Protokoły z sesji Rady Gminy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
PROTOKÓŁ Nr XIII/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 16 grudnia 2015 r.
Informacja ogłoszona dnia 2016-01-04 11:43:46 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
PROTOKÓŁ Nr XIII/2015
XIII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 16 grudnia 2015 r.
pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy Piecki odbyły się w sali Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach, w godzinach 10:00 – 12:40.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Sekretarz Gminy - Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XIII Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad – poszerzenie o sprawę podjęcia uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych – jako punkt 5c -
- powyższa propozycja zmiany została przyjęta w głosowaniu 14 głosami ”za”, tj. jednogłośnie.
Porządek obrad:
- Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
- Zapytania i wolne wnioski radnych.
- Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
- Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
- Przyjęcie uchwał w sprawach:
- zmian w statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach,
- przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Piecki na 2016 rok,
- ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
- Prezentacja Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Piecki na lata 2015-2024 (wersji roboczej).
- Zapoznanie z założeniami i zasadami realizacji rządowego Programu Karta Dużej Rodziny, skierowanego do rodzin wielodzietnych.
- Przedstawienie zadań (rys historyczny i obecna działalność) realizowanych przez GOPS w Pieckach, z okazji obchodów 25-lecia Ośrodka.
- Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
- Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Andrzej Brodzik – zgłosił wniosek o charakterze technicznym – w świetle ostatniej sesji, ponieważ gdy sesja za długo się ciągnie, to zaczyna ubywać osób – żeby ograniczyć czas wystąpień zarówno radnych, jak i gości, aby takie sytuacje się nie powtarzały.
Pan Adam Larenta – wyraził podziękowanie Pani sołtys Piecek Justynie Bzura-Niksie za tablice informacyjne na osiedlu jednorodzinnym, na które czekano prawie 3 lata.
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z sesji w dniu 25 listopada i sesji nadzwyczajnej w dniu 28 listopada 2015 r.; protokoły były wyłożone do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nimi zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołów poddał pod głosowanie:
Nr XI/2015 r. z dnia 25 listopada 2015 r. - „za” przyjęciem 14 głosów – przyjęty jednogłośnie;
Nr XII/2015 z dnia 28 listopada 2015 r. - „za” przyjęciem 14 głosów – przyjęty jednogłośnie;
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
Informację przedstawiła Zastępca Wójta Pani B. Wołkowicz; informacja obejmuje okres od dnia 25 listopada do dnia dzisiejszego, Państwo radni otrzymali wykaz zarządzeń wydanych w tym okresie, w tym wydanych przez Panią Wójt do dnia 6 grudnia, ponieważ od 7 grudnia przebywa na zwolnieniu lekarskim (wykaz w załączeniu do protokołu).
W większości zarządzenia dotyczą zmian w budżecie gminy, powołania komisji przetargowych, komisji odbiorowej do odbioru inwestycji - drogi Rutkowo-Głogno (1,3 km).
Ponadto:
- 1 grudnia – w zastępstwie Pani Wójt uczestniczyła w konferencji zorganizowanej przez Powiat Mrągowski nt. kształcenia ponadgimnazjalnego, a szczególnie dot. szkolnictwa zawodowego;
- od 7 grudnia podjęte zostały negocjacje z użytkownikiem byłej szkoły w Babiętach Panią Prezes Fundacji ALE A. Lemańską w sprawie rozwiązania umowy użyczenia tego budynku, w związku z wypowiedzeniem przez Panią Wójt tej umowy, a następnie propozycją Pani A. Lemańskiej jej rozwiązania za porozumieniem stron – negocjacje trwają;
- 9 grudnia odbył się przetarg na zimowe utrzymanie dróg gminnych – rozpisany na 8 podzadań, przetarg rozstrzygnięty, umowy z wykonawcami podpisane;
- 10 grudnia – w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie w konferencji nt. Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wzięła udział z upoważnienia Pani Wójt Pani Lidia Żarnoch-Micińska;
- 14 grudnia – podpisane 2 akty notarialne: na sprzedaż mieszkania w Lipowie i działki w Pieckach;
- 15 grudnia – podpisany akt notarialny na sprzedaż działki w Nowych Kiełbonkach oraz wspólnie z Panią Skarbnik podpisany akt notarialny dot. kupna od ENERGI oświetlenia ulicznego.
Pytań nie zgłaszano.
Ad. 5 - przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmiany statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka; zmiana Statutu wynika z potrzeby jego aktualizacji w zakresie wykonywanych zadań własnych i zleconych, dotyczy uporządkowania sytuacji placówek wsparcia dziennego, tj. działającej na terenie Gminy takiej placówki przy Szkole Podstawowej w Nawiadach.
W Statucie GOPS należy ująć w „stanowiskach pracy” wychowawcę placówki wsparcia dziennego oraz wprowadzić do wykonywanych zadań prowadzenie placówki wsparcia dziennego.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XIII/93/15);
b) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok
W/w Program przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani T. Nowacka – wg danych zawartych w projekcie Programu, stanowiącego załącznik do nin. Protokołu (radni otrzymali do zapoznania jako materiał sesyjny).Realizację zadań do wykonania w ramach Programu planuje się na kwotę 160.000 zł, tj. na poziomie roku 2015.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XIII/94/15);
c) ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Powyższą sprawę przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska, m.in. przekazała, że Rada Gminy taką uchwałę przyjęła 25 listopada 2015 r. Regionalna Izba Obrachunkowa w Olsztynie w ramach nadzoru przekazała informację, że po wstępnym jej badaniu stwierdziła naruszenie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych – poprzez określenie stawki podatku w przypadku ciągników siodłowych powyżej 31 ton wyższej niż stawka maksymalna, tj. stawka max wynosi 1.396,41 zł, zaś w naszej uchwale podano 2.400 zł (pomyłkowo)– obecnie proponuje się ją w wysokości 2.300 zł. Ponadto RIO zgłosiła zastrzeżenie do trybu wejścia w życie uchwały – w obecnej uchwale zapis w tym zakresie został odpowiednio zmieniony i uwzględnia uwagi RIO.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 2 wstrz. się, 0 przeciw, (uchwała Nr XIII/95/15);
Ad. 6 – prezentacja Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Piecki na lata 2015-2024
Prezentacji w/w Strategii – w wersji roboczej, dokonał (w formie prezentacji multimedialnej) Pan Mateusz Dobkowski – przedstawiciel Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA COOP w Olsztynie - realizatora projektu, w ramach którego opracowywana jest w/w Strategia. W trakcie przedstawiania zwrócił się z prośbą do obecnych na sali sesyjnej o zgłaszanie – w ramach konsultacji, swoich pomysłów i dodatkowych działań, które będą mogły być ujęte w Strategii.
Prezentowany materiał stanowi załącznik do nin. Protokołu.
- powyższe przedstawiła Pani Marta Deptuła – pracownik GOPS realizująca zadanie dot. Karty Dużej Rodziny; prezentowany materiał w załączeniu do nin. Protokołu.
Ad. 8 – przedstawienie zadań realizowanych przez GOPS w Pieckach z okazji obchodów 25-lecia Ośrodka
1) Pani Kierownik Teresa Nowacka przedstawiła ogólne informacje nt. działalności GOPS w Pieckach – od momentu jego utworzenia do dnia obecnego;
2) Pani Agnieszka Mieszała – pracownik socjalny, przedstawiła informacje nt. zadań realizowanych w ramach pomocy społecznej; prezentowany materiał w załączeniu do nin. Protokołu;
3) Pani Agnieszka Konachowicz przedstawiła zadania z zakresu świadczeń rodzinnych oraz informacje dotyczące świadczeń rodzicielskich, wchodzących w życie od 2016 roku.
Na zakończenie, Pani Kierownik T. Nowacka zaprezentowała pokaz zdjęć wykonanych podczas obchodów zakończenia Dni Rodziny w Pieckach.
Ad. 9 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
Pan Andrzej Brodzik – radny, sołtys s. Jakubowo ustosunkował się do wcześniej złożonego wniosku o ograniczenie czasu wystąpień podczas sesji – zaproponował, aby technicznie zająć się tą sprawą w najbliższym czasie, porozmawiać nt. zasadności wniosku.
Pani Małgorzata Kamińska – radna, sołtys s. Gant zwróciła się z pytaniem do Pani B. Wołkowicz Zastępcy Wójta dot. odśnieżania - czy sołtysi otrzymają informację do kogo zgłaszać potrzebę odśnieżania. Ponadto zgłosiła problem – uwagę, że jeden operator w rejonie Dłużca, Gant i Głogna to za mało, gdyż jako pierwszy odśnieżany jest Dłużec, a potem, najczęściej wieczorem pozostałe wsie i dopiero wtedy mieszkańcy mogą się wydostać ze swoich wiosek.
Ad. 10 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
Odpowiedzi na zapytanie Pani sołtys M. Kamińskiej udzieliła Pani B. Wołkowicz – Zastępca Wójta; m.in. przekazała, że na pewno będzie wysłana informacja do wszystkich sołtysów nt. odśnieżania. Podała, że przetarg na odśnieżanie rejonu Dłużca wygrała firma Pana Ejzemberga, a następnie przedstawiła pozostałe firmy, które wygrały przetarg na zimowe utrzymanie dróg w poszczególnych rejonach Gminy.
Ad. 11 – zamknięcie obrad
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XIII Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokółowała:
J. Kaczyńska
Pobierz dane XML PROTOKÓŁ Nr XIII/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 16 grudnia 2015 r. Drukuj informację PROTOKÓŁ Nr XIII/2015 Sesji Rady Gminy Piecki z 16 grudnia 2015 r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-01-04 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-01-04 11:43:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-01-04 11:43:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-01-21 10:19:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 811 raz(y) |