ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr LII/2018 Sesji Rady Gminy Piecki z 19 września 2018 r

Informacja ogłoszona dnia 2018-11-05 16:02:14 przez Tyberiusz Maksymow, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr LII/2018
 
LII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 19 września 2018 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 12:55.
W sesji udział wzięli:
- radni Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecni: T. Dworczak, E. Kaczmarczyk, Z. Nalewajk, E. Niedźwiecka),
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
  • Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
  • Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia LII Sesji przy obecności 11 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:
 
Porządek obrad:
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2018-2025,
b) zmian budżetu gminy na 2018 rok,
  1. pozbawienia kategorii odcinka drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej nr 170014 N stanowiącej dz. nr ew. 69/2 położonej w miejscowości Krutyń w Gminie Piecki,
d) zaliczenia działek do kategorii dróg gminnych drogi gminnej nr 170014 N w miejscowości Krutyń,
e) określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Piecki dla przedsięwzięć z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Piecki w 2018 r.,
f) wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz NEXERA sp. z o. o. w Warszawie.
  1. Wystąpienia sołtysów.
  2. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
 
Pan Andrzej Brodzik – pytania, bo zbliża się koniec kadencji, przydadzą się informacje – prośba do Pana Prezesa ZGKIM o informacje o Spółce, kondycji finansowej – ogólnie; ponadto o informacje odn. tworzenia gminnej ewidencji szamb przydomowych – jak to wygląda w całej gminie, składanie deklaracji.
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że protokoły z ostatnich sesji, tj. Nr L/2018 z dnia 26 lipca 2018 r. i Nr LI/2018 sesji nadzwyczajnej z dnia 17 sierpnia 2018 r. wyłożone były przed sesją do wglądu na sali obrad, można było się z nimi zapoznać, po czym ich przyjęcie poddał pod głosowania:
Nr L/2018 – 11 gł. „za” - przyjęty jednogłośnie;
Nr LI/2018 – 11 gł. „za” - przyjęty jednogłośnie.
 
Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
 
Informacja pisemna z działalności w okresie międzysesyjnym, sporządzona na podstawie wydanych zarządzeń w tym okresie, tj. od 26 lipca do 18 września 2018 r., została przekazana radnym oraz sołtysom do szczegółowego zapoznania się, stanowi załącznik do nin. protokołu.
 
Powyższą informację omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska, a także przedstawiła dodatkowe informacje nt. działań w tym okresie, m. in. z wypowiedzi:
  1. ze spraw kadrowych (pkt 4 Informacji dot. ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Piecki – na sekretarza) – Pani B. Wołkowicz zdecydowała się odejść na emeryturę, jednak na moją prośbę złożyła wniosek do naboru – nabór był na 11 miesięcy, wpłynęła jedna oferta. Stanowisko sekretarza jest stanowiskiem strategicznym w Urzędzie Gminy, obecnie mamy b. ciężki okres przedwyborczy, ciężki rok, dużo spraw też nieprzyjemnych. Zamierzam, jeśli nadal będę pełnić funkcję wójta, wyłonić sekretarza spośród pracowników Urzędu. Osoba, która będzie sekretarzem musi nabyć uprawnienia, w tym 2-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym; osoba ta jest kompetentna, b. pracowita. Uważam, że naturalnym jest, że przygotowuje się pracowników do pełnienia tak ważnych stanowisk w Urzędzie;
  2. jestem zobowiązana poinformować (m. in. z wypowiedzi), że 31 lipca odbył się proces w Sądzie w Biskupcu – Urząd Gminy został pozwany o zapłatę 27.000 zł odszkodowania na rzecz byłej Pani Skarbnik. Próby uzyskania tego odszkodowania były prowadzone od listopada zeszłego roku, nie widzieliśmy jednak podstaw prawnych, żeby takie odszkodowanie wypłacić - P. Skarbnik chciała skorzystać z przepisu, który reguluje zwolnienia grupowe – zwolnienie z pracy z przyczyn nie dotyczących pracownika - jak Państwo wiecie, P. Skarbnik złożyła wniosek o odejście z pewną datą na emeryturę. Pozew został oddalony, Sąd zasądził od P. Skarbnik na rzecz Urzędu Gminy kwotę 2.700 zł kosztów zastępstwa procesowego. Wczoraj upłynął termin odwołania od wyroku, mamy podstawy sądzić, że odwołania nie będzie; uzasadnienie wyroku Sądu jest do wglądu, jeśli ktoś z Państwa radnych chciałby się z nim szczegółowo zapoznać;
  3. informacje z zakresu zamówień publicznych:
  4. w trakcie ogłoszenia są przetargi na budowę siłowni plenerowych w miejscowościach Lipowo, Dobry Lasek i Nowe Kiełbonki oraz placu zabaw przy szkole w Krutyni – ze środków funduszy sołeckich oraz placu zabaw przy szkole w Dłużcu, który jest dofinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego, tzw. małych grantów, w kwocie 8.000 zł;
  5. ogłoszony ponowny przetarg na budowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Pieckach – na terenie przy Sp. ZGKiM; otrzymaliśmy na ten cel dofinansowanie w kwocie ok. 605.000zł, w I przetargu nie wpłynęła żadna oferta, do czerwca 2019 r. jesteśmy zobowiązani rozliczyć się z tej dotacji, stąd zależy nam na jak najszybszym rozstrzygnięciu przetargu;
  6. ogłoszony przetarg na budowę pamtraku w Pieckach (w okolicy zabudowań Pana Skwiota w kier. CPN) – ok. 150 metrów trasy rowerowej dla dzieci i młodzieży - „asfaltowych górek”; teren będzie oświetlony, stanowiący też odcinek ścieżki rowerowej w przyszłości;
  7. ogłoszony kolejny – III przetarg na przebudowę „starego” budynku Urzędu Gminy wraz z dostosowaniem budynków do przepisów p.poż.; I przetarg ze względu na bardzo wysoką cenę 356.000 zł został unieważniony, II podobnie, obecnie czekamy na kolejne oferty;
  8. rozstrzygnięty został przetarg na budowę „Otwartych stref aktywności” w Pieckach i Nawiadach – w Pieckach przy blokach, powiększona o siłownię plenerową przy placu zabaw, w tym z urządzeniami do gry w szachy na zewnątrz, w Nawiadach przy szkole, powiększona o elementy placu zabaw. Program ten finansowany jest przez Ministerstwo Sportu, Ministerstwo jednak źle wyliczyło wydatki związane z tymi Strefami, na terenie całego kraju po przetargach okazuje się, że wydatki są wyższe niż środki określone we wniosku ministerialnym. Stąd wynikła konieczność zwiększenia środków o 55.000 zł, co będzie proponowane na tej sesji w zmianach do budżetu;
  9. rozstrzygnięty został przetarg na kredyt na spłatę kredytów zaciągniętych w latach poprzednich – w kwocie 1,8 mln zł, wygrał Bank w Pieckach;
  10. rozstrzygnięty przetarg na budowę drogi do Strefy Ekonomicznej – od strony ul. Nowej oraz przetarg na przebudowę drogi w kier. do P. Hanuszewskiego – do ok. 100 metrów za jego posesją, na wysokości Strefy Ekonomicznej; droga ta robiona jest przy współudziale środków Urzędu Marszałkowskiego, jako droga dojazdowa do pól.
 
Pytań do powyższej informacji nie wnoszono.
 
Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:
 
a) zmian WPF ….
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Pani Wójt A. Kurczewska - wg „objaśnień” do projektu uchwały, stanowiącego załącznik do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2018-2025; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, 1 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr LII/339/18);
 
(ogłoszenie przerwy w obradach)
 
b) zmian budżetu gminy na 2018 rok
 
Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Pani Wójt A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych - uzasadnienia do projektu uchwały, stanowiącego załącznik do nin. protokołu.
 
Uwag do proponowanych zmian nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2018 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, 1 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr LII/340/18);
 
c) pozbawienia kategorii odcinka drogi gminnej … w Krutyni
d) zaliczenia działek do kategorii dróg gminnych … w Krutyni
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in.: projekty dotyczą przebudowywanej drogi w Krutyni, ostatnio przyjęta uchwała w tej sprawie dotycząca zaliczenia działek (przejętych od Samorządu Województwa na potrzeby drogi) do kategorii drogi gminnej oraz zmiany przebiegu tej drogi (wyłączenie parkingu przy MPK z obszaru drogi) – została w trybie nadzoru uchylona przez Wojewodę; głównym powodem był brak opinii Zarządu Dróg Powiatowych oraz regulacja jedną uchwałą – sprawy pozbawienia kategorii drogi gminnej i sprawy zaliczenia działek do drogi gminnej. Obecnie opracowane zostały dwa projekty uchwał, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez Zarząd Powiatu Mrągowskiego. Uregulowanie tych spraw jest niezbędne dla uzyskania dofinansowania 500.000 zł i rozliczenia końcowego tej inwestycji.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwał:
  1. w sprawie pozbawienia kategorii odcinka drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej nr 170014 N stanowiącej dz. nr ew. 69/2 położonej w miejscowości Krutyń w Gminie Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr LII/341/18);
  2. w sprawie zaliczenia działek do kategorii dróg gminnych drogi gminnej nr 170014 N w miejscowości Krutyń; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr LII/342/18);
 
 
e) określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy ….
 
Wyjaśnień udzieliła Wójt Pani A. Kurczewska, m.in.: uchwała Rady w sprawie dotacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest z 26 lipca br. również została uchylona rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody, głównym powodem był zapis, że przewidziana była refundacja kosztów już poniesionych na zdjęcie i utylizację azbestu, a nie dotacja przed rozpoczęciem robót. Mamy nadzieję, że mieszkańcy skorzystają z dofinansowania jeszcze w tym roku, w budżecie mamy zabezpieczone środki 32.000 zł; są to tylko środki własne, nie otrzymaliśmy w tym roku dofinansowania tych zadań z Samorządu Województwa.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Piecki dla przedsięwzięć z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Piecki w 2018 r.; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, 1 wstrz., 0 przeciw (uchwała Nr LII/343/18);
 
f) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu ...
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Wójt Pani A. Kurczewska, m. in., iż dotyczy obciążenia działki w Starych Kiełbonkach odpłatną służebnością przesyłu na rzecz Sp. NEXERA dla postawienia urządzeń przy budynku byłej szkoły w celu udostępnienia internetu szerokopasmowego mieszkańcom wsi. P. Wójt dodała, że f. NEXERA na terenie naszej gminy weszła z internetem szerokopasmowym do szkół.
 
Uwag, pytań nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan A. Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnej służebności przesyłu na rzecz NEXERA sp. z o. o. w Warszawie; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr LII/344/18);
 
Ad. 6 – wystąpienia sołtysów
 
Pan Jan Gleba b. Przewodniczący Rady Gminy Piecki w swym wystąpieniu m.in. zwrócił uwagę na sprawę nieuprzątniętych, zachwaszczonych odcinków chodników przy drogach publicznych, szczególnie przy tych bocznych, mniejszych – kto ma o to zadbać, jak to wygląda w świetle obowiązującego prawa?
Ponadto zapytał o budynek byłego przedszkola w Pieckach – stary, niszczejący, teren zarośnięty – nie jest to na pewno wizytówką tego miejsca.
 
Pani Beata Bulak – sołtys sołectwa Głogno – podziękowała Pani Wójt za interwencję, po 25 latach nasze dzieci nie muszą koczować 1,5 godziny po zakończeniu lekcji, a przyjeżdżają do domu niedługo po lekcjach.
 
Pani Teresa Nowacka – Kierownik GOPS w Pieckach – przedstawiła informacje nt. organizowanych w najbliższym okresie spotkań, szkoleń – otwartych dla wszystkich zainteresowanych, zaprosiła do wzięcia w nich udziału.
 
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski
 
Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m. in.:
- w sprawach zgłoszonych przez Pana J. Glebę – również widzimy problem nieuprzątniętych chodników, poboczy, jednak dróg utwardzonych jest coraz więcej, musimy też dbać o drogi nieutwardzone, szutrowe – na wykaszanie przy drogach na ten rok w budżecie przeznaczona jest kwota 10.000 zł, to nie jest dużo na naszą skalę potrzeb. Na tą chwilę nie stać nas niestety na wynajęcie firmy, która zajęłaby się odchwaszczaniem przy drogach publicznych. Mój pomysł na przyszłość - bardzo bym chciała, żeby w naszym Zakładzie Komunalnym został utworzony zespół – kilku osób, które zajęłyby się tylko przestrzenią publiczną na terenie wsi. Tworzymy kolejne przestrzenie – centrum wsi, ul. Nowa, plaża i wiele innych ciekawych terenów, także w sołectwach, gdzie proponowałabym sołtysom, żeby w ramach funduszu sołeckiego wydzielali środki na wykaszanie terenów - obecnie na przykładzie Lipowa, co byłoby dobrym rozwiązaniem na przyszłość. Natomiast zgodnie z przepisami jest tak, że jeżeli teren zieleni jest oddzielony choćby 10 cm przestrzenią wolną od posesji, to jej właściciel nie ma obowiązku sprzątania chodnika, a obowiązek ten spoczywa na zarządcy drogi.
Sprawa budynku byłego przedszkola – rzeczywiście stan jest fatalny, nie ma co ratować, jedynie ten większy budynek jest w lepszym stanie; trudno było ustalić, co mogłoby w nim powstać, była koncepcja żłobka, domu pomocy dla osób starszych, spółdzielnia socjalna dla sporządzania posiłków dla szkół. Na dzisiaj sytuacja jest taka, że żłobek postawimy przy obecnym przedszkolu – ma powstać do końca sierpnia przyszłego roku, a dom pomocy i sp-nia socjalna chciałabym stworzyć we współpracy ze Starostwem Powiatowym. Jeśli się pojawią środki zewnętrzne na tego typu działania, to nie będą one na budowę od podstaw, a na przebudowę istniejących budynków – i dlatego trzymamy te budynki.
 
Odpowiedzi i wyjaśnień na pytanie Pana radnego A. Brodzika w sprawie szamb udzieliła Pani Agata Hajko – pracownik Urzędu Gminy; m.in.: gmina jest ustawowo zobowiązana do prowadzenia gminnej ewidencji zbiorników bezodpływowych, głównie po to, żeby kontrolować właścicieli nieruchomości co do częstotliwości ich opróżniania, stworzenia planu skanalizowania gminy. W tym celu przeprowadzona była akcja informacyjna - o obowiązku zgłaszania szamb oraz przedstawienia umów na ich opróżnianie z firmą specjalistyczną, obecnie wysyłane są już imienne informacje o tym obowiązku do osób, które nie dokonały zgłoszenia. Na dzień dzisiejszy kilka miejscowości jest już „zrobione” w całości. Następnym etapem będą kontrole.
W sprawie pytania Pana radnego A. Brodzika o stan spółki ZGKiM odpowiedzi udzielił Pan M. Kozak Prezes Spółki; m.in.: od momentu powstania Spółki sytuacja z roku na rok się poprawia, jest dobrze, przez ostatnie 3 lata wypracowywaliśmy zyski, przeznaczane na pokrycie strat z lat poprzednich. O poprawie sytuacji mogą świadczyć rozpoczęte inwestycje, jest ich 5:
  • samofinansująca się – budowa bloku 28-rodzinnego,
  • stacja uzdatniania, hydrofornia w Nawiadach – wykopane i będące w trakcie uruchamiania 2 studnie – z własnych środków,
  • modernizacja gospodarki osadowej w oczyszczalni ścieków – otrzymane dofinansowanie 460.000 zł – rozpoczęty proces przetargowy;
  • przygotowany projekt i złożony wniosek o dofinansowanie na hydrofornię w Pieckach, budowę 2 zbiorników retencyjnych na terenie oczyszczalni ścieków;
  • budowa farmy fotowoltaicznej na terenie oczyszczalni ścieków – na własne potrzeby, złożony wniosek o dofinansowanie.
 
Ad. 8 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad LII Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-11-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-11-05 16:02:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-11-05 16:02:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:19:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
377 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony