ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr V/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 29 kwietnia 2015 r

Informacja ogłoszona dnia 2015-06-09 11:52:39 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr V/2015
 
V Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 29 kwietnia 2015 r. pod przewodnictwem
Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 13:00 – 15:50.
 
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy, Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia V Sesji przy obecności 15 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, w tym szczególnie spośród zaproszonych gości nowo wybranych sołtysów po zakończonej kampanii wyborczej w sołectwach. Przedstawił propozycje zmiany porządku obrad – przekazane i omówione na wspólnym posiedzeniu komisji, tj. wprowadzenie spraw:
zmiana uchwały Nr XXXIII/138/09 Rady Gminy Piecki z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych – jako pkt 5p,
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2014 roku – jako pkt 6,
Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2014 – jako pkt 7 (dotychczasowa numeracja ulega odpowiednio przesunięciu).
 
- powyższe propozycje zmian porządku obrad zostały przyjęte w głosowaniu 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
Porządek obrad:
 
Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
Zapytania i wolne wnioski radnych.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
Przyjęcie uchwał w sprawach:
zmian budżetu Gminy na 2015 rok,
zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2015-2021,
wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości,
zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy,
przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Krutyni,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Starych Kiełbonkach,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Nawiadach,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Dłużcu,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Zespołu Szkół w Pieckach,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach,
rozpatrzenia skargi na dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach,
rozpatrzenia skargi na kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach,
rozpatrzenia skargi na kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach,
rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Piecki,
zmiany uchwały Nr XXXIII/138/09 Rady Gminy Piecki z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2014 roku.
Ocena zasobów pomocy społecznej w 2014 roku.
Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Andrzej Brodzik – przedstawił zapytanie o sprawę nowego przedszkola, gdyż w ostatnim czasie spotkał się z różnymi zdaniami, opiniami co do tego dlaczego nie jest otwierane – prośba do Pani Wójt o informację, żeby uciąć wszelkie niejasności.
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia jest protokół z IV sesji z dnia 23 marca 2015 r., protokół był wyłożony do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nim zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 24 marca do 28 kwietnia 2015 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska omówiła w/w informację – sprawy będące przedmiotami zarządzeń oraz przedstawiła dodatkowe informacje nt. istotnych działań w w/w okresie, m. in.:
odbył się przetarg na wodociąg Ostrów Pieckowski – wygrała firma WODROL z Olsztyna kwotą 217.000 zł; środki na to zadanie to kwota 227.600 zł (10.000 zł na budowę studni i nadzór inwestorski), w budżecie zabezpieczona była kwota ponad 300.000 zł;
w sprawie nowego przedszkola – budowa została zakończona, otrzymaliśmy zgodę na użytkowanie. Nie mieliśmy jednak środków na wyposażenie, obecnie jest już po przetargu na wyposażenie – wygrała firma Bambino kwotą 54.095 zł. Ogólnie z budową przedszkola jest wszystko w porządku, są wszystkie dokumenty, faktury są opłacone, projekt jest rozliczony, mieliśmy kontrolę Urzędu Kontroli Skarbowej i wg przesłanego nam protokołu wszystko jest w porządku;
odbył się konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej w Nawiadach – w jego wyniku dyrektorem na kolejne 5 lat wyłoniona została Pani Anna Maciejewska-Grzywna, obecna dyrektor Szkoły. 2. osoby złożyły aplikację do tego konkursu'
odbyło się pierwsze spotkanie z nowo wybranymi sołtysami – po zakończonej kampanii wyborczej w sołectwach, na którym omówione zostały sprawy organizacyjne gminy, sprawy związane z gospodarką odpadami, z podatkami, z wyborami powszechnymi;
3 kwietnia odbyło się otwarcie ofert na działania związane z remontem cząstkowym dróg gruntowych; drogi są sukcesywnie remontowane, w dniu dzisiejszym na drogi mogły już wyruszyć równiarki;
p. Wójt wzięła udział w spotkaniu w Świętajnie dotyczącym Programu Gospodarki Niskoemisyjnej; w poprzedniej kadencji nasza Gmina jako jedyna z naszego Powiatu przystąpiła do wspólnego opracowania Programu Gospodarki Niskoemisyjnej. 4 maja odbędzie się otwarcie ofert na to działanie, Świętajno jest liderem, pozyskało środki z NFOŚiGW w kwocie ponad 400 tys. zł; nasz wkład minimalny to 6.000 zł;
odbyło się spotkanie w Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich – nasza Gmina została wybrana do Komisji Rewizyjnej, a w Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich do komisji budżetowej;
w najbliższy poniedziałek złożony będzie w NFOŚ nasz wniosek na badanie wód leczniczych – mamy już wszystkie decyzje, opinię geologa wojewódzkiego. 13 maja jedziemy do Warszawy na dni otwarte Funduszu - 5 osób: Wójt, Skarbnik, Sekretarz i H. Sadowników, tj. osób które będą zaangażowane w całą procedurę pozyskania środków, rozliczenia dotacji, przeprowadzenia przetargu.
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu Gminy na 2015 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych, stanowiących załącznik do nin. protokołu.
 
