ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XI/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 25 listopada 2015 r.

Informacja ogłoszona dnia 2015-12-17 13:40:49 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XI/2015
 
XI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 25 listopada 2015 r.
pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 14:40.
 
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Sekretarz Gminy - Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XI Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany do porządku obrad – poszerzenie o sprawę podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy – jako punkt 6e -
- powyższa propozycja zmiany została przyjęta w głosowaniu 14 głosami ”za”, tj. jednogłośnie.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Ustalenie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2016 rok – przyjęcie uchwał w sprawach:
    1. ustalenia stawek podatku od nieruchomości,
  6. ustalenia wysokości stawki opłaty od posiadania psów oraz terminów jej płatności,
  7. opłaty miejscowej oraz zasad poboru tej opłaty,
  8. opłaty targowej oraz zasad jej poboru,
  9. obniżenia średniej ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego,
  10. ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
  11. ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości,podatku rolnego oraz podatku leśnego.
  12. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  13. dopłaty do 1 m³ odprowadzanych ścieków na terenie Gminy Piecki,
  14. zmian budżetu gminy na 2015 rok,
  15. zmiany uchwały Nr XXXIV/141/13 Rady Gminy Piecki z dnia 10 kwietnia 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty,
  16. uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki,
  17. wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy.
  18. Informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2014/2015
  19. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych.
  20. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  21. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  22. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Andrzej Brodzik – zwrócił się do Pani Wójt z prośbą o przedstawienie stanu finansów Gminy na dzień dzisiejszy; zbliża się koniec roku, jak to ogólnie wygląda?
2) pytanie odnośnie inwestycji prowadzonej na terenie sołectwa – chodzi o elektrownię, jak to wygląda?
3) pytanie do Pani Dyrektor Zespołu Szkół – mija pierwszy rok od utworzenia Zespołu, prośba o parę słów ogólnej informacji.

 
Pani Marzenna Balcerczyk – podziękowała Pani Wójt za powstanie na osiedlu miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, jednak jest prośba – jeśli jest to możliwe, aby na tablicach informacyjnych umieścić zakaz parkowania dla mieszkańców innych bloków. Ponadto zwróciła się z zapytaniem do Pana Prezesa ZGKiM – na jakim etapie są prace na kotłowni i oczyszczania wody.

 
Pan Adam Larenta – przedstawił sprawy, pytania:
1) rodzice się skarżą, że dzieci idące do szkoły ulicą 1 Maja są zastraszane przez psy – pytanie, czy mają to zgłosić na Policję, czy my jako samorząd postaramy się jakoś tą sprawę załatwić?
2) czy jesteśmy w stanie wymusić na właścicielu posiadłości za blokiem nr 5 – te ruiny, żeby nie zbierały się tam młodzież, dzieci i inne osoby?

 
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że Protokół z poprzedniej sesji z dnia 28 września 2015 r. był wyłożony do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nimi zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty
14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 29 września do 24 listopada 2015 r. została przekazana do zapoznania radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. pozostałych działań, m.in.:
w zakresie przetargów:
- pojutrze nastąpi otwarcie ofert przetargowych na wykonanie dokumentacji projektowej dot. budowy wodociągu w Babiętach,
- w dniu wczorajszym komisja przetargowa wyłoniła najkorzystniejszą ofertę na udzielenie kredytu długoterminowego w wys. 1.070.000 zł z przeznaczeniem na spłatę kredytów długoterminowych zaciągniętych w latach poprzednich – wygrał WM Bank Spółdzielczy Oddz. Piecki;
- została wyłoniona firma, która będzie remontowała drogę Głogno-Rutkowo – wykonali dotychczas czyszczenie poboczy, zjazdów, i wiem, że załatali dziury; firma OSTRADA z Ostrołęki obiecała, że zrobi do 5 grudnia tą inwestycję, chociaż liczyłam, że będzie to termin wcześniejszy, gdyż wiąże się to z otrzymaniem i rozliczeniem dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego do końca roku;
- odbył się przetarg na „zwalczanie bezdomności zwierząt” na 2016 rok – wpłynęła 1 oferta: Schroniska w Bagienicach Małych, które ten przetarg wygrało kwotą 129.615 zł;
- 13 listopada odbyły się przetargi na sprzedaż działek: nr 734/10 o pow. 30 arów w Pieckach (w kier. na Mikołajki, zarośnięta tzw. świerki, sosenki) sprzedana za kwotę ponad 75.000 zł oraz działka w Nowym Zyzdroju sprzedana za kwotę 35.000 zł (gdzie uprzednio toczyła się sprawa o zasiedzenie – Pan ubiegający się o zasiedzenie kupił tą działkę w przetargu);
pozostałe sprawy:
- w ustawowym terminie, tj. 10 listopada przyjęty został zarządzeniem wójta projekt budżetu gminy na 2016 rok – złożony Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie celem zaopiniowania;
- w sprawach kadrowych: powołana została na stanowisko dyrektora GOKSiR w Pieckach Pani Izabela Kozyra-Cybulska, na okres od 1 listopada 2015 r. do 31 października 2018 r.; w Urzędzie Gminy mamy nowych pracowników: Pan J. Rutkowski – przeszedł do Ref. BKR (poprzednio zastępstwo w Ewidencji Ludności) oraz 3. Panie pracujące na zastępstwach pracowników – Pań będących na długotrwałych zwolnieniach lekarskich (ciąże) oraz przebywającej na urlopie wychowawczym;
- odbyły się spotkania w sprawie Studium – w trakcie wyłożenia do wglądu publicznego projektu zmian Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki – po inwentaryzacji przyrodniczej, do której zostaliśmy zmuszeni Postanowieniem RDOŚ. W czasie wyłożenia złożone zostały dwie uwagi – jedna z nich w m. Dłużec została uwzględniona w Studium, druga nieuwzględniona w m. Zyzdrojowy Piecek;
- 25 października – odbyły się wybory do Sejmu i Senatu RP – przebiegły spokojnie, bez zakłóceń;
- przekazanie informacji nt. odbytych uroczystości i spotkań, w których Pani Wójt wzięła udział.
 
Pan radny A. Brodzik – zgłosił pytanie do sprawy zaciągniętego kredytu w kwocie 1.070.000 zł oraz pytanie odn. wprowadzenia gminnej ewidencji zabytków – czy ta ewidencja uporządkuje sprawy zabytków, bo w Wojewódzkiej Ewidencji jest wpisane pół gminy, i są obiekty, które nie są zabytkami ani na dzień dzisiejszy, ani nie były w 1989 r. gdy były wpisywane do tej ewidencji.
 
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – kredyt 1.070.000 zł został zaplanowany do zaciągnięcia w uchwale budżetowej na 2015 rok – na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań kredytowych, umowa będzie podpisana w grudniu. Odnosząc się do pytania odn. finansów gminy, m. in. – głównie dwie pozycje w dochodach są zagrożone niewykonaniem: ze sprzedaży mienia komunalnego, gdzie zabraknie ok. 350.000 zł do wykonania planu (z powodu nie sprzedania działki w Strefie Ekonomicznej) oraz z tytułu odpłatności za przyłącza wodociągowe i kanalizacyjne. Ogólnie sytuacja finansowa nie jest najgorsza, nie jesteśmy maksymalnie zadłużeni – nasze zadłużenie wynosi 38%, a górna granica jest do 60%.
Odn. zapytania o gminną ewidencję zabytków – Gmina nie posiadała takiej ewidencji, i nie mogliśmy starać się o wykreślenie zabytków, nieruchomości, które są bzdurnie wpisane – stąd pierwszym krokiem jest posiadanie gminnej ewidencji, żeby można było później procedować wykreślenie zbędnych nieruchomości w ewidencji wojewódzkiej.
 
Ad. 5 – ustalenie wysokości stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2016 rok
 
Propozycje podatkowe na 2016 rok przedstawiła i omówiła Pani Wójt Agnieszka Kurczewska, m.in. na wstępie poinformowała, że w tym roku nastąpiło obniżenie wszystkich urzędowych stawek podatkowych – do obowiązywania w roku 2016. Na terenie naszej Gminy proponowane jest utrzymanie w większości stawek podatkowych z roku 2015 – przedstawiła poszczególne wysokości stawek, wg materiału stanowiącego załącznik do nin. protokołu;
  • w podatku od nieruchomości: od gruntów – stawki bez zmian, od budynków lub ich części wzrost stawek w niektórych pozycjach od kilku do kilkunastu groszy,
  • opłata od posiadania psów – bez zmian,
  • opłata miejscowa – bez zmian,
  • opłata targowa – bez zmian,
  • podatek rolny – obniżenie średniej ceny skupu żyta z 55 zł na 53,20 zł za 1 dt (będącej podstawą naliczenia podatku rolnego),
  • podatek od środków transportowych – proponowany wzrost poszczególnych stawek w tym podatku od 50 do 100 zł, gdyż ich wysokość nie była regulowana przez ostatnie lata; w stosunku do górnych stawek ustawowych nadal w naszej gminie stawki są bardzo niskie, ogółem skutek planowanego wzrostu wynosi 8.000 zł w skali roku.
 
Do powyższych propozycji stawek podatkowych nie wnoszono uwag.
 
Przystąpiono do odczytywania projektów uchwał oraz ich przegłosowywania w celu przyjęcia uchwał:
1) w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/80/15);
2) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty od posiadania psów (odczytał j. w.) - 13 gł. „za”, 0 wstrz., 1 przeciw (uchwała Nr XI/81/15);
3) w sprawie opłaty miejscowej oraz zasad poboru tej opłaty (odczytał Przewodniczący T. Jasinowicz) - 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/82/15);
4) w sprawie opłaty targowej oraz zasad jej poboru (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/83/15);
5) w sprawie obniżenia średniej ceny żyta do celów wymiaru podatku rolnego (odczytał Przewodniczący T. Jasinowicz) - 13 gł. „za”, 1 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr XI/84/15);
6) w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 10 gł. „za”, 4 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr XI/85/15);
7) w sprawie ustalenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego (odczytał Wiceprzewodniczący Pan A. Larenta) – 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XI/86/15);
 
(ogłoszenie przerwy w obradach)
 
Ad. 6 - przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) dopłaty do 1 m³ odprowadzanych ścieków
 
Powyższą sprawę przedstawiła Pani Wójt; uzgodniliśmy na wcześniejszej sesji, że dokonamy dopłaty do 1 m³ ścieków, ostatnia uchwała w tej sprawie zrealizowana była na kwotę ok. 72.000 zł – wyższą niż zaplanowaną w budżecie, trzeba było zwiększyć środki z rezerwy budżetowej. Przygotowany został projekt uchwały na kolejny okres, jako konsekwencja podjętej wcześniej decyzji, dopłata wynosi 1,93 zł z WAT. Gdybyśmy obciążyli mieszkańców max kwotą wynikającą z kosztów oczyszczania ścieków, to w konsekwencji byłyby duże zaległości z tytułu nieopłaconych faktur.
Dodała, ze kwota dopłat została uwzględniona w projekcie budżetu na 2016 rok.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie dopłaty do 1 m³ odprowadzanych ścieków na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/87/15);
 
b) zmian budżetu Gminy na 2015 rok
 
Propozycje zmian do budżetu przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; propozycje zmian radni otrzymali wcześniej do zapoznania jako materiał sesyjny. Głównie zmiany dotyczą zapewnienia środków na dopłaty do ścieków – 50.000 zł na IV kwartał tego roku, które proponuje się uzyskać z przesunięcia środków na zimowe utrzymanie dróg – 40.000 zł oraz 10.000 zł z wydatków na wydawanie decyzji urbanistycznych. Ponadto proponowane są zmiany w funduszach sołeckich – na wnioski sołectw Jakubowo, Szklarnia, Nawiady i Piecki i dotyczą przesunięć na inne zadania w ramach posiadanych środków. Ponadto na wniosek ZOPO w Pieckach proponowane jest przesunięcie środków w ramach budżetu oświaty, dla zapewnienia brakującej kwoty 1953 zł na z środków stypendiów socjalnych dla uczniów – ze zmniejszenia środków na dowożenie uczniów.
 
Pytań, uwag do w/w propozycji nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/88/15);
 
c) zmiany uchwały w sprawie …. ustalenia wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
 
Powyższą sprawę przedstawiła i omówiła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: na dzień dzisiejszy odbieramy odpady z terenów zamieszkałych - firma odbiera, transportuje i zagospodarowuje odpady. Cały system nie domyka się nam kwotą 10.000 zł miesięcznie, roczne niedobory z tyt. opłat za śmieci to 120.000 zł. W Gminie mamy ok. 8000 mieszkańców, deklaracje złożyło 5.797 osób – z deklaracji oddajemy 1.310 ton śmieci zmieszanych i selektywnie zebranych 100 ton. Z ilości złożonych deklaracji powinna nam wpłynąć kwota 55.000 zł miesięcznie, w tej chwili firmie płacimy 65.000 zł - firmie ustalonej w przetargu, obowiązującym do końca lipca 2016 r., z zastrzeżeniem, że przedsiębiorca odbiera i zagospodarowuje odpady do momentu kiedy będzie czynna stacja przeładunkowa w Polskiej Wsi. Jeśli stacja ta będzie czynna, to do tego całego systemu będziemy musieli dopłacić 30.000 zł, dlatego, że będziemy oddawali odpady do ZGOK – Spółki utworzonej przez 37 gmin, i tam na bramie będziemy płacić za tonę zmieszanych odpadów 270 zł. W rezultacie ta usługa – odbiór, transport i opłata na bramie będzie nas kosztować 85.000 zł miesięcznie.
Po przeprowadzonej przez pracowników BKR kalkulacji kosztów, proponowane jest podwyższenie opłat za odpady: z 7,10 zł za odpady zbierane selektywnie – na 11,- zł, z 11 zł za odpady zmieszane - na 20 zł. Kalkulacja nie obejmowała kosztów utrzymania pracowników – stanowisk administracyjnych do obsługi systemu, kosztów utrzymania PSZOK.
Mamy nadzieję, że większość mieszkańców przejdzie na selektywną – tańszą zbiórkę odpadów; w przyszłym roku planujemy objęcie systemem odbiór odpadów z terenów niezamieszkałych. Opłaty nie były zmieniane od początku ich ustalenia, były to początki w ogóle systemu gospodarki odpadami, stawki na starcie były zaniżone. Na pewno nie jest to przyjemne dla mieszkańców, jednak konieczne, ustawa nie przewiduje dopłat.
 
W trakcie przedstawiania powyższej sprawy, P. Wójt przekazywała szerokie informacje nt. naszej sytuacji Spółce ZGOK w Olsztynie, w tym nt. wczorajszego spotkania (z częścią radnych i Panem Mecenasem) z Panem Prezesem Sierzputowskim, w celu uzyskania wskazania nam stacji przeładunkowej – w sytuacji gdy nie wiadomo czy stacja w Polskiej Wsi będzie czynna od 1 grudnia; Pan Prezes wskazał na stację w Trelkowie k. Szczytna. Ogólnie sytuacja jest nieciekawa, 5 gmin już złożyło oświadczenia o bezskuteczności umowy wykonawczej ze ZGOK – i dla nas jest to też sprawa do podjęcia i rozpatrzenia w najbliższym terminie.
Całość przedstawionej przez Panią Wójt informacji i spraw dot. Spółki ZGOK, w tym sprawy podpisanej umowy wykonawczej – bez kontrasygnaty Skarbnika oraz dyskusji na ten temat, została zarejestrowana na nośniku cyfrowym i stanowi niepublikowany załącznik do nin. protokołu.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał ustnego zwołania nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Piecki na dzień 28 listopada 2015 r. godz. 11:00 w Urzędzie Gminy, której tematem będzie sprawa zagospodarowania odpadów komunalnych. Materiały pisemne – porządek obrad wraz z projektem uchwały będzie dostarczony radnym w najbliższym terminie.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/141/13 Rasfy Gminy Piecki z dnia 10 kwietnia 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/89/15);
 
(ogłoszenie przerwy w obradach)
 
d) uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki
 
Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt, m.in.: proces zmian Studium trwał ponad 5 lat, w między czasie nastąpiło mnóstwo zmian w przepisach, powstał Plan Ochrony MPK, zmieniła się ustawa o ochronie przyrody – i jak byliśmy praktycznie na finiszu, to RDOŚ nałożył na nas obowiązek wykonania inwentaryzacji przyrodniczej, co wstrzymało prace nad studium na rok, inwentaryzacja kosztowała nas 60.000 zł. Po wykonaniu inwentaryzacji – kolejne uzgodnienia z RDOŚ, i uzgodnienia te pokazały, że są działki, które wcześniej nie były uwzględnione w studium, a które teraz możemy uwzględnić. Odbyło się wyłożenie zmian do studium do publicznego wglądu, odbyło się spotkanie z mieszkańcami, w wyniku czego złożyli 2 uwagi: 1-wsza uwaga została uwzględniona, 2-ga nieuwzględniona – w m. Zyzdrojowy Piecek, ponieważ nie otrzymaliśmy uzgodnienia z RDOŚ, gdyż są tam cenne przyrodniczo walory.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/90/15);
 
e) wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt, m. in. przekazała, że projekt tej uchwały wiąże się z wykonaną inwestycją na kotłowni osiedlowej; Pan Prezes zwrócił się z wnioskiem o zgodę na obciążenie hipoteką, gdyż Spółka potrzebuje kredytu krótkoterminowego na pokrycie wkładu własnego żeby rozliczyć się z pożyczki otrzymanej z WFOŚ na tą inwestycję – brakująca kwota to ok. 200.000 zł żeby zamknąć całą inwestycję. Obciążenie zaś musi być na kwotę wyższą, bo takie warunki firma udzielająca pożyczki postawiła. Po spłacie tych 200.000 zł – przy 3 mln inwestycji, wykreślimy hipotekę. Dodała, że taka sama procedura była stosowana przy inwestycji dot. modernizacji oczyszczalni ścieków.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie hipoteką nieruchomości stanowiącej własność komunalną gminy; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XI/91/15);
 
Ad. 7 – informacja Wójta o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Piecki w roku szkolnym 2014/2015
 
Powyższą informację przedstawiła Pani Wójt. A. Kurczewska – wg danych zawartych w opracowaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do nin. Protokołu.
Powyższa informacja obejmuje m.in. dane nt. wykonanych remontów w szkołach, powstania stołówki w Zespole Szkół w Pieckach, nowego budynku przedszkola w Pieckach, liczby zatrudnionych w poszczególnych szkołach i liczby uczniów, ilości oddziałów, wyników sprawdzianu i testu gimnazjalnego, sprawę dowożenia uczniów, pomoc socjalną – stypendia i dożywianie.
Pani Wójt – po przedstawieniu własnej – jak wyżej informacji, zwróciła się z prośbą do obecnych na sali sesyjnej dyrektorów szkół o przedstawienie informacji dot. pozostałych działań w szkołach, czyli w zakresie funkcji dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, profilaktyki społecznej.
Dyrektorzy poszczególnych szkół przedstawili powyższe informacje – wg danych z opracowań pisemnych, stanowiących załączniki do nin. protokołu. W zastępstwie Pani Dyrektor SP w Dłużcu – informację przekazała Pani Wójt.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nawiadach Pani A. Maciejewska-Grzywna przedstawiając powyższą informację – m.in. w zakresie dożywiania, zwróciła się z dodatkową prośbą o objęcie szkoły dożywianiem przez stołówkę w Pieckach.
 
Ad. 8 – informacja Wójta i Przewodniczącego Rady o wynikach analizy oświadczeń majątkowych
 
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta – za rok 2014 oraz składanych w ciągu roku 2015 - wg informacji pisemnej, stanowiącej załącznik do nin. protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Pan Tomasz Jasinowicz przedstawił informację o wynikach analizy oświadczonych złożonych przez radnych Gminy Piecki – składanych w terminie 30 dni od dnia ślubowania oraz za rok 2014 - wg informacji pisemnej, stanowiącej załącznik do nin. protokołu, w tym zawierającej dane o informacji Wojewody Warmińko-Mazurskiego o analizie oświadczeń majątkowych złożonych przez Wójta i Przewodniczącego Rady.
 
Ad. 9 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Monika Czajko – sołtys s. Babięta – podziękowała Pani Wójt za poczynione kroki w kierunku budowy wodociągu w Babiętach.
 
Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady – poruszyła sprawę utrzymania cmentarza komunalnego w Nawiadach – zwróciła się z prośbą o pilnowanie tej sprawy, głównie pilnowania terminów sprzątania, wykaszania.
 
Pani radna Marzenna Balcerczyk – w zastępstwie Pani Dyrektor GOKSiR – ogłosiła, że w dniu 5 grudnia, godz. 12 organizowana jest na placu u Pana Kołpaka zabawa Mikołajkowa dla wszystkich dzieci.
 
Pan Mirosław Kozak – Prezes Spółki ZGKiM w Pieckach – w swej wypowiedzi udzielił odpowiedzi na zapytanie Pani radnej odn. inwestycji, m.in.: w sprawie projektu i modernizacji kotłowni – prace budowlane dobiegają końca, jesteśmy w trakcie procedowania aby uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Rzeczy, które nie były ujęte w projekcie, takie jak utwardzenie dużego placu i ogrodzenie musimy zrobić we własnym zakresie – i w miarę możliwości, powoli będziemy to robić. Ogółem wartość projektu netto to 2,6 mln zł, w tym otrzymana pożyczka z WFOŚ 2,1 mln zł, 500 tys. wkład własny, z tego kredytem te 200 tys. zł.
Odn. wodociągów – hydrofornia w Pieckach – wcześniej było mówione, ze będą wymienione 2 filtry, 4 aeratory i cała armatura wewnątrz – niestety po bliższym przyjrzeniu się w jakim jest to stanie, trzeba było te play zmienić – i na tą chwilę wymienione są wszystkie filtry, aeratory, zasuwy, zostały uaktywnione złoża, filtry przepłukane, obecnie robione są badania wody – jeżeli nie będzie bakterii, to do soboty woda będzie naprawdę dobrej jakości.
Pani Wójt dodała do informacji nt. kotłowni, że obecnie mamy 3 źródła ciepła – piec na zrębkę, piec na pelet i piec olejowy – czyli bardzo dobre zabezpieczenie w ciepło, i ta zima nie będzie już dla nas straszna.
 
Po powyższym Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Aleksandrze Lemańskiej – Prezes Fundacji Alternatywnej Edukacji „ALE”, która przedstawiła:
1) zaproszenia: na uroczysty finał pilotażowego programu wspierania inicjatyw młodzieżowych (przekazała zaproszenia pisemne) oraz na spotkanie w dniu jutrzejszym na temat gminnej koalicji na rzecz wspierania młodzieży;
2) przedstawiła – jak w przedłożonym do wglądu piśmie wraz ze zdjęciem, prace remontowe, jakie odbyły się już w budynku b. szkoły w Babiętach. We wrześniu rozpoczęliśmy długofalową współpracę z firmą ze Szczytna, którzy postanowili też zostać sukcesywnym sponsorem tego, co szkoła potrzebuje – i jako owoc tej współpracy pojawiły się pierwsze drzwi, pierwsze okno w szkole i również zostały zamówione deski, łaty i wiatrownice na początek remontu dachu. Kolejne przedsięwzięcia artystyczne z Fundacją mają owocować kolejnymi oknami, tym co najbardziej potrzebne – tak, że to będzie stała współpraca i stały sponsor, w zamian za współpracę przy różnych przedsięwzięciach.
 
Ad. 10 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt, m.in. :
 
- na zapytanie Pana radnego A. Brodzika – wpłynął wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy Fermy Fotowoltaicznej o mocy 0,99 megawata wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w pobliżu wsi Jakubowo – wniosek jest procedowany, w tej chwili inwestor dostał z RDOŚ w Olsztynie informację o tym, że musi uzupełnić wniosek – i na dzień dzisiejszy nie mamy więcej informacji;
- odn. miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych na osiedlu i zakazu korzystania z nich przez innych mieszkańców – zajmiemy się tą sprawą, bo mamy też kolejny podobny problem – mieszkańcy zwracają się o pomoc w oznaczeniu miejsc parkingowych, być może trzeba będzie rozmawiać w tej sprawie ze Sp-nią Mieszkaniową w Mrągowie;
- w kwestii psów – zgodnie z naszym Regulaminem utrzymania czystości i porządku, mamy możliwość odłowienia tzw. psów bezpańskich i odstawienia ich do Schroniska – w tym roku były już 2 takie przypadki na zgłoszenia mieszkańców, że psy wolno biegają po ulicach i chodnikach; później mieszkańcy – właściciele mają do nas pretensje dlaczego ich psy znajdują się w Schronisku i chcąc je odzyskać muszą ponieść koszty – transportu i często przeprowadzonej już kastracji. Tak więc można dokonać zgłoszenia takiego przypadku w Urzędzie Gminy – i psy będą odłowione;
- w sprawie ruin za blokiem nr 5, gdzie mamy tzw. melinę – zwrócimy się z prośbą do Policji o wzmożenie kontroli tego terenu, podobnie jak terenu przystanku w Pieckach, gdzie też jest problem, bo dzieci i młodzież tam się zbierają, często w godzinach lekcyjnych i palą papierosy, piją alkohol i zażywają różne świństwa;
- w sprawie budynku b.szkoły w Babiętach - zwracając się do obecnej na sali sesyjnej Pani Prezes Fundacji „ALE” A. Lemańskiej, P. Wójt przekazała, że zamierza wypowiedzieć umowę – ze względu na to, że pracownicy Urzędu byli tam wczoraj i robili zdjęcia, a rok temu byliśmy z komisją Rady w Babiętach i miały być zrobione wiatrownice – należało je tylko uzupełnić, nie zostało to do dnia dzisiejszego zrobione, więc proszę nie ponosić już kosztów w Babiętach, bo wypowiedzenie jest w trakcie – po 3 miesiącach wypowiedzenia skończy się współpraca. Wy sobie z tym nie radzicie, i nie poradzicie sobie z tak dużą infrastrukturą - a ja z kolei będę odpowiedzialna za to, że nie dbam o mienie gminne. To jest dobry moment, żeby się rozstać w normalnych warunkach.
 
Ad. 11 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad X Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-12-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-12-17 13:40:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-12-17 13:40:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1038 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony