ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXX/2017 Sesji Rady Gminy Piecki z 30 stycznia 2017 r.

Informacja ogłoszona dnia 2017-03-02 09:34:34 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXX/2017
 
XXX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 30 stycznia 2017 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 12:00 – 13:15.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXX Sesji przy obecności 15 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad – jak niżej:
 
Porządek obrad:
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie gminy na 2017 rok,
b) zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy,
c) komunalizacji mienia Skarbu Państwa,
d) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku,
e) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów Podstrefy Piecki Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i jej otoczenia.
  1. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
- nie zgłoszono.
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj. Nr XXVIII/2016 z 16 grudnia 2016 r. i Nr XXIX/2016 z 29 grudnia 2016 r. – sesji nadzwyczajnej; protokoły wyłożone były do wglądu na sali obrad, zapytał czy są pytania bądź uwagi – nie zgłoszono.
Przyjęcie protokołów poddał pod głosowania:
  1. Nr XXVIII/2016 – 15 gł. „za”;
  2. Nr XXIX/2016 – 15 gł. „za”;
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 16 grudnia 2016 r. do 27 stycznia 2017 r. została przekazana radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani Wójt omówiła powyższą informację oraz przedstawiła dodatkowe informacje nt. bieżących działań, w tym m.in.:
- 21 stycznia miał miejsce pożar w Lipowie, w wyniku którego rodzina Państwa Rogowskich straciła dorobek całego życia. Pogorzelcy zostali umieszczeni w budynku szkoły w Starych Kiełbonkach, mieszkańcy b. aktywnie włączyli się w udzielanie pomocy, a także GOPS, ZGKiM, nasi przedsiębiorcy – piekarnia, fabryka mebli darowała 3 kanapy. Państwo Rogowscy założyli własne konto bankowe dla chcących udzielić pomocy finansowej;
  • trwają rozmowy, spotkania z firmami nt. odnawialnych źródeł energii bądź wymiany lamp ulicznych na ledowe, które byłyby energooszczędne – o wynikach poinformuje później;
  • odbył się przetarg na usługi kominiarskie w budynkach komunalnych – wygrała firma z Mikołajek;
  • prowadzone są rozmowy z firmą Delloitte nt. dalszej współpracy; skończyła się już wcześniejsza umowa na odzyskanie WAT z inwestycji MASTERPLAN, obecnie firma zaproponowała b. korzystne warunki współpracy dot. obsługi, pomocy dla Urzędu w zakresie odzyskiwania WAT-u, w tym przy sprawie centralizacji WAT-u;
  • odbywają się roczne spotkania sprawozdawcze w jednostkach OSP – brała udział w 2-ch takich spotkaniach - w Macharach i Krutyni;
  • sprawa zmiany systemu oświaty – trzeba zdecydować co dalej z naszymi szkołami; z mocy prawa szkoły staną się szkołami 8-klasowymi, również te mniejsze, i jeśliby tak zostało, to po IV klasie rodzice mogliby sami zdecydować o ew. przeniesieniu dziecka do innej, większej szkoły. W sprawie reformy oświaty odbyły się 3 spotkania z dyrektorami szkół, także nasza sytuacja jest konsultowana z Kuratorium Oświaty;
  • odbywają się spotkania cykliczne z Dyrektorem MPK – Pan Dyrektor zlecił wykonanie projektu zagospodarowania stawu w Pieckach; my opracowaliśmy wcześniej koncepcję zagospodarowania która wykorzystywana jest przy opracowywaniu projektu. Wszystko wskazuje na to, że do końca 2018 r. Park wykona tą inwestycję – trzymajmy kciuki, bo jest ona b. korzystna dla naszej gminy;
  • odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy REMONDIS nt. planów gminy w kierunku zagospodarowania odpadów komunalnych;
  • odbył się przetarg na sprzedaż nieruchomości w Nawiadach (nabytej od Likwidatora Kółka Rolniczego) – nieruchomość została sprzedana za kwotę 126.250 zł;
  • trwają konsultacje społeczne w sprawie nowej nazwy dla osiedla wielorodzinnego w Pieckach, w przedłużonym terminie do 24 lutego br.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu gminy na 2017 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; zmiany dotyczą przesunięć na: zabezpieczenie środków w kwocie 5.000 zł na wykonanie aktualizacji „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwo gazowe”, środków w kwocie 4.016 zł na zakup oleju opałowego do budynku Posterunku Policji w Pieckach; ponadto przesunięcia środków, zmiana zadań w ramach Funduszu Sołeckiego sołectw Krutyński Piecek i Brejdyny oraz przesunięcia środków w ramach budżetu ZOPO i GOPS.
Powyższe zmiany nie powodują zmian w ogólnym budżecie gminy.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXX/186/17);
 
b) zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym ...
 
Powyższą sprawę przedstawiła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. poinformowała, że sprzedaż dotyczy lokali mieszkalnych w budynku Nr 15 w Dłużcu (byłej świetlicy) na rzecz najemców. Uchwała w tej sprawie była podejmowana przez Radę w 2015 r., jednak nie mogła być zrealizowana, gdyż pojawił się problem z nieruchomością poniżej oraz problem z dostępem do jeziora. Obecnie jest wydzielony obszar pod przepompownię oraz wydzielony pas przy jeziorze.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXX/187/17);
 
c) komunalizacji mienia Skarbu Państwa
 
Pani Wójt m. in. wyjaśniła, że MPK zrzekł się prawa do zarządzania nieruchomością w Nowym Moście – działką o pow. 6 arów, stąd propozycja wystąpienia do Wojewody o wydanie decyzji komunalizacyjnej na tą działkę, która byłaby wykorzystana do realizacji zadań własnych gminy polegających na zabezpieczeniu potrzeb mieszkańców w zakresie wypoczynku i rekreacji – utworzenia plaży wiejskiej.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie komunalizacji mienia Skarbu Państwa; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXX/188/17);
 
d) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu ...
 
Pani Wójt m.in. poinformowała, że obciążenie działki gminnej w m. Piecki służebnością przesyłu na rzecz ENERGA związane jest z możliwością zabezpieczenia w energię elektryczną działki przyległej, na której powstaną budynki mieszkalne; jej właściciele nabyli ją od gminy.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S. A. z siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXX/189/17);
 
e) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrz. ...
 
Pani Wójt m.in. poinformowała, że w skład terenu w Pieckach objętego Specjalną Strefą Ekonomiczną wchodzi szereg działek, będących własnością wielu podmiotów – są to grunty Lasów Państwowych, Skarbu Państwa, osób prywatnych oraz grunty gminne, ogółem jest to obszar ponad 15 ha. Objęcie tego terenu planem zagospodarowania przestrzennego pozwoli na racjonalne nim gospodarowanie, określi rodzaje działalności inwestycyjnej, jakie mogą być tam prowadzone, wskaże rozwiązania komunikacyjne, wodno-kanalizacyjne, inne.
 
Uwag, pytań nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów Podstrefy Piecki Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i jej otoczenia; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 15 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXX/190/17);
 
Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Jadwiga Damięcka – sołtys s. Szklarnia – podziękowała Pani sołtys Brejdyn i Radzie Sołeckiej za coroczne zapraszanie i „przygarnianie” dzieci ze Szklarni do organizowanych zabaw dla dzieci w świetlicy wiejskiej w Brejdynach. Wyraziła ubolewanie, że Szklarnia jest jednym z nielicznych sołectw, które nie ma własnej świetlicy wiejskiej.
 
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
- zapytań nie zgłoszono.
 
Ad. 8 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXX Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokółowała:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-03-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-03-02 09:34:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-03-02 09:34:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
893 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony