ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: IV/26/15Drukuj informacjęAkt prawny: IV/26/15

Szczegóły informacji

IV/26/15

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: IV

Kadencja: Kadencja 2014-2018

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Piecki.

Data podjęcia/podpisania: 2015-03-23

Tytuł aktu:

W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j. t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późn. zm.)

Treść:

UCHWAŁA Nr IV/26/15
RADY GMINY PIECKI
z dnia 23 marca 2015 r.
 
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j. t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późn. zm.) Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
 
§ 1. Przyjmuje Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Piecki.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
 
Załącznik
do uchwały Nr IV/26/15
Rady Gminy Piecki
z dnia 23 marca 2015 r.
 
GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI
I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
DLA GMINY PIECKI
NA ROK 2015
 
SPIS TREŚCI
 
Wprowadzenie
 
I. Diagnoza problemów uzależnień.
II. Cele programu.
III. Zadania do realizacji.
  1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
  2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
  3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych.
  4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
  5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131  i 15 ustawy (zakaz reklamy i sprzedaży alkoholu nieletnim) oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
  6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
IV. Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
V. Monitorowanie stanu problemów alkoholowych w rodzinie.
VI. Sposoby realizacji zadań.
VII. Finansowanie zadań programu.
VIII. Sposób sprawozdawania.
 
 
Wprowadzenie
 
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2015 określa sposób realizacji zadań własnych gminy wynikających z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 roku, Nr 70 poz. 473 z późn. zm.) z uwzględnieniem wytycznych podanych w Rekomendacjach PARPA do realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2015r.
Polityka rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie Gminy Piecki prowadzona jest zgodnie z kierunkami określonymi w niniejszym programie, który jest kontynuacją działań w tym zakresie prowadzonych w latach poprzednich.
Aktami prawnymi regulującymi kwestie realizacji działań z przedmiotowego zakresu są:
  • Narodowy Program Zdrowia na lata 2007-2015,
  • Narodowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na lata
2011-2015,
  • Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Piecki (wersja robocza na lata 2015-2020).
 
  1. Diagnoza lokalna w zakresie spożywania napojów alkoholowych oraz problemów alkoholowych:
Gminę zamieszkuje 7.938 osób, w tym dzieci i młodzieży. Wskaźnik bezrobocia w województwie warmińsko-mazurskim – 19,7%, w Powiecie mrągowskim – 21% (stan na styczeń 2015r.)
 
Handel napojami alkoholowymi:
  • liczba zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
- do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo – 66 zezwoleń,
- powyżej 4,5% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) – 38 zezwoleń,
- powyżej 18% zawartości alkoholu – 33 zezwolenia
  • liczba punktów sprzedaży napojów alkoholowych – 71
  • dane o miejscach i formach pomocy dla osób z problemem alkoholowym:
- Punkt Informacyjno-Konsultacyjny dla osób uzależnionych, współuzależnionych, ofiar przemocy ich rodzin przy GOPS w Pieckach,
- Wojewódzki Zespół Poradni Zdrowia Psychicznego Poradnia Uzależnień w Olsztynie, Al. Wojska Polskiego 35,
- Miejski Zespół Profilaktyki i Terapii Uzależnień, Poradnia Psychoprofilaktyki Problemów Uzależnień w Olsztynie, ul. Metalowa 5,
- Przychodnia Psychoterapii Profilaktyki i Leczenia Uzależnień w Olsztynie, ul. Puszkina 13,
- Poradnia Profilaktyki i terapii uzależnień w Elblągu, ul. Komeńskiego 44,
- Oddział Detoksykacji Uzależnień w Węgorzewie, ul. Bema 24,
- Ośrodek Leczenia Uzależnień w Giżycku, ul. Warszawska 41
- Młodzieżowy Punkt Konsultacji i Terapii w Piszu, ul. Kopernika 8.
 
  • liczba sporządzonych Niebieskich Kart przez członków Komisji - 17
  • liczba osób motywowanych do podjęcia leczenia odwykowego - 20
  • liczba spraw skierowanych do sądu - 1
  • dane pozyskane ze statystyk Policji - 57 interwencji policyjnych dot. awantur na tle alkoholowym w 2014r.
 
II. Cele gminnego programu
1. Cele nadrzędne:
  • ograniczenie zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży,
  • zmniejszenie rozmiarów istniejących problemów alkoholowych wśród osób dorosłych,
  • zmniejszenie liczby zachowań agresywnych i przemocy w rodzinie o podłożu alkoholowym,
2. Cele szczegółowe:
  • opóźnienie wieku inicjacji alkoholowej przez dzieci i młodzież,
  • zmniejszenie liczby indywidualnych zagrożeń wynikających z picia alkoholu,
  • zmniejszenie liczby nietrzeźwych kierowców,
  • zwiększenie liczby osób leczonych w placówkach lecznictwa odwykowego,
  • zwiększenie liczby sprzedawców kontrolujących wiek osób kupujących alkohol.
 
III. Zadania gminnego programu
 
1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu
1.1. Współpraca z placówkami leczenia uzależnień, z których korzystają mieszkańcy Gminy Piecki.
1.2. Dofinansowanie programów terapeutycznych dla osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych.
1.3. Dofinansowanie programów związanych z przemocą w rodzinie.
 
 
2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie:
  1. Dofinansowanie pracy terapeutycznej z rodziną.
  2. Dofinansowanie działalności Punktu Konsultacyjnego dla osób z problemem alkoholowym i przemocy w rodzinie w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach.
  3. Finansowanie zajęć i programów socjoterapeutycznych lub opiekuńczo- wychowawczych dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym.
  4. Finansowanie zatrudnienia pracowników merytorycznych w placówkach udzielających pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym.
  5. Tworzenie i finansowanie bieżącej działalności placówek, w których prowadzona jest praca z dziećmi z rodzin z problemem alkoholowym.
  6. Finansowanie dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
  7. Finansowanie środowiskowych programów pomocy rodzinie, których efektem będzie m. in. zwiększenie kompetencji wychowawczych rodziców (Konferencje Grup Rodzinnych, Grupy Zabawowe).
  8. Organizowanie lokalnych narad, seminariów i konferencji w zakresie wdrażania systemu pomocy dziecku i rodzinie z problemem alkoholowym.
  9. Prowadzenie lokalnych kampanii społecznych związanych z profilaktyką problemów alkoholowych (m.in. Kampanie „Postaw na rodzinę” i „Stop przemocy”)
  10. Wspieranie i koordynowanie pracy interdyscyplinarnych zespołów ds. pomocy dziecku i rodzinie z problemem alkoholowym.
  11. Organizowanie i/lub finansowanie zajęć dla rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia, mających na celu podniesienie ich kompetencji wychowawczych.
  12. zwiększanie dostępności i podniesienie jakości pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie z problemem alkoholowym-dorosłych i dzieci,
  13. przygotowanie i upowszechnianie materiałów informacyjno-edukacyjnych dla klientów na temat zjawiska przemocy w rodzinie i możliwości uzyskania pomocy (ulotki, plakaty, informatory),
    1. Zwiększanie kompetencji służb w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie:
  14. organizowanie specjalistycznych, interdyscyplinarnych szkoleń, dotyczących kompetencji służb, obowiązujących procedur, podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie (w tym posługiwanie się procedurą „Niebieskie Karty”) oraz współpracy służb i instytucji.
    1. Doskonalenie i upowszechnianie standardów interdyscyplinarnej pracy na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
  15. prowadzenie szkoleń i seminariów dla przedstawicieli służb i instytucji, które mogą wchodzić w skład zespołów interdyscyplinarnych oraz grup roboczych na temat zjawiska przemocy w rodzinie, postaw wobec ofiar i sprawców, a także osobistych przekonań dotyczących zjawiska przemocy w rodzinie,
  16. organizowanie i finansowanie szkoleń i konferencji na temat realizacji procedur „Niebieskie Karty” i współpracy służb w ramach lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
    1. Zwiększenie dostępności i podniesienie jakości oddziaływań programów korekcyjno-edukacyjnych:
  17. upowszechnianie informacji o prowadzonych na terenie gminy oddziaływaniach adresowanych do sprawców przemocy wobec najbliższych.
    1. Zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat przemocy w rodzinie, możliwości przeciwdziałania temu zjawisku oraz sposobów reagowania i uzyskania pomocy:
  18. prowadzenie lokalnych kampanii informacyjnych, akcji edukacyjnych nt. zjawiska przemocy w rodzinie, w tym przemocy wobec dzieci,
  19. opracowanie, wdrażanie i finansowanie programów profilaktyki przemocy (np. warsztaty umiejętności rodzicielskich, programy dla rodziców nt. radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi, rozwiązywania konfliktów, itp.),
  20. nawiązanie stałej współpracy z lokalnymi mediami : prasą, radiem, telewizją.

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych.
  1. Działania profilaktyczne podejmowane wobec dzieci i młodzieży:
  2. prowadzenie na terenie szkół i innych placówek oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży,
  3. podejmowanie działań o charakterze edukacyjnym przeznaczonych dla rodziców,
  4. wspierania programów i przedsięwzięć profilaktycznych opracowywanych i realizowanych przez młodzież, skierowanych do grup rówieśniczych,
  5. dofinansowanie szkoleń, kursów specjalistycznych w zakresie pracy profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych organizowanych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów,
  6. podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych do sprzedawców napojów alkoholowych oraz działań kontrolnych i interwencyjnych, mających na celu ograniczenie dostępności napojów alkoholowych i przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia,
  7. prowadzenie badań związanych zwłaszcza z diagnozą zachowań problemowych/używaniem substancji psychoaktywnych podejmowanych przez młodzież oraz ewaluacją programów profilaktycznych,
  8. realizacja programów profilaktycznych w zakresie uzależnień z elementami pozalekcyjnych zajęć sportowych. – tylko tak zajęcia sportowe można finansować
  9. szerokie informowanie społeczeństwa o możliwościach korzystania z pomocy terapeutycznej, rehabilitacyjnej i prawnej dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu, poprzez wydanie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych oraz w mediach lokalnych.
3.2. Edukacja publiczna w zakresie problematyki alkoholowej.
  • tworzenie sieci punktów informacyjnych z danymi o dostępnej ofercie,
  • prowadzenie działań edukacyjnych z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych (broszury, plakaty, ulotki z profilaktycznymi treściami edukacyjnymi dotyczącymi problematyki alkoholowej) dla określonych grup adresatów – młodzieży, sprzedawców, pracowników służby zdrowia, pracowników pomocy społecznej, nauczycieli, rodziców, policjantów, samorządowców i innych,
  • wspieranie edukacji osób pracujących zawodowo w systemie rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez prenumeratę lub zakup specjalistycznych opracowań, czasopism, publikacji, materiałów multimedialnych,
  • promowanie działań gminy na forum regionalnym, krajowym i międzynarodowym przez udział w konferencjach, seminariach i innych spotkaniach organizowanych przez województwa, instytucje centralne czy też międzynarodowe,
  • organizowanie szkoleń członków Komisji i osób aspirujących do pracy w tych strukturach (obowiązek ustawowy).
    1. Działania na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości na drogach.
  • prowadzenie lokalnych kampanii społecznych związanych z profilaktyką problemów alkoholowych (m.in. KampaniaZachowaj Trzeźwy Umysł”) organizowanie festynów, obchodów lokalnych dni - trzeźwości, światowego dnia FAS, debat w lokalnych mediach,
4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych :
  • współpraca z instytucjami i podmiotami pozarządowymi, organizacjami sportowymi, kulturalno-oświatowymi i innymi w zakresie realizacji zajęć z zakresu profilaktyki uniwersalnej i selektywnej,
  • podejmowanie wspólnych inicjatyw na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w szczególności na rzecz promocji i realizacji działań w tym zakresie czy organizowaniu konferencji, szkoleń i narad.

5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy (zakaz reklamy i sprzedaży alkoholu nieletnim) oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
 
  • działania kontrolne mające na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim,
  • podejmowanie interwencji w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów cytowanej ustawy, dotyczących zakazu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych, określonym w ustawie osobom i w określonych sytuacjach,
  • podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów cytowanej ustawy, związanych z zakazem reklamy i promocji napojów alkoholowych, prowadzonej na terenie Gminy.
 
6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie Centrów Integracji Społecznej/ Klubu Integracji Społecznej.
 
7. Zapewnienie warunków działania/pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych -
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych korzysta z pomieszczeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach. Gminnym Koordynatorem Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest GOPS w Pieckach.
 
IV. Współpraca z instytucjami w zakresie współrealizacji zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych:
- Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
- Komisariat Policji w Pieckach, Komenda Powiatowa Policji w Mrągowie,
- Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach,
- Szkoły i inne placówki oświatowe w Gminie Piecki,
- Kościół katolicki i inne związki wyznaniowe,
- Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego w Warszawie (porozumienie),
- Inne organizacje pozarządowe.
 
V. Sposoby realizacji zadań
 
  1. Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbywa się przy współpracy instytucji placówek i innych podmiotów działających na terenie gminy Piecki, jak również w oparciu o umowy z partnerami NGO działającymi lokalnie.
  2. Zadania realizowane są przez:
    • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach, który dysponuje środkami finansowymi w ramach Programu.
 
VII. Finansowanie programu
Gminny Program realizowany będzie przez cały rok kalendarzowy w ramach środków finansowych planowanych w budżecie Gminy, pozyskiwanych zgodnie z art. 9 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Określa je preliminarz wydatków opracowany na dany rok, zgodny z projektem budżetu Gminy w dziale 851 – ochrona zdrowia, w rozdziale 85154 - przeciwdziałanie alkoholizmowi.
Niewykorzystane środki przeznaczone na realizację Programu przesuwa się jako środki nie wygasające na realizację zadań wymagających kontynuacji w roku następnym do momentu uprawomocnienia się nowego Gminnego Programu.
 
Zasady wynagradzania członków komisji
1. Za posiedzenie GKPiRPA członek komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 85 zł brutto,
2. Za posiedzenie GKPiRPA przewodniczący lub zastępca komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 110 zł brutto,
3. Za posiedzenie GKPiRPA sekretarz komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 95 zł brutto,
4. Za każde posiedzenie zespołu problemowego jego członek otrzymuje 85 zł brutto,
5. Za każdorazowe reprezentowanie komisji w sądzie w sprawach inicjowanych przez Komisję jej członek otrzymuje 85 zł brutto
6. Członkowie GKRPA nie będący pracownikami Urzędu otrzymują zwrot kosztów podróży na zasadach obowiązujących w GOPS w Pieckach.
 
VIII. Sposób sprawozdawania.
 
  1. Sprawozdanie finansowe i merytoryczne z realizacji Programu jest integralną częścią rocznego sprawozdania budżetowego, przedstawianego Radzie Gminy Piecki.
Załącznik
do Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na 2015 rok
 
 
Plan finansowy Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.
 
Lp.
Zadanie do realizacji i sfinansowania
Planowana kwota wydatków (rocznie) w złotych
 
 
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych
 
 
139.300
1.
Funkcjonowanie Punktu Konsultacyjnego dla osób uzależnionych, współuzależnionych oraz dotkniętych przemocą w rodzinie:
  • zatrudnienie (umowy zlecenia) terapeuty uzależnień, specjalistę ds. przemocy w rodzinie, psychologa i radcy prawnego.
 
 
 
46.950
 
 
2.
Funkcjonowanie placówki wsparcia dziennego-świetlicy opiekuńczo-wychowawczej przy Szkole Podstawowej w Nawiadach (zatrudnienie wychowawców, w tym do zajęć profilaktycznych, dożywianie uczniów, zakup materiałów do prowadzenia zajęć)
27.600
3.
Prowadzenie w gminnych szkołach programów profilaktycznych dla dzieci, młodzieży i rodziców.
3.000
4.
Realizacja programów wychowawczych i profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w ramach form wypoczynku zimowego i letniego
15.000
5.
Wspieranie programów i przedsięwzięć profilaktycznych realizowanych przez młodzież, skierowanych do grup rówieśniczych
1.000
6.
Pozalekcyjne zajęcia sportowe (w tym organizowane przez szkoły, organizacje pozarządowe i kluby sportowe)
5.000
7.
Lokalne przedsięwzięcia i imprezy z elementami profilaktyki uzależnień w sołectwach gminy Piecki
7.000
8.
Treningi terapeutyczne i spotkania edukacyjno-profilaktyczne i mityngi dla osób uzależnionych i członków ich rodzin
6.000
9.
Szkolenia dot. uzależnienia od alkoholu i motywowania do leczenia dla wybranych grup zawodowych i członków Komisji ds.RPA
1.500
10.
Działalność Klubu Integracji Społecznej przy GOPS w Pieckach
6.000
11.
Opinie biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu w procedurze sądowego przymusu leczenia odwykowego
1.480
12.
Zakup materiałów informacyjnych i edukacyjnych nt. uzależnienia od alkoholu
2.000
13.
Działalność Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych, postępowania w zakresie leczenia odwykowego, posiedzenia i interwencje
5.270
14.
Lokalne kampanie edukacyjne związane z profilaktyką problemów alkoholowych oraz włączenie się w ogólnopolskie kampanie profilaktyczne m. in. „Postaw na rodzinę, „Zachowaj trzeźwy umysł, „Stop przemocy”
2.500
15.
Realizowanie środowiskowych form wsparcia dzieci, młodzieży i rodzin zagrożonych patologią społeczną w tym podnoszenie kompetencji opiekuńczo-wychowawczych oraz zatrudnienie specjalistów ( pedagog ulicy, asystent rodziny, animator czasu wolnego)
6.000
16.
Zakup niezbędnych materiałów, sprzętu itp. do realizacji Programu w siedzibie GOPS i na terenie Gminy np. namiot profilaktyczny.
3.000
 
 
Wspieranie działań związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie
 
 
5.000
 
1.
Szkolenie członków zespołu interdyscyplinarnego
1.500
2.
Prowadzenie edukacji społecznej- lokalne kampanie informacyjne, akcje edukacyjne, uczestniczenie w projektach nt. przeciwdziałania przemocy w rodzinie
3.000
3.
Funkcjonowanie zespołu interdyscyplinarnego (wyjazdy na interwencje, organizacja spotkań…)
500
 
 
Obsługa merytoryczna i funkcjonowanie Programu
 
 
15.700
1.
Dodatek dla koordynatora Programu
13.200
2.
Zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych, telefonia stacjonarna, usługi pocztowe itp.
2.500
 
 
Razem wydatki
 
160.000

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-03-25 12:03:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-25 12:03:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-25 12:03:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1391 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony