ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XIX/2016 Sesji Rady Gminy Piecki z 27 czerwca 2016 r.

Informacja ogłoszona dnia 2016-07-19 12:49:27 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XIX/2016
 
XIX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 27 czerwca 2016 r. pod przewodnictwem
Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 12:15.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca Prawny Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XIX Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad – na wniosek Pani Wójt, tj. przyjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Dobry Lasek w gminie Piecki – jako pkt 7d
- powyższa propozycja zmiany porządku obrad została przyjęta w glosowaniu 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2015 rok oraz sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie za 2015 rok.
  6. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok i sprawozdania finansowego za 2015 rok:
  7. wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2015 rok,
  8. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu,
  9. wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku,
  10. dyskusja,
  11. przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2015 rok,
  12. przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Piecki z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok.
  13. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  14. zmian budżetu gminy na 2016 rok,
  15. wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzez ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku,
  16. wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Piecki,
  17. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Dobry Lasek w gminie Piecki.
  18. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  19. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  20. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
- nie zgłoszono.
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia jest protokół XVII sesji z dnia 29 kwietnia 2016 r. oraz protokół XVIII sesji – nadzwyczajnej z dnia 13 maja 2016 r. Protokoły były wyłożone do wglądu na sali obrad, wcześniej można było się z nimi zapoznać w biurze Rady. Zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą do niego uwagi – nie zgłoszono; przyjęcie protokołów poddał pod głosowania:
Nr XVII z dnia 29 kwietnia 2016 r. - 14 gł. „za”, tj. przyjęty jednogłośnie,
Nr XVIII z dnia 13 maja 2016 r. - 14 gł. „za”, tj. przyjęty jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 29 kwietnia do 24 czerwca 2016 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska przekazała dodatkowe informacje nt. pozostałych działań międzysesyjnych, w tym m. in.:
  • 24 czerwca odbyły się w szkołach uroczystości zakończenia roku szkolnego, podczas których
wręczone też zostały 16 uczniom prawie ze wszystkich szkół nagrody Wójta za wysoką średnią ocenę z nauczania oraz wzorowe zachowanie;
  • 13 maja odbyło się spotkanie w ZGKiM, gdzie miało miejsce oficjalne otwarcie kotłowni po remoncie; nastąpiło wiele zmian na tym obiekcie, mamy w tej chwili nadwyżkę ciepła o 1 megawat, mamy 3 źródła energii: na zrębkę, pelet i olej;
- odbyło się integracyjne spotkanie samorządowe, którego byliśmy organizatorami dla całego powiatu; spotkanie odbyło się na terenie ośrodka wypoczynkowego w Ostrowiu Pieckowskim, uważam je za udane;
  • w sprawie przebudowy ul. Nowej – informacja dla zainteresowanych, że od 15 lipca firma wchodzi z remontami, w terminie do końca października prace mają zostać zakończone;
  • odbywały się spotkania w sprawie rewitalizacji Gminy Piecki – opracowujemy program rewitalizacji, który jest niezbędny w momencie ubiegania się o środki unijne z RPO. Teren przeznaczony na rewitalizację to teren po przeciwnej stronie drogi krajowej w kierunku „starych” Piecek, z objęciem też budynku byłego przedszkola;
  • obecnie modne są śluby w plenerze – ostatnio 21 maja odbyły się 2 śluby plenerowe, udzielałam też ślubów w Urzędzie; należy tu podkreślić, że jesteśmy Urzędem Stanu Cywilnego, który sprzyja nowożeńcom, bo np. w Mrągowie USC udziela ślubów w godzinach od 7 do 15 od poniedziałku do piątku, my udzielamy ślubów o każdej porze i przeważnie w soboty, co też sprzyja dobremu wizerunkowi naszej Gminy - w lipcu będą 2 śluby w plenerze;
  • nastąpiło przekazanie budynku byłej szkoły w Bobrówku dla ZHP w Mrągowie, gdzie komendantem jest ks. Józef Błach; w tej chwili ZHP prężnie tam działa, remontuje budynek, zależy im na tym, aby w najbliższym okresie uruchomić ten budynek i sprowadzić młodzież na obozy i biwaki;
  • odbyło się kilka spotkań nt. koncepcji zagospodarowania centrum Piecek – okolice kościoła. Pan dr Łaguna, który wykonuje tą koncepcję, dzisiaj dowiezie 3-cią koncepcję, wypracowaną przez właścicieli terenów przyległych, na które konxcepcja jest opracowywana. Następnym etapem będzie zlecenie wykonania projektu przebudowy drogi do Pana Żbikowskiego, łącznie z parkingami, trasą rowerową i zagospodarowaniem terenów zieleni, których właścicielem jest Gmina Piecki jak i też Parafia. Z koncepcji, z badań potrzeb wynika, że nie mamy centralnego miejsca w naszej miejscowości – nie mamy centrum, nie mamy parków, miejsca dla ludzi starszych, dla dzieci – w związku z tym koncpecja, którą przedstawię na kolejnej sesji, myślę, że będzie spełniała te wymagania;
  • odbył się przetarg na odbiór odpadów mieszanych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych z terenu Gminy Piecki – dotychczas było tak, że do przetargu zgłszała się jedna firma, w tym roku zgłosiły się 3 firmy: firma KOMA z kwotą 462.000 zł, nasz Zakład Komunalny z kwotą 460.000 zł i firma REMONDIS z kwotą 449.000 zł (zejście z ceny). Musimy zawalczyć ze zjawiskiem, że w naszej gminie przypada najwięcej śmieci na jednego mieszkańca w skali województwa, dlatego też m.in. w warunkach przetargowych umieszczony został zakaz odbierania odpadów łącznie z odpadami z nieruchomości niezamieszkałych, będą się również odbywać kontrole posiadania przez właścicieli nieruchomosci niezamieszkałych umów na odbiór śmieci;
  • odbył się przetarg na dostawę energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Piecki – do grudnia tego roku, a później przystąpimy do Grupy Zakupowej;
  • wysłane zostało zapytanie ofertowe na dostawę samochodu na potrzeby Urzędu Gminy,
  • odbyły się nabory na pracowników Urzędu – mamy nową osobę podinspektora ds wydatków budżetu i nową osobę referenta ds księgowości podatkowej, trwa nabór na podinspektora ds organizacyjno-kadrowych.
Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.
 
Ad. 5 – rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2015 r. oraz sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie za 2015 rok
 
- powyższe sprawozdania przedstawiła i omówiła Pani Marta Deptuła - pracownik GOPS w Pieckach, wg danydch zawartych w sprawozdaniach stanowiących załączniki do niniejszego protokołu.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz przyjęcie w/w sprawozdań poddał pod głosowanie – zostały przyjęte 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 6 – rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2015 rok oraz sprawozdania finansowego za 2015 rok:
 
a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2015 rok
 
M. in. z wypowiedzi Wójta Gminy Pani A. Kurczewskej: Szanowni Państwo, w ciągu roku budżetowego dokonano wielu zmian, zarówno uchwałami Rady Gminy jak i zarządzeniami Wójta. Początkowo budżet Gminy Piecki na 2015 rok planowany był w następujących wysokościach: dochody 21.992.488 zł, w tym: dochody bieżące 21.342.488 zł, dochody majątkowe 650.000 zł; wydatki 21.662.488 zł, w tym: wydatki bieżące 20.578.485 zł, wydatki majątkowe 1.084.003 zł. Zaplanowano również nadwyżkę budżetu w wysokości 330.000 zł, która miała być przeznaczona na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w latach poprzednich. W budżecie zaplanowano rozchody w kwocie 1.400.000 zł – z tytułu spłaty zaciągniętych w latach poprzednich kredytów bankowych. W wyniku zmian budżet gminy na koniec grudnia 2015 wyniósł: dochody 25.291.345 zł – wykonanie 24.902.200 zł, co stanowi 98,5%. Na tę kwotę składają się:
- dochody bieżące 24.334.361 zł, tj. 97,7% wykonania ogółem,
- dochody majątkowe 567.839 zł, tj. 2,3% wykonania ogółem.
W ogólnej kwocie uzyskanych dochodów przypada na:
- dochody własne 8.371.849 zł, tj. 33,62% wpływów ogółem,
- subwencje 9.453.482 zł, tj. 37,96% wpływów ogółem,
- dotacje 7.076.869 zł, tj. 28,42% wpływów ogółem.
Wskaźnik realizacji dochodów bieżących wynosi 99,4% w stosunku do planowanych dochodów bieżących, zaś dochody majątkowe zrealizowano w 70,1% w stosunku do wysokości ustalonego planu.
Wydatki: plan 25.161.345 zł – wykonanie 24.703.913 zł, tj. 98,2%. Z ogólnej kwoty zrealizowanych wydatków przypada na:
- wydatki bieżące 22.918.497 zł, tj. 98,3% planu,
- wydatki majątkowe 1.785.416 zł, tj. 96,1% planu.
Procentowy udział tych grup wydatków jest następujący: wydatki bieżące 92,8%, wydatki majątkowe 7,2%. Nadwyżka budżetu 130.000 zł. Wprowadzone w trakcie roku budżetowego zmiany spowodowały zmianę wyniku budżetu, kwota planowanej nadwyżki zmniejszyła się o 200.000 zł, tj. do kwoty 130.000 zł.
W ciągu roku 2015 dokonano spłaty kredytów w kwocie 1.449.996 zł – z planowanej w pierwszym budżecie kwoty 1.400.000 zł. Zadłużenie na koniec grudnia 2015 r. z tytułu zaciągniętych kredytów długoterminowych wynosi 9.501.118 zł, tj. 38,15%.
Zobowiązania kredytowe wystąpiły wobec banków:
- Bank Gospodarstwa Krajowego w Olsztynie – kwota pozostająca do spłaty wynosi 7.486.260 zł (na MASTERPLAN),
- Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy O/Piecki – 2.014.858 zł.
W ciągu roku Gmina korzystała z kredytu w rachunku bieżącym na finansowanie przejściowego deficytu budżetu. Na koniec grudnia 2015 r. dokonano całkowitej spłaty kredytu. Limit określony przez Radę wynosił 1.000.000 zł. Na koniec roku 2015 Gmina nie posiadała wymagalnych zobowiązań, co oznacza iż wskaźnik zadłużenia nie zmienił się.
Zgodnie z art. 242 u.o.f.p. planowane wydatki bieżące nie mogą być wyższe niż planowane dochody bieżące i odpowiednio wymóg ten odnosi się do wykonania. Wykonane dochody bieżące są wyższe o 1.415.864 zł od zrealizowanych wydatków bieżących, w związku z czym spełniony został w/w wymóg ustawowy. Za 2015 rok wynik budżetu gminy zamknął się nadwyżką operacyjną w kwocie 419.748,51 zł.
Skutki decyzji wydanych na podstawie ustawy Ordynacja Podatkowa:
1) umorzenia zaległości podatkowych, to kwota ogółem 94.013,60 zł, z czego przypada na:
  • podatek rolny 1.997 zł,
  • podatek od nieruchomości 87.150,60 zł (dla sp. ZGKiM),
  • podatek od środków transportowych 0 zł,
  • podatek leśny 22 zł,
  • opłata za odpady 4.844 zł;
2) rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności:
  • podatku rolnego 0 zł,
  • należności z podatku od nieruchomości 188.397,02 zł (głównie ośrodki wypoczynkowe),
  • podatku leśnego 31 zł,
  • opłaty za odpady 2.009 zł.
Fundusz sołecki – ogółem kwota poniesionych wydatków wyniosła 229.570 zł, plan wykorzystano w 89,2%; szczegółowe wykorzystanie środków przez poszczególne sołectwa zawarte zostało w zestawieniu stanowiącym załącznik nr 5 do sprawozdania.
Po powyższym, P. Wójt omówiła najważniejsze zrealizowane w 2015 r. inwestycje – wg informacji stanowiącej załącznik do sprawozdania z wykonania budżetu.
Na zakończenie wyraziła zdanie, że budżet 2015 r. był wykonany na bardzo wysokim poziomie, chociaż nie wszystkie zamierzenia udało się się zrealizować.
 
(ogłoszenie przerwy w obradach – sesję opuściła Pani radna E. Kaczmarczyk – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej, z powodu nagłego zasłabnięcia; stan Rady 13 radnych)
 
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu
 
Treść opinii odczytała Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – opinia pozytywna (Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 25 marca 2016 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Piecki sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2015).
 
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku
 
Wniosek Komisji Rewizyjnej z dnia 6 czerwca 2016 r. odczytała w zastępstwie Przewodniczącej Komisji Pani radna Marzenna Balcerczyk – członek Komisji; Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2015 rok i przyjęła wniosek o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tego tytułu; wniosek Komisji w załączeniu do nin. protokołu.
Treść opinii RIO w Olsztynie o wniosku Komisji Rewizyjnej odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu (Uchwała Składu Orzekającego RIO w Olsztynie z dnia 9 czerwca 2016 r. w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Piecki w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium za 2015 rok).
 
d) dyskusja
 
Pan radny Adam Garela – m. in. z wypowiedzi: odnośnie wykonania budżetu, wg mnie wskaźniki mówią same za siebie, bo wykonanie w 98% o czymś świadczy, co do wykonania dochodów majątkowych – 70% to dość nisko, ale jak wiadomo taka jest koniunktura w skali kraju.
 
Pani radna Teresa Dworczak – m. in. z wypowiedzi: widać,że Piecki są coraz piękniejsze, są dalsze plany, myśli się perspektywicznie, w dobrym kierunku, myśli się o mieszkańcach i starszych i młodszych. Bardzo mi się podoba ten wydzielony budżet dla sołectw, małe miejscowości też pięknieją. Jestem zadowolona, mogę powiedzieć, że te plany które są, są moimi planami.
 
e) przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2015 rok
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” tj. jednogłośnie (uchwała Nr XIX/123/16).
 
f) przyjęcie uchwały w sprawie absolutorium
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Piecki z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, 0 przeciw, 1 wstrz. się (uchwała Nr XIX/124/16).
 
Ad. 7 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu Gminy na 2016 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu.
Pani Skarbnik K. Witkowska dodała, że w zakresie funduszu sołeckiego oprócz zmian wskazanych w załączniku, nastąpiła zmiana w funduszu s. Babięta – zmiana w ramach posiadanych środków polegajaca na zmianie klasyfikacji budżetowej środków.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2016 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XIX/125/16)
 
b) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu …
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła P. Wójt A. Kurczewska; m.in. ustanowienie służebności dotyczy dwóch działek w Pieckach, do przeprowadzenia modernizacji sieci napowietrznej dla zwiększenia mocy zasilenia w energię inwestycji Pana M. Górskiego i Pana Z. Mysiorskiego.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XIX/126/16)
 
c) wzoru deklaracji o wysokości opłaty za odpady komunalne ...
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, iż zmienione przepisy ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach nakładają obowiązek określenia formy składania deklaracji odpadowej w postaci elektronicznej, stąd propozycja zmiany dotychczasowej deklaracji w tym zakresie, z uwzględnieniem danych niezbędnych do jej zlożenia w takiej postaci.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokosci opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XIX/127/16);
 
d) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrz. terenów położonych w obrębie Dobry Lasek
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. z wypowiedzi: temat znany jest od kilku lat – właściciel nieruchomości o pow. 30 ha w Dobrym Lasku stara się o budowę osiedla domów jednorodzinnych całorocznych. Nie można było przystąpić do opracowania planu bez zmiany Studium – w 2010 r. Gmina przystąpiła do zmiany Studium i przez 6 lat Studium było zmieniane, w tym roku zakończyła się ta cała procedura. Kolejnym etapem jest opracowywanie planów miejscowych - wpłynęło kilka wniosków o opracowanie planu, jesteśmy w trakcie opracowywania planu dla nieruchomości w Goleni, kolejnym planem będzie Dobry Lasek. Mamy nadzieję, że inwestycja która ma powstać przyczyni się do rozwoju nie tylko tej miejscowości ale i całej Gminy. Proponuje się też, aby planem objąć inne działki, stanowiące drogi dojazdowe.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Dobry Lasek w gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XIX/128/16);
 
Ad. 8 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pan Piotr Juchimiuk – b. Wójt Gminy Piecki – m.in.: pogratulował Pani Wójt uzyskania absolutorium, poruszył sprawę stanu drogi krajowej Mrągowo – Nawiady i ostatnich działań zarządcy na tej drodze, m.in. w postaci nasadzenia drzewek (dość sporych), które w połowie już pousychały, pokopania rowów – akurat na odcinku gdzie jest najwięcej wypadków, ustawienia kamer, które nie działają – a dla użytkowników tej drogi najbardziej potrzebny byłby nowy dywanik asfaltowy; w związku z tym pytanie do Pani Wójt czy orientuje się jakie ma plany kierownictwo tych dróg na przyszłość, tj. dróg krajowych, wojewódzkich.
 
Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki – poruszyła sprawę drogi krajowej przez St. Kiełbonki – zwróciła się z prośbą do P. Wójt o ew. interwencję u zarządcy drogi w sprawie chodników przez wieś – są w fatalnym stanie, w niektórych miejscach już ich w ogóle nie ma – czy kiedykolwiek zdecydują się na ich remont? czy może wystąpić z jakimś projektem?
 
Pan Stanisław Miciński – b. Przewodniczący Rady Gminy Piecki – m.in.: pogratulował Pani Wójt uzyskania absolutorium, poruszył sprawę mostku na torowisku, w pobliżu jego zabudowań – kiedyś był tam pogłębiany rów, mostek został podkopany i teraz on tylko wisi, a przejeżdżają przez niego TIR-y, ciężkie samochody' trzeba coś tam zrobić, bo jak to runie to może dojść do nieszczęścia – i jest to sprawa pilna.
 
Ad. 9 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, w tym m. in.:
- w sprawie chodników w Starych Kiełboinkach – tą sprawę zgłaszałam w kwietniu, niestety jest tam problem, bo żeby położyć polbruk, to trzeba ułożyć krawężniki, a często zdarza się, że TIR-y mijając się najeżdżają na krawężniki – i informacja jest taka, że mogą przełożyć tą nawierzchnię jaka jest, nowej polbrukowej nie położą;
- informacja nt. drzew sadzonych przy drodze krajowej - „krajówka” ma obowiązek sadzenia drzew mających powyżej 10 lat, a więc duże drzewa, my też obsadzamy takimi drzewami – zgodn ie z ustawą o ochronie przyrody.
W sprawie dywanika – wnioskowałam o to, nam też ciąży to ciągłe łatanie dróg, które powoduje, że trzęsą się całe budynki, pękają ściany. Drogi tej jednak nie przewidziano do gruntownego remontu na najbliższe lata, niemniej skieruję oficjalne pismo w tej sprawie, tj. o położenie dywanika Mrągowo - Piecki i dalej, jak również przełożenie chodnika w Starych Kiełbonkach; pojadę do GDDKiA w Olsztynie, wspólpraca nie układa się źle, ostatnio wymieniają nam zapadające się chodniki w Pieckach – podkopywane przez nornice.
 
Ad. 10 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XIX Sesji Rady Gminy Piecki Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-07-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-07-19 12:49:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-07-19 12:49:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
708 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony