ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XLIII/10 XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki z 29 stycznia 2010 r.

Informacja ogłoszona dnia 2010-02-12 09:33:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
P R O T O K Ó Ł Nr XLIII/10

XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 29 stycznia 2010 r.
pod przewodnictwem Pana Jana Gleby – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, w godzinach 10:00 – 10:40.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecny Pan J. Puławski),
- Wójt Gminy Pani Maria Jarczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.

Przewodniczący Rady Pan Jan Gleba dokonał otwarcia XLIII Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, przywitał wszystkich zebranych na sali sesyjnej. Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad – przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji, jak niżej:

Porządek obrad :

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2010 rok:
3. Zamknięcie sesji.

Ad. 2

Wójt Gminy Pani M. Jarczewska wyjaśniła, iż potrzeba zwołania sesji nadzwyczajnej wynikła w związku ze składaniem wniosków do Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze”; LGDz. ogłosiła termin przyjmowania wniosków do 29 stycznia, do godz. 17-tej, a więc do dzisiaj. Składamy wnioski o dofinansowanie budowy placów zabaw w 4 miejscowościach, a w budżecie mamy zabezpieczone środki na jeden taki plac na osiedlu 35-lecia – stąd proponuje się zmianę zapisu w załączniku inwestycyjnym – poszerzenie o miejscowości Krutyń, Machary (wieś), Dłużec oraz w Pieckach o osiedle jednorodzinne, tj. o te miejscowości, które posiadają aktualny Plan Odnowy Miejscowości. Na razie nie proponuje się zmian w środkach na to zadanie - pozostaje 200.000 zł, kiedy będzie realizowane zadanie „Plac zabaw na os. 35-lecia”, wówczas skorygujemy sprawę wysokości środków. Łącznie koszt dodatkowych placów zabaw to 76.000 zł, w tym 64.000 zł to koszty kwalifikowalne, a dofinansowanie wynosi 75% kosztów kwalifikowalnych, pozostałe koszty to koszty własne Gminy.
(doszedł radny L. Więcek)

Pan Dariusz Michalczewski – kto będzie administratorem tych placów zabaw?

P. Wójt – place zabaw nigdzie nie są nadzorowane, chyba że są własnością spółdzielni mieszkaniowych lub prywatną; w naszym przypadku, gdy są własnością Gminy i znajdują się na terenie sołectwa, to sołtys powinien mieć ogólny nadzór i zwracać na ten plac uwagę, a także rodzice korzystających dzieci. Huśtawki będą drewniane – z atestami, jak również atesty będą posiadać inne urządzenia znajdujące się na placach.

Następnie P. Wójt udzieliła wyjaśnień w sprawie tzw. małych projektów, które także można składać do LGDz. gdzie nie jest wymagany Plan Odnowy Miejscowości – złożone są już 3 wnioski przez GOKSiR, jeden przez OSP Krutyń i jeden będzie przygotowany dla sołectwa Stare Kiełbonki na doposażenie świetlicy wiejskiej. Z „małych projektów” nie można skorzystać w przypadku Dobrego Lasku, gdyż tam świetlica wymaga kapitalnego remontu, planuje się złożyć wniosek do projektu „Aktywna Wieś”. Tu zwróciła się do radnych – sołtysów z prośbą o podejmowanie działań w celu przyjęcia przez sołectwa Planów Odnowy Miejscowości, które są niezbędnym załącznikiem do wniosków do PROW – działanie Odnowa Wsi; zadeklarowała pomoc ze swojej strony i Urzędu Gminy w ich opracowaniu, obecność na spotkaniach mieszkańców.

Uwag, pytań do sprawy projektu uchwały nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2010; po poddaniu pod głosowanie, uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 2 wstrz., 1 przeciw (uchwała Nr XLIII/185/10).

Ad. 3


Przewodniczący Rady Gminy Pan J. Gleba stwierdził, że porządek obrad XLIII Sesji – nadzwyczajnej został wyczerpany, po czym ogłosił zamknięcie sesji.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przebieg całości obrad Rady został zarejestrowany na nośniku cyfrowym.


Przewodniczący Rady
Jan Gleba


Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-12 09:32:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-12 09:33:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
626 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony