ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XX/2020 Sesji Rady Gminy Piecki z 4 maja 2020 r.

Informacja ogłoszona dnia 2020-06-18 13:16:56 przez Tyberiusz Maksymow

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XX/2020
XX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 4 maja 2020 r. pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Transmisja obrad XX Sesji Rady Gminy Piecki znajduje się na stronie internetowej Gminy Piecki oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Piecki (bip.piecki.com.pl)*
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali kinowej Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach, w godzinach 10:05 – 12:35.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecni: M. Nadolna, W. Rolka, P. Serowik),
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz,
- Sekretarz Gminy Pan Hubert Sadownikow,
- Radca Prawny Urzędu Gminy Pan Dariusz Bączek.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XX Sesji przy obecności 12 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych – lista obecności w załączeniu do niniejszego protokołu (Załącznik Nr 1 i Nr 2), stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:
 
Porządek obrad:
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania radnych.
  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
  4. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  5. zmian budżetu gminy na 2020 rok;
  6. wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Piecki,
  7. nadania statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury „PEGAZ” w Pieckach,
  8. wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej na okres 10 lat,
  9. wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej na okres 6 lat,
  10. sezonu kąpielowego na terenie Gminy Piecki w 2020 roku,
  11. ustanowienia pomnika przyrody.
  12. Sprawozdania:
    1. z działalności GOPS w Pieckach w 2019 r.,
    2. z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w 2019 r.,
    3. z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2019-2023,
    4. z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie działającego na terenie gminy Piecki w 2019 r.,
    5. z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2019 r.,
    6. z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w 2019 r.
  13. Odpowiedzi na zapytania radnych.
  14. Zamknięcie obrad.

 
Ad. 2 – zapytania radnych
Marzenna Balcerczyk: czy w okresie obecnej pandemii koronawirusa nasi lokalni przedsiębiorcy zostali zwolnieni z podatków?
Andrzej Brodzik: 1) czy na dzień dzisiejszy P. Wójt przekazała spis wyborców Poczcie Polskiej?
2) sprawa znaku drogowego w Dobrym Lasku ograniczającego tonaż pojazdów do 15 ton – mieszkańcy są przeciwko temu ograniczeniu, szczególnie ze względu na wywóz nieczystości, dowóz drewna na opał – prośba o wypowiedź Pani Wójt w tej sprawie.
Maria Jarczewska: jak w naszej gminie wygląda sytuacja w zakresie epidemii koronawirusa, czy w lokalach wytypowanych do kwarantanny przebywają osoby, ile za nie płacimy?
Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z trzech ostatnich sesji – były wyłożone do wglądu na sali obrad, po czym ich przyjęcie poddawał kolejno pod głosowania imienne:
  1. Nr XVII/2020 z dnia 24 stycznia 2020 r. – został przyjęty 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 3;
  2. Nr XVIII/2020 z dnia 10 lutego 2020 r. (sesja nadzwyczajna) został przyjęty 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 4;
  3. Nr XIX/2020 z dnia 18 marca 2020 r. (sesja nadzwyczajna) został przyjęty 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 5;
 
Ad. 4 – przyjęcie uchwał w sprawach:
(projekty uchwał radni otrzymali do zapoznania jako materiały sesyjne wobec czego odstąpiono od ich odczytywania przed poddaniem pod głosowanie)
 
a) zmian budżetu gminy na 2020 rok
 
- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do projektu uchwały oraz do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/121/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 6;
 
b) wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Piecki
 
- wyjaśnień udzielił Sekretarz Gminy Pan Hubert Sadownikow, m. in. poinformował, iż proponowana zmiana dotychczasowej uchwały wynika z konieczności dostosowania jej zapisów do zmian ustawowych – głównie w zakresie ochrony danych osobowych, ponadto wprowadzone zostają 3. wzory deklaracji odpadowych, tj. dla nieruchomości zamieszkałych, dla nieruchomości niezamieszkałych oraz dla nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. Nowe deklaracje będą obowiązywać od 1 czerwca br., z obowiązkiem selektywnej zbiórki odpadów.
 
W dyskusji głos zabrali:
Radna Pani M. Jarczewska,
Wójt Pani A. Kurczewska.
 
Uwag nie zgłaszano.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/122/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 7;
 
c) nadania statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury „PEGAZ” w Pieckach
 
- wyjaśnień udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska, m.in., iż projekt statutu GOK jest już po raz kolejny przedstawiany Radzie, w obecnym projekcie uwzględnione zostały uwagi Wojewody podane w rozstrzygnięciu nadzorczym uchylającym poprzednią uchwałę, w tym ujęcie powołania Społecznej Rady Programowej, jako organu doradczego Dyrektora.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowane imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/123/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 8;
 
d) wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej na okres 10 lat
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. poinformowała, iż firma działająca na naszym terenie zwróciła się o wydzierżawienie części działki gminnej o pow. 25 m2 w Jakubowie - w związku z tym, że otrzymała dofinansowanie na budowę elektrowni fotowoltaicznej, a działka ta jest niezbędna dla budowy linii kablowej średniego napięcia. Zgodnie z rejestrem gruntów działka jest użytkiem kopalnianym, częściowo zakrzewionym i zalesionym.
 
Uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 11 gł. „za”, 1 gł. wstrz. (uchwała Nr XX/124/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 9;
 
e) wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości gruntowej na okres 6 lat
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. poinformowała, iż GOK w Pieckach złożył wniosek o dofinansowanie budowy Otwartej Strefy Aktywności w m. Piecki, która ma powstać na osiedlu domków jednorodzinnych na obszarze 620 m2 – przy skrzyżowaniu ulic 1 Maja z Topolową; wniosek został pozytywnie zaopiniowany, dofinansowanie zapewne otrzymamy, niezbędne jest podpisanie umowy dzierżawy z GOK, jako tytuł prawny władania tą nieruchomością przez GOK.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/125/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 10;
 
f) sezonu kąpielowego na terenie Gminy Piecki w 2020 roku
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt, m.in., iż Rada Gminy corocznie ustala okres sezonu kąpielowego, na rok 2020 proponowany jest od 1 czerwca do 31 sierpnia. Nie jest to jednoznaczne z tym, że plaża będzie otwarta w tym roku – w związku z obostrzeniami z tyt. pandemii koronawirusa.
Dyskusja nt. pandemii koronawirusa i sytuacji w naszej gminie – głos zabrali:
Radny A. Brodzik ****
Wójt A. Kurczewska ****
 
Pytań, uwag do projektu uchwały nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XX/126/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 11;
 
  1. ustanowienia pomnika przyrody
 
Wyjaśnień do powyższej sprawy udzieliła Pani Wójt, m.in., iż z wnioskiem o ustanowienie pomnikiem przyrody drzewa – jesionu rosnącego w centrum wsi Cierzpięta wystąpiła mieszkanka Cierzpiąt; jest to jesion o obwodzie pnia 270 cm rosnący w pasie drogi powiatowej, stwierdzone suche konary w koronie drzewa wymagające wycinki. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie wyraziła pozytywną opinię dla ustanowienia tego drzewa pomnikiem, Powiatowy Zarząd Dróg w Mrągowie wydał negatywną opinię w tej sprawie. W przypadku ustanowienia pomnika przyrody gmina jest zobowiązana do tworzenia planu jego ochrony, na wycięcie, przycięcie gałęzi również trzeba tworzyć plan – za zgodą Rady. Drzewo to w obecnym stanie i tak jest już pomnikiem – rośnie bezpiecznie, nikt nie pozwoli go wycinać. Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody ustanowienie pomnika przyrody następuje uchwałą Rady Gminy; szczegółowe dane zawarte są w uzasadnieniu do projektu uchwały, stanowiącego załącznik do nin. protokołu.
 
Dyskusja ******
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – w trakcie głosowania nastąpiły pomyłki radnych, wobec czego Przewodniczący Rady wystąpił z wnioskiem o powtórzenie głosowania – wniosek ten został przyjęty w glosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie.
W ponownym glosowaniu imiennym oddano głosy:
„za” przyjęciem uchwały – 0 głosów;
przeciw – 4 głosy;
wstrz. się – 8 głosów –
- wobec powyższego uchwała nie została przyjęta: imienne wykazy głosowań stanowią załącznik Nr 12 i Nr 13;
 
 
 
Ad. 5 – sprawozdania:
 
a) z działalności GOPS w Pieckach w 2019 r.
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
Pytań, uwag nie wnoszono; sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
b) z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w 2019 r.
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
Pytań, uwag nie wnoszono; sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
c) z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2019-2023
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
 Pytań, uwag nie wnoszono; sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
d) z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego ds przeciwdziałania przemocy w rodzinie działającego na terenie Gminy Piecki za rok 2019
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Pani Monika Bijaczewska - pracownik GOPS, Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
Pytań, uwag nie wnoszono; sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
e) z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2019 r.
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
Pytań, uwag nie wnoszono; sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
f) z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w 2019 r.
- powyższe sprawozdanie przedstawiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
W dyskusji głos zabrała radna Pani M. Balcerczyk – pracownik Pogotowia Ratunkowego w Mrągowie, m. in. z prośbą, żeby była lepsza współpraca z innymi jednostkami, np. z naszą Policją, która nie chce współpracować, interweniować – kierują ludzi do Pogotowia Ratunkowego.
 
*************
 
Pytań, uwag do sprawozdania nie wnoszono; sprawozdanie zostało przyjęte w głosowaniu 12 gł. „za”, tj. jednogłośnie;
 
Ad. 6 – odpowiedzi na zapytania radnych
 
- odpowiedzi udzieliła Wójt Pani A. Kurczewska, m. in.:
– odn. kwarantanny – obowiązkowa kwarantanna dotyczyła osób powracających z zagranicy, gmina wynajęła budynek z pokojami na odbycie tej kwarantanny, cena za 1 pokój 340 zł miesięcznie, na kwarantannie przebywało 12 osób – już ukończyli pobyt oraz 1 osoba bez obowiązku kwarantanny – kierowca TIR-a. Obecnie mamy umowę na okres do połowy maja – i na tym kończymy kwarantannę. W tej chwili mamy osobę z Gminy Mrągowo, którą obciążymy kosztami pobytu. Pełne dane nt. kosztów kwarantanny będą podane na następnej sesji, po rozliczeniu końcowym.
Po powyższym P. Wójt przedstawiła informację nt. akcji szycia maseczek ochronnych w naszych jednostkach.
 
- odn. podatków dla przedsiębiorców – na dzień dzisiejszy proponuję wstrzymać się z podjęciem uchwały w sprawie umorzeń, obecnie wpływają wnioski – wpłynęło 10 wniosków o umorzenia, w tym 2 z tyt. wieczystego użytkowania i 3 z tyt. dzierżaw. Wnioski są indywidualnie rozpatrywane;
 
- odn. przekazania spisu wyborców – Gmina Piecki nie przekaże ich Poczcie Polskiej. Zdaniem P. Wójt przekazanie tych danych byłoby możliwe tylko dla PKW lub Wojewodzie, który jest „właścicielem” tej bazy danych;
 
- odn. znaku drogowego w Dobrym Lasku „zakaz wjazdu samochodów powyżej 15 ton” – zdaniem Pani Wójt znak ten powinien pozostać ze względu na stan i nośność tej drogi; tam problem polega na prowadzeniu działalności gospodarczej w miejscu, w którym nie powinna być prowadzona – wielkie pragi z drewnem, które jeżdżą po tej drodze.
 
Ad. 7 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XX Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-18 13:16:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-18 13:16:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-18 13:16:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
400 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony