ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XVII/2016 Sesji Rady Gminy Piecki z 29 kwietnia 2016 r.

Informacja ogłoszona dnia 2016-06-29 10:13:13 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XVII/2016
 
XVII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 29 kwietnia 2016 r.
pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy Piecki odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 13:10.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XVII Sesji przy obecności 11 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad – na wniosek Wójta, poszerzenie o sprawę przyjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2016 rok (wg propozycji przedstawionych i omówionych na wspólnym posiedzeniu komisji w dn. 27 kwietnia 2016 r.) - jako pkt 5 e -
- powyższa propozycja zmiany porządku obrad została przyjęta w głosowaniu 11 głosami ”za”, tj. jednogłośnie.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
    1. wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku,
    2. warunków przyznawania, odpłatności i zwalniania z opłat oraz pobierania opłat w odniesieniu do usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
    3. zmiany Statutu Gminnego ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach,
    4. przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Piecki na lata 2016-2022,
    5. zmian w budżecie gminy na 2016 rok.
  6. Przyjęcie sprawozdań:
    1. z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach za 2015 rok, z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej,
    2. z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds przeciwdziałania przemocy w rodzinie za 2015 rok,
    3. z realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2015 r.,
    4. Ocena Zasobów Pomocy Społecznej za 2015 rok,
    5. z realizacji Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2015 roku.
  7. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  9. Zamknięcie obrad.
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pan Andrzej Brodzik – radny, sołtys s. Jakubowo – pytania do P. Wójt:
1) w sprawie dot. Fundacji ALE i szkoły w Babiętach – jak ta sprawa została zakończona i w jakim stanie jest teraz ten budynek? Ponadto sprawa szkoły w Bobrówku – czy są jakieś plany wobec tego budynku?
2) sprawa dot. sołectwa – mamy staw przekazany dla sołectwa w użytkowanie, jest do niego jedyna droga, droga gminna, która jak się obecnie okazało, jest zajęta przez właściciela prywatnego.
Pani Małgorzata Kamińska – pytanie do P. Wójt: wczoraj uczestniczyła w zebraniu sołectwa Dłużec i mieszkańcy wystąpili z zapytaniem czy jest możliwość ustawienia znaku ograniczenia prędkości na drogach gruntowych gminnych?

 
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostają Protokół Nr XVI/2016 z dnia 17 marca 2016 r. (sesja nadzwyczajna) i Protokół Nr XV/2016 z dnia 24 lutego 2016 r. Protokoły wyłożone były do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nimi zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołów poddał pod głosowania:
Nr XV/2016 - 11 gł. „za” przyjęciem, tj. jednogłośnie,
Nr XVI/2016 - 11 gł. „za” przyjęciem, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 24 lutego do 28 kwietnia 2016 r. została przekazana do zapoznania radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska omówiła powyższą informację oraz przedstawiła dodatkowe informacje nt. pozostałych działań, m.in.:
- odbyły się spotkania z dyrektorami szkól i przedszkola – głównie nt. projektów arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2016/17;
- prowadzone były rozmowy z dwoma firmami: ZETO Software Olsztyn i U. I. Info-System R. i T. Groszek z Legionowa w sprawie jednolitego systemu informatycznego w Urzędzie w celu wprowadzenia systemu e-usługi dla mieszkańców;
- przygotowujemy się do spotkania integracyjnego samorządów powiatu mrągowskiego, którego organizatorem i gospodarzem w tym roku jest Gmina Piecki. Odbywa się to przy współudziale finansowym pozostałych samorządów, wynajęta została firma, która przygotuje i przeprowadzi to spotkanie, które odbędzie się 11 czerwca br.;
- 4 kwietnia odbyło się w tut. Urzędzie spotkanie z udziałem Pani Marszałek, Pana Kierownika Departamentu oraz wielu osób zainteresowanych powstaniem ścieżki rowerowej. Jest szansa na to, że powstanie szlak dydaktyczny łączący Mrągowo z Rucianem Nida (bo na ścieżki rowerowe nie mamy szans uzyskać dofinansowania). Wpłynęła oferta LOT Mrągowo na sfinansowanie działania udrożnienia szlaku Piecki – Mrągowo i częściowo Piecki – Krutyń; LOT złożyła wniosek o dofinansowanie w kwocie 10.000 zł do naszej gminy jak i do gmin Mrągowo i Ruciane Nida;
- w tut. Urzędzie odbyło się spotkanie 7 gmin z Panem Prezesem Spółki ZGOK w Olsztynie, z udziałem prawnika z Gdańska, Dyrektora ZGOK nt. sprawy zagospodarowania odpadów komunalnych - w związku z uchwałami rad tych gmin uchylających powierzenie Spółce zadania zagospodarowania odpadów; Pan Prezes zwracał się o podjęcie przez Radę uchwały o przekazaniu Spółce ZGOK zadania w zakresie zagospodarowania odpadów – już bez umowy wykonawczej, bo projekt się rozpadnie. P. Wójt przekazała przebieg tego spotkania;
(doszła Pani radna E. Niedźwiecka – stan Rady 12 radnych)
- 7 kwietnia – na wniosek naszych przedsiębiorców – zorganizowana była konferencja (odbyta na sali u Pana B. Kołpaka, przy współudziale Pana M. Szabelskiego) nt. możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na prowadzenie, rozpoczęcie działalności gospodarczej; informacji udzielała Pani z W-M Agencji Rozwoju Regionalnego oraz Pan D. Kiezling z Lokalnej Grupy Działania „Mazurskie Morze”;
- kolejne spotkanie z dyrektorami szkół nt. arkuszy organizacyjnych, na którym m.in. okazało się, że w szkole w Starych Kiełbonkach na rok 2016/17 będzie bardzo mała grupa dzieci, bo 21 osób i nie wiadomo też, czy wszystkie zostaną w tej szkole. Liczebność klas byłaby:1 dziecko w zerówce, 5 w kl. I, II klasy nie będzie, 4 w kl. III. W tej sytuacji zaproponowałam Panu Dyrektorowi porozmawiać z rodzicami, żeby rozważyli przeniesienie dzieci do innych szkół – w Pieckach lub Nawiadach. Następnego dnia miałam spotkanie z rodzicami w tej sprawie – rodzice podeszli ze zrozumieniem, większość skłaniała się do przeniesienia dzieci do Piecek, część do Nawiad, mieli w najbliższych dniach złożyć odpowiednie deklaracje do szkół, żebyśmy wiedzieli jak układać arkusze organizacyjne szkół, w tym pod względem też zatrudnienia nauczycieli ze szkoły w St. Kiełbonkach. Rodzice jednak tych deklaracji nie złożyli, w następnych dniach wpłynęła petycja – podpisana przez 104 osoby, o pozostawienie szkoły w Starych Kiełbonkach. Sprawę tą również zgłoszono do Radia Olsztyn, dzisiaj jestem już po godzinnym wywiadzie na ten temat dla Radia Olsztyn;
- odbyło się spotkanie ze Sp-nią Inwalidów – właścicielem ośrodka wypoczynkowego w Nowym Zyzdroju, którego budynki chcieliby zmodernizować; wpłynie wniosek o zaplanowanie środków w budżecie gminy na zaprojektowanie kanalizacji w Starych Kiełbonkach, gdyż na własny koszt chcą zaprojektować kanalizację w m. Nowy Zyzdrój do St. Kiełbonek, żeby móc się do niej podłączyć;
- 25 kwietnia – nastąpiła zmiana w Zarządzie LGD „Mazurskie Morze” - dotychczas z ramienia naszej gminy członkiem Zarządu był Pan Grzegorz Maksymow, w tej chwili jest nim Pan Hubert Sadownikow; pełnomocnictwo Pana G. Maksymow zostało odwołane z racji wygaśnięcia stosunku pracy;
- 27 kwietnia odbyło się spotkanie z właścicielami terenów przyległych do terenu gminnego na obszarze m.in. droga do Pana W. Żbikowskiego, tzw. centrum Piecek. Na spotkaniu był też Pan dr Łaguna, z którym podpisaliśmy umowę na opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu w centrum wsi, mamy nadzieję, że w swej koncepcji „pogodzi” wszystkie zainteresowane strony;
- do Urzędu Marszałkowskiego złożyliśmy 3 wnioski – do programu PROW: na przebudowę ul. Nowej w kierunku Brejdyn – II etap, na ul. 22 Stycznia i drogę Krutyń – Gałkowo; wnioski są w tej chwili w opracowaniu i uzupełnianiu. Z racji, iż na zadanie dot. ul. Nowej w maju 2016 r. kończy się trwałość dokumentacji, ogłosiliśmy przetarg na wykonanie, wyłoniliśmy wykonawcę, który w maju wchodzi na plac budowy. Przetarg wygrała firma Tombruk z Odrzyłowa kwotą 650.000 zł (w budżecie środki zaplanowane w wys. 927.000 zł), ogółem wpłynęło 14 ofert na to zadanie;
- odbył się przetarg (wczoraj) na dostawę energii elektrycznej – wygrała firma Energa Obrót z Gdańska kwotą 214.348 zł (wpłynęły 3 oferty, cenowo b. zbliżone);
- odbył się konkurs na stanowisko dyrektora Przedszkola w Pieckach – wygrała Pani Jolanta Kułak – gratulacje. W Urzędzie odbył się też nabór na stanowisko w referacie finansowym (po Pani J. Wróbel) – wygrała Pani Anna Pielach, obecnie zastępuje Kierownika USC Panią M. Bongarc, od 1 czerwca przechodzi na swoje stanowisko;
- b. radosna nowina, która wzmocni kondycję finansową gminy – na konto gminy wpłynęła kwota 1.137.000 zł z MASTERPLAN, ze zwiększenia procentu dofinansowania. Na razie nie wprowadzamy tych środków do budżetu, będzie to przedmiotem następnej sesji.
Po zakończeniu przedstawiania w/w informacji, P. Wójt udzielała wyjaśnień na pytania radnych o sprawy zawarte w zarządzeniach Wójta.
 
Pan T. Jasinowicz Przewodniczący Rady – pytanie do P. Wójt o sprawę szkoły w St. Kiełbonkach – w sensie dalszej jej pracy, co nas czeka, co jest niebezpieczne, na co musimy się na dzień dzisiejszy przygotować?
M. in. z wypowiedzi P. Wójt – sprawa z tą jednostką na mnie, nauczycieli i rodziców spadła nieoczekiwanie – na spotkaniu z dyrektorami w sprawie organizacji roku szkolnego 2016/17, ponieważ z informacji uzyskanych z ewidencji ludności szkoła miała liczyć ok. 40 uczniów. Pan Dyrektor był b. spokojny, że z rocznika 2010 przyjdzie do szkoły 11 osób; z ewidencji ludności wynika że w tym roczniku urodziło się 12 dzieci – i z tej grupy zaledwie 5 dzieci trafi do szkoły, bo reszta wyjechała. Dane demograficzne na kolejne lata dla szkoły w St. Kiełbonkach:
rok 2015 – urodziło się 1 dziecko,
rok 2014 – ur. 6 dzieci
rok 2013 – ur. 6 dzieci, z tego 2 trafi do szkoły
rok 2012 – ur. 4 dzieci, z tego 2 trafi do szkoły
rok 2011 – ur. 12 dzieci, z tego 5 trafi do szkoły
rok 2010 – ur. 5 dzieci, z tego 1 trafiło do klasy zerowej.
Obecnie w klasie I jest 5 dzieci. Jest też przypadek, że rodzic pracujący w Mrągowie zabiera swoje dzieci do szkoły w Mrągowie.
Na pewno spotkania z rodzicami się odbędą – przy udziale dyrektorów szkół w Pieckach i Nawiadach, porozmawiamy z rodzicami, bo wiem, ze na takie spotkanie liczą – i proszę Pana Dyrektora Szkoły w St. Kiełbonkach o zorganizowanie takiego spotkania.
Na dzień dzisiejszy wszyscy mamy świadomość, że nie można formalnie tej szkoły zamknąć. Ponadto w tym roku ustawodawca wiedząc, że są tak małe jednostki daje możliwość samorządom przenoszenia 1-szych klas do innych szkół, jeżeli ich liczebność jest poniżej 7 osób – bo jak realizować podstawy programowe przy jednej osobie? Jak będzie wyglądał sytuacja dalej? - zobaczymy, będziemy rozmawiali z rodzicami, ustalali na bieżąco, do lutego mamy czas.
P. Wójt dodała, że nigdy nie brała pod uwagę względów ekonomicznych – do momentu gdy rodzice nie wnieśli petycji, gdzie ta kwestia została poruszona – i tu należy powiedzieć ile kosztuje utrzymania tej szkoły – za 2015 rok utrzymanie kosztowało 610.000 zł, a otrzymana subwencja subwencja oświatowa dla 21 osób to 126.000 zł.
 
Ad 5 - podjęcie uchwał w sprawach:
 
a) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu …
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. służebność dotyczy inwestycji mającej zwiększyć moc zasilenia w energię elektryczną fermy indyków w Pieckach; modernizacja będzie prowadzona na istniejącej linii, nie będzie to miało wpływu na nasze działki w Strefie.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 0 wstrz. się, 1 przeciw (uchwała Nr XVII/115/16);
(przerwa w obradach)
 
b) warunków przyznawania, odpłatności i zwalniania z opłat …..
 
Powyższą sprawę przedstawiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka, m.in.: uchwała Rady w sprawie odpłatności za usługi opiekuńcze była podjęta w 2015 r., wprowadzony był zapis, że co roku opłata wzrasta o wskaźnik cen towarów i usług za rok poprzedni, jednak przy pozostaniu przy takim zapisie koszt usług byłby zmniejszony, a nie zwiększony, a nasze koszty wzrastają, głównie ze względu na koszty dojazdu do odległych środowisk. Stąd nasza propozycja – po szczegółowej kalkulacji, żeby dotychczasową opłatę z 11,30 zł zwiększyć na 14,76 zł, gdyż przeliczając wg wskaźnika opłata wynosiłaby 11,20 zł. Koszt usług specjalistycznych pozostaje bez zmian, dlatego że usługi takie na dzień dzisiejszy nie są realizowane.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie warunków przyznawania, odpłatności i zwalniania z opłat oraz pobierania opłat w odniesieniu do usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób zaburzeniami psychicznymi; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XVII/116/16);
 
c) zmiany statutu GOPS w Pieckach
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka; w związku z nową ustawą o świadczeniach rodzinnych i przekazaniu tego zadania do realizacji przez GOPS, zachodzi konieczność nowelizacji statutu GOPS w zakresie wykonywanych zadań.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XVII/117/16);
 
d) przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych ….
 
Powyższą sprawę przedstawiła Kierownik GOPS Pani T. Nowacka; m.in. przekazała, że poprzednia Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych była opracowana do roku 2014. Rok 2015 był rokiem rozpoczęcia prac nad opracowaniem następnej – konsultacje, diagnozowanie, sporządzanie projektu. Skorzystaliśmy z pomocy specjalisty, żeby ją ostatecznie spiąć, co nastąpiło w grudniu 2015. Projekt Strategii obecnie przedkładanej do uchwalenia był przedstawiony do konsultacji społecznej, również na stronie internetowej – na dzień dzisiejszy nikt uwag ani wniosków nie wniósł.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Piecki na lata 201-2022; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XVII/118/16);
 
e) zmian w budżecie gminy na 2016 rok
 
Propozycje zmian do budżetu przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; zmiany dotyczą planu wydatków budżetu - wydatków inwestycyjnych oraz funduszu sołeckiego sołectwa Brejdyny (zmiana środków w obrębie zadań).
 
Uwag do w/w propozycji nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 1 gł. wstrz. się, 0 przeciw (uchwała Nr XV/105/16);
Ad. 6 – przyjęcie sprawozdań:
 
a) z działalności GOPS w Pieckach za 2015 rok z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej
 
Powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
b) z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie za 2015 rok
 
Powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła pracownik GOPS, Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego Pani Monika Bijaczewska – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
c) z realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2015 roku
 
Powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano. Sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
d) ocena zasobów pomocy społecznej za 2015 rok
 
Powyższe przedstawiła i omówiła Pani Anna Kordek – pracownik GOPS w Pieckach, wg danych zawartych w „Ocenie”, stanowiącej załącznik do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano; „Ocena” została przyjęta w glosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
e) z realizacji Programu Współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2015 roku
 
Powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Pani Wójt. A. Kurczewska – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do nin. protokołu. W trakcie przedstawiania współpracy z organizacjami pozarządowymi, udzielona została odpowiedź na pytania Pana radnego A. Brodzika o sprawy budynków poszkolnych w Babiętach i Bobrówku - w Babiętach budynek do sprzedaży, skończona została współpraca z Fundacją ALE, dach jest zabezpieczony wiatrownicami, w Bobrówku – o udostępnienie tego budynku ubiega się Hufiec Mrągowo i będzie podpisana stosowna umowa. Wpłynął 1 wniosek od mieszkańca Bobrówka żeby stworzyć tam mieszkanie, jednak nie będziemy zmieniać charakteru i sposobu użytkowania tego budynku.
Pytań, uwag nie zgłaszano; sprawozdanie zostało przyjęte w glosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pan Leszek Krysiak – sołtys s. Krutyń m.in. poruszył sprawy:
1) drogi w Krutyni – wyraził nadzieję, że wszystko jest na „dobrej drodze” i droga będzie zrobiona;
2) sprawę sanitariatów – m.in. powiedział, że w kraju jest realizowany projekt zwolnienia z części podatku w zamian za użyczenie sanitariatów w restauracjach – czy w Krutyni nie można byłoby się do tego przymierzyć? Są 2 restauracje naprzeciwko siebie, i gdyby się z nimi dogadać za jakieś pieniądze, to wyszłoby dużo taniej niż budowa nowych sanitariatów. Trwałoby to tylko w sezonie letnim, bo wiadomo, że w okresie sezonu turystycznego jest to ogromny problem w Krutyni.
 
Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki odniosła się do sprawy szkoły w St. Kiełbonkach, m.in. przekazała, że dzisiaj przed sesją również udzielała wywiadu Radiu Olsztyn – i było jej bardzo przykro, gdy Pani redaktor stwierdziła, że to całe zamieszanie to zrobiła Pani sołtys i Pani Lemańska – może nie tak to wyglądało, nie można chować głowy w piasek, gdzie zaczyna się coś robić, a później składa się na kogoś winę; myślę, że tu w ogóle nie należałoby się obwiniać, tylko zastanowić się na spokojnie jak to powinno wyglądać. Rodzice dzwonili do mnie – pytali czy P. Wójt może zamknąć szkołę od września, bo zostały im 2 dni na złożenie deklaracji do której szkoły posłać dziecko, czy do Piecek, czy do Nawiad. Klasy 5-6 osobowe to dla nas żadna nowość, myślę, że dla radnych też nie, to że w „0” jest jedno dziecko, wynikło z zamieszania, bo chodziły dzieci młodsze. Wcale nie mówię, że ta szkoła ma rację bytu, może faktycznie okaże się, że nie, ale czy nie należałoby zacząć od spotkania z wszystkimi rodzicami, porozmawiać, uspokoić – a to pismo, które rodzice złożyli, to nie jest żaden protest, a odpowiedź na to co było im mówione na spotkaniu z P. Wójt odn. przeniesienia do innych szkół, bo zrozumieli, że muszą to zrobić.
Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.:
- w sprawie drogi dojazdowej do stawu w Jakubowie – odpowiedź będzie udzielona w formie pisemnej ew. na następnej sesji, gdyż trzeba rozpatrzyć tą sprawę, jechać w teren, obejrzeć na miejscu;
- w sprawie pytań o budynki poszkolne w Babiętach i Bobrówku – w Babiętach umowa dzierżawy rozwiązana – odpowiedź przekazana wcześniej, w Bobrówku będzie działać ZHP Mrągowo;
- sprawa drogi w Krutyni – wniosek o dofinansowanie budowy drogi został złożony do Urzędu Marszałkowskiego, ponadto w tym roku zabezpieczone środki w budżecie na tą drogę, a także zaplanowane dochody z dofinansowania, co mamy nadzieję uzyskać, inwestycja będzie 2-letnia;
- sprawa z sanitariatami w Krutyni – wiem, że Stowarzyszenie PERKUN domówiło się już z ośrodkiem Syrenka, ale rozważę możliwość uregulowania tego uchwałą Rady, gdy będą uchwalane podatki i ulgi – zobaczymy jakie będą możliwości w tym zakresie;
- odnośnie wypowiedzi Pani sołtys W. Rolki - … Pan Dyrektor na spotkaniu z rodzicami, na którym też byłam, powiedział, że bardzo się zdziwił, że z 11 dzieci, które miał w demografii 5-ro przychodzi tylko do szkoły, że nie można było tego przewidzieć, ile faktycznie tych dzieci przyjdzie – a to jest rocznik 2011, w 2010 r. urodziło się 5 dzieci – 1 dziecko idzie do szkoły. Dlaczego tak szybko? - wiem, że w tym roku nie możemy zlikwidować szkoły, tłumaczyłam to wszystko rodzicom, też sprawę dowożenia, także to, że w tym roku cała kadra pedagogiczna byłaby zagospodarowana w innych szkołach, a za rok takich możliwości może nie być.
 
Ad. 9 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XVII Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-06-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-06-29 10:13:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-06-29 10:13:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
566 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony