Protokoły z sesji Rady Gminy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
P R O T O K Ó Ł Nr XLIII/10 XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki z 29 stycznia 2010 r.
Informacja ogłoszona dnia 2010-02-12 09:33:00 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
P R O T O K Ó Ł Nr XLIII/10
XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 29 stycznia 2010 r.
pod przewodnictwem Pana Jana Gleby – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 29 stycznia 2010 r.
pod przewodnictwem Pana Jana Gleby – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, w godzinach 10:00 – 10:40.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecny Pan J. Puławski),
- Wójt Gminy Pani Maria Jarczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.
Przewodniczący Rady Pan Jan Gleba dokonał otwarcia XLIII Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, przywitał wszystkich zebranych na sali sesyjnej. Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad – przedstawionego w zawiadomieniach o zwołaniu nin. sesji, jak niżej:
Porządek obrad :
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2010 rok:
3. Zamknięcie sesji.
Ad. 2
Wójt Gminy Pani M. Jarczewska wyjaśniła, iż potrzeba zwołania sesji nadzwyczajnej wynikła w związku ze składaniem wniosków do Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze”; LGDz. ogłosiła termin przyjmowania wniosków do 29 stycznia, do godz. 17-tej, a więc do dzisiaj. Składamy wnioski o dofinansowanie budowy placów zabaw w 4 miejscowościach, a w budżecie mamy zabezpieczone środki na jeden taki plac na osiedlu 35-lecia – stąd proponuje się zmianę zapisu w załączniku inwestycyjnym – poszerzenie o miejscowości Krutyń, Machary (wieś), Dłużec oraz w Pieckach o osiedle jednorodzinne, tj. o te miejscowości, które posiadają aktualny Plan Odnowy Miejscowości. Na razie nie proponuje się zmian w środkach na to zadanie - pozostaje 200.000 zł, kiedy będzie realizowane zadanie „Plac zabaw na os. 35-lecia”, wówczas skorygujemy sprawę wysokości środków. Łącznie koszt dodatkowych placów zabaw to 76.000 zł, w tym 64.000 zł to koszty kwalifikowalne, a dofinansowanie wynosi 75% kosztów kwalifikowalnych, pozostałe koszty to koszty własne Gminy.
(doszedł radny L. Więcek)
Pan Dariusz Michalczewski – kto będzie administratorem tych placów zabaw?
P. Wójt – place zabaw nigdzie nie są nadzorowane, chyba że są własnością spółdzielni mieszkaniowych lub prywatną; w naszym przypadku, gdy są własnością Gminy i znajdują się na terenie sołectwa, to sołtys powinien mieć ogólny nadzór i zwracać na ten plac uwagę, a także rodzice korzystających dzieci. Huśtawki będą drewniane – z atestami, jak również atesty będą posiadać inne urządzenia znajdujące się na placach.
Następnie P. Wójt udzieliła wyjaśnień w sprawie tzw. małych projektów, które także można składać do LGDz. gdzie nie jest wymagany Plan Odnowy Miejscowości – złożone są już 3 wnioski przez GOKSiR, jeden przez OSP Krutyń i jeden będzie przygotowany dla sołectwa Stare Kiełbonki na doposażenie świetlicy wiejskiej. Z „małych projektów” nie można skorzystać w przypadku Dobrego Lasku, gdyż tam świetlica wymaga kapitalnego remontu, planuje się złożyć wniosek do projektu „Aktywna Wieś”. Tu zwróciła się do radnych – sołtysów z prośbą o podejmowanie działań w celu przyjęcia przez sołectwa Planów Odnowy Miejscowości, które są niezbędnym załącznikiem do wniosków do PROW – działanie Odnowa Wsi; zadeklarowała pomoc ze swojej strony i Urzędu Gminy w ich opracowaniu, obecność na spotkaniach mieszkańców.
Uwag, pytań do sprawy projektu uchwały nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2010; po poddaniu pod głosowanie, uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 2 wstrz., 1 przeciw (uchwała Nr XLIII/185/10).
Ad. 3
Przewodniczący Rady Gminy Pan J. Gleba stwierdził, że porządek obrad XLIII Sesji – nadzwyczajnej został wyczerpany, po czym ogłosił zamknięcie sesji.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przebieg całości obrad Rady został zarejestrowany na nośniku cyfrowym.
Przewodniczący Rady
Jan Gleba
Protokółowała:
Joanna Kaczyńska
Pobierz dane XML P R O T O K Ó Ł Nr XLIII/10 XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki z 29 stycznia 2010 r. Drukuj informację P R O T O K Ó Ł Nr XLIII/10 XLIII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki z 29 stycznia 2010 r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-02-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-02-12 09:32:18 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2010-02-12 09:33:00 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-01-21 10:19:32 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 626 raz(y) |