Uwag do w/w propozycji zmian nie wnoszono.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr V/31/15);
 
b) zmiany WPF
 
Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska wyjaśniła, iż zmiana w WPF wynika ze zmian przyjętych do budżetu – zmiany kwoty rozchodów z tytułu spłaty kredytów długoterminowych z 1.400.000 zł na 1.450.000 zł.
 
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2015-2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr V/32/15);
c) wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. wyjaśniła, że zamianie podlegają grunty gminne na grunty stanowiące własność Lasów Państwowych Nadleśnictwo Strzałowo. Od Lasów przejmujemy drogę w Pieckach koło kościoła przy cmentarzu do oczyszczalni ścieków (oznaczona jako teren leśny) i drogę w Krutyńskim Piecku od skrzyżowania po lewej stronie (jadąc od Piecek), w zamian oddajemy tereny leśne (samosieje) bez możliwości zabudowy w Nowym Zyzdroju. Wycena naszych gruntów jest na 92.600 zł, a gruntów Lasów na ….....– zamiany dokonuje się bez wyrównywania różnic wartości.
Bardzo ważne dla nas jest żeby uregulować sprawę własności tych dróg, głównie wiąże się to z ich utrzymaniem i zagospodarowaniem, przede wszystkim tej koło kościoła.
 
Uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr V/33/15);
d) zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym
 
Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała P. Wójt A. Kurczewska; m.in. wyjaśniła, iż sprawa dotyczy lokalu mieszkalnego nr 1 w budynku byłego ośrodka zdrowia w Pieckach, o którego wykupienie na własność ubiega się najemca. Lokal ma powierzchnię 84 m2, wartość wg wyceny wynosi 178.800 zł. Ze względu na to, że wartość tej nieruchomości przewyższa 150.000 zł, to wg uchwały Rady z 2008 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami, wymagana jest zgoda Rady na sprzedaż. W akcie notarialnym określony będzie sposób korzystania z terenów wspólnych tej nieruchomości z pozostałymi użytkownikami budynku, w tym ŚDS.
Uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, 1 wstrz. się (uchwała Nr V/34/15);
 
e) przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska, m. in. z wypowiedzi: Gmina Piecki należy do w/w Związku, Związek był utworzony jako związek celowy, głównie w celu zapewnienia sprawnej gospodarki odpadami. Na dzień dzisiejszy Związek gospodarką odpadami się nie zajmuje, jedna z gmin wystąpiła ze Z-ku, tj. Gmina Mikołajki, w związku z czym należy dokonać zmian w Statucie – przez wszystkie gminy członkowskie. Wcześniej do Związku należało 16 gmin, obecnie jest ich 13. Ten rok proponuję jeszcze pozostać w Związku, ponieważ w ramach składki członkowskiej (50 groszy od mieszkańca) mamy wsparcie prawne, i nie tylko – w tej chwili Związek zamówił usługę – opinię prawną dotyczącą porozumienia proponowanego przez ZGOK w Olsztynie.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr V/35/15).
 
- przerwa w obradach –
(po przerwie nieobecna Pani radna M. Kamińska, stan Rady 14 radnych)
 
f) – o) – rozpatrzenia skargi Pana (anonimizacja danych)
 
Wprowadzenia dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m.in. przekazała, że sprawa była wyjaśniana radnym przez Pana mecenasa na wspólnym posiedzeniu komisji, dotyczy skargi Pana (anonimizacja danych) z dnia 11 marca 2015 r.; Pan Mecenas przedstawił uzasadnienie faktyczne, prawne i przyjęty tok postępowania dla przygotowania projektów uchwał. Zostało przygotowanych 10. projektów uchwał, wszystkie zawierają uzasadnienia, 9. z nich dotyczy jednostek organizacyjnych Gminy, gdzie skargi uznane zostały za zasadne, 10. dotyczy skargi na organ Gminy, tj. Wójta, która uznana została za bezzasadną.
Z ustawy o dostępie do informacji publicznej wynika, że jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego winne udostępniać informacje publiczne w określonych przepisami formach, np. poprzez umożliwienie wstępu na posiedzenia kolegialne – tak jak dzisiaj, każdy mieszkaniec ma prawo przyjść i w sesji uczestniczyć, poprzez utworzenie przez każdą jednostkę własnej strony Biuletynu Informacji Publicznej, a także stworzenie możliwości przekazywania dokumentów drogą elektroniczną poprzez udostępnienie elektronicznej skrzynki podawczej.
Ustalono, w toku wyjaśnień z kierownikami naszych jednostek, że niestety nie posiadają BIP ani elektronicznych skrzynek podawczych, bo to są jednostki na miarę naszych realiów, także tych finansowych. Wiemy, że ustawodawca nie różnicuje podmiotów, na równi traktuje np. Państwową Komisję Wyborczą i szkołę podst. w Krutyni, a także jednostkę ochotniczej straży pożarnej, bo takie skargi na OSP też ten Pan skierował, tylko Rada ich nie rozpatruje, a zostały skierowane do organu właściwego.
Na miarę jednak naszych możliwości powinno się te strony BIP założyć i udostępnić e.s.p., tutaj nasz Pan informatyk i pracownicy Urzędu postarają się pomóc kierownikom naszych jednostek i stworzyć możliwość uruchomienia BIP i e.s.p. Natomiast co do skargi na Wójta – skarżący zarzucił, że w BIP nie ma publikacji protokołów z sesji Rady Gminy – to jest nieprawdą, protokoły są udostępniane, można wejść na stronę BIP i protokoły czytać.
 
Pytań, uwag do w/w spraw nie zgłoszono.
Przystąpiono do odczytywania kolejno projektów uchwał, po czym poddawania ich pod głosowania celem przyjęcia uchwały – projekty odczytywał Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta:
 
1) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Krutyni - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/36/15);
 
2) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Starych Kiełbonkach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/37/15);
 
3) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Nawiadach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/38/15);
 
4) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Szkoły Podstawowej w Dłużcu - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/39/15);
 
5) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Zespołu Szkół w Pieckach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/40/15);
 
6) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/41/15);
 
7) w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury, Sporu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/42/15);
 
8) w sprawie rozpatrzenia skargi na kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/43/15);
 
9) w sprawie rozpatrzenia skargi na kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/44/15);
 
10) w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Piecki - 14 gł. „za”, tj. przyjęto jednogłośnie (uchwała Nr V/45/15);
 
p) zmiany uchwały …. w sprawie zasad udzielania obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze ...
 
Wyjaśnień udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska, m. in.: wpłynął wniosek od dyrektorów szkół podstawowych w Dłużcu, Krutyni, Starych Kiełbonkach i Nawiadach z prośbą o obniżenie obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć, ze względu na b. duże obciążenie obowiązkami organizacyjnymi. Wniosek został uwzględniony częściowo – proponuje się obniżenie godzin dyrektorom szkół w Krutyni, Dłużcu i St. Kiełbonkach z dotychczasowych 12 na 10 godzin tygodniowo, natomiast szkoła w Nawiadach posiada pół etatu sekretarki, stąd obniżenia godzin dla dyrektora tej szkoły nie proponuje się.
Ta uchwała również będzie regulowała kwestię przekazywania nauczycielom powierzenia pełnienia obowiązków kierowniczych – w zastępstwie dyrektorów wyłonionych w drodze konkursu. Ponadto w załączniku do uchwały proponuje się zmianę zapisów w pozycjach: „13 oddziałów i więcej – 3 godziny” na zapis „13–15 oddziałów – 3 godziny” oraz nowy zapis „16 i więcej oddziałów – 0 godzin”.
 
Pan Andrzej Brodzik - „...wiemy, że w tych szkołach jest coraz mniej dzieci, a liczba dzieci ma wpływ na poziom pracy i obowiązków – myślę, że jeśli przez tyle lat dyrektorzy sobie poradzili – byliśmy niedawno jako komisja oświatowa z wizytą – to naprawdę super dyrektorzy sobie radzą, i pod względem finansowym również, mają priorytety – i nie wiem, czy zasadne jest to teraz zmieniać, myślę, że dyrektorzy sobie poradzą, a ratować jakieś etaty na siłę też nie można, bo po prostu nie ma pracy”.
 
Pani Wójt A. Kurczewska - … to nie jest próba ratowania etatów, 2 godziny tygodniowo to nie jest dużo – miesięcznie wychodzi 8 godzin, dyrektorzy mają coraz więcej obowiązków, np. typu podręczniki, dożywianie. Jest to z korzyścią też dla dzieci, rodziców – a to jest ulga, na którą możemy sobie pozwolić finansowo. Co do liczby dzieci w małych szkołach – zdarza się, że na małych obszarach rodzi się więcej dzieci niż np. w Nawiadach czy Pieckach, ale to też nie jest wykładnią pracy dyrektora, proszę się do nich zwrócić żeby powiedzieli jakie dodatkowe obowiązki im doszły – same podręczniki, które miały ułatwić życie dzieciom, rodzicom stały się jednym wielkim problemem organizacyjnym – a to wszystko spoczywa na barkach dyrektorów małych szkół, gdzie nie ma sekretariatów.
 
Pan A. Brodzik zgłosił wniosek formalny o zdjęcie tego tematu z porządku obrad dzisiejszej sesji, projekt uchwały był „wrzucony” przed sesją.
 
Powyższy wniosek Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie: „za” przyjęciem 2 głosy, wstrz. 0, przeciw 12 – wniosek odrzucony.
Dalszych pytań, uwag do w/w sprawy nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIII/138/09 Rady Gminy Piecki z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr IV/21/15);
 
Ad. 6 – sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2014 roku
 
Powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Pani Wójt A. Kurczewska – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do nin. protokołu;
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. W/w sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
Ad. 7 – Ocena zasobów pomocy społecznej w 2014 roku
 
Powyższy materiał przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w „Ocenie” stanowiącej załącznik do protokołu.
M. in. z danych podanych przez Panią Kierownik:
- od 2012 do 2014 roku liczba mieszkańców Gminy nie uległa większej zmianie,
- zmalała liczba bezrobotnych, a o 40 % spadła liczba osób uprawnionych do korzystania z pomocy społecznej – głównie z powodu, że wzrasta liczba osób wyjeżdżających do pracy za granicą,
- wzrastają koszty na utrzymanie osób w domach pomocy społecznej.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. W/w „ocena” została przyjęta w glosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
 
Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady – pytania do P. Wójt:
1) jak będzie zorganizowany remont świetlicy wiejskiej i czy środki Funduszu Sołeckiego ub. roku nie przepadły?
2) rolnicy pytają czy jest jakaś firma utrzymująca rowy i studzienki melioracyjne?
 
Pan Janusz Lemański – sołtys s. Zyzdrojowy Piecek – pytanie w sprawie śmieci: przychodzą do mnie ludzie i pytają z kim i jakie umowy mają zawierać? Mówię tu o letnikach, bo wiem, że te pojemniki mają zniknąć. Może taka propozycja, żeby wprowadzić system workowy, jak to jest w Świętajnie, ponieważ oni bywają tu weekendami i nie mają nawet z kim porozmawiać, a wieszamy te ogłoszenia, że są zobowiązani do podpisywania umów. Ludzie nie mają złej woli, ale w większości nie wiedzą jak tą sprawę rozwiązać.
Sprawa remontów dróg – u nas jeszcze nic nie zrobiono, czy jest może jakiś przelicznik, bo u nas np. jest b. dużo letników, a b. mało mieszkańców – i troszkę niesprawiedliwie się dzieli te naprawy dróg w stosunku do innych. Z moich obserwacji wynika, że od wielu lat nasze drogi nie były wcale remontowane, może brać pod uwagę nie ilość mieszkańców, a ilość nieruchomości na danym terenie.
 
Pan Adam Paździorek – sołtys s. Lipowo – podziękował Pani Wójt i pracownikom Urzędu za dach i wyrównane drogi, co było zgłaszane przez mieszkańców na zebraniu wyborczym.
 
Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m. in.:
- w sprawach remontów dróg (do sołtysów, szczególnie tych nowo wybranych) – prośba żeby zgłaszać na bieżąco do Pana R. Kosaka – pracownika Urzędu ds dróg, jesteśmy już po przetargu na utrzymanie dróg gminnych, nie trzeba czekać do zgłoszenia tej sprawy na sesji, naprawy dróg będą robione w miarę naszych możliwości finansowych;
- w sprawie świetlicy w Nawiadach – wysłane zostało zapytanie ofertowe do firm na projekt rozbudowy dwóch świetlic – w Nawiadach i Macharach, w Nawiadach na dobudowę świetlicy do OSP. Środki z F-szu Sołeckiego niewykorzystane w ub. roku niestety przepadają, być może trzeba będzie dołożyć środków na projekt, jeśli te zabezpieczone na to zadanie okażą się niewystarczające.
Odn. melioracji – zgodnie z ustawą, każdy kto wykorzystuje melioracje ma obowiązek dbania, pielęgnacji rowów i czyszczenia studzienek. Starostwo Powiatowe podjęło kroki żeby wzywać rolników, Lasy Państwowe i inne osoby posiadające grunty przy urządzeniach melioracyjnych – do czyszczenia rowów. Firmy żadnej do czyszczenia rowów nie ma, kiedyś były spółki wodne;
- w sprawie systemu śmieciowego – workowego: nie możemy jako Urząd wskazywać firmy, która odbierze te śmieci, bo na nasz teren obsługują dwie firmy wywozowe. Właściciele nieruchomości (nie zamieszkałych) wiedzą, że mają ustawowy obowiązek zawrzeć umowę z firmą, która odbierze śmieci – adresy firm można łatwo zdobyć, np. drogą internetową. Problem będzie rozwiązany jak obejmiemy tereny niezamieszkałe gminnym systemem odbioru śmieci.
 
Ad. 10 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad V Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał zamknięcia obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
J. Kaczyńska
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-06-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-06-09 11:51:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-06-09 11:52:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
966 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony