Protokoły z sesji Rady Gminy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
PROTOKÓŁ Nr XI/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 listopada 2015 r.
Informacja ogłoszona dnia 2015-12-17 13:40:49 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
PROTOKÓŁ Nr XI/2015
XI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 25 listopada 2015 r.
pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 14:40.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Sekretarz Gminy - Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XI Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany do porządku obrad – poszerzenie o sprawę podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy – jako punkt 6e -
- powyższa propozycja zmiany została przyjęta w głosowaniu 14 głosami ”za”, tj. jednogłośnie.
Porządek obrad:
-
Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
-
Zapytania i wolne wnioski radnych.
-
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
-
Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
-
Ustalenie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2016 rok – przyjęcie uchwał w sprawach:
-
ustalenia stawek podatku od nieruchomości,
-
-
ustalenia wysokości stawki opłaty od posiadania psów oraz terminów jej płatności,
-
opłaty miejscowej oraz zasad poboru tej opłaty,
-
opłaty targowej oraz zasad jej poboru,
-
obniżenia średniej ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego,
-
ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
-
ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości,podatku rolnego oraz podatku leśnego.
-
Przyjęcie uchwał w sprawach:
-
dopłaty do 1 m³ odprowadzanych ścieków na terenie Gminy Piecki,
-
zmian budżetu gminy na 2015 rok,
-
zmiany uchwały Nr XXXIV/141/13 Rady Gminy Piecki z dnia 10 kwietnia 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty,
-
uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki,
-
wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy.
-
Informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2014/2015
-
Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych.
-
Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
-
Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
-
Zamknięcie obrad.
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Andrzej Brodzik – zwrócił się do Pani Wójt z prośbą o przedstawienie stanu finansów Gminy na dzień dzisiejszy; zbliża się koniec roku, jak to ogólnie wygląda?
2) pytanie odnośnie inwestycji prowadzonej na terenie sołectwa – chodzi o elektrownię, jak to wygląda?
3) pytanie do Pani Dyrektor Zespołu Szkół – mija pierwszy rok od utworzenia Zespołu, prośba o parę słów ogólnej informacji.
Pani Marzenna Balcerczyk – podziękowała Pani Wójt za powstanie na osiedlu miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, jednak jest prośba – jeśli jest to możliwe, aby na tablicach informacyjnych umieścić zakaz parkowania dla mieszkańców innych bloków. Ponadto zwróciła się z zapytaniem do Pana Prezesa ZGKiM – na jakim etapie są prace na kotłowni i oczyszczania wody.
Pan Adam Larenta – przedstawił sprawy, pytania:
1) rodzice się skarżą, że dzieci idące do szkoły ulicą 1 Maja są zastraszane przez psy – pytanie, czy mają to zgłosić na Policję, czy my jako samorząd postaramy się jakoś tą sprawę załatwić?
2) czy jesteśmy w stanie wymusić na właścicielu posiadłości za blokiem nr 5 – te ruiny, żeby nie zbierały się tam młodzież, dzieci i inne osoby?
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że Protokół z poprzedniej sesji z dnia 28 września 2015 r. był wyłożony do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nimi zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty
14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 29 września do 24 listopada 2015 r. została przekazana do zapoznania radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. pozostałych działań, m.in.:
w zakresie przetargów:
- pojutrze nastąpi otwarcie ofert przetargowych na wykonanie dokumentacji projektowej dot. budowy wodociągu w Babiętach,
- w dniu wczorajszym komisja przetargowa wyłoniła najkorzystniejszą ofertę na udzielenie kredytu długoterminowego w wys. 1.070.000 zł z przeznaczeniem na spłatę kredytów długoterminowych zaciągniętych w latach poprzednich – wygrał WM Bank Spółdzielczy Oddz. Piecki;
- została wyłoniona firma, która będzie remontowała drogę Głogno-Rutkowo – wykonali dotychczas czyszczenie poboczy, zjazdów, i wiem, że załatali dziury; firma OSTRADA z Ostrołęki obiecała, że zrobi do 5 grudnia tą inwestycję, chociaż liczyłam, że będzie to termin wcześniejszy, gdyż wiąże się to z otrzymaniem i rozliczeniem dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego do końca roku;
- odbył się przetarg na „zwalczanie bezdomności zwierząt” na 2016 rok – wpłynęła 1 oferta: Schroniska w Bagienicach Małych, które ten przetarg wygrało kwotą 129.615 zł;
- 13 listopada odbyły się przetargi na sprzedaż działek: nr 734/10 o pow. 30 arów w Pieckach (w kier. na Mikołajki, zarośnięta tzw. świerki, sosenki) sprzedana za kwotę ponad 75.000 zł oraz działka w Nowym Zyzdroju sprzedana za kwotę 35.000 zł (gdzie uprzednio toczyła się sprawa o zasiedzenie – Pan ubiegający się o zasiedzenie kupił tą działkę w przetargu);
pozostałe sprawy:
- w ustawowym terminie, tj. 10 listopada przyjęty został zarządzeniem wójta projekt budżetu gminy na 2016 rok – złożony Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie celem zaopiniowania;
- w sprawach kadrowych: powołana została na stanowisko dyrektora GOKSiR w Pieckach Pani Izabela Kozyra-Cybulska, na okres od 1 listopada 2015 r. do 31 października 2018 r.; w Urzędzie Gminy mamy nowych pracowników: Pan J. Rutkowski – przeszedł do Ref. BKR (poprzednio zastępstwo w Ewidencji Ludności) oraz 3. Panie pracujące na zastępstwach pracowników – Pań będących na długotrwałych zwolnieniach lekarskich (ciąże) oraz przebywającej na urlopie wychowawczym;
- odbyły się spotkania w sprawie Studium – w trakcie wyłożenia do wglądu publicznego projektu zmian Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki – po inwentaryzacji przyrodniczej, do której zostaliśmy zmuszeni Postanowieniem RDOŚ. W czasie wyłożenia złożone zostały dwie uwagi – jedna z nich w m. Dłużec została uwzględniona w Studium, druga nieuwzględniona w m. Zyzdrojowy Piecek;
- 25 października – odbyły się wybory do Sejmu i Senatu RP – przebiegły spokojnie, bez zakłóceń;
- przekazanie informacji nt. odbytych uroczystości i spotkań, w których Pani Wójt wzięła udział.
Pan radny A. Brodzik – zgłosił pytanie do sprawy zaciągniętego kredytu w kwocie 1.070.000 zł oraz pytanie odn. wprowadzenia gminnej ewidencji zabytków – czy ta ewidencja uporządkuje sprawy zabytków, bo w Wojewódzkiej Ewidencji jest wpisane pół gminy, i są obiekty, które nie są zabytkami ani na dzień dzisiejszy, ani nie były w 1989 r. gdy były wpisywane do tej ewidencji.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – kredyt 1.070.000 zł został zaplanowany do zaciągnięcia w uchwale budżetowej na 2015 rok – na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań kredytowych, umowa będzie podpisana w grudniu. Odnosząc się do pytania odn. finansów gminy, m. in. – głównie dwie pozycje w dochodach są zagrożone niewykonaniem: ze sprzedaży mienia komunalnego, gdzie zabraknie ok. 350.000 zł do wykonania planu (z powodu nie sprzedania działki w Strefie Ekonomicznej) oraz z tytułu odpłatności za przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne. Ogólnie sytuacja finansowa nie jest najgorsza, nie jesteśmy maksymalnie zadłużeni – nasze zadłużenie wynosi 38%, a górna granica jest do 60%.
Odn. zapytania o gminną ewidencję zabytków – Gmina nie posiadała takiej ewidencji, i nie mogliśmy starać się o wykreślenie zabytków, nieruchomości, które są bzdurnie wpisane – stąd pierwszym krokiem jest posiadanie gminnej ewidencji, żeby można było później procedować wykreślenie zbędnych nieruchomości w ewidencji wojewódzkiej.
Ad. 5 – ustalenie wysokości stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2016 rok
Propozycje podatkowe na 2016 rok przedstawiła i omówiła Pani Wójt Agnieszka Kurczewska, m.in. na wstępie poinformowała, że w tym roku nastąpiło obniżenie wszystkich urzędowych stawek podatkowych – do obowiązywania w roku 2016. Na terenie naszej Gminy proponowane jest utrzymanie w większości stawek podatkowych z roku 2015 – przedstawiła poszczególne wysokości stawek, wg materiału stanowiącego załącznik do nin. protokołu;
-
w podatku od nieruchomości: od gruntów – stawki bez zmian, od budynków lub ich części wzrost stawek w niektórych pozycjach od kilku do kilkunastu groszy,
-
opłata od posiadania psów – bez zmian,
-
opłata miejscowa – bez zmian,
-
opłata targowa – bez zmian,
-
podatek rolny – obniżenie średniej ceny skupu żyta z 55 zł na 53,20 zł za 1 dt (będącej podstawą naliczenia podatku rolnego),
-
podatek od środków transportowych – proponowany wzrost poszczególnych stawek w tym podatku od 50 do 100 zł, gdyż ich wysokość nie była regulowana przez ostatnie lata; w stosunku do górnych stawek ustawowych nadal w naszej gminie stawki są bardzo niskie, ogółem skutek planowanego wzrostu wynosi 8.000 zł w skali roku.
Do powyższych propozycji stawek podatkowych nie wnoszono uwag.
Przystąpiono do odczytywania projektów uchwał oraz ich przegłosowywania w celu przyjęcia uchwał:
1) w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/80/15);
2) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty od posiadania psów (odczytał j. w.) - 13 gł. „za”, 0 wstrz., 1 przeciw (uchwała Nr XI/81/15);
3) w sprawie opłaty miejscowej oraz zasad poboru tej opłaty (odczytał Przewodniczący T. Jasinowicz) - 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/82/15);
4) w sprawie opłaty targowej oraz zasad jej poboru (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/83/15);
5) w sprawie obniżenia średniej ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego (odczytał Przewodniczący T. Jasinowicz) - 13 gł. „za”, 1 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr XI/84/15);
6) w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 10 gł. „za”, 4 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr XI/85/15);
7) w sprawie ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/86/15);
(ogłoszenie przerwy w obradach)
Ad. 6 - przyjęcie uchwał w sprawach:
a) dopłaty do 1 m³ odprowadzanych ścieków
Powyższą sprawę przedstawiła Pani Wójt; uzgodniliśmy na wcześniejszej sesji, że dokonamy dopłaty do 1 m³ ścieków, ostatnia uchwała w tej sprawie zrealizowana była na kwotę ok. 72.000 zł – wyższą niż zaplanowaną w budżecie, trzeba było zwiększyć środki z rezerwy budżetowej. Przygotowany został projekt uchwały na kolejny okres, jako konsekwencja podjętej wcześniej decyzji, dopłata wynosi 1,93 zł z WAT. Gdybyśmy obciążyli mieszkańców max kwotą wynikającą z kosztów oczyszczania ścieków, to w konsekwencji byłyby duże zaległości z tytułu nieopłaconych faktur.
Dodała, ze kwota dopłat została uwzględniona w projekcie budżetu na 2016 rok.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie dopłaty do 1 m³ odprowadzanych ścieków na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/87/15);
b) zmian budżetu Gminy na 2015 rok
Propozycje zmian do budżetu przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; propozycje zmian radni otrzymali wcześniej do zapoznania jako materiał sesyjny. Głównie zmiany dotyczą zapewnienia środków na dopłaty do ścieków – 50.000 zł na IV kwartał tego roku, które proponuje się uzyskać z przesunięcia środków na zimowe utrzymanie dróg – 40.000 zł oraz 10.000 zł z wydatków na wydawanie decyzji urbanistycznych. Ponadto proponowane są zmiany w funduszach sołeckich – na wnioski sołectw Jakubowo, Szklarnia, Nawiady i Piecki i dotyczą przesunięć na inne zadania w ramach posiadanych środków. Ponadto na wniosek ZOPO w Pieckach proponowane jest przesunięcie środków w ramach budżetu oświaty, dla zapewnienia brakującej kwoty 1953 zł na z środków stypendiów socjalnych dla uczniów – ze zmniejszenia środków na dowożenie uczniów.
Pytań, uwag do w/w propozycji nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/88/15);
c) zmiany uchwały w sprawie …. ustalenia wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Powyższą sprawę przedstawiła i omówiła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: na dzień dzisiejszy odbieramy odpady z terenów zamieszkałych - firma odbiera, transportuje i zagospodarowuje odpady. Cały system nie domyka się nam kwotą 10.000 zł miesięcznie, roczne niedobory z tyt. opłat za śmieci to 120.000 zł. W Gminie mamy ok. 8000 mieszkańców, deklaracje złożyło 5.797 osób – z deklaracji oddajemy 1.310 ton śmieci zmieszanych i selektywnie zebranych 100 ton. Z ilości złożonych deklaracji powinna nam wpłynąć kwota 55.000 zł miesięcznie, w tej chwili firmie płacimy 65.000 zł - firmie ustalonej w przetargu, obowiązującym do końca lipca 2016 r., z zastrzeżeniem, że przedsiębiorca odbiera i zagospodarowuje odpady do momentu kiedy będzie czynna stacja przeładunkowa w Polskiej Wsi. Jeśli stacja ta będzie czynna, to do tego całego systemu będziemy musieli dopłacić 30.000 zł, dlatego, że będziemy oddawali odpady do ZGOK – Spółki utworzonej przez 37 gmin, i tam na bramie będziemy płacić za tonę zmieszanych odpadów 270 zł. W rezultacie ta usługa – odbiór, transport i opłata na bramie będzie nas kosztować 85.000 zł miesięcznie.
Po przeprowadzonej przez pracowników BKR kalkulacji kosztów, proponowane jest podwyższenie opłat za odpady: z 7,10 zł za odpady zbierane selektywnie – na 11,- zł, z 11 zł za odpady zmieszane - na 20 zł. Kalkulacja nie obejmowała kosztów utrzymania pracowników – stanowisk administracyjnych do obsługi systemu, kosztów utrzymania PSZOK.
Mamy nadzieję, że większość mieszkańców przejdzie na selektywną – tańszą zbiórkę odpadów; w przyszłym roku planujemy objęcie systemem odbiór odpadów z terenów niezamieszkałych. Opłaty nie były zmieniane od początku ich ustalenia, były to początki w ogóle systemu gospodarki odpadami, stawki na starcie były zaniżone. Na pewno nie jest to przyjemne dla mieszkańców, jednak konieczne, ustawa nie przewiduje dopłat.
W trakcie przedstawiania powyższej sprawy, P. Wójt przekazywała szerokie informacje nt. naszej sytuacji Spółce ZGOK w Olsztynie, w tym nt. wczorajszego spotkania (z częścią radnych i Panem Mecenasem) z Panem Prezesem Sierzputowskim, w celu uzyskania wskazania nam stacji przeładunkowej – w sytuacji gdy nie wiadomo czy stacja w Polskiej Wsi będzie czynna od 1 grudnia; Pan Prezes wskazał na stację w Trelkowie k. Szczytna. Ogólnie sytuacja jest nieciekawa, 5 gmin już złożyło oświadczenia o bezskuteczności umowy wykonawczej ze ZGOK – i dla nas jest to też sprawa do podjęcia i rozpatrzenia w najbliższym terminie.
Całość przedstawionej przez Panią Wójt informacji i spraw dot. Spółki ZGOK, w tym sprawy podpisanej umowy wykonawczej – bez kontrasygnaty Skarbnika oraz dyskusji na ten temat, została zarejestrowana na nośniku cyfrowym i stanowi niepublikowany załącznik do nin. protokołu.
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał ustnego zwołania nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Piecki na dzień 28 listopada 2015 r. godz. 11:00 w Urzędzie Gminy, której tematem będzie sprawa zagospodarowania odpadów komunalnych. Materiały pisemne – porządek obrad wraz z projektem uchwały będzie dostarczony radnym w najbliższym terminie.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/141/13 Rasfy Gminy Piecki z dnia 10 kwietnia 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/89/15);
(ogłoszenie przerwy w obradach)
d) uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki
Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt, m.in.: proces zmian Studium trwał ponad 5 lat, w między czasie nastąpiło mnóstwo zmian w przepisach, powstał Plan Ochrony MPK, zmieniła się ustawa o ochronie przyrody – i jak byliśmy praktycznie na finiszu, to RDOŚ nałożył na nas obowiązek wykonania inwentaryzacji przyrodniczej, co wstrzymało prace nad studium na rok, inwentaryzacja kosztowała nas 60.000 zł. Po wykonaniu inwentaryzacji – kolejne uzgodnienia z RDOŚ, i uzgodnienia te pokazały, że są działki, które wcześniej nie były uwzględnione w studium, a które teraz możemy uwzględnić. Odbyło się wyłożenie zmian do studium do publicznego wglądu, odbyło się spotkanie z mieszkańcami, w wyniku czego złożyli 2 uwagi: 1-wsza uwaga została uwzględniona, 2-ga nieuwzględniona – w m. Zyzdrojowy Piecek, ponieważ nie otrzymaliśmy uzgodnienia z RDOŚ, gdyż są tam cenne przyrodniczo walory.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/90/15);
e) wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt, m. in. przekazała, że projekt tej uchwały wiąże się z wykonaną inwestycją na kotłowni osiedlowej; Pan Prezes zwrócił się z wnioskiem o zgodę na obciążenie hipoteką, gdyż Spółka potrzebuje kredytu krótkoterminowego na pokrycie wkładu własnego żeby rozliczyć się z pożyczki otrzymanej z WFOŚ na tą inwestycję – brakująca kwota to ok. 200.000 zł żeby zamknąć całą inwestycję. Obciążenie zaś musi być na kwotę wyższą, bo takie warunki firma udzielająca pożyczki postawiła. Po spłacie tych 200.000 zł – przy 3 mln inwestycji, wykreślimy hipotekę. Dodała, że taka sama procedura była stosowana przy inwestycji dot. modernizacji oczyszczalni ścieków.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/91/15);
Ad. 7 – informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2014/2015
Powyższą informację przedstawiła Pani Wójt. A. Kurczewska – wg danych zawartych w opracowaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do nin. Protokołu.
Powyższa informacja obejmuje m.in. dane nt. wykonanych remontów w szkołach, powstania stołówki w Zespole Szkół w Pieckach, nowego budynku przedszkola w Pieckach, liczby zatrudnionych w poszczególnych szkołach i liczby uczniów, ilości oddziałów, wyników sprawdzianu i testu gimnazjalnego, sprawę dowożenia uczniów, pomoc socjalną – stypendia i dożywianie.
Pani Wójt – po przedstawieniu własnej – jak wyżej informacji, zwróciła się z prośbą do obecnych na sali sesyjnej dyrektorów szkół o przedstawienie informacji dot. pozostałych działań w szkołach, czyli w zakresie funkcji dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, profilaktyki społecznej.
Dyrektorzy poszczególnych szkół przedstawili powyższe informacje – wg danych z opracowań pisemnych, stanowiących załączniki do nin. protokołu. W zastępstwie Pani Dyrektor SP w Dłużcu – informację przekazała Pani Wójt.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nawiadach Pani A. Maciejewska-Grzywna przedstawiając powyższą informację – m.in. w zakresie dożywiania, zwróciła się z dodatkową prośbą o objęcie szkoły dożywianiem przez stołówkę w Pieckach.
Ad. 8 – informacja Wójta i Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta – za rok 2014 oraz składanych w ciągu roku 2015 - wg informacji pisemnej, stanowiącej załącznik do nin. protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Jasinowicz przedstawił informację o wynikach analizy oświadczonych złożonych przez radnych Gminy Piecki – składanych w terminie 30 dni od dnia ślubowania oraz za rok 2014 - wg informacji pisemnej, stanowiącej załącznik do nin. protokołu, w tym zawierającej dane o informacji Wojewody Warmińko-Mazurskiego o analizie oświadczeń majątkowych złożonych przez Wójta i Przewodniczącego Rady.
Ad. 9 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
Pani Monika Czajko – sołtys s. Babięta – podziękowała Pani Wójt za poczynione kroki w kierunku budowy wodociągu w Babiętach.
Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady – poruszyła sprawę utrzymania cmentarza komunalnego w Nawiadach – zwróciła się z prośbą o pilnowanie tej sprawy, głównie pilnowania terminów sprzątania, wykaszania.
Pani radna Marzenna Balcerczyk – w zastępstwie Pani Dyrektor GOKSiR – ogłosiła, że w dniu 5 grudnia, godz. 12 organizowana jest na placu u Pana Kołpaka zabawa Mikołajkowa dla wszystkich dzieci.
Pan Mirosław Kozak – Prezes Spółki ZGKiM w Pieckach – w swej wypowiedzi udzielił odpowiedzi na zapytanie Pani radnej odn. inwestycji, m.in.: w sprawie projektu i modernizacji kotłowni – prace budowlane dobiegają końca, jesteśmy w trakcie procedowania aby uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Rzeczy, które nie były ujęte w projekcie, takie jak utwardzenie dużego placu i ogrodzenie musimy zrobić we własnym zakresie – i w miarę możliwości, powoli będziemy to robić. Ogółem wartość projektu netto to 2,6 mln zł, w tym otrzymana pożyczka z WFOŚ 2,1 mln zł, 500 tys. wkład własny, z tego kredytem te 200 tys. zł.
Odn. wodociągów – hydrofornia w Pieckach – wcześniej było mówione, ze będą wymienione 2 filtry, 4 aeratory i cała armatura wewnątrz – niestety po bliższym przyjrzeniu się w jakim jest to stanie, trzeba było te play zmienić – i na tą chwilę wymienione są wszystkie filtry, aeratory, zasuwy, zostały uaktywnione złoża, filtry przepłukane, obecnie robione są badania wody – jeżeli nie będzie bakterii, to do soboty woda będzie naprawdę dobrej jakości.
Pani Wójt dodała do informacji nt. kotłowni, że obecnie mamy 3 źródła ciepła – piec na zrębkę, piec na pelet i piec olejowy – czyli bardzo dobre zabezpieczenie w ciepło, i ta zima nie będzie już dla nas straszna.
Po powyższym Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Aleksandrze Lemańskiej – Prezes Fundacji Alternatywnej Edukacji „ALE”, która przedstawiła:
1) zaproszenia: na uroczysty finał pilotażowego programu wspierania inicjatyw młodzieżowych (przekazała zaproszenia pisemne) oraz na spotkanie w dniu jutrzejszym na temat gminnej koalicji na rzecz wspierania młodzieży;
2) przedstawiła – jak w przedłożonym do wglądu piśmie wraz ze zdjęciem, prace remontowe, jakie odbyły się już w budynku b. szkoły w Babiętach. We wrześniu rozpoczęliśmy długofalową współpracę z firmą ze Szczytna, którzy postanowili też zostać sukcesywnym sponsorem tego, co szkoła potrzebuje – i jako owoc tej współpracy pojawiły się pierwsze drzwi, pierwsze okno w szkole i również zostały zamówione deski, łaty i wiatrownice na początek remontu dachu. Kolejne przedsięwzięcia artystyczne z Fundacją mają owocować kolejnymi oknami, tym co najbardziej potrzebne – tak, że to będzie stała współpraca i stały sponsor, w zamian za współpracę przy różnych przedsięwzięciach.
Ad. 10 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt, m.in. :
- na zapytanie Pana radnego A. Brodzika – wpłynął wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy Fermy Fotowoltaicznej o mocy 0,99 megawata wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w pobliżu wsi Jakubowo – wniosek jest procedowany, w tej chwili inwestor dostał z RDOŚ w Olsztynie informację o tym, że musi uzupełnić wniosek – i na dzień dzisiejszy nie mamy więcej informacji;
- odn. miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych na osiedlu i zakazu korzystania z nich przez innych mieszkańców – zajmiemy się tą sprawą, bo mamy też kolejny podobny problem – mieszkańcy zwracają się o pomoc w oznaczeniu miejsc parkingowych, być może trzeba będzie rozmawiać w tej sprawie ze Sp-nią Mieszkaniową w Mrągowie;
- w kwestii psów – zgodnie z naszym Regulaminem utrzymania czystości i porządku, mamy możliwość odłowienia tzw. psów bezpańskich i odstawienia ich do Schroniska – w tym roku były już 2 takie przypadki na zgłoszenia mieszkańców, że psy wolno biegają po ulicach i chodnikach; później mieszkańcy – właściciele mają do nas pretensje dlaczego ich psy znajdują się w Schronisku i chcąc je odzyskać muszą ponieść koszty – transportu i często przeprowadzonej już kastracji. Tak więc można dokonać zgłoszenia takiego przypadku w Urzędzie Gminy – i psy będą odłowione;
- w sprawie ruin za blokiem nr 5, gdzie mamy tzw. melinę – zwrócimy się z prośbą do Policji o wzmożenie kontroli tego terenu, podobnie jak terenu przystanku w Pieckach, gdzie też jest problem, bo dzieci i młodzież tam się zbierają, często w godzinach lekcyjnych i palą papierosy, piją alkohol i zażywają różne świństwa;
- w sprawie budynku b.szkoły w Babiętach - zwracając się do obecnej na sali sesyjnej Pani Prezes Fundacji „ALE” A. Lemańskiej, P. Wójt przekazała, że zamierza wypowiedzieć umowę – ze względu na to, że pracownicy Urzędu byli tam wczoraj i robili zdjęcia, a rok temu byliśmy z komisją Rady w Babiętach i miały być zrobione wiatrownice – należało je tylko uzupełnić, nie zostało to do dnia dzisiejszego zrobione, więc proszę nie ponosić już kosztów w Babiętach, bo wypowiedzenie jest w trakcie – po 3 miesiącach wypowiedzenia skończy się współpraca. Wy sobie z tym nie radzicie, i nie poradzicie sobie z tak dużą infrastrukturą - a ja z kolei będę odpowiedzialna za to, że nie dbam o mienie gminne. To jest dobry moment, żeby się rozstać w normalnych warunkach.
Ad. 11 – zamknięcie obrad
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad X Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokółowała:
J. Kaczyńska
Pobierz dane XML PROTOKÓŁ Nr XI/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 listopada 2015 r. Drukuj informację PROTOKÓŁ Nr XI/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 listopada 2015 r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-12-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-12-17 13:40:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-12-17 13:40:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-01-21 10:19:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1038 raz(y) |