałanie alkoholizmowi.
Niewykorzystane środki przeznaczone na realizację Programu przesuwa się jako środki nie wygasające na realizację zadań wymagających kontynuacji w roku następnym do momentu uprawomocnienia się nowego Gminnego Programu.
Zasady wynagradzania członków komisji
1. Za posiedzenie GKPiRPA członek komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 85 zł brutto,
2. Za posiedzenie GKPiRPA przewodniczący lub zastępca komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 110 zł brutto,
3. Za posiedzenie GKPiRPA sekretarz komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 95 zł brutto,
4. Za każde posiedzenie zespołu problemowego jego członek otrzymuje 85 zł brutto,
5. Za każdorazowe reprezentowanie komisji w sądzie w sprawach inicjowanych przez Komisję jej członek otrzymuje 85 zł brutto
6. Członkowie GKRPA nie będący pracownikami Urzędu otrzymują zwrot kosztów podróży na zasadach obowiązujących w GOPS w Pieckach.
VIII. Sposób sprawozdawania.
-
Sprawozdanie finansowe i merytoryczne z realizacji Programu jest integralną częścią rocznego sprawozdania budżetowego, przedstawianego Radzie Gminy Piecki.
Załącznik
do Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na 2015 rok
Plan finansowy Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.
Lp.
|
Zadanie do realizacji i sfinansowania
|
Planowana kwota wydatków (rocznie) w złotych
|
|
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych
|
139.300
|
1.
|
Funkcjonowanie Punktu Konsultacyjnego dla osób uzależnionych, współuzależnionych oraz dotkniętych przemocą w rodzinie:
|
46.950
|
2.
|
Funkcjonowanie placówki wsparcia dziennego-świetlicy opiekuńczo-wychowawczej przy Szkole Podstawowej w Nawiadach (zatrudnienie wychowawców, w tym do zajęć profilaktycznych, dożywianie uczniów, zakup materiałów do prowadzenia zajęć)
|
27.600
|
3.
|
Prowadzenie w gminnych szkołach programów profilaktycznych dla dzieci, młodzieży i rodziców.
|
3.000
|
4.
|
Realizacja programów wychowawczych i profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w ramach form wypoczynku zimowego i letniego
|
15.000
|
5.
|
Wspieranie programów i przedsięwzięć profilaktycznych realizowanych przez młodzież, skierowanych do grup rówieśniczych
|
1.000
|
6.
|
Pozalekcyjne zajęcia sportowe (w tym organizowane przez szkoły, organizacje pozarządowe i kluby sportowe)
|
5.000
|
7.
|
Lokalne przedsięwzięcia i imprezy z elementami profilaktyki uzależnień w sołectwach gminy Piecki
|
7.000
|
8.
|
Treningi terapeutyczne i spotkania edukacyjno-profilaktyczne i mityngi dla osób uzależnionych i członków ich rodzin
|
6.000
|
9.
|
Szkolenia dot. uzależnienia od alkoholu i motywowania do leczenia dla wybranych grup zawodowych i członków Komisji ds.RPA
|
1.500
|
10.
|
Działalność Klubu Integracji Społecznej przy GOPS w Pieckach
|
6.000
|
11.
|
Opinie biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu w procedurze sądowego przymusu leczenia odwykowego
|
1.480
|
12.
|
Zakup materiałów informacyjnych i edukacyjnych nt. uzależnienia od alkoholu
|
2.000
|
13.
|
Działalność Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych, postępowania w zakresie leczenia odwykowego, posiedzenia i interwencje
|
5.270
|
14.
|
Lokalne kampanie edukacyjne związane z profilaktyką problemów alkoholowych oraz włączenie się w ogólnopolskie kampanie profilaktyczne m. in. „Postaw na rodzinę, „Zachowaj trzeźwy umysł, „Stop przemocy”
|
2.500
|
15.
|
Realizowanie środowiskowych form wsparcia dzieci, młodzieży i rodzin zagrożonych patologią społeczną w tym podnoszenie kompetencji opiekuńczo-wychowawczych oraz zatrudnienie specjalistów ( pedagog ulicy, asystent rodziny, animator czasu wolnego)
|
6.000
|
16.
|
Zakup niezbędnych materiałów, sprzętu itp. do realizacji Programu w siedzibie GOPS i na terenie Gminy np. namiot profilaktyczny.
|
3.000
|
|
Wspieranie działań związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie
|
5.000
|
1.
|
Szkolenie członków zespołu interdyscyplinarnego
|
1.500
|
2.
|
Prowadzenie edukacji społecznej- lokalne kampanie informacyjne, akcje edukacyjne, uczestniczenie w projektach nt. przeciwdziałania przemocy w rodzinie
|
3.000
|
3.
|
Funkcjonowanie zespołu interdyscyplinarnego (wyjazdy na interwencje, organizacja spotkań…)
|
500
|
|
Obsługa merytoryczna i funkcjonowanie Programu
|
15.700
|
1.
|
Dodatek dla koordynatora Programu
|
13.200
|
2.
|
Zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych, telefonia stacjonarna, usługi pocztowe itp.
|
2.500
|
|
Razem wydatki
|
160.000
|
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-03-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-03-25 12:03:22 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-03-25 12:03:50 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-03-25 12:03:50 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1391 raz(y) |