ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XII/2015 Sesji Rady Gminy Piecki - nadzwyczajnej z 28 listopada 2015 r.

Informacja ogłoszona dnia 2015-12-17 13:42:55 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XII/2015
 
XII Sesji Rady Gminy Piecki - nadzwyczajnej, odbytej w dniu 28 listopada 2015 r.
pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady.
 
Obrady odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 11:00 – 12:50.
 
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Radca prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek,
- Burmistrz Pasymia Pan Cezary Łachmański,
- Wiceburmistrz Pasymia Pani Maria Cejmer,
- Burmistrz Ruciane-Nida Pan Piotr Feliński.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XII Sesji – nadzwyczajnej, przy obecności 15 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr VII/26/11 Rady Gminy Piecki z dnia 11 maja 2011 r. w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn. „System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów”, dofinansowanego ze środków wspólnotowych UE.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2
Na wstępie Pan Przewodniczący Rady m.in. przekazał, że celem obecnej sesji jest omówienie sprawy zagospodarowania naszych odpadów komunalnych oraz uchylenie uchwały dot. powierzenia Spółce ZGOK w Olsztynie zagospodarowania odpadów komunalnych; temat ten jest nam w zasadzie znany, Pani Wójt przedstawiła go na poprzedniej sesji.
Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. podziękowała głównie zaproszonym gościom za przybycie, żeby nas wspierać, posiadacie Państwo dużo większą wiedzę nt. całego systemu, umowy wykonawczej, porozumień, które były przedstawiane na Zgromadzeniu Wspólników oraz szereg innych zdarzeń, które miały miejsce. Przedstawiłam radnym niebezpieczną sytuację, jaka jest związana z umową wykonawczą – podpisaną umową wykonawczą z dnia 5 czerwca 2015 r., a skutki prawne z niej wynikające są bardzo dotkliwe dla mieszkańców, dla samorządów – stąd prośba do Państwa o przedstawienie swojej wiedzy na ten temat.
 
Pan Burmistrz Pasymia Cezary Łachmański – m.in. podziękował za zaproszenie, sprawa śmieciowa jest dla nas wszystkich bardzo ważna. Nasza Rada jednomyślnie upoważniła nas do działań, które Państwo dzisiaj będziecie podejmować, oprócz tego nasze społeczeństwo jest zbulwersowane tym, że małe gminy nie mają - tak na dobrą sprawę, nic do powiedzenia – w związku z tym nie wiem jaka jest zasadność żeby w tym tkwić i ponosić dodatkowe koszty, które niestety ponosilibyśmy. Przekazał głos swojej zastępczyni Pani Marii Cejmer – bardzo dobrze znającej ten temat.
 
Pani Wiceburmisrz M. Cejmer obszernie omówiła całą sytuację – przedstawiając w formie schematu graficznego – na bazie sytuacji i danych Gminy Pasym, całą historię, począwszy od roku 2005, gdy było powszechnie wiadome, że wejdzie nowe prawo w zakresie gospodarki odpadami komunalnym, następnie przez przystąpienie do związku międzygminnego „Czyste Mazury” w Mrągowie, później do Spółki ZGOK w Olsztynie (ze 100% udziałami m. Olsztyn) – do dnia dzisiejszego, w tym sprawy umów wykonawczych.
 
Po powyższym odbyła się ogólna dyskusja, wyjaśnianie, udzielanie odpowiedzi na pytania.*
 
Pan Przewodniczący Rady reasumując m. in. stwierdził, że po tak szerokich wyjaśnieniach, dyskusji temat jest radnym dobrze znany, każdy na pewno posiada swoje zdanie w tej sprawie – poprosił o odczytanie projektu uchwały.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr VII/26/11 Rady Gminy Piecki z dnia 11 maja 2011 r. w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn. „System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów”, dofinansowanego ze środków wspólnotowych UE
- po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” – tj. jednogłośnie (uchwała Nr XII/92/15).
 
Po powyższym, Pani Wójt przekazała m. in, że dalszym krokiem będzie przedłożenie przez nią oświadczenia o bezskuteczności umowy wykonawczej - żebyśmy nie byli przez te 22 lata związani umową. Oczywiście dalsze kroki - w związku z nową umową, na nowy okres, na nowych warunkach będzie przedstawiała Radzie na bieżąco, w tym do wspólnego konsultowania zapisy nowej umowy.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz odczytał treść ”Oświadczenia Rady”, iż wyraża pozytywne stanowisko wobec działań Wójta Gminy Piecki w przedmiocie złożenia oświadczenia o bezskuteczności umowy wykonawczej z dnia 5 czerwca 2012 r. zawartej m.in. pomiędzy Gminą Piecki a Zakładem Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Olsztynie -
- przyjecie powyższego „oświadczenia” poddał pod głosowanie, w wyniku którego zostało przyjęte 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 3
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XII – nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono i podpisano.
 
*Przebieg całości obrad został zarejestrowany na nośniku cyfrowym i stanowi niepublikowany załącznik do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-12-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-12-17 13:42:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-12-17 13:42:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
924 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony