ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr IV/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 23 marca 2015r.

Informacja ogłoszona dnia 2015-05-04 11:23:23 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr IV/2015
 
IV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 23 marca 2015 r. pod przewodnictwem
Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 13:30.
 
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy, Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Radca prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia IV Sesji przy obecności 15 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Przedstawił propozycje zmiany porządku obrad – zasygnalizowane przed sesją na wspólnym posiedzeniu komisji, tj. poszerzenie o sprawy:
1) zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 32015-20121 – jako pkt 5b, numeracja dotychczasowych podpunktów ulega odpowiednio przesunięciu,
2) przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Goleń w gminie Piecki – jako pkt 5i,
3) przyjęcie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 rok – jako pkt 5j,
4) przekazanie skarg według właściwości – jako pkt 5k,
5) jako pkt 6 - przyjęcie sprawozdań GOPS w Pieckach:
a) z działalności za 2014 rok z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej,
b) z realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2014 r.,
c) z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w 2014 r.,
d) z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds przeciwdziałania przemocy domowej za rok 2014;
- powyższe propozycje zmian porządku obrad zostały przyjęte w głosowaniu 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmian budżetu gminy na 2015 rok,
    2. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2015 – 2021,
    3. zmiany uchwały Nr III/8/15 Rady Gminy Piecki z dnia 2 lutego 2015 r. w sprawie zmian budżetu Gminy na 2015 rok,
    4. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli,
    5. warunków przyznawania, odpłatności i zwalniania z opłat oraz pobierania opłat w odniesieniu do usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
    6. przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2015 rok”,
    7. określenia warunków udzielenia bonifikaty i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców,
    8. wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość – na okres do 3 lat,
    9. obciążenia służebnością drogową nieruchomości gminnej położonej w miejscowości Krutyń,
    10. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Goleń w gminie Piecki,
    11. przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 rok,
    12. przekazania skarg według właściwości.
  6. Przyjęcie sprawozdań GOPS w Pieckach:
a) z działalności za 2014 rok z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej,
b) z realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2014 r.,
c) z realizacji Gminnego Programu profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i
Narkomanii w 2014 r.,
d) z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy domowej za rok 2014.
  1. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.

 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Andrzej Brodzik – odniósł się do spraw z poprzedniej sesji, m. in.: zostało zarzucone, że jednoosobowo jako Przewodniczący Rady poprzedniej kadencji wziąłem na siebie odpowiedzialność za poziom wynagrodzenia Pani Wójt – to było symboliczne wzięcie odpowiedzialności, nie miało nic wspólnego z uzurpowaniem sobie władzy – a tak ripostując Pani Wójt sobie uzurpuje, bo wg Zarządzenia z 6 lutego w sprawie zwołania zebrań wyborczych w sołectwach - ”został Pan wyznaczony do prowadzenia zebrań” - Pani Wójt może mnie poprosić jako radnego, a nie wyznaczać z Urzędu, ale nie unoszę się honorem, bo wybory w Bobrówku poprowadziłem, w Lipowie oczywiście też.
Następna sprawa – sprawa protestów wyborczych, które Pani Wójt poruszyła, że Ci co składali te protesty, to w jakiś sposób podważają wybór społeczny, prace komisji wyborczych – może i tak, ale jest coś takiego, że każda sfera życia podlega kontroli i jeśli kontroluje nas NIK, Urząd Skarbowy, to nie znaczy od razu, że mamy „coś za uszami”. Ja jako Andrzej Brodzik złożyłem protest – wniosek o przeliczenie głosów, który nie znalazł uznania w oczach sądu. Co do podważania zaufania, to nie wiem jak rozumieć męża zaufania, bo żaden komitet wyborczy nie wystawił, tylko Pani Wójt – to też jest chyba podważanie wiarygodności pracy komisji.
Sprawa z zebrania wyborczego w Bobrówku z 17 marca – mieszkańcy oczekują działań w kierunku budynku byłej szkoły – na razie nie ma większego problemu bo nie zacieka, ale niszczeje majątek gminy;
Sprawa, która może dla większości być niezrozumiała, ale ma trafić do osoby, która jest adresatem – jeśli ktoś nie potrafi czytać między wierszami, to niech nie wyraża opinii na jakiś temat – na mój temat, bo naraża się na śmieszność, chyba że jego iloraz inteligencji nie pozwala tego zrozumieć.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia jest protokół z III sesji z dnia 2 lutego 2015 r., protokół był wyłożony do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nim zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 2 lutego do 20 marca 2015 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska przedstawiła dodatkowe informacje nt. istotnych działań w w/w okresie, m. in.:
  1. odbyła się ugoda sądowa – na wniosek Pana M. Cesarka o przeniesienie prawa własności do nieruchomości gruntowej w Krutyni za odszkodowaniem; P. Cesarek sprzedana została działka pod restauracją o pow. ponad 3 arów – po obrysie, za kwotę 30.000 zł, ponadto z tytułu dotychczasowego bezumownego korzystania z tej działki P. Cesarek wpłacą kwotę 25.000 zł oraz kwotę 5.710 zł za ustanowienie służebności przejścia i przejazdu na sąsiedniej działce gminnej;
  2. przejęty został grunt o pow. 40 m2 od ANR pod hydrofornię w Czaszkowie;
  3. 25 lutego była obecna razem z Panią Kierownik GOPS T. Nowacką na spotkaniu z Prezydentem RP w sprawie obchodów Wojewódzkich Dni Rodziny, które odbędą się 12 czerwca w Pieckach. P. Wójt rozmawiała również w sprawie budowy, pozyskania budynków, mieszkań komunalnych;
  4. ogłoszony został przetarg na wodociąg Ostrów Pieckowski – 26 marca nastąpi otwarcie ofert, na dzisiejszej sesji zadanie to będzie wprowadzone do budżetu gminy i zadań inwestycyjnych;
  5. w tut. Urzędzie odbyło się spotkanie Powiatowej Izby Rolniczej, na którym omawiano problem zarybienia naszych jezior;
  6. w tut. USC wprowadzany jest nowy program ŹRÓDŁO – u nas wszystko działa sprawnie;
  7. w Prusinowie odbyła się wizja lokalna z udziałem zarządców dróg, gdyż na drodze gminnej powstała zlewnia wód z drogi powiatowej i wojewódzkiej;
  8. w sołectwach trwają zebrania wyborcze dla wyboru sołtysów i rad sołeckich – podziękowania wszystkim sołtysom i radnym za pomoc w ich przeprowadzaniu; w nawiązaniu do wypowiedzi Pana radnego A. Brodzika p. Wójt przekazała, że osobiście stara się uzgadniać z radnymi sprawę przewodniczenia tym zebraniom lub wykonuje to pracownik – i jeśli wystąpił przypadek braku takiego uzgodnienia z Panem A. Brodzikiem, to b. przeprasza.
 
Ad. 5przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu Gminy na 2015 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych, stanowiących załącznik do nin. protokołu. Ponadto proponuje się dodatkowe zmiany:
1) na wniosek Komendanta Powiatowego Policji w Mrągowie o pomoc finansową w zakupie samochodu dla Policji – propozycja udzielenia dofinansowania w kwocie 1.500 zł;
2) na wniosek ZOPO w Pieckach o przeniesienia w planie finansowym w związku z utworzeniem nowych rozdziałów w budżecie na zadania związane ze stosowaniem specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży – łącznie na kwotę 379.291 zł
 
Uwag do w/w propozycji zmian nie wnoszono.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. się (uchwała Nr IV/15/15);
 
b) zmiany WPF
 
Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska wyjaśniła, iż w wyniku zmian budżetu, zmianie uległ wynik finansowy budżetu, co należy uwzględnić w WPF oraz w załączniku dot. przedsięwzięć inwestycyjnych nastąpiła zmiana w zakresie zadania dot. budowy przedszkola w Pieckach – zwiększenie środków o kwotę 64.062 zł na zakup wyposażenia.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2015-2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. się (uchwała Nr IV/16/15);
 
c) zmiany uchwały z 2 lutego 2015 r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2015 rok
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Skarbnik K. Witkowska; RIO w Olsztynie badając zgodność z prawem w/w uchwały wskazała nieprawidłowość polegającą na nie wyodrębnieniu z planowanych dochodów ogółem dochodów bieżących i dochodów majątkowych oraz z planowanych wydatków ogółem wydatków bieżących i majątkowych; nieprawidłowość tą należy usunąć w terminie do 25 marca poprzez zmianę uchwały.
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/8/15 z dnia 2 lutego 2015 r.; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/17/15);
 
d) tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. wyjaśniła, że w listopadzie ub. roku wpłynął wniosek dyrektora Zespołu Szkół w Pieckach o dokonanie zmian w uchwale z 2009 r. w sprawie j/w w zakresie zapisu mówiącego o nauczycielach prowadzących zajęcia terapii pedagogicznej; różnica jest 2 godzin – było 20 będzie 18, liczone z pensum nauczyciela. Skutek finansowy jest niewielki, zajęcia takie są i tak prowadzone.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/18/15);
 
e) … opłat za usługi opiekuńcze ...
 
Wprowadzenia dokonała kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka; m. in. wyjaśniła, iż obecnie wg nowych przepisów koszt 1 godziny usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych określa Rada Gminy w drodze uchwały (wyliczany na podstawie kosztów tych usług); na 2015 rok proponowana jest opłata za usługi opiekuńcze w kwocie 11,30 zł i specjalistyczne usługi opiekuńcze w kwocie 20 zł – na poziomie 2014 roku; na lata następne proponuje się coroczną waloryzację o wskaźnik wzrostu cen i usług konsumpcyjnych.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie warunków przyznawania, odpłatności i zwalniania z opłat oraz pobierania opłat w odniesieniu do usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Przed przystąpieniem do głosowania nad w/w uchwałą zgłoszona została poprawka (sprostowanie) do treści projektu uchwały – w § 5 ust. 1 wyrazy „Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej” należy zamienić na „budżetu Gminy Piecki”; poprawka została przyjęta w głosowaniu 15 gł. „za”.
Następnie pod głosowanie poddane zostało przyjęcie w/w uchwały – została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/19/15);
 
f) przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi … na 2015 rok
 
Wprowadzenia dokonała P. Wójt A. Kurczewska; Program przyjmowany jest przez Radę corocznie, określa cele, zadania, wykonawców Programu. Główne zadania to m.in. odławianie bezdomnych zwierząt i umieszczanie ich w schronisku, opieka weterynaryjna. Ponadto pojawi się na stronie internetowej informacja – baza zwierząt w schronisku z terenu naszej gminy (na dzień dzisiejszy mamy w schronisku 30 psów i 5 kotów). Środki na realizację Programu w 2015 r. to kwota 125.000 zł.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie Przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2015 rok”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/20/15);
 
g) określenia warunków udzielania bonifikat ...
 
Wyjaśnień udzieliła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; proj. uchwały dotyczy najemców mieszkań komunalnych, którym przysługuje uprawnienie wykupu zajmowanego lokalu w trybie bezprzetargowym, na warunkach określonych uchwałą Rady – ulg w postaci bonifikat i stawek procentowych. Dotychczas takie bonifikaty były ustalane każdorazowo dla danego najemcy wykupującego lokal, obecnie po zmianach przepisów ustawowych, ustala się jedne zasady dla wszystkich zainteresowanych nabywców. Propozycje obecne bonifikat są takie jak dotychczas stosowane, tj. 80% w przypadku jednorazowej wpłaty, 40% przy spłacie w ciągu jednego roku oraz 30% w przypadku spłaty w ciągu 3 lat.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie określenia warunków warunków udzielenia bonifikaty i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/21/15);
 
h) wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy …
 
Wyjaśnień udzieliła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; w powyższej sprawie przedkładane są dwa projekty uchwał dotyczące 2-ch nieruchomości – działek w Brejdynach; działki dzierżawione dotychczas pod uprawę warzyw, dzierżawcy ubiegają się o przedłużenie umów, jednak zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na tą samą nieruchomość wymaga zgody Rady.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekty uchwał w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość – na okres do 3 lat:
1) dot. działki Nr 158 – uchwała przyjęta w głosowaniu 15 gł. „za” (Nr IV/22/15),
2) dot. działki Nr 162/1 – uchwała przyjęta w głosowaniu 15 gł. ”za” (Nr IV/23/15).
 
i) obciążenia służebnością drogową ….
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: sprawa dotyczy sytuacji omówionej w pkcie 4 „Informacja Wójta”, aby właściciel nieruchomości mógł dokonać wpisu do Księgi Wieczystej, musi wykazać dostęp do drogi publicznej, stąd obciążenie służebnością drogi gminnej w m. Krutyń, wg szkicu graficznego będącego załącznikiem do uchwały. Z tego tytułu wpłynie do budżetu jednorazowa opłata w wysokości 5.710 zł – wg wyceny rzeczoznawcy.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości gminnej położonej w miejscowości Krutyń służebnością przejazdu i przechodu; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/24/15);
 
j) przystąpienia do sporządzenia mpzp … w obrębie Goleń
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: do Urzędu Gminy wpłynął wniosek właściciela 24 ha gruntów rolnych zlokalizowanych nad jeziorem Białym o sporządzenie dla tego obszaru miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Właściciel zamierza dokonać zabudowy zagrodowej – rolniczej, spełnia warunek posiadania areału dla budowy siedliska. Teren ten objęty jest ochroną przyrodniczą Natura 2000 oraz leży w granicach Zespołu Przyrodniczego Rzeki Babant i Jeziora Białego.
Sporządzenie planu wpłynie na ochronę najcenniejszych przyrodniczo terenów gminy przed niekontrolowanymi podziałami i rozproszoną zabudową – określi jednoznacznie sposób zagospodarowania tego terenu. P. Wójt wyraziła zdanie, że propozycja jest słuszna, bo możemy zablokować dalszą rozbudowę i podział gruntów na małe paseczki, jak to ma miejsce na innych terenach naszej gminy. Dodała, że ma sporządzone 2 analizy co do zgodności planu ze Studium – radni otrzymali je do zapoznania przed sesją, stanowią załączniki do protokołu - ważne jest to, że może tam powstać budynek mieszkalny, gospodarczy czy stodoła – z zachowaniem 100 metrowej odległości od linii brzegowej jeziora, jednocześnie z zakazaniem dalszej budowy na tym terenie.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Goleń w gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, 0 przeciw, 1 wstrz. się (nieobecna Pani radna Z. Nalewajk, uchwała Nr IV/25/15);
 
(ogłoszenie przerwy w obradach, po przerwie nieobecny Pan radny A. Brodzik)
 
k) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki … na 2015 rok
 
Kierownik GOPS Pani T. Nowacka przedstawiła założenia Programu na 2015 rok – wg danych zawartych w projekcie, stanowiącym załącznik do protokołu; Program corocznie uchwalany jest przez Radę, został opracowany w większości na zasadzie kontynuacji zadań z roku poprzedniego, środki na jego realizację to kwota 160.000 zł, w tym 5.000 zł na działania związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie.
P. Kierownik przekazała nowe brzmienie załącznika do Programu „Plan finansowy GPPiRPA” - po poprawkach, w związku z czym Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał jego treść w całości. Następnie odbyło się głosowanie nad jego przyjęciem – został przyjęty 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2015 r.; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/26/15);
 
l) przekazania skarg wg właściwości
 
Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonał Radca prawny Urzędu Gm. Pan Dariusz Bączek, m. in. wyjaśnił, że 11 marca do Urzędu Gminy wpłynęły skargi Pana (anonimizacja danych) m. in. na Prezesów OSP w Pieckach, Nawiadach i Krutyni oraz na Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o. o. w Pieckach (tu po późniejszym doprecyzowaniu przez skarżącego nazwy tej jednostki) w zakresie braku Biuletynu Informacji Publicznej i elektronicznej skrzynki podawczej w tych jednostkach. W związku z tym, że organami właściwymi do rozpatrzenia skarg – w przypadku prezesów OSP jest Walne Zebranie Członków OSP, a w przypadku Spółki ZGKiM Rada Nadzorcza, należy przekazać te skargi właściwym organom do rozpatrzenia.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał kolejno projekty uchwał w sprawie przekazania skargi według właściwości, które następnie poddano pod głosowanie celem przyjęcia uchwał:
1) dot. OSP Piecki – przyjęto w głosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/27/15),
2) dot. OSP Nawiady – przyjęto w głosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogł. (uchwała Nr IV/28/15),
3) dot. OSP Krutyń – przyjęto w głosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogł. (uchwała Nr IV/29/15),
4) dot. Spółki ZGKiM – przyjęto w głosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogł. (uchwała Nr IV/30/15).
 
Ad. 6 – przyjęcie sprawozdań GOPS w Pieckach:
 
a) z działalności za 2014 rok z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej -
powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
b) z realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2014 roku -
 
powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
c) z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w 2014 roku
 
powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
d) z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy domowej za rok 2014
powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła pracownik GOPS – kierownik Zespołu Pani Monika Bijaczewska – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Kierownik GOPS w Pieckach Pani T. Nowacka przekazała informację, że w dniu 26 marca od godz. 10 przy siedzibie GOPS będzie można bezpłatnie otrzymać jabłka, które przekazał nam Bank Żywności w ilości 5 ton. Pomocą żywnościową objętych jest 1000 osób, na 1 osobę przypada 5 kg tych owoców. Prośba o rozpropagowanie tej informacji na terenie gminy.
 
Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Pani Wójt A. Kurczewska ustosunkowała się do spraw przedstawionych przez Pana radnego A. Brodzika, m. in.:
- odnośnie mężów zaufania w komisjach wyborczych – osobiście cieszy się, że byli mężowie zaufania z jej komitetu wyborczego, pracowali społecznie. Przez taki fakt odbiera się też prawo danemu komitetowi do wniesienia protestu wyborczego – i nie jest to kwestia podważania zaufania do pracy komisji wyborczej;
- w sprawie budynku byłej szkoły w Bobrówku – wyraziła nadzieję, że budynek ten przyczyni się do zwiększenia zasobów mieszkaniowych naszej Gminy.
 
Ad. 9 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad IV Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-05-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-05-04 11:23:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-05-04 11:23:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1256 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony