ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XLVII/2014 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 kwietnia 2014 r.

Informacja ogłoszona dnia 2014-06-03 12:57:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XLVII/2014

XLVII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 25 kwietnia 2014 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 12:20.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XLVII Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad, wynikłą na wspólnym posiedzeniu komisji, tj. rozpatrzenie skargi na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach – jako pkt 5g -
- powyższą propozycję zmiany porządku obrad poddał pod głosowanie, w wyniku którego została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zamiaru utworzenia Zespołu Szkół w Pieckach,
b) zmian budżetu Gminy na 2014 rok,
c) zwolnień od podatku od nieruchomości,
d) udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania remontu cząstkowego nawierzchni utwardzonej dróg gminnych Gminy Piecki,
e) wyrażenia zgody na odpłatne obciążenie nieruchomości służebnością osobistą mieszkania,
f) wyrażenia zgody na nieodpłatne obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu,
g) rozpatrzenia skargi na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach.
6. Rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdań:
a) z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach w 2013 r. z informacją o potrzebach z zakresie pomocy społecznej,
b) z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii i Przemocy w Rodzinie za 2013 r. oraz sprawozdanie z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie za rok 2013,
c) z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2013 r.
7. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
- nie zgłoszono.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostaje protokół z sesji z dnia 31 marca 2014 r., był wyłożony do wglądu na sali obrad. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi bądź zapytania.
Nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 29 marca do 24 kwietnia 2014 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska omówiła poszczególne zarządzenia oraz podała dodatkowe informacje, w tym m. in.:
- odbył się przetarg na zakup energii elektrycznej – dla wszystkich jednostek gminnych (w tym szkół) odbył się jeden przetarg - w wyniku tego możemy osiągnąć oszczędności finansowe ok. 300.000 zł;
- nasze działania w kierunku odzyskania WAT za inwestycje kanalizacyjne zakończyły się sukcesem – na konto Gminy wpłynęła kwota 3.299.000 zł, z czego musimy 257.000 zł odprowadzić do Urzędu Skarbowego oraz dokonać opłaty za doradztwo przy postępowaniu o odzyskanie WAT, w kwocie 409.000 zł. Mogliśmy z tego tytułu wprowadzić wiele inwestycji – wodociąg Bobrówko, budowę przedszkola, także kontynuację rozbudowy strażnicy w Pieckach. Czekają nas jeszcze zadania związane z ratowaniem wodociągów – hydroforni w Pieckach, na co na dzisiejszej sesji przy zmianach do budżetu proponuje się 15.000 zł na opracowanie dokumentacji na jej rozbudowę i modernizację;
- przyjęliśmy wnioski od mieszkańców na utylizację azbestu – złożony został wniosek do WFOŚiGW na dofinansowanie działania związanego ze zdjęciem, transportem i utylizacją azbestu; już drugi rok funkcjonuje taka formuła współpracy, mieszkańcy dopłacają 15% wartości tej usługi, a 85% pochodzi z WFOŚiGW;
- podpisane zostały już wszystkie umowy ze stowarzyszeniami na działalność sportową – nie podpisało tylko umowy Stowarzyszenie HETMAN Baranowo (zostaje 1.000 zł); z Panami S. Kamińskim i A. Żbikowskim umowy podpisał Szkolny Klub Sportowy – na realizację zadań prowadzenia drużyny zapaśników i drużyny tenisa stołowego;
- odbył się przetarg na remont dróg nieutwardzonych – złożona 1 oferta na kwotę 134.000 zł, drogi są już sukcesywnie remontowane;
- 7 kwietnia odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół w sprawie arkuszy organizacyjnych na kolejny rok szkolny, 29 kwietnia odbędzie się kolejne spotkanie, na które zaproszona została Przewodnicząca Komisji oświatowej;
- ważna informacja dla wszystkich jednostek oświatowych – nasze wcześniejsze działania o pozyskanie funduszy na komputery przyniosły sukces - realizowany będzie projekt na 700.000 zł; część komputerów – 60 szt. trafi do rodzin ubogich – osób korzystających z pomocy społecznej oraz osób niepełnosprawnych, pozostała część do szkół, najmniejsza ilość po 10 komputerów do Szkoły Podst. w Pieckach i Gimnazjum. Gmina praktycznie nie finansuje tego projektu – musimy jedynie jako zabezpieczenie przeznaczyć w budżecie 5%, tj. ok. 35.000 zł – gdybyśmy należycie nie wykonali tego projektu; kwota ta jest do odzyskania w przyszłym roku;
- otrzymaliśmy informację Rady Wiejskiej Ruciane Nida nt. ew. naszych działań w kierunku utworzenia uzdrowiska – Rada Miejska popiera starania Wójta i Rady Gminy Piecki w zakresie utworzenia obszaru ochrony uzdrowiskowej na terenie Gminy Piecki, w szczególności na terenie sołectwa Krutyń, graniczącego z Gminą Ruciane Nida; teraz będzie etap dla działań w kierunku pozyskania pieniędzy na badania wód leczniczych.

W ramach ew. zapytań do w/w informacji, Pan radny J. Puławski zwrócił się z pytaniem do Pani Wójt w sprawie remontu drogi w Rutkowie – mieszkańcy pytają czy droga do 1 maja będzie wyremontowana?
P. Wójt: dzisiaj będzie podejmowana uchwała o przekazaniu dotacji dla Zarządu Dróg w Mrągowie, następnie będzie podpisane Porozumienie w wyniku którego wykonywane będą na terenie Gminy remonty dróg o nawierzchni asfaltowej – na kwotę 30.000 zł; remont drogi Rutkowo rozpocznie się od wtorku, później Brejdyny, ulice w Pieckach, Lipowo.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zamiaru utworzenia Zespołu Szkół w Pieckach

P. Wójt – m. in. z wypowiedzi: przedstawiam propozycję, żeby doszło do połączenia Szkoły Podstawowej w Pieckach i Gimnazjum – będzie to uchwała intencyjna; następnie potrzebna będzie opinia Kuratorium Oświaty, która będzie dla nas wiążąca. Jeśli Pani Kurator uzna, że łączenie szkół nie sprzyja uczniowi, nie wyda decyzji pozytywnej.
Rozmowy i prace w tej sprawie trwały kilka miesięcy, moim zdaniem zakończyły się sukcesem, pracowały zespoły robocze obu szkół, w tym nad statutem Zespołu. Nauczyciele godzą się na połączenie, pod warunkiem, że nie stracą etatów – moim zdaniem takiego ryzyka nie ma.
Dotychczas też nie było formalnego podziału budynków na szkołę podstawową i gimnazjum, wiele elementów jest wspólnych, dzieci nadal będą uczyły się w swoich częściach. Zmieni się zarząd – zarządzał będzie 1 dyrektor, 2 wicedyrektorów, będą 2 sekretariaty, konserwatorzy będą wykorzystywani do pracy związanej z obsługą terenu.
Dzisiaj wpłynęła opinia Międzyzakładowej Organizacji Związkowej Pracowników Oświaty NSZZ Solidarność w Mrągowie – … wstępnie opiniuje pozytywnie utworzenie Zespołu Szkół w Pieckach; o podjęciu takiej decyzji zdecydowało zapewnienie Pani Wójt o zatrudnieniu nauczycieli na dotychczasowych warunkach w przyszłym roku i latach następnych.
Moim zdaniem utworzenie Zespołu to jest jedyny, słuszny kierunek, a także dobry moment. Dzisiejsza uchwała jest uchwałą intencyjną, która nie przesądza jeszcze o utworzeniu Zespołu, po otrzymaniu ew. pozytywnej decyzji Kuratora będziemy nadal wspólnie pracowali – i biorę na siebie odpowiedzialność łączenia szkół, jednak w przypadku, gdy decyzja Kuratora będzie negatywna, nie biorę na siebie odpowiedzialności za małe szkoły, bo nie chciałabym doprowadzić do tego, że będziemy musieli likwidować małe szkoły.
Dzisiejsza propozycja jest zmianą kosmetyczną, która nie wpłynie negatywnie ani na uczniów, ani na nauczycieli.

Po wystąpieniu P. Wójt, Przewodniczący Rady udzielił głosu Przewodniczącej ZNP Pieckach Pani H. Bazarewicz z prośbą o przedstawienie opinii Związku.
Pani H. Bazarewicz m. in. poinformowała, że Zarząd Związku na posiedzeniu w dniu wczorajszym pozytywnie zaopiniował sprawę połączenia szkół. Budynki szkół funkcjonują razem „od zawsze”, rozłączenie szkół nastąpiło w momencie, gdy powstały gimnazja – i stąd mamy 2 szkoły. W tej chwili, biorąc również pod uwagą obecną sytuację demograficzną, Zarząd ZNP jest za utworzeniem Zespołu.

Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkół w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 0 gł. przeciw, 2 gł. wstrz. się (uchwała Nr XLVII/204/14);

b) zmian budżetu Gminy na 2014 rok

Propozycje zmian do budżetu przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych, stanowiących załącznik do nin. protokołu. Ponadto dodatkowa zmiana proponowana przez Panią Wójt – przeznaczenie kwoty 15.000 zł na opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę i modernizację hydroforni w Pieckach, na co jest też możliwość ubiegania się o dofinansowanie.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2014 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLVII/205/14);

c) zwolnień od podatku od nieruchomości

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m. in. z wyjaśnień:
ustawa o podatkach i opłatach lokalnych przewiduje ustawowe zwolnienia z podatku od nieruchomości, natomiast Rada Gminy ma upoważnienie do podejmowania innych uchwał zwalniających, o charakterze przedmiotowym. Rada Gminy w 2009 r. podjęła uchwałę zwalniającą niektóre przedmioty, głównie dotyczące nieruchomości budynkowych i gruntowych. Obecnie P. Wójt proponuje, aby oprócz tych dotychczasowych zwolnień dodać jeszcze jedno zwalniające, dotyczące nieruchomości wykorzystywanych na potrzeby zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków – dotyczyć będzie głównie Spółki ZGKiM, który był obciążany tym podatkiem, a następnie był on umarzany.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLVII/206/14);

d) udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania remontu cząstkowego nawierzchni utwardzonej dróg gminnych Gminy Piecki

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt - m. in. wyjaśniła, że uchwała dotyczy przekazania dotacji celowej w wys. 30.000 zł dla Powiatu Mrągowskiego, z przeznaczeniem na naprawy dróg gminnych o nawierzchni utwardzonej na terenie naszej Gminy; jest to jedyne rozwiązanie – zlecenie dla Zarządu Dróg wykonania tych remontów.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Mrągowskiego na realizację zadania remontu cząstkowego nawierzchni utwardzonej dróg gminnych Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLVII/207/14);

e) wyrażenia zgody na ustanowienie na czas nieoznaczony odpłatnej służebności osobistej

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt, m. in. wyjaśniła, że sprawa dotyczy tematu Muzeum, który przewija się praktycznie od początku kadencji – 27 października 2011 r. przyjęta została uchwała wyrażająca zgodę na zakup nieruchomości Pani Marii Dermackiej - na siedzibę Muzeum. W tej chwili mamy Statut Muzeum w organizacji, zatwierdzony przez Ministra Kultury, a żeby zamknąć temat Muzeum należy zakupić nieruchomość i zorganizować wystawę stałą. Obecnie mamy 2 wyceny – z Urzędu na kwotę 270.000 zł i osoby zainteresowanej na kwotę 356.000 zł. 28 lutego odbyło się spotkanie negocjacyjne, w wyniku którego Pani Maria zgodziła się na 270.000 zł, ale prosiła o ew. zgodę na to, żeby zamieszkała w budynku obok – gospodarczym do końca życia. Moim zdaniem obecność na posesji Muzeum byłoby b. dobrym rozwiązaniem, ze względu na to, że Pani Maria żyje tą kolekcją, jej historią, potrafi przepięknie opowiadać o niej, o mamie, o ks. Twardowskim – i jej obecność byłaby bardzo cenna.
Podjęte już były działania w kierunku ustanowienia nieodpłatnej służebności, jednak okazuje się, że nieodpłatna służebność osobista nie może tu być zastosowana. W związku z tym rzeczoznawca majątkowy wycenił tą służebność na kwotę 6.800 zł – wpłata jednorazowa, służebność do końca życia – jeśliby Pani Maria chciała skorzystać z tego rozwiązania. Dla kontynuowania tej sprawy i prowadzenia dalszych rozmów z Panią Marią, potrzebna jest zgoda Rady na odpłatne obciążenie nieruchomości służebnością osobistą. Na podstawie tej uchwały sporządzany jest akt notarialny, a służebność wpisywana jest do ksiąg wieczystych.

Pytania radnych – wyjaśnienia P. Wójt.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne obciążenie nieruchomości służebnością osobistą mieszkania; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 9 gł. „za”, 0 przeciw, 5 wstrz. się (uchwała Nr XLVII/208/14);

f) wyrażenia zgody na nieodpłatne obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt; m. in. wyjaśniła, że Urząd Marszałkowski realizuje projekt związany z zabezpieczeniem w sieć informatyczną, szerokopasmową terenu regionu. W związku z tym po wielu gminnych działkach, drogach przebiega sieć światłowodowa – i na rzecz jednostki samorządu terytorialnego można ustanowić nieodpłatną służebność.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 0 przeciw, 2 wstrz. się (uchwała Nr XLVII/209/14);
- ogłoszenie przerwy w obradach -

g) rozpatrzenia skargi na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach

Na wstępie Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do Wojewody wpłynęła skarga Pani Agnieszki Karaś na działalność GOPS, który zgodnie z procedurą odesłał ją Radzie Gminy do rozpatrzenia wg właściwości. W środę 23 kwietnia na wspólnym posiedzeniu komisji sprawa ta była rozpatrywana, Pani Kierownik GOPS T. Nowacka udzieliła Radzie wyjaśnień na piśmie do zarzutów Pani A. Karaś, a także szeroko omówiła aspekty tej sprawy. Zarzuty głównie dotyczyły tego, że nikt nie udziela jej pomocy, a ponadto, że pracownicy GOPS podczas pomocy przy przeprowadzce do Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ełku, w trakcie pomocy przy pakowaniu jej rzeczy dokonali ich zniszczenia, połamania, potłuczenia; wyjaśnienia na piśmie stanowią załącznik do protokołu.
Po powyższym Kierownik GOPS Pani T. Nowacka ponownie odniosła się do zarzutów zawartych w skardze – omawiając wyjaśnienia pisemne.
Pan Przewodniczący dodał, że Rada nie znalazła uzasadnienia do zarzutu nieudzielania pomocy Pani A. Karaś, jak również do zniszczenia jej rzeczy przy przeprowadzce do OIK, wobec czego skarga uznana została za bezzasadną.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XLVII/210/14);

Ad. 6 – rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdań:

a) z działalności GOPS w Pieckach za 2013 r. z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej

W/w sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani T. Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu. Pani Kierownik szczególnie podkreśliła z „wykazu potrzeb” – z prośbą o potraktowanie jako pilnej, potrzeby utworzenia, pozyskania mieszkania chronionego na potrzeby zabezpieczenia lokalu dla osób bezdomnych podczas zimy, poszkodowanych wskutek klęsk żywiołowych, szczególnie pożaru i utraty dachu nad głową – zasugerowała taką możliwość po przeniesieniu siedziby GOPS do innego budynku.
Ponadto Pani Kierownik przedstawiła i omówiła „ocenę zasobów pomocy społecznej za 2013 r.” – wg załącznika do protokołu.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w sprawozdania – w jego wyniku zostało przyjęte 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

b) z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii i Przemocy w Rodzinie za 2013 r. oraz sprawozdanie z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie za rok 2013

Sprawozdanie z realizacji zadań Gminnego Programu RPA przedstawiła i omówiła Pani J. Nadolna, pracownik GOPS w Pieckach – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu; na realizację zadań z w/w zakresu przeznaczona była jak corocznie kwota 160.000 zł, wykonanie 150.458 zł, z tego 4.000 zł na przeciwdziałanie narkomanii oraz 5.000 zł na przeciwdziałanie przemocy w rodzinie.
Odn. działalności Zespołu Interdyscyplinarnego informację przedstawiła Kierownik GOPS Pani T. Nowacka – wg danych zawartych w informacji stanowiącej załącznik do protokołu.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w sprawozdań – w jego wyniku zostały przyjęte 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

c) z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2013 r.

W/w sprawozdanie przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu; na realizację zadań przeznaczona była kwota 37.000 zł, wykorzystana 27.610 zł.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w sprawozdania – w jego wyniku zostało przyjęte 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pan Adam Paździorek – sołtys s. Lipowo – ponowił prośbę o interwencję w firmie REMONDIS w sprawie odstawiania na miejsce pojemników na śmieci po ich opróżnieniu; zapytał czy zostały podjęte jakieś działania ze strony Urzędu, bo od czasu zgłoszenia tego problemu na poprzedniej sesji, nic się nie zmieniło.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Pani Wójt A. Kurczewska udzieliła odpowiedzi na sprawę zgłoszoną przez Pana sołtysa A. Paździora; m. in. poinformowała, że rozmawiała z Panią Prezes firmy Remondis, prosiła żeby pracownicy zachowywali się w porządku do naszych mieszkańców, a szczególnie osób starszych. Pani Prezes przekazała, że zasada odbioru odpadów jest taka, że mieszkańcy powinni wystawiać pojemniki na zewnątrz, jednak obiecała, że czasu końca trwania umowy będzie funkcjonowała zasada, że pojemniki w Lipowie będę odstawiane na posesję – gdyż i tak pracownicy wchodzą po pojemniki na posesję. P. Wójt dodała, że jest b. mocno zaskoczona, że nic pod tym względem się nie zmieniło, bo Pani Prezes przekazała tą sprawę telefonicznie w dniu, w którym odbyła się sesja - dzisiaj zgłosi tą sprawę jeszcze raz.

Ad. 9 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XLVII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-06-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-06-03 12:56:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-06-03 12:57:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
658 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony