ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/2017 Sesji Rady Gminy Piecki z 31 marca 2017r.

Informacja ogłoszona dnia 2017-05-04 14:26:37 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/2017
 
XXXIV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 31 marca 2017 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 13:10.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Sekretarz Gminy – Zastępca Wójta Pani Bożena Wołkowicz.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXXIV Sesji przy obecności 12 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmiany budżetu gminy na 2017 rok,
    2. dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego,
    3. określenia kryteriów przyjmowania kandydatów do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Piecki na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, liczby punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów,
    4. postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne,
    5. ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku oraz określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z tych nieruchomości,
    6. wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Piecki,
    7. poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa,
    8. przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2017 rok”,
    9. wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz ENERGA S. A. z siedzibą w Gdańsku,
    10. przyjęcia do realizacji zadania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Olsztynie z zakresu utrzymania chodników, przejść dla pieszych i poboczy znajdujących się w pasie drogowym drogi krajowej Nr 58 na terenie Gminy Piecki.
  6. Sprawozdania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach:
a) z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych w 2016 roku,
b) z działania Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w 2016 r.,
c) z realizacji zadań ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2016 r.
  1. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pani Marzenna Balcerczyk – korzystając z obecności Pana Prezesa ZGKiM sp. z o. o. w Pieckach zapytała na jakim etapie są działania związane z budową bloku wielorodzinnego na osiedlu w Pieckach.
 
Pani radna Teresa Dworczak – poprosiła o rozszerzenie informacji przez Pana Prezesa o jakość wody z wodociągu w Pieckach.
 
Pan Andrzej Brodzik – zwrócił się do Pani Dyrektor Zespołu Szkół w Pieckach o ogólną informację nt. dzisiejszego strajku oświaty – jak to wygląda w naszej gminie?
 
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj. Nr XXXII/2017 z 28 lutego 2017 r. i Nr XXXIII/2017 (sesji nadzwyczajnej) z 10 marca 2017 r. Protokoły wyłożone były wcześniej do wglądu na sali obrad, po czym ich przyjęcie poddał pod głosowania:
  1. Nr XXXII/2017 – 12 gł. „za”;
  2. Nr XXXIII/2017 – 12 gł. „za”;
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności Wójta sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w okresie od 28 lutego do 30 marca 2017 r. została przedłożona radnym oraz sołtysom i zaproszonym gościom do zapoznania, stanowi załącznik do nin. protokołu.
Pani B. Wołkowicz – Zastępca Wójta przedstawiła powyższą informację - omówiła sprawy będące przedmiotem poszczególnych zarządzeń oraz przekazała dodatkowe informacje nt. ważniejszych działań Wójta w tym okresie – m. in.:
  • 6 marca Pani Wójt przyjęła delegację innych samorządów oraz Zarządu ZGOK w Olsztynie; tematem spotkania było omówienie dalszych kroków w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych przez ZGOK oraz problemu umowy wykonawczej – ew. podjęcia na nowo;
  • 6 marca odbył się przetarg na sprzedaż działki w Pieckach – przetarg wygrali Państwo Sypniewscy kwotą 42.400 zł, w dniu wczorajszym podpisany został akt notarialny;
  • 10 marca Pani Wójt odbyła naradę z sołtysami, odbyła się też sesja nadzwyczajna Rady Gminy;
  • 15 marca – P. Wójt wzięła udział w posiedzeniu Komisji ds. oświaty, na którym głównie omawiano stan budynku likwidowanej Szkoły Podstawowej w Starych Kiełbonkach,
  • 16 marca P. Wójt wraz z Dyrektorem ZOPO Panem K. Grygo oraz dyrektorami szkół uczestniczyli w konferencji w Olsztynie w sprawie reformy oświatowej,
  • 17 marca – spotkanie z dyrektorami szkół w sprawie opracowania arkuszy organizacyjnych na następny rok szkolny.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian budżetu gminy na 2017 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; dotyczą zmian w planie dochodów i wydatków, przesunięć środków w ramach budżetu oraz zmian w funduszach sołeckich – zmiana przedsięwzięć w sołectwach Bobrówko, Gant i Machary.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2017 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/199/17);
 
b) dostosowania szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego
 
Powyższą sprawę przedstawiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m.in. przekazała, że w związku z trwającą reformą oświatową Rada podjęła już uchwałę dot. projektu sieci szkół w naszej Gminie; projekt tej sieci podlegał zaopiniowaniu przez Kuratora Oświaty – otrzymaliśmy opinię tzw. pozytywną warunkową – Kurator przyjmuje projekt organizacji szkół i przedszkoli, z tym, że winniśmy zmienić zapis dot. wskazania realizacji obowiązku szkolnego dla dzieci z Krutyni i Dłużca w zakresie klas VII-VIII w Szkole Podstawowej w Pieckach. Pan Kurator jest zdania, że szkoły muszą być 8-klasowe, bo jest to założeniem całego systemu oświaty – powinniśmy więc dostosować nasze szkoły do funkcjonowania jako 8-klasowe. Opinia Kuratora jest dla nas wiążąca (służy tylko skarga do NSA) i w takiej sytuacji – po konsultacji też z Kuratorium, musieliśmy zaproponować Radzie projekt uchwały zgodny z opinią Kuratora, tj. sieć pozostaje jak dotychczas – bez zapisu, że dzieci z Krutyni i Dłużca realizują klasy VII-VIII w szkole w Pieckach. W tej sytuacji dzieci te – za zgodą rodziców, mogą realizować ten obowiązek w szkole w Pieckach (tu Pani Dyrektor Zespołu Szkół J. Pietrzykowska poinformowała, ze takie wnioski rodziców już wpływają).
 
Uwag do powyższego projektu nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 0 wstrz., 1 gł. przeciw (uchwała Nr XXXIV/200/17);
 
c) określenia kryteriów przyjmowania kandydatów do przedszkola ….
 
Powyższą sprawę przedstawiła Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m.in.: dotychczas kryteria przyjmowania dzieci ustalał dyrektor przedszkola, obecnie w związku ze zmianą ustawy Prawo oświatowe wprowadzone zostały inne, dodatkowe kryteria, które ustala Rada Gminy – stosowane w przypadku większej ilości kandydatów niż miejsc w przedszkolu; dodatkowe kryteria jak podane w projekcie uchwały.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów przyjmowania kandydatów do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Piecki na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, liczby punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/201/17);
 
d) postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych z nieruch. Niezamieszkałych ...
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, że obecnie, zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, proponuje się objęcie gminnym systemem odbioru odpadów komunalnych nieruchomości, na których nie zamieszkują, a powstają odpady, tj. nieruchomości wykorzystywanych letniskowo, rekreacyjnie, a także na prowadzenie działalności gospodarczej.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/202/17);
 
e) ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za odpady komunalne ...
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy określenia wysokości opłaty za odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, wykorzystywanych jedynie przez część roku, tj.: za odpady zbierane selektywnie – 168 zł rocznie, za odpady nie zbierane selektywnie – 252 zł rocznie. Tryb składania deklaracji o wysokości opłaty za odpady jak dla nieruchomości zamieszkałych, jak również tryb egzekucji.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku oraz określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z tych nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/203/17);
 
- ogłoszenie przerwy w obradach -
 
f) wzoru deklaracji o wysokości opłaty za odpady komunalne ...
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, projekt powyższej uchwały dotyczy przyjęcia wzoru deklaracji składanej przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne; 1-wszą deklarację składają nie później niż 15 maja br. Określony został również wzór deklaracji składanej w formie elektronicznej.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/204/17);
 
g) poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, że dotychczas obowiązywała uchwała Rady w tej sprawie z 2016 r. - ZGKiM Sp. z o. o. w Pieckach wskazany był jako inkasent opłaty od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, obecnie ze względu na objęcie nieruchomości niezamieszkałych gminnym systemem odbioru odpadów, należy również te nieruchomości uwzględnić w uchwale – stąd potrzeba jej zmiany.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” - jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/205/17);
 
h) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami … na 2017 rok”
 
Pani Sekretarz m.in. przekazała, że z ustawy o ochronie zwierząt wynika, iż Rada Gminy ma obowiązek przyjmować corocznie program opieki nad zwierzętami, ustawa ta też określa, co taki program ma zawierać i regulować – przedstawienie danych wg projektu programu. Program na 2017 rok zadaniowo jest bardzo podobny do Programu z roku ubiegłego, środki na jego realizację zwiększone o 1.000 zł i wynoszą 131.500 zł, z czego większość przeznaczona na utrzymanie naszych psów w schronisku w Baginicach, ponadto na zakup karmy dla kotów i ich sterylizację i kastrację. Na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji zgłoszona została propozycja, żeby zastanowić się nad zmniejszeniem środków na dokarmianie kotów, a zwiększeniem na sterylizację i usypianie ślepych miotów, gdyż populacja kotów dziko żyjących rośnie w zastraszającym tempie
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2017 rok”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 0 przeciw, 0 wstrz. (uchwała Nr XXXIV/206/17);
 
i) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu ...
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, że ustanowienie służebności dotyczy działki gminnej w Pieckach dla umożliwienia budowy przyłącza kablowego pod ziemią o długości 3 metrów.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na rzecz ENERGA Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, 0 przeciw, 0 wstrz. (uchwała Nr XXXIV/207/17);
 
j) przyjęcia do realizacji zadania GDDiA ...
 
Pani Sekretarz m. in. wyjaśniła, że zadanie dotyczy utrzymania chodników, poboczy i przejść dla pieszych przy drodze krajowej Nr 58 na odcinkach: miejscowość Stare Kiełbonki i most w Zgonie. Przejęcie tego zadania nastąpi w drodze Porozumienia pomiędzy GDDKiA a Wójtem Gminy Piecki; podobne Porozumienie z GDDKiA zawarte jest na drogę Nr 59 – w zakresie utrzymania chodników w m. Piecki.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Adam Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji zadania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Olsztynie z zakresu utrzymania chodników, przejść dla pieszych i poboczy znajdujących się w pasie drogowym drogi krajowej Nr 58 na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/208/17);
 
Ad. 6 – sprawozdania GOPS w Pieckach
 
a) z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2016 roku
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS w Pieckach Pani Teresa Nowacka – wg sprawozdania pisemnego, stanowiącego załącznik do niniejszego protokołu – głównie skupiając się na omówieniu zrealizowanych zadań Programu, wyszczególnionych w sprawozdaniu finansowym, ogółem na kwotę 160.000 zł.
Sprawozdanie zamieszczone również na stronie internetowej GOPS.
 
Pytań nie zgłaszano.
Sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
b) z działania Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w 2016 r.
 
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Pani Agnieszka Mieszała - pracownik socjalny GOPS w Pieckach – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu.
Pytań nie zgłaszano.
Sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
b) z realizacji zadań ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w 2016 r.
 
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu.
 
Pytań nie zgłaszano.
Sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
 
Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości
 
Pani Jadwiga Kulas – sołtys s. Nawiady zapytała o termin przetargu na remonty dróg gminnych, bo mieszkańcy zgłaszają takie potrzeby – odpowiedź Pani Sekretarz: 6 kwietnia br.;
 
Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki - zapytanie w sprawie opłaty ryczałtowej za odpady dla nieruchomości niezamieszkałych – czy nie będzie problemu z działkami rolnymi, na których stoją domki letniskowe -
- wyjaśnienie Pani Sekretarz – opłata dotyczy każdej nieruchomości, na której powstają odpady;
Ponadto Pani W. Rolka zwróciła się z prośbą do Pana Prezesa ZGKiM M. Kozaka o wcześniejsze powiadamianie mieszkańców o awariach i wyłączeniach dostaw wody, żeby mogli się jakoś do tego przygotować, np. nie używać pralek.
 
Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzielone przez Pana Prezesa M. Kozaka, m.in.:
  1. odnośnie etapu budowy bloku wielorodzinnego – wykonana kompletna dokumentacja projektowa, skierowany do Starostwa Powiatowego wniosek o pozwolenie na budowę; po otrzymaniu pozwolenia do przeprowadzenia przetargi na budowę i na kredyt. Po przetargu będzie można określić koszty 1 m2 – spodziewają się poniżej 3 tys. zł za m2. Projekt jest na 30 mieszkań, o powierzchni od 40 do 60 m2; poddasze będzie nieużytkowe;
  2. odnośnie jakości wody – generalnie pod względem bakteriologicznym i chemicznym wszędzie jest w porządku, pod względem fizycznym niestety jest problem w Starych Kiełbonkach i Pieckach – z nitką od hydroforni do Krzywego Rogu. Sieć na tych odcinkach planowana jest do płukania – przy współpracy i wykorzystaniu samochodów OSP. Nie ma możliwości płukania przyłączy – i tu będą proponować odjęcie 1 m3 od zużytej wody przez użytkownika przyłącza – dla przepłukania przez niego własnego przyłącza.
 
Dyrektor Zespołu Szkół w Pieckach Pani Jadwiga Pietrzykowska udzieliła wyjaśnień nt. dzisiejszego strajku oświaty i sytuacji w gminie Piecki – m.in.: strajk jest ogólnopolski, w naszej gminie strajk poparło 56 nauczycieli, przystąpiło 38, z tego 9 strajkuje w Zespole Szkół w Pieckach. Lekcje, zajęcia szkolne odbywają się normalnie.
 
Ad. 9 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXIV Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-05-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-05-04 14:26:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-05-04 14:26:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
552 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony