ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr II/2014 Sesji Rady Gminy Piecki z 30 grudnia 2014 r

Informacja ogłoszona dnia 2015-02-04 08:50:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr II/2014

II Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 30 grudnia 2014 r. pod przewodnictwem
Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 12:50.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecna Pani Z. Nalewajk),
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy, Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Radca prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek.

Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia II Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, w tym spośród zaproszonych gości Panią Marię Jarczewską – niegdyś Wójta Gminy, obecnie radną powiatową i Wicestarostę Powiatu Mrągowskiego.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2015-2021 -
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie w sprawie projektu WPF na lata 2015-2021.
6. Przyjęcie budżetu Gminy Piecki na 2015 rok:
a) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
b) wystąpienie Wójta Gminy w sprawie projektu budżetu,
c) odczytanie opinii RIO w Olsztynie w sprawie projektu uchwały budżetowej,
d) odczytanie opinii RIO w Olsztynie w sprawie możliwości sfinansowania deficytu,
e) przedstawienie opinii i wniosków komisji Rady Gminy,
f) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, w tym nad wniesionymi propozycjami zmian,
g) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
7. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki,
b) zmian budżetu Gminy na 2014 rok.
8. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
9. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
10. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pani Marzenna Balcerczyk – zapytanie odnośnie lądowania śmigła na nowej płycie stadionu – kto zezwolił na otwarcie bramy i czy w dalszym ciągu będzie tam lądował? Została uszkodzona przez nosze konstrukcja płyty, są 2 ślady i jeśli tak będzie dalej, to bez sensu było robienie tej płyty; trzeba było to ogrodzić, jakoś wyjaśnić. Obecne śmigła mogą lądować wszędzie – sprawa dotyczy wypadku w Tartaku, i tam była możliwość lądowania koło Tartaku.

Pan Andrzej Brodzik – zwrócił się z prośbą do Pana Prezesa o informacje o Spółce – jak minął pierwszy rok działalności i ogólnie na temat jej działania. Ponadto o podobną informację nt. pracy Środowiskowego Domu Samopomocy – prośba o jej przedstawienie przez Panią radną Marię Nadolną, która tam pracuje, gdyż na sesji jest nieobecna Pani Kierownik.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia jest protokół z I sesji z dnia 1 grudnia 2014 r., protokół był wyłożony do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nim zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 1 grudnia do 30 grudnia br. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska przedstawiła dodatkowe informacje nt. działań w w/w okresie, m. in.:
1) odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółki ZGKiM, gdzie omawiano 2 koncepcje związane z ogrzewaniem osiedla; w tym roku złożony został wniosek o pożyczkę do WFOŚiGW, promessa została przyznana ZGKIM, dokumentacja została już złożona. W zakresie zmodernizowania ogrzewania, zakupu dodatkowych kotłów wspomaga nas firma JuWa z Białegostoku, mająca też duże doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych;
2) pracowaliśmy - wspólnie z radnymi, z sołtysami nad strategią rozwoju Gminy na lata 2014 – 2020, były konsultacje społeczne w Urzędzie Gminy i w Domu Kultury. Pomimo wielu ogłoszeń, informacji niewiele osób zgłosiło się do tych konsultacji. Strategia moim zdaniem jest opracowana dobrze, ujęte to co najważniejsze dla naszej Gminy, będzie ona jeszcze omawiana na sesji przed przyjęciem przez Radę;
3) podpisana została zmiana aktu notarialnego zawartego z Nadleśnictwem Spychowo dot. zamiany gruntów pod potrzeby hydroforni w Zyzdrojowym Piecku – w akcie był zapis, że przejmujemy 2 budynki, bo tak wynikało z dokumentacji, a okazało się, że jest jeden budynek, gdyż drugi został zburzony – stąd należało dokonać zmiany aktu notarialnego;
4) odbyło się spotkanie Rady MPK – głównym tematem było rozszerzenie rezerwatu Krutynia Dolna; Rada Parku negatywnie zaopiniowała ten projekt, gdyż nie był on konsultowany z właścicielami terenów, na których miałoby nastąpić rozszerzenie; Rada wystąpiła z wnioskiem do dyrektora Parku o
5) sprawa budynku b. szkoły w Babiętach – komisyjnie sprawdzony został stan tego budynku, minęło 2 lata od podpisania umowy, niewiele się tam zmieniło – zmiana nawet na niekorzyść, bo dach nie został wyremontowany, co miało być wykonane ze środków unijnych, a nie zostały one przyznane. W czasie trwania kontroli poprawione zostało ułożenie dachówek. Wczoraj rozmawiałam z Panią Prezes A. Lemańską, która poinformowała, że złożyła wniosek o dofinansowanie wymiany dachu, być może przystąpi też do konkursu na wymianę okien. W każdym razie po ustaleniach kontrolnych Komisji, Pani Prezes będzie na piśmie wezwana do uregulowania pewnych spraw;
6) zakończona została budowa alejki spacerowej, czekamy jeszcze na dostawę energii elektrycznej;
7) dzisiaj o godzinie 14:00 odbędzie się odbiór inwestycji - budynku przedszkola.

Zapytania do w/w informacji:
Pan A. Brodzik – odn. budynku w Babiętach – ...swego czasu sygnalizowałem, że nie jest tak, jak być powinno – bo jeśli dach zacieka, to przyzwolenie na niszczenie mienia – i nie może być tak, że ta Pani tłumaczy się, ze dostała na 3 lata – przez 3 lata budynek może stać się ruiną, a przy umowie dach był priorytetem do zrobienia.

Ad. 5 – przyjęcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015–2021

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Skarbnik K. Witkowska, m. in. przekazała, że projekt WPF został sporządzony 12 listopada i przedstawiony Radzie Gminy oraz RIO celem wydania opinii. WPF jest dokumentem, który stanowią 2 załączniki:
1) wykaz przedsięwzięć, których realizacja wykracza poza 1 rok budżetowy; w większości znajdują się tu zadania kontynuowane, jak budowa przedszkola, urządzenie terenu rekreacyjnego przy ul. Zwycięstwa w Pieckach, wyposażenie kuchni w szkole w Pieckach, wykonanie systemu nawadniania płyty stadionu w Pieckach, wykup nieruchomości pod potrzeby Muzeum od Pani M. Dermackiej, gdzie spłata następuje w ratach rocznych do 2018 r. po 65.000 zł;
2) wieloletnia prognoza finansowa – zawierająca szereg danych, w tym wysokość dochodów i wydatków budżetowych, wynik budżetu, wielkość spłat zadłużenia w poszczególnych latach. Zadłużenie na koniec 2015 roku będzie wynosiło 9.881.114 zł, co w relacji wykonanych dochodów stanowi 32,5%.
RIO w Olsztynie wydała pozytywną opinię o tym dokumencie.

Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał treść uchwały RIO w Olsztynie z dnia 20 listopada 2014 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Piecki projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2015–2021 – opinia pozytywna, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2015–2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr II/4/141);

Ad. 6 – przyjęcie budżetu Gminy Piecki na 2015 rok

a) odczytanie projektu uchwały budżetowej

- projekt uchwały budżetowej na 2015 rok odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta;

b) wystąpienie Wójta Gminy w sprawie projektu budżetu

Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska przedstawiła założenia do budżetu Gminy na 2015 rok wg danych zawartych w części opisowej do projektu uchwały budżetowej na 2015 rok – jak w załączniku.
Budżet na 2015 rok proponowany jest w następujących kwotach:
- dochody ogółem 21.992.488 zł, w tym dochody bieżące 21.342.488 zł i dochody majątkowe 650.000 zł;
- wydatki ogółem 21.662.488 zł, w tym wydatki bieżące 20.578.485 zł i wydatki majątkowe 1.084.003 zł – inwestycyjne, które stanowią 5% wydatków ogółem – p. Wójt przedstawiła i omówiła poszczególne zadania do realizacji w 2015 roku – wg załącznika nr 3 do uchwały budżetowej. Ponadto dodała, że w trakcie roku na wprowadzenie do budżetu czekają: inwestycje drogowe, przyłącze wodociągowe Ostrów Pieckowski i remont hydroforni w Pieckach.
(przerwa w obradach)
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetowej

Opinię RIO w Olsztynie – uchwałę z dnia 20 listopada 2014 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Piecki projekcie uchwały budżetowej na 2015 rok, odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta – opinia pozytywna, stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

d) przedstawienie opinii i wniosków komisji Rady Gminy

1) opinię Komisji Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Rolnictwa, Turystyki i Ochrony Środowiska z dnia 17 grudnia 2014 r. przedstawiła Przewodnicząca Komisji Pani Małgorzata Kamińsk – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu;

2) opinię Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu z dnia 18 grudnia 2014 r. przedstawiła Przewodnicząca Komisji Pani Maria Nadolna - opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu;
3) opinię Komisji Planowania, Budżetu i Przestrzegania Prawa z dnia 19 grudnia 2014 r. przedstawił Przewodniczący Komisji Pan Adam Garela - opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu;

Przerwa w obradach.

e) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, w tym nad wniesionymi propozycjami zmian

Pan radny Andrzej Brodzik – m. in. z wypowiedzi: gdyby ktoś zadał mi pytanie czy jestem za budżetem czy nie, odpowiedziałbym nie – dlaczego? Największe wydatki czyli oświata i wydatki bieżące, które składają się na wynagrodzenia i pochodne, to praktycznie cały budżet – także tu należałoby szukać oszczędności. Np. analizując wydatki na oświatę:
2011 r. 8.270 tys. zł
2013 r. 9.200 tys. zł
2015 r. 9.300 tys. zł. Wiemy, że z tytułu zatrudnienia swego czasu doradcy, oszczędności miały być, to jest duży budżet i 2-3% zaoszczędzić to jest dużo – nie udało się nic, pewne nawet zwiększenie w skali tych 4 lat.
Np. wydatki na wynagrodzenia:
2011 r. 8,8 mln zł
2013 r. 9,7 mln zł
2015 r. 10.130 tys. zł – skąd taki wzrost? bo to stanowi 47% ogólnej kwoty wydatków; jeśli ta tendencja się utrzyma, to 2024 rok wg Strategii czarno będzie wyglądał – i co należałoby zrobić, żeby te wydatki obniżyć? No na pewno walka z bezrobociem przez te 4 lata nie przysłużyła się temu.
Odnośnie inwestycji – zabrakło najważniejszych inwestycji, o których się mówiło – remont hydroforni i przyłącze wodociągowe; mówi się, że wniosek złożony – w porządku, ale dlaczego nie zawiera się tego w budżecie? Myślę, że powinno to być zawarte, bo jest to bardzo duży problem dla wielu ludzi. Może to nic złego, że w trakcie roku będzie wprowadzone, ale wg zasady należałoby przyjąć plan roczny i go realizować, a jeśli się nawet nie uda, to trudno.

Pan Tomasz Jasinowicz Przewodniczący Rady – m. in. z wypowiedzi: traktuję ten projekt budżetu trochę jak „oddech” w pracy, również wg mnie nie ma w nim zawartych kilku b. ważnych inwestycji, ale pozytywnie myślę o przyszłości i mam nadzieję, że niektóre z nich będą w budżecie ujęte. Pani Wójt pokazała nam, że potrafi korzystać z okazji odnośnie pozyskiwania środków unijnych. Myślę, że ten rok będzie bardziej obfity w inwestycje, niż pokazuje ten projekt budżetu.

Pani Agnieszka Kurczewska Wójt Gminy - m. in. z wypowiedzi: nie oczekuję „cukierkowych” uwag, każda uwaga negatywna pobudza do działania - za negatywne uwagi bardzo dziękuję, ale przedstawiając kwoty na oświatę i wychowanie w poszczególnych latach – należy też powiedzieć czego dotyczą – to są kwoty na wynagrodzenia, dowożenie uczniów + inwestycje – i tu jest ten wzrost. Prze 4 lata działaliśmy wspólnie w Radzie – i przez 4 lata jak pojawiały się środki, to nie było problemu, żeby je wprowadzić do budżetu; gdybym się obawiała Rady i negatywnego ustosunkowania się do spraw bardzo ważnych, to zapewne hydrofornia znalazłaby się w projekcie budżetu – w ograniczonym kwotowo zakresie. Wiem, że Państwo jesteście ludźmi, którym zależy na tym, żeby mieszkańcy Piecek mieli dobrą wodę, żeby mieszkańcy Babięt w ogóle mieli wodę. Na obecnym jednak etapie po prostu nie wiemy jakie kwoty wprowadzić do budżetu, np. na hydrofornię, nie mamy jeszcze wszystkich danych.
Odnośnie ograniczeń wydatków bieżących – można byłoby pójść w tym zakresie na ograniczenia zamykając szkoły – ale jestem przeciwnikiem zamykania szkół i mam nadzieję, że za mojego życia do tego nie dojdzie – chyba, że mieszkańcy sami zdecydują, rodzice zdecydują, że oddają dzieci do większych szkół. A to wszystko jest dla dobra dzieci, bo my w pomocy społecznej mamy takie a nie inne wydatki ze względu na to, że nasze dzieci, że nasza młodzież z terenów zagrożonych wykluczeniem społecznym nie radzi sobie w życiu. Jeśli nie zaczniemy edukacji od najmłodszych lat – od 3-latka co najmniej, to będzie to, co dzisiaj. Pani Kurator Oświaty tak jak wydała pozytywną opinię na łączenie szkół w zespół, tak negatywnie będzie opiniowała każde działanie w zakresie likwidacji małych placówek. Mało tego, to jeszcze jest propozycja do dyrektorów mniejszych szkół, żebyśmy przy tych szkołach utworzyli oddziały przedszkolne, częściowo odpłatne dla rodziców – poza 5. godzinami, nie więcej jak złotówkę. To wszystko przed nami, musimy przeliczyć subwencję, dochody, żeby nie tracić na dzieciach, które muszą być objęte dodatkową opieką, ochroną bo mają schorzenia – a takie będą np. od stycznia w Nawiadach – 2 dzieci będą miały dodatkową opiekę. Więc takie są nasze działania, w tej chwili jesteśmy państwem nastawionym na profilaktykę, na działania prospołeczne.

f) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie: „kto jest za przyjęciem uchwały budżetowej? – 13 gł. „za”, 1 przeciw, 0 wstrz. się - uchwała została przyjęta, Nr II/5/14.

Ad. 7 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki

Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz - … obowiązkiem Przewodniczącego Rady jest złożenie propozycji wynagrodzenia Wójta; wg mojej oceny każde wynagrodzenie powinno być motywacją – i w tym przypadku okazaniem zaufania i podziękowaniem za pracę, jest to II kadencja Pani A. Kurczewskiej jako wójta. Wynagrodzenie wójta składa się z 4 składników, których wysokość proponuję:
- wynagrodzenie zasadnicze 5.600 zł (max stawka to 5.900 zł),
- dodatek funkcyjny 1.700 zł (max 1.900 zł),
- dodatek specjalny 20-40% w/w składników – propozycja 25% tj. 1.825 zł,
- dodatek stażowy (20% wynagrodz. zasadn.) 1.120 zł.

Pani radna M. Balcerczyk - … widząc nasz budżet, zadłużenie do 2021 roku to wygląda to skromnie, gdyby naszą gminę było stać, to jestem jak najbardziej na tak; pozwoliłam sobie rozmawiać z mieszkańcami odn. podwyżki dla Pani Wójt, bo jak wiemy nie dajemy z własnego portfela, ale z portfela mieszkańców. Podnosząc podatek dla wszystkich mieszkańców – to jest to trochę nie fer, że podnosi się po to – jak powiedziano, żeby sobie podwyższyć. Naprawdę mamy b. ciężki budżet – zgłaszam propozycję, żeby podnieść tylko dodatek funkcyjny do 1.900 zł, a reszta bez zmian – bo nie jeden mieszkaniec Piecek nie ma takiej pensji na utrzymanie rodziny.

Pan radny A. Brodzik - ….argumenty przemawiają za podwyższeniem wynagrodzenia Pani Wójt – że dyspozycyjna, że się stara, poświęca swój czas – to wszystko się zgadza – to bym dał propozycję czemu nie iść dalej? - dać maksymalne składniki wynagrodzenia, co razem wyniesie 12.100 zł – to mój I wniosek; być może nie znajdzie on akceptacji – to II wniosek: 5.900 zł wynagrodzenie zasadnicze, 1.900 zł dodatek funkcyjny, 20% (bo tak funkcjonuje w okolicznych samorządach) dodatek specjalny – razem byłoby to 10.500 zł.

Dalszych wniosków, propozycji nie zgłoszono. Przewodniczący Rady przystąpił do poddania pod głosowanie zgłoszonych wniosków (rozpoczynając od najdalej idącego pod względem skutków finansowych):
1) Pana A. Brodzika z kwotą 12.100 zł – kto jest „za”? - 1 głos, 1 wstrz. się, reszta „przeciw”,
2) Pana A. Brodzika z kwotą 10.500 zł – kto jest „za”? - 1 głos, przeciw 13, 0 wstrz. się;
3) wg wniosku zawartego w projekcie uchwały – z kwotą 10.245 zł – kto jest „za”? - 11 głosów (wniosek przyjęty).

Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 0 przeciw, 3 wstrz. się (uchwała Nr II/6/14);

b) zmian budżetu Gminy na 2014 rok

Proponowane zmiany przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych, stanowiących załączniki do nin. protokołu, w tym wniosków GOPS i ZOPO o przesunięcia środków w ramach planów finansowych tych jednostek.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2014 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr II/7/14);

Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Maria Jarczewska – Wicestarosta Powiatu Mrągowskiego, była Wójta Gminy Piecki – na wstępie pogratulowała Pani Wójt, radnym wygrania wyborów samorządowych, uchwalenia budżetu gminy na następny rok, życząc wspaniałych, mądrych działań, żeby nasza Gmina rozwijała się jak dotychczas.
Po raz pierwszy zdarzyło się, że radny z Gminy Piecki piastuje stanowisko Wicestarosty – udało się „przebić” przez większe samorządy ościenne, takie jak Mrągowo czy Mikołajki – o tym zdecydowała Rada Powiatu, Starostą został Pan Antoni Karaś.
Sytuacja Powiatu jest o wiele trudniejsza niż Gminy Piecki, bo zadłużenie sięga 60%; pomimo takiego zadłużenia działania podjęte przez poprzedników jeśli chodzi o Szpital pomogły Szpitalowi na tyle, ze wychodzi na prostą, i nawet jest szansa, że osiągnie płynność finansową. Dobrze się stało, że prywatny właściciel nie przejął naszego Szpitala. Wszystkie działania, które będziemy czynili na pewno będą skutkowały poprawą obsługi pacjentów, w tym bezwzględnie musi być wykonany blok operacyjny.

Pani radna Małgorzata Kamińska – sołtys s. Gant – zgłosiła problem mieszkańców – z prośbą o pomoc, gdyż pozostał tam na zimę bocian, nie odfrunął z pozostałymi bocianami; bocian na razie jest dokarmiany, jednak nie można go w żaden sposób złapać, żeby zimę spędził „pod dachem”.

Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

M.in. z odpowiedzi udzielonych przez Panią Wójt A. Kurczewską:
- w sprawie bociana – rozmawiałam w tej sprawie miesiącu październiku lub listopadzie z Panem Waldemarem Bzurą z MPK w Krutyni – powiedział, że trzeba czekać, aż bocian się usamodzielni – jak widać sytuacja sienie zmieniła, ponownie będzie to zgłoszone do MPK;
- odn. zniszczenia płyty boiska przy lądowaniu helikoptera ratownictwa medycznego – na dzień dzisiejszy mamy jako gmina wskazaną taką lokalizację lądowiska – możemy ew. wskazać inną lokalizację, odpowiadającą wymogom w tym zakresie – i także musimy mieć zgodę właściciela takiego terenu, co może być trudne. Obecnie kluczami na stadion dysponują strażacy, którzy mogą je udostępniać na takie potrzeby. Odn. niszczenia płyty boiska – problem jest przede wszystkim w jej niszczeniu przez przechodzenie „na skróty” przez ludzi i zwierzęta – trzeba będzie ją zabezpieczyć, być może postawić lampę i kamerę, ostateczność to ogrodzenie płyty.

Prezes Zarządu Spółki ZGKiM Pan M. Kozak przedstawił informację nt. działalności Spółki, m.in. z wypowiedzi: działamy od roku jako spółka prawa handlowego z o. o., ilość zadań jest taka sama, jednak znacznie przesunął się ciężar odpowiedzialności na Spółkę. Infrastruktura, jej stan zmusza nas do podejmowania działań, staramy się by podejmowane działania robione były dobrze, kompleksowo. Czeka nas wymiana całej sieci chociażby na osiedlu, która położona była w latach 70-tych, bardzo często ulega awariom. Złożyliśmy wniosek do PROW o dofinansowanie remontu hydroforni, czekamy na rozstrzygnięcie.
Odn. kotłowni – wspólnie z Radą Nadzorczą podjęliśmy decyzję, że wchodzimy w najdroższy wariant, czyli chcemy kompleksowo zmodernizować całą kotłownię, łącznie z budynkiem, w tym wykonaniem pomieszczeń biurowych na siedzibę Spółki. Docelowo wchodzimy w piec na zrąbki, co wiąże się z budową magazynu na zrąbki. W tej chwili mamy piec na pelet i żeby go już dalej nie eksploatować powyżej 100% mocy, kupujemy olej opałowy i nim dogrzewamy. Na modernizację kotłowni mamy promesę WFOŚ na pożyczkę 700.000 zł, cała inwestycja będzie kosztować w granicach 1,5 mln zł. Myślę, że nasz stan finansowy będzie pozwalał na spłatę pożyczki, mamy też zapewnienie, że w tym roku będziemy mogli starać się o dotację na spłatę tej pożyczki – wspomaga nas w tym firma Ju-Wa, mająca w tym zakresie duże doświadczenie.
Odn. oczyszczalni – mamy stratę na kanalizacji, złożyliśmy wniosek o zatwierdzenie nowej taryfy na wodę i ścieki, z propozycjami: woda droższa o 10 gr na 1 m3, ścieki droższe o 2,40 zł. Stawki te i tak w 100% nie będą pokrywały kosztów.

Pani radna Maria Nadolna – jako pracownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach informacyjnie podała dane nt. funkcjonowania tej jednostki; m.in. liczba uczestników wynosi 30, z różnych względów następuje ciągła ich rotacja, w ŚDS funkcjonują pracownie:
kompetencji społecznych, artystyczna, gospodarstwa domowego, rehabilitacji i rekreacji, komputerowa. Zapewniony jest stały dyżur psychologa, są treningi terapeutyczne.

Ad. 10 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad II Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-02-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-02-04 08:49:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-02-04 08:50:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
685 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